رواية فن نفسي الجزء الثاني الفصل الحادي عشر للكاتبة بسنت عبد القادر
رواية فن نفسي الجزء الثاني للكاتبة بسنت عبد القادر
رواية فن نفسي الجزء الثاني الفصل الحادي عشر للكاتبة بسنت عبد القادر
رواية فن نفسي الجزء الثاني للكاتبة بسنت عبد القادر
و بالفعل اتت ايزابيلا و كانت امرأة جميلة عن حق بعد ان اكتمل العدد الموجود جاءت السيارات و اسطول حرس بعد أن قام أسيد بمهاتفت سانتوس و اخبره علي ما هو جديد و رحب سانتوس بذلك توجهت السيارات و الاسطول الحرس إلي قصر سانتوس ، دخل اسيد إلي القصر و معه الحميع ، كان كل من عائلة ورد الخلبي و عائلة أسيد في غرفة ال Living room يجلسون مع سانتوس و هنا قال أسيد بسعادة :
We are back !!
التفت الجميع في حالة صادمة و هنا فجر أسيد القنبلة و قال بسعادة :
أقدم لكم راوي رماح الغازي اخويا و رؤي رماح الغازي أختي ، أخواتي رجعولي فضل واحد بس و عزوتي كلها هتبقي جنبي و معايا
اندهشت نادين الابصيري و قدمت إلي كل من راوي و رؤس هنا تقدمت نادين إلي رؤي و احتضانت رؤي التي بكن في احضان نادين الابصيري و هنا قالت نادين بحنان :
أعتبريني ماما يا رؤي ، أنا ماما نادين
قالت رؤي ببكاء :
انا عمر ما ماما حضانتي
هناك عاشق والهان هنا عندما رآها يامن سحر بها ، لم يعد يتذكر نادين ، وجد أمامه ملاك نظرت ورد إلي يامن وجدته ينظر إلي رؤي بحب و اعجاب ، حمدت اللة ورد أنه لن يتألم عند علمه ما حدث إلي دارين و أنها تزوجت من رحيم الغازي .
عندما احتضنت نادين رؤي احست انها قطعة من روحها و اقسمت علي ان تعوضعها عن حنان الأم ، فصلت نادين العناق و توجهت إلي راوي و احتضانته و قالت بحنان :
أعتبريني أمك يا راوي
احتضانها راوي بشدة و قبل يديها و قال بحب :
إنتي و نعمة الأم فعلاً طيبة و قلبك كبير و يشرفني أنك تعتبرني إبنك و إنتي أمي
هنا قال سانتوس بالايطالية :
È ora che tutti sappiano la verità,
لقد حان الوقت ان يعلم الجميع الحقيقة
لم يفهم البعض ما قاله سانتوس
ضرب سانتوس جبهته و قال بالايطالية:
mi dispiace così tanto di aver dimenticato che non tutti capiscono la mia lingua madre, parlerò in inglese
المعذره كثيراً نسيت أن الجميع لا يفهم لغتي الأم ، سوف اتكلم بالانجليزية
قال سانتوس بالانجليزية :
It's time for everyone to know the truth, please everyone sit down
لقد حان الوقت أن يعلم الجميع الحقيقة ، ارجو من الجميع ان يجلس.
و بالفعل جلس الجميع و بدأ كل من رشيد و غزل يقصوا ما حدث علي الجميع بعد ذلك بدأ أسيد يقص كل شئ ثم قام راوي بقص كل شيء و فيما بعد قصت رؤي كل شئ حدث لها في حياتها .
اندهش الجكيع و غضب يامن بشدة علي كل ما حدث إلي رؤي و أقسم أن يعوضعها عن كل شئ احتضنت روكسلانة ريماس و قدمت ريماس صديقتها ايزبيلا و قالت بالانجليزية :
Dear ladies and gentlemen, I present to you my Italian friend Isabella, a friend of my life and she has a real estate company in Italy and my company is also in my company abroad and also in Egypt and Italy
سيداتي سادتي الاعزاء ، اقدم لكم صديقتي الإيطالية ايزبيلا صديقة عمري و لديها شركة عقارات في إيطاليا و شركتي أيضًا في شركتي في الخارج و في مصر أيضاً و إيطاليا
رأي سانتوس ايزبيلا ، لقد كانت خلف الجميع و لم يراها و لكن عندما قدمتها صديقتها ريماس راها جاكس و احس ان قلبه ينبضب بعنف و هذا لم يحدث طوال حياته ، أراد أن يعلم كل شئ عنها ، احس أنها ستكون زوجة مستقبلية رائعة.
رحب بها الجمسع نظرت ايزبيلا الي جاكس سانتوس الذي كان ينظر لها بإعجاب واضح و لكن اخفضت رأسها و هنا ابتسم سانتوس و قالت ريماس بحماس :
زعلنل و عرفنا الحقيقة أحنا عايزين نتفشح يلا بينا يا جماعة
قال أسيد بحرج :
معلش يا ريماس أجلي انهاردة بس كلنا نرتاح من السفر و بعد بكرة هنخرج كلنا تمام ؟!
قالت ريماس :
ماشي بس نقعد كلنا مع بعض بقي
قال أسيد :
مفيش مشكلة بس معلش هستاذن أخد ورد و راوي عشان عايز أتكلم معاهم في موضوع مهم
و بالفعل جاء كل من راوي و ورد بعيد عن الجميع و هنا قال :
دلوقتي مفيش الا مشكلة واحدة و هي دارين
قالت ورد بضجر :
ايوا يا أسيد لازم تنقذ دارين
قال أسيد بتريث :
أهدي يا ورد التوليب ، دلوقتي رواي اشتري نمرة Private و موبيل خلي واحد من رجالته يديها لي واحدة من إلي بيتغله عند حازم الصافوري قبل ما تحش القصر ، إنتي بقي عليكي تكلمي و تهدي ماشي يا حبيبتي
قالت ورد :
تمام يا حبيبي
قامت ورد بالفعل بالاتصال من الرقم الذي أعطاه إياه أسيد لها و بالفعل اجاب حازم الصافوري و قال برعب :
الو مين ؟! و إيه التليفون ده ، أنا مستعد ادفع أي مبلغ تطلبه بس بنتي ترجعلي و هروح القسم اتنازل عن المحضر
قالت ورد بتريث :
أهدي يا اونكل حازم أنا ورد
قال حازم بتعجب :
ورد يا بنتي ، ليه الرقم و الموبيل ده ؟!
قالت ورد بتريث :
عشان أكيد تليفون حضرتك متراقب ، عشان كدة أنا غايزة أكلم حضرتك عشان اطمنك علي دارين و أن هي في أمان و كويسة
قال حازم بالهفة :
بجد يا ورد ، هي فين ؟!
قال أسيد الي ورد :
افتحي ال Speaker يا ورد
و بالفعل فعلت ذلك و هنا قال أسيد :
استاذ حازم ، اطمن علي دارين هي بخير و قريب اوي يومين بكتير كدة ولا حاجة و تبقي عندك بس حضرتك تتمازل بس عن المحضر ، أنا عايز اقول لحضرتك ان أختي غزل كمام اتخطفت
قال حازم بزعر :
غزل كمان اختطفت ؟!
قال أسيد بتريث :
أهدي رجعنا غزل و دارين في امان القصة و ما فيها أن اسمهان عبد الوهاب و رماح الغازي رجعوا عشان ينتقموا من كل حد كان قريب من والدي رياض الروماني الله يرحمه
قال حازم بحزن :
يارتني لما شوفتها كنت عملت نفسي معرفهاش بس هي الي جت و سلمت
قال أسيد بدهشة :
انت بتكلم عن مين حضرتك عشان مش قادر استوعب
قال حازم بحزن :
أسمهان عبد الوهاب أمك يا أسيد