أخر الاخبار

روايه طعنت في شرفي الفصل السابع والثامن بقلم فاطمة احمد ابو جلاب

روايه طعنت في شرفي الفصل السابع والثامن بقلم فاطمة احمد ابو جلاب 

روايه طعنت في شرفي الفصل السابع والثامن بقلم فاطمة احمد ابو جلاب


 طعنت في شرفي  بقلم فاطمة احمد ابو جلاب 
رواية طعنت في شرفي الفصل السابع 

روايه طعنت في شرفي فاطمة احمد ابو جلاب 

#طعنت_في_شرفي.. 

بقلم: فاطمة أحمد أبوجلاب.. 


الفصل السابع.. 


والد أمينة: بنتي؟.. بنتي بتموت 

وظل هشام مصدوم وهو لا يصدق أنه فعل هذا با أمينة 

وذهب فارس مسرعاً وحمل أمينة وذهب بها إلي عربته وركب معه والد أمينة 

وذهبو مسرعين للمشفي ولم يأتي معهم هشام

وبعد مدة من الوقت داخل غرفة العمليات

خرج الطبيب قائلاً: الحمدلله وقفني النزيف بس هتفضل شوية في العناية المركزه

والد أمينة: ليه يا دكتور؟ 

الدكتور: عشان عندها أرتجاج بسبب الصدمه اللي أتعرضتلها

ودلوقتي محتاج أعرف هي أتعرضت للأصابة ده أزاي عشان نشوف هنعمل محضر ولا لاء

فتحدث فارس مسرعاً قائلاً: جوزها اللي رماها من علي السلم

الدكتور: يبقي كده هنعمل محضر 

فارس: و ياريت تقبضو عليه بسرعه خلينا نخلص منه

وبعد اجراءت رفع المحضر 

ظل والد أمينة جالسا معها وأتت والدتها

وهي حزينه وتقول: أنا مش عارفه ليه كل ده بيحصل فينا وليه بنتي يحصلها كل ده 

والد أمينة: احمدي ربنا ومش وقته الكلام ده 

وهنا دخل فارس ليطمأن علي أمينة لتتفاجيء والدة أمينة بوجوده فتنظر إليه قائله: أنت بتعمل ايه هنا مش كفاية اللي أنت عملته والكلام اللي طلع علي بنتي سببك

والد أمينة: فارس معملش حاجه كل اللي حصل كان من صاحبة داليا صاحبة أمينة 

وهشام جوزها

وأنا هطلقها منه

والدة أمينة: طلاق ايه بنتي مش هتتطلق

والد أمينة:مش بمزاجك أنتِ غصبتي أمينة علي الجوازه ده وأدي النتيجة 

وبدأت أمينة في هذه اللحظات تفوق

فارس: طيب ممكن تهدو أمينة بدأت تفوق

وأقترب الجميع من أمينة التي أفاقت وهي تبكي كلما تذكرت ما تعرضت له

ولم يمر دقائق علي أفاقتها ليأتي هشام غاضباً ويدخل غرفة أمينة قائلاً: بقي أنا بترفع قضية عليا

يلا قومي عشان هتيجي معايا دلوقتي 

فارس: مش هتيجي معاك اي مكان يا هشام

هشام: هو أنت بقيت المتحدّث بتاعهم ولا ايه 

والد أمينة: أسمع يا أبني أحنا هنرفع قضية خلع لو مطلقتش بنتي وكل واحد يروح لحاله ونرتاح من القرف ده 

هشام: أرفع اللي ترفعه أمينة بتاعتي ومش هطلقها غير بمزاجي

والدة أمينة: أهدو بس وكل حاجه تتحل

هشام: أبقي، فهمي بقي بنتك أنها متجوزها ولسه علي زمته عشان كل شويه أشوف واحد منعرفش مين أهله وسابها رغم انها كانت بتحبه موجود معاها في كل مكان

أمينة: 


يتبع..


#طعنت_في_شرفي.. 

بقلم: فاطمة أحمد أبوجلاب.. 

روايه طعنت في شرفي الفصل الثامن بقلم فاطمة احمد ابو جلاب 

الفصل الثامن.. 


أمينة: أنت بني ادم قذر وأنا اللي غلطانه عشان وافقت أتجوزت واحد شبهك

فارس: متكملش السكة اللي أنت ماشي فيها يا هشام عشان أنا سبتلك كل حاجه 

هشام: بس قلبك مقدرش يسيب حبها

أنا هطلقك يا أمينة أنا أصلا دخلت عليكي ولمستك وبقيتي بتاعتي يعني مبقاش يهمني وجودك في حياتي بس بشرط واحد أبقي خلي فارس يحكيلك هو مين أهله 

أمينة: تقصد ايه 

فارس بعصبيه: ليه يا هشام أنا سبت كل حاجه عشان مكنش في الموقف ده 

هشام: عشان حبيت أمينة وهي اختارت ابن الشارع ورفضتني

وعلى فكره انا عرفت أن الصور اللي مع داليا مش حقيقه بس الحقيقه أنك محبتنيش وانا حبيتك

أنتِ هتكوني طالق لما فارس يقولك سابك ليه

أمينة: مش عايزه أعرف أي سبب 

فارس: هوفر عليك الطريق يا هشام انا فعلاً بحبك يا أمينة بس سابتك عشان أنا مش أخو هشام 

أمينة: ازاي انا مش فاهمه 

هشام: يعني بأختصار أبويا لقا فارس في الشارع خدو رباه معانا وقبل ما يتوفي عرفنا و ده كانت الفترة اللي بعد فيها فارس عنك وسابك عشان محلتوش حاجه يصرف بيها عليكي 

فهمتي يا أمينة 

بس أنا حبيت اساعده واشغله عندي وهو مرضاش 

وفي الاخر أنا اللي أتجوزتك

ولو لسه عايزه تكملي معايا معنديش مانع وانا واثق انك هتوافقي عشان أنا عندي كل حاجه وفارس رجع للشارع تاني اللي ابويا جابوه منه

أمينة: أنت أوسخ انسان شفته أنا لو يرجع بيا الزمن مكنتش، اوافق ادخلك حياتي لحظه واحده 

ولو فارس جالي وهو بيصارحني بكل ده كنت وافقت نتجوز علي طول

عشان فعلاً محبتش حد قد ما حبيته

لكن كنت محترمه انك جوزي ورفضت اخلي قلبي يفكر لحظه في فارس عشانك

هشام: بقي كده طيب شكلك عايزه تجربي عشت الشوارع

أنتِ طالق يا أمينة.. 

لقراءة أو تحميل رواية طعنت في شرفي الفصل التاسع  من هنا 👇

لقراءه وتحميل الرواية كامله هنا 👇👇

طعنت في شرفي 

للتواصل 👇👇👇😘

يُمكنك الانضمام لقناتنا على التليجرام

    الانضمام

يمكنك الانضمام لجروب علي التلجرام 

او الانضمام علي جروب الفيس بوك 

     الانضمام

يتبع.. 


تعليقات