رواية بنت بالايجار الفصل الثالث بقلم هويدا زغلول
بنت بالايجارالحلقه الثالثة
رواية بنت بالايجار الفصل الثالث بقلم هويدا زغلول
بقلم هويدا زغلول
بنت بالايجار
الحلقه الثالثه
بقلم هويدا زغلول
وانا دخلت وقولت
سهير _اي ده هو احنا خلصنا الرجاله دخلنا
في الستات ولا اي ههههههه
الام _ادخلي جوايا سهيل مش عايزه اشوفك هنا دلوقتي ، وفي الوقت ده فاطمه قامت
وقفت وقالت
فاطمه _اصبري بس يا ناديه مش تخليها تسلم على الضيوف ولا ايه ازيك يا حبيبتي عامله ايه
سهير _بخير والله بس هو مين حضرتك انا اول مره اشوفك عندنا
فاطمه _كنت صديقه امك من زمان وامك جت على بالي قولت اجي اشوفها الله اكبر ده انتي بقيتي زي القمر خالص ، وفي الوقت ده ماما
قامت بعصبيه وقالت
الام _قولتلك ادخلي جوه يا سهير مش عايزه اشوفك هنا وانا دخلت وانتي يا فاطمه خلاص بقى اديك شفتيها امشي بقي
فاطمه _هو انا عايزه افهم بس ايه الكلمه اللي قالتها اول ما دخلت دي يعني ايه يعني خلصنا الرجاله
الام _اظن حاجه ملكيش فيها واتفضلي بقى اتكلي على الله مش عايزه اشوفك هنا ثاني
وبعدها مشيت فاطمه ودخلت ناديه
عندي الاوضه
ناديه _ها عملت ايه اكيد اداكي فلوس تانيه انا عارفه الراجل ده ساخي وايده فرطه وانا
كنت قلعت هدومي واقعد علي السرير
وقولت
سهير _مش كفايه الفلوس اللي انتي خدتيها عايزه مني ايه تاني اطلعي بره واقفلي وراكي
ناديه _ايه ده ايه ده في ايه علمناهم الشحاته سبقونا على الابواب ولا ايه هاتي الفلوس يا بت
سهير _بقولك اي من هنا و ايه من هنا ورايح
انتي اللي هتخدي الفلوس مني
مش انا اللي هاخدها منك
ناديه _كده يا سهير ماشي لينا كلام بعدين
وكانت خارجه وانا قولت ليها
سهير _الا مين الست اللي كانت موجوده بره دي شكلها كان عمال يبص ليا قوي
ناديه _حاجه ما لكيش فيها خليكي في حالك يا سهير ، وتاني يوم كنت رايحه شقه من أياهم
ولقيت مراد واقف قدام بيتنا وقولت
سهير _بسم الله الرحمن الرحيم ايه مالك واقف كده ليه خضتني
مراد _رايحه فين يا سهير انتي مش تشتغلي من هنا ورايح الشغلانه دي تاني
سهير _وهاكل منين يا عنيا بقى كل ما احب اكل هاجي اقولك ارملي قرشين اوعى بقى من طريقي خليني اروح اشوف شغل
مراد _هو ليه ما فيش سمع للكلام تعالي معايا دلوقتي على الفيلا
سهير _هو انت عايز مني ايه بالظبط هو انت مش متجوز وقضينا ليله كويسه وخلاص
مراد _عايزك انت تعرفي انا من يوم ما اتجوزت مراتي وانا عندي مشكله ومش عارف حاسس معاكي بحاجه غريبه كده
سهير _مش انت لوحدك يا عينيا اللي بتقولي الكلام ده بقولك ايه ابعد عن طريقي وانساني انت لا يمكن في يوم من الايام تتجوز واحده زيي
مراد _ومين اللي جاب سيره الجواز بس انا هجيب ليكي شقه كبيره تعيشي فيها وامك كمان هجيب لها شقه وهنعيش مع بعض كده
سهير _وانا مش موافقه بيحكمني راجل ويقولي رايحه فين وجايه منين وهو مش جوزي بقولك ايه اتكل على الله
مراد _فكري في كلامي كويس قوي لما يكون واحد بيحبك وشريكي وعايز يعيش معاكي ولا كل يوم بتبيعي نفسك لراجل شكل
سهير _كان نفسي اكون انسانه محترمه واتجوز واحد يحبني من قلبه بجد بس مش مكتوب عليا كده لان زي ما انت شايف امي عامله ازاي
مراد _طيب انا موافق اتجوزك بس عرفي علشان مش هينفع مراتي تعرف ان انا اتجوزت اهلها ليهم سلطه كبيره
سهير _عرفي عرفي انا موافقه
مراد _خلاص يلا بينا دلوقتي وهدخل واقول لامك ان انا هعملك كل اللي انتي عايزاه واللي هي كمان عايزاه
سهير _لا ارجوك سيب امي عليا انا هدخل واتكلم معاها بس انت ظبط امورك وهات الشقه اللي انت قولت عليها بس بشرط الشقه دي تكون باسمي انا
مراد _موافق طبعا هعملك اللي انتي
عايزاه بس ارجوكي بلاش تروحي لحد تاني
سهير _خلاص ماشي يا حاضر وبعدها دخلت
البيت وامي كانت قاعده وقالت ليا
الام _اي رجعتي بسرعه نسيتي حاجه ولا اي
وانا قربت منها وانا فرحانه وقولت ليها
سهير _اسكتي يا امي جالي عريس ومش
عايزني اشتغل الشغلانه دي تاني وموافق
علي كل ظروفي
الام _جواز اي يا ام جواز انتي عارفه انتي بتكسبي
في اليوم كام جوزك ده هيرضي يديكي الفلوس
اللي بتخديها دي
سهير
بس من القرف انا زهقت ان اكون كل يوم
في حضن راجل شكل حرام عليكي هو انا مش
بصعب عليكي
الام _ومين ده بقي اللي عايز يتجوزك
قوليلي يابت زبون من زباينا
سهير _مراد ارجوكي وافقي انا كرهت نفسي
أن بعمل كده ولو مش اتجوزت مراد
احب اقولك أن مش هعمل الموضوع ده
تاني
الام_ماشي يا سهير ادخلي الاوضه وانا حسابي
معاكي بعدين ، وبعدها راحت ناديه بيت
مراد وفتحت ليه قمر مراته
قمر _اي ده مدام ناديه ازيك عامله اي
بقالي كتير مش شوفتك ليه
ناديه _معلش عايزه ادخل اتكلم معاكي شويه
وبعدها دخلت وكان مراد واقف وقال
مراد _خير فيه اي انتي اي اللي جابك هنا
و بعدها هي بصت ليه وقالت
ناديه _جايه اشهد مراتك عليك لو كان
يعجبها الوضع ده ، وبعدها قالت
الفصل الرابع من هنا 👇
لقراءه وتحميل الرواية بنت بالايجار كامله هنا 👇👇
للتواصل 👇👇👇😘
يُمكنك الانضمام لقناتنا على التليجرام
الانضمامولحد هنا تكون خلصت حلقتنا