أخر الاخبار

رواية فن نفسي الجزء الثاني الفصل التاسع

رواية فن نفسي الجزء الثاني الفصل التاسع للكاتبة بسنت عبد القادر 


 رواية فن نفسي الجزء الثاني للكاتبة بسنت عبد القادر 


رواية فن نفسي الجزء الثاني الفصل التاسع

رواية فن نفسي الجزء الثاني الفصل التاسع للكاتبة بسنت عبد القادر 


 رواية فن نفسي الجزء الثاني للكاتبة بسنت عبد القادر



دخل أسيد القصر و ترجل من سيارة و معه ارون و عدد من الحرس و توجه داخل القصر وجد كل من رماح الغازي ، أسمهان عبد الوهاب ، راوي و رؤي ، نظر أسيد إلي رؤي و جد علامات و اثر ضرب علي وجه رؤس غضب أسيد بشدة و أقسم علي أنها ستتخلص من ذلك الجحيم إلي الأبد و هنا تقدمت أسمهان و كادت تحتضن أسيد و هنا قالت بحب زائف :


أسيد حبيبي ، وحشتني يا أسيد وكدة تهون عليك امك و ..


قاطعها اسيد و قال بأحتقار :


ابعدي عني احسنلك يا أسمهان هانم 


قال رماح بقوة مصطنعة :


كلم أمك عدل و إلا 


اقترب منه أسيد و قال ببرود مخيف :


و إلا إيه يا رماح يا غازي ، أنت اخرك تبرطكلك بكلمتين دول و خلاص لا نقدر تعملي أي حاجه اقعدلك كدة علي جمب عشان تكة و هعرفك مين هو أسيد رياض الروماني و اعلمك الرجولة إلي عمرك ما عرفتها عشان أنت طول عمرك بتعمل شغل نسوان مهما عليت و نضفت برده شغل النسوان ده داء فيك 


و هنا توجه راوي إلي أسيد و امسكه راوي من ياقة القميص ، شهقت أسمهان و ارتعب رماح و كاد ان يتدخل ارون و لكن أسيد اوقفه و هنا قال راوي بغضب جحيمي :


إلا أمي و أبويا يا أسيد مش هتاخد في أيدي غلوة 


ابعده أسيد بعنف و قال بعجرفة و ببرود :


ابعد يا شاطر عشان مزعلكش ، واضح أن أمك معلمتكش أنك تحترم إلي أكبر منك و أنا أسيد ، أسيد رياض الروماني للأسف اخوك الكبير 


نظر إليهم جميعاً ثم فجر أسيد القنبلة و قال ببرود : 


أنا جاي عشان اخد أختي رؤي


شهقت أسمهان بدهشة و هنا قال رماح بغضب : 


رؤي مين إلي تاخدها ، رؤي ديه بنتي أنا


قالت أسمهان بسخرية :


قال تاخد رؤي قال ، روح مطرح ما جيت


قال راوي بسخرية :


انت مبلبع حاجة علي الصبح في صباحك إلي زي وشك ؟! 


لم يهتم أسيد إلي كل هذا الهراء و هنا توجه أسيد إلي رؤي و قال بحنان : 


رؤي حبيبة أخوها إلي زي القمر ، أنا جاي عشان اخلصك من الجحيم رماح الغازي و أسمهان عبد الوهاب ، حضرتي شنطك زي ما جاكس سانتوس كلمك ؟!


قالت رؤي بضعف : 


ايوا كلمني و قالس أنك جي تاخدني 


جاءت احدي الخدمات يالشنط و هنا قالت رؤي بسعادة : 


أنا جاهزة يا اسيد 


قال رماح بغضب :


شنطك ديه مش هتخديها معاكي ديه بفلوسي و كرم مني هتطلعي بالي عليكي ديه بفلوسي و شقاية مش إنتي اخترتي أسيد علي عيلتك شيلي بقي بس انا هندمك ندم عمرك 


ثقدم أسيد و اصبح أمام رماح الغازي و قال بتقزز :


ده أنت عمال تصغر و تصغر من عيني لحد ما وصلت لتحت الارض ، اخوها هيجبلها إلي نفسها فيه و احسن مركات و هتبقي احسن ما هي عندك ألف مرة علي الأقل هتلبس و تاكل من فلوس حلال مش حرام زيك 


ثم توجه أسيد إلي رؤي و احتضانها قال بحنان : 


أنا جاي اخدك ، بعدين هنروح نشتري هدوم من احسن و اشيك محلات في امريكا و جزم و شنط و Makeup  و مجوهرات كل إلي نفسك فيه يا حبيبتي عنيا ليكي و هتعيشي معايا ملكة زيك زي غزل و اعيش و يدني العمر و اعوضك عن كل حاجة .


قالت رؤي بحب :


أنت طوق النجاه يا أسيد ، أنت أطيب خلق الله ، حتي أخواتي إلي مش زيك ربنا ما يحرمني منك يا أحلي اخ في الدنيا 


قال راوي بغضب :


والله يا رؤي هتشوفي أيام سودة 


قال أسيد بغضب :


طول ما أخوها أسيد عايش محدش يقدر يقرب منها و لا يدسلها علي طرف و إلي يتجرء و رحمة ابويا ما هرحمه 


قالت رؤي بأحتقار : 


هو أنتم أهل أصلا ، ده أنتم مرضي نفسياً ده أنت صعبانين عليا لما اخرتكم تبقي صعبة ، أنا هروح مع أسيد علي فكرة مش هتقدروا تعمله حاجة أنا في حماية أخويا أسيد و تحت حماية سانتوس إلي يا رماح يا غازي بتترعب منه ، محدش هيقدر يجي جنبي تاني زمن الضرب و الإهانة خلص خلاص و معايا أخويا اسيد و جاكس سانتوس بعد ربنا و جاكس سانتوس حطاي حراسة مخصوص و أنا عارفة يا رماح يا غازي أنه بعبع بنسبالك و احب أقولك يا رماح يا غازي أنا هضرب علي الفنون القتالية و هبقي قوية و هدافع عن نفسي و هبقي مع أسيد ، اه يا راوي الحق نفسك و اعرف الحقيقة المرة و أعرف حقيقة عيلتك الكريمة لأني اتبريت منهم الحق اعرف الحقيقة بعد فوات الأوان ، أنا جاهزة يا أسيد يلا نمشي 


قالت اسمهان بغضب :


أنت جي علي خراب بتاخد بنتي مني ؟!

مش هسيبك يا أسيد


لن يجيب أسيد عليها و قال الي رؤي بحنان : 


نروح نشتري هدوم من احسن و اشيك محلات في امريكا و جزم و شنط و Makeup  و مجوهرات كل إلي نفسك فيه يا حبيبتي عنيا ليكي و هتعيشي معايا ملكة زيك زي غزل و اعيش و يدني العمر و اعوضك عن كل حاجة ، يلا يا رؤي يا حبيبتي عشان بعد ما نشتري كل إلي نفسك فيه هتروحي معايا البيت و اعرفك علي ورد مرلتي و هتحبيها أوي و طيران علي إيطاليا بليل ، هنروح هناك و هنقعد عند سانتوس و ابقي خلي كلب يقربلك او يدوسلك علي طرق هقلبله علي الوش الزبالة إلي زيهم 


أكد أسيد علي جملته الأخيرة و هو ينظر إلي كل من رماح الغازي ، اسمهان عبد الوهاب و راوي رماح الغازي و اخذ رؤي و توجه خارج القصر وتوجه إلي السيارة و ترجل سيارة كل من أسيد و رؤي و توجه كي بتسوق مع رؤي ثم يعود إلي منزله و لقد أرسل رسالة أخري إلي ورد و أخبرها انه يتسوق مع روي كي يشتري لها ملابس و كل مستلزمتها و أنها سيعود بعدها و يقص عليها كل شئ .


قصر رماح الغازي:


قال راوي بغضب :


سبته كدة ياخد رؤي عادي 


قال رماح بأرتباك :


لا يا راوي ، أنا وأنت مش قد جاكس سانتوس ده ممكن ينهينا و يفلب جماعات المافيا علينا و علي إيه أصلا ، في داهيه ياخدها أنا أصلا مكنتش عايز بنات كفاية عليا أنت و رحيم 


قالت اسمهان ببرود :


في داهيه هما الإثنين بس الحساب يجمع يا أسيد يا إبن رياض .


اما عن راوي فكان ينظر لهم نظرة غامضة.


علي جانب اخر :


قام أسيد بأخذ رؤي الي التسوق و بعد ان ابتاع لها أسيد كل شئ توجه الي سيارة و ترجل كل من أسيد و رؤي ، بكت رؤي كثيراً و احتضانها أسيد و أحس بالاسي و الأسف و الغضب لما تعرضت له ، وصل أسيد إلي منزله و معه رؤي ترجل من السيارة كل من رؤي و أسيد و أمر أحد الحرس ان يدخل كل المشتريات رؤي و عندما توجه داخل المنزل أمر أحدي الخادمات ان تجهز حقيبة رؤي و هنا وجد أسيد ورد تنتظره كل من أسيد و رؤي و هنا توجهت ورد إلي روي و احتضانتها و قالت ورد بحنان : 


متخفيش يا رؤي كل ده هيعدي و هسعدك و هتعافي و اعتبرني اختك الكبيرة متخفيش ابدا يا حبيبتى


قالت رؤي بضعق : شكرا يا ورد 


و خنا دق جرس المنزل توجهت احدي الخادمات و فتحت الباب و كانت المفاجأة كان راوي رماح الغازي الشقيق الأكبر لرؤي ، ارتعبت رؤي و وقفت خلف أسيد و هنا قال راوي بحزن :


أنا عارف كل حاجة يا رؤي ، فاكرة من شهر لما رماح الغازي ضربك جامد و حوشته عنك لما بعد ما ضربك قولتللي أنت مش عارف حاجو دول بيكدبه أسيد مش وحش كدة ما إلي بيشتغل في المافيت تفتكر مش سهل هليه أنه يكدب و يعملك غسيل مخ فاكرة يا رؤي ؟


قالت رؤي بصعوبة :


فاكرة 


قال راوي بحزن إلي متعرفهوش بقي إني قبلت أسيد من شهر في مصر .


شخقت كل من ورد و أسيد و هنا قال راوي بحزن :


 هحكليلك يا رؤي ، هحكيلك


Flashback :


بعد ان سمع راوي ما قالته رؤي بدأ يشك أن والدته و والده من الممكن ان يكونوا يكذبون عليهم كل هذة الشنوات قفام بمهاتفة شخصاً ما و أجابه هذا الشخص و هنا قال ببرود :


عايزك تحجزلي أول طيارة علي مصر و عايز نمرة أسيد رياض الروماني في خلال ساعة تكون عندي .


و بالفعل قام هذا الشخص بحجز تذاكر طيران إلي مصر بعد ٥ ساعات و قام بإعطاء رواي رقم أسيد ، قام راوي مفاهتفة أسيد و أجاب أسيد و لكن قاطعه راوي ببرود و قال ببرود :


أسيد رياض الروماني معاك ، راوي رماح الغازي اخوك الصغير


قال أسيد ببرود :


خير يا راوي ، إيه سر المكالمة الغير مرحب بها ديه ؟!


قال راوي ببرود : 


انا طيراتي علي مصر كمان ٥ ساعات و أنا عايز اعرف الحقيقة يا أسيد هجيلك و توريني الدليل 


قال أسيد بسخرية : 


و هتصدق يا راوي ؟!


قال راوي ببرود : 


لو عندك دليل هصدقك و هبقي اخوك و في ضهرك 


تعليقات