روايه راجل بالاسم بس الفصل السادس والاخير بقلم هويدا زغلول
روايه راجل بالاسم بس الفصل السادس بقلم هويدا زغلول
روايه راجل بالاسم بس الفصل بقلم هويدا زغلول
راجل بالاسم بس
الحلقه الاخيره
بقلم هويدا زغلول
وبعدها روحت بيت هاني
هاني _نورتي بيتك يا نورا اي معقول عايزه تسيبي جوزك اللي بيحبك
نورا _انت بتحلم يا هاني انا رجعت هنا بس علشان مافيش ورق يثبت أن انا طلقتك بس انا
هطلق منك مش هسيبك ، وقرب مني اوي
وقالي _
هاني _عايزه تطلقي مني علشان تروحي
لعماد مش كده بعينك
نورا _عماد مين اللي بتتكلم عليه هو جدع
ووقف جمبي بصحيح بس انا عمري
ما هفكر اتجوز تاني بعد ما اتجوزتك يا هاني ،. بعدها لقيته دمع وقالي
هاني _ليه ده انا بحبك حطي نفسك مكاني
المفروض كنت عارف ان عمري ما هكون اب
وبعدين عرفت ان مراتي حامل
نورا _بقولك اي أنا عمري ما هرجعلك تاني
احسن انك تنساني ، وبعدها دخلت الأوضه
، وقدام شقتي في بيت بابا كان عماد واقف ونزلت ليه فايزه
فايزه _خير يا استاذ عايز مين
عماد _انا كنت عايز نورا بس دقيقه واحده عايز
اعرف هي مرحتش الشغل ليه وبتصل بيها
تلفونها مقفول
فايزه _اه رجعت بيتها مع جوزها لسه شيفاها
نازله معاه ربنا يهديها علي جوزها يارب
عماد _انتي بتقولي اي ازاي رجعت ليه
فايزه _وانا مالي يا استاذ بتعلي صوتك
ليه وبعدين هو انت مالك راجل ورجع مراته
اظن شي مش يخصك
عماد _تمام بعد اذنك ، وبعدها نزل عماد
وفايزه اتصلت ب هاني
فايزه _بقولك اي عماد صاحبك جه هنا وشكله فعلا عينه منها متعرفش اضايق ازاي لما عرف
انها رجعت ليك
هاني _تمام ماشي بس المهم متنسيش تعملي
اللي قولتك عليه
فايزه _ مش هنسي بس اوعي نورا تعرف ان انا اتصلت بيك وخليتك تيجي تاخدها
هاني _لا طبعا مش هقولها حاجه انا عايزه
تفتكر أن انتي الصدر الحنين دائما ، وبعدها
قفل السكه وبدأ بفتكر يوم ما فايزه كلمته
*************************,***************
فلاش باك
فايزه بتكلم هاني في التلفون
فايزه _ممكن افهم اي اللي انت عملته ده
ازاي تطلقها
هاني _اعمل اي منها لله رحاب بقي قالت ليا
ان مش بخلف خليتني عملت كده
فايزه _والله ان عبيط اهي جت اقعدت
في الشقه وبكره تتجوز واحد غيرك وخليك انت
عايش لوحدك بقي
هاني _طيب اعمل اي أنا عامل اتحايل
عليها ترجع مش راضيه ما تحاولي تحلي الموضوع
ده
فايزه _ هو انت بعت ليها ورقه طلقها فين
علي البيت هنا
هاني _انا اصلا مش طلقتها رسمي انا
قولتها انتي طالق بس في المستشفي
فايزه _حلو اوي الكلام ده اسمع بقي
انا عايزه اقولك اي انت تروح
تجيب ظابط وتيجي تخدها
هاني _هو انتي بتهزري بقولك قولتها انتي
طالق
فايزه _بس مش رسمي يعني محدش يعرف
أنها طالق منك
#وبعدها فعلا جه البيت وعمل كده
***********************************
رجوع
هاني دخل الاوضه وقالي
هاني _ انا نازل ومش هقفل باب الشقه بس عايزك تعرفي زي ما عرفت اجيبك في المره الاولي
هعرف اجيبك في التانيه
نورا _هو انت عايز مني ايه بالظبط انا مش هشتغل تاني واصرف عليك
هاني _ومين قالك ان انا عايزه الفلوس انا عايزك انتي مراتي حبيبتي بقى ، وبعدها نزل
وكان نسي الموبيل بتاعي علي الكنبه واخد
التلفون فتحته ولقيت رساله من عماد
عماد _ليه بقي المسلسل اللي كنتي عامله
ده لما انتي عايزه ترجعي ليه
وبعدها اتصلت بيه
نورا _الو ايوه يا عماد والله العظيم انا ما كنت عايزه ارجع ليه ولا حاجه ده هو اللي جاب ظابط علشان ما طلقنيش رسمي ارجوك اوعي تسبني
انا خايفه لأن لوحدي
عماد _طيب مش عايزك تخافي انا هفضل
جمبك اي ده فيه رقم غريب بيرن عليا
اقفلي وانا هتصرف هشوف اعمل ايه وهبقى اكلمك تاني ، وبعدها رد علي التلفون وكانت
فايزه
فايزه _الو ايوه بص انا جبت رقمك من نورا انا جارتها هو جوزها ساب الشقه دلوقتي بس مش عارفه تنزل لوحدها وعايزاك تروحلها الشقه
ارجوك البت غلبانه ومحتاجه اللي يقف
جنبها ، وهو استغرب من كلامها وقال
عماد _لا والله طب وانا هعملها ايه يعني
فايزه _والله لولا ان انا ست ضعيفه كنت روحت وقفت جنبها وخرجت البت دي يا عيني من اللي هي فيه
عماد _طيب ماشي انا هحاول اتصرف سلام
وبعدها قفل السكه وهو مش فاهم اي
حاجه خالص وفايزه كلمت هاني وقالت
فايزه _عملت اللي انت قلت عليه بالظبط بس هو انت عايزه يروحلك الشقه ليه وانت مش موجود
هاني _ علشان ناوي البس الاثنين قضيه واطلع بمبلغ حلو من عماد عماد ده معاه فلوس قد كده على قلبه
فايزه _اوعى تنسى الناس اللي ساعدتك يعني
هاني_طيب اقفلي اقفلي بقى انا واقف قدام العماره اهو عايزه اشوفه لما يجي وبعدها
راح عماد العماره ورن الجرس وانا فتحت
نورا _عمتد هو انت ازاي تيجي هنا هو مش موجود وانا مش ناقصه مشاكل الله يخليك
عماد _ادخلي بس جوه نتكلم بلاش نتكلم على السلم كده ،. وبعدها دخل الشقه وقالها هو مش انت اللي خليتي جارتك دي تكلمني وتقولي ان انتي عايزاني اجيلك البيت هنا
نورا _الكلام الفارغ اللي انت بتقوله ده لا طبعا ما حصلش ، وبعدها باب الشقه اتفتح وكان
هاني ومعاه الظابط
هاني _حلوه قوي الكلام ده كويس ان انتم موجودين كده والظابط طالع ع السلم
عماد _كنت عارف ان انت وسخ بس ما كنتش متخيل ان انت بالقذاره دي انت ازاي تعمل كده
نورا _هو في ايه انا مش فاهمه حاجه خالص
هاني _ايه رايك بقى تدفع قرشين محترمين وانهي كل حاجه ولا ظابط يطلع والبسكم قضيه اداب
نورا _انت شكلك اتجننت صح ، وبعدها طلع
الظابط
هاني _اهو يا فندم زي ما قولت لحضرتك دخلت الشقه لقيت مراتي مع راجل غريب والكاميرا اللي قدام الشقه سجلته وهو داخل ، وبعدها الظابط
بص ل عماد وقالو
الظابط _حضرتك سجلت اللي حصل زي ما قولت ليا بالظبط ، وطلع عماد الموبيل وقال
عماد _ايوه يا فندم واتفضل وانت هتسمع كل حاجه حصلت في الشقه هنا من ساعه ما رنيت الجرس عليها
هاني ب ارتباك _هو في ايه انا مش فاهم حاجه حضرتك مش جاي تقبض عليهم
الظابط _لا حضرتك تيجي معايا القسم بقى وساعتها هنشوف اي الموضوع بالظبط
ورحنا كلنا الاسم وطلع عماد مسجل المكالمه اللي كانت بينه وبين فايزه وتم القبض على فايزه واعترفت بكل حاجه هاني قالها واتقبض عليها هي وهو وانا كنت خارجه من المحكمه وفرحانه
ان تطلقت وكان معايا عماد وقولت ليه
نورا _والله يا عمتي انا مش عارفه اشكرك ازاي على اللي انت عملته معايا ده بيقول لك انا عمري ما كنت وصلت للي انا فيه ده
عماد _والله انت طيبه وبنت حلال وتستاهلي كل خير عالعموم مش عايزك تندمي علي اللي حصل
يمكن ربنا عمل كده علشان تبعدي عنه
نورا _لا خالص ده انا بحمد ربنا وبشكر فضله على اللي هو عمله معايا ده وعدا 5شهور وانا كنت
عايشه في شقه ايجار وبعدها جه عماد واتقدم
ليا وبصراحه كان ابن حلال وانا وافقت عليه
واتجوزت عماد وكنت سعيده اوي معاه
ولحد هنا تكون خلصت قصتنا
لقراءه وتحميل رواية راجل بالاسم بس كامله هنا 👇👇
لقراءه وتحميل الفصل السادس والاخير من هنا
للتواصل 👇👇👇😘
يُمكنك الانضمام لقناتنا على التليجرام