رواية فن نفسي الجزء الثاني الفصل السابع للكاتبة بسنت عبد القادر
رواية فن نفسي الجزء الثاني للكاتبة بسنت عبد القادر
رواية فن نفسي الجزء الثاني الفصل السابع للكاتبة بسنت عبد القادر
رواية فن نفسي الجزء الثاني للكاتبة بسنت عبد القادر
"زوجي أَنْت جُزْءٍ مِنْ جَسَدِي ، أَنْت
قَلْبِي ، أَنْت غَيْمُه تَسْكُنُ فِي سَمَاءِ صَدْرِي ، وَجَمِيعُ مَا تَحَمَّلَهُ الْأَرْضُ ، ستشهد عَلَيْنَا نُجُومِ السَّمَاءِ الصَّافِيَة وطيور الْعِشْق الَّتِى تلتف حَوْلَنَا بأنّني لَا وَلَمْ أُحِبّ سِوَاك أُحِبُّكَ يَا حبيبتي أُحِبُّك ياجميلتي فَأَنْت دنيتي وَآخِرَتِي بدايتي ونهايتي ، حُبُّك ووجودك يُعادل مَا خسرته فِي حَيَاتِي كُلِّهَا ، مِنْ يَوْمِ أَنْ أَصْبَحْتُ لِي قَدْ صَارَ لِي قَمَر جَمِيل لَيْس يَمْلِكُه سواي" .
فيلا رحيم رماح الغازي علي طريق مصر اسكندرية الصحراوي
غرفة دارين :
هنا خرجت دارين من الحمام و ارتدت ملابسها و فجأة وجد رحيم يقتحم الغرفة و واضح عليه انه شرب الكثير من الخمر و بدأت تتراجع من الخوف و رعب أن يفعل شئ بها و هنا قال رحيم ببكاء :
متخفيش مش هعملك حاجة انا بس عايز اتكلم
تعجبت دارين منه هذة أول مرة في حياتها تري رجلاً يبكي هذا يعني أنه علم الحقيقة المرة جلس رحيم علي كرسي و هي جلست علي طرف الفراش و لكن فجأة وجدته يقرب منها حتي نزل علي ركبتيه و اصبحوا وجه لي وجه و قال بوجع :
أمي ، ست الحبايب ، أمي أنا لعبت بيا أنا و أخويا الكورة لا كورة إيه ديه مخلتناش عندنا رجولة أصلا
شهقت دارين و قال رحيم ببكاء و يضحك بسخرية :
سنين بتكرهني في أسيد و رياض الروماني و هي بشعه سنين و هما مرضي نفسين و بيضربوا اختي ، أنا اتلعب بيا و امي جابت جون فينا
قالت دارين برعب :
اهدي يا رحيم
قال رحيم بنشوة :
قولي كدة تاني
قالت دارين بتعجب :
اهدي كدة
قال رحيم بنشوة :
إلي بعدها يا مارشيميلو
قالت دارين بتعجب :
يا رحيم
قال رحيم و عينيه تلمع و هي أول مرة تدقق في ملامح وجه و قال بشجن :
عارفة يا مارشيميلو من كل العك إلي عرفته ، من كل حياتي إلي طلعت وهم حاجة واحدة بس حاسس أنها حقيقة و يمكن تكون هي البداية رحيم رماح الغازي
قالت دارين بتعجب :
ايه الحاجة ديه يا رحيم ؟!
قال رحيم بهيام :
إنتي يا مارشيميلو ، الحكايه من البدايه حب يا مرشيمليو هي واحده اللي يختارها قلبك لو عشت عمري ارضيكي أجيب عمر منين لو ادوني كنوز العالم غيرك صعب أختار إنتي اجمل إختيار ولو زعلتك اوعي تسيبيني أصل انا مش ملاك دي ، انتي حياتي يا دارين ولو هجرتيني
يبقي اتحكم عليه بالهلاك ( مقتبسة )
لم يعطيها رحيم فرصة أن تتحدث أحط رحيم وجه دارين بين يديه و قبلها ، قبلة بها شغف و تلذذ و نشوة و حب و الاثنين يبكون هو يبكي من وجع الماضي و هي تبكي خوفاً مما سيحدث في المستقبل.
فصل رحيم القبلة بعد أن أحس ان دارين تحتاج إلي الهواء وضع جبهته علي جبهتها و قال بحزن :
أنا يا دارين معشتتش حياتي ، أنا أبويا رجل لعنة ، عمري ما حبيته مع إني دراعه اليمين ، أنا فاكر لحد دلوقتي و أنا عيل عندي ١٠ سنين كلن ماسك مسدس و كان في واحد خانه لما شافني جابني بالعافية و قالي أمسك المسدس و موته مكنتش راضي بس خلاني بالعافية اقتله ، انا كنت بترعب منه من ساعتها خلاني اهتم جنب دارستي ارجع اتمرن كل الفنون القتالية معاه و أنا عيل ١٠ سنين و كانت بروح المدرسة كل يوم بيبان عليا اصار ضرب و خلاني اتعلم إزاي امسك مسدس و اضرب نار و اصوب صح كل ما السنين تعدي علمني كل حاجة فيها دم و تعذيب و بقيت قناص محترف قتل جوايا الرحمة و الإحساس و المشاعر مع أنه مع اسمهان هانم حب و حنين و دلع هو بيحبني بس راوي أكتر رواي اتعلم كل ده كمان بس كان حنين عليه كان بيخلينا نضرب اختنا رؤي عشان مش بيحب خلفة البنات غصب عننا مكنتش عايز أعمل فيها كدة بس لو مكنتش عملت كدة كان هيعذبنس دول ناس مختلة يا دارين ، مختلة
كانت دارين تستمع إلي كل هذا و تبكي أسمهان و رماح اشخاص مخلة و ليس لديهم رحمة ، لكاذا يفعلوا ذلك الاشياء اللعينة لماذا ؟!
قاطاع رحيم افكار دارين و قال بترجي :
ممكن تخديني في حضنك يا دارين أنا و مش هعمل حاجة ، عمري ما المس بنت او ست و هي مش عايزني بس أنا محتاج حضن ، أنا عمري ما اتحضنت من أمي و لا أبويا ، إنتي فيكي امومة يا دارين احضنيني كأني ابنك يا دارين
وافقت دارين و توجهت الفراش و دست نفسها و قالت إلي رحيم بحنان :
تعالي يا رحيم
و بالفعل توجه رحيم إلي الفراش و احتضانه دارين كأنه رحيك طفلها الصغير و اخذت تلعب في شعره الأسود ، الناعم و الجميل هنا قال رحيم بوجع :
عارفة يا مارشيميلو ، عمر ما حد خدني في حضنه و لعبلي في شعري كدة ، ياه علي راحة إلي حاسسها في حضنك يا مارشيميلو
سألت دارين بتعجب :
هو أنت ليه بتقولي يا مرشيمليو يا رحيم ؟!
قال رحيم بحنان :
عشان إنتي حلوة زيه ، خدودك زي مارشيميلو و، إنتي كلك علي بعضك مارشيميلو حلوة زيه و بذات إلي لونه وردي لون الرقة و الشقاوة و النعومة
ابتسمت دارين و هنا قال رحيم بوجع :
احضنيني أكتر يا مارشيميلو كأنك بتحضني إبنك و بتخافي عليه ، اعتبرني ابنك و إنتي ماما دارين و خايفة عليا دلوقتي
هنا احتضانته دارين بقوة و قال رحيم بترجي و سعادة :
مارشيميلو ، أنا في اغنية بحبها اوي و عايزك تغنيهالي قبل ما أنام دايما بسمعها فبل ما أنام ، ممكن تغنيلس اغنية اسمها No promises بتاعت المغني shayne ward ؟!
قالت دارين :
بس انا صوتي وحش يا رحيم
قال رحيم بحنان :
اي حاجة منك حلوة يا مرشيمليو
قالت دارين بحنان :
حاضر يا رحيم
قال رحيم بحنان :
يسلملي إلي بيسمع الكلام
بدأت دارين تغني بصوت منخفض لأن صوتها ليس جميل علي الإطلاق و هنا قالت و بدأت تغني :
Hey baby, when we are together, doing things that we love.
Every time you're near I feel like I’m in heaven, feeling high
I don’t want to let go, girl.
I just need you to know girl.
I don’t wanna run away, baby you’re the one I need tonight,
No promises.
Baby, now I need to hold you tight, I just wanna die in your arms
Here tonight
Hey baby, when we are together, doing things that we love.
Everytime you're near I feel like I’m in heaven, feeling high
I don’t want to let go, girl.
I just need you you to know girl.
I don’t wanna run away, baby you’re the one I need tonight,
No promises.
Baby, now I need to hold you tight, I just wanna die in your arms
I don’t want to run away, I want to stay forever, thru Time and Time
No promises
I don’t wanna run away, I don’t wanna be alone
No Promises
Baby, now I need to hold you tight, now and forever my love
No promises
I don’t wanna run away, baby you’re the one I need tonight,
No promises.
Baby, now I need to hold you tight, I just wanna die in your arms
I don’t wanna run away, baby you’re the one I need tonight,
No promises.
Baby, now I need to hold you tight, I just wanna die in your arms
Here tonight
SHAYNE LYRICS
WARD "No Promises"
Hey baby, when we are together, doing things that we love.
Every time you're near I feel like I’m in heaven, feeling high
I don’t want to let go, girl.
I just need you to know girl.
I don’t wanna run away, baby you’re the one I need tonight,
No promises.
Baby, now I need to hold you tight, I just wanna die in your arms
Here tonight
Hey baby, when we are together, doing things that we love.
Everytime you're near I feel like I’m in heaven, feeling high
I don’t want to let go, girl.
I just need you you to know girl.
I don’t wanna run away, baby you’re the one I need tonight,
No promises.
Baby, now I need to hold you tight, I just wanna die in your arms
I don’t want to run away, I want to stay forever, thru Time and Time..
تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل
No promises
I don’t wanna run away, I don’t wanna be alone
No Promises
Baby, now I need to hold you tight, now and forever my love
No promises
I don’t wanna run away, baby you’re the one I need tonight,
No promises.
Baby, now I need to hold you tight, I just wanna die in your arms
I don’t wanna run away, baby you’re the one I need tonight,
No promises.
Baby, now I need to hold you tight, I just wanna die in your arms
Here tonight
الترجمة
حبيبتي عندما نكون مع بعض نقوم بفعل الاشياء التي نحبها
كلما كنت قريبه مني بشعر اني بالجنه , اشعر باني عالي
انا لا ادريد ان اتركك , يا فتاه
انا فقط اريدك ان تعرفي هذا ,يا فتاه
لا اريد الهروب بعيدا . حبيبتي انت الوحيده التي احتاجها معي
لا وعود
حبيبتي انا الان اريد ضمك شديد
فقط اريد ان اموت بين ذراعيك
هنا اليله
حبيبتي عندما نكون مع بعض نقوم بفعل الاشياء التي نحبها
كلما كنت قريبه مني بشعر اني بالجنه , اشعر باني عالي
انا لا ادريد ان اتركك , يا فتاه
انا فقط اريدك ان تعرفي هذا ,يا فتاه
حبيبتي انا الان اريد ضمك شديد
فقط اريد ان اموت بين ذراعيك
هنا اليله
انا لا اريد الهروب و اريد البقاء للابد حتى نهاية الوقت
لا وعود
لا اريد الههروب ,لا اريد البقاء وحيد
لا وعود
حبيبتي اريد ضمك شديد للابد يا حبي
لا وعود
لا اريد الهروب بعيدا . حبيبتي انت الوحيده التي احتاجها معي
لا وعود
حبيبتي انا الان اريد ضمك شديد
فقط اريد ان اموت بين ذراعيك
هنا غضت رحيم في نوم عميق بين احضان دارين و هنا تم عن نت دارين في ملامح رحيم ، كأن وجه برئ و ملامح وجه صافية كان في غاية الوسامة و قالت دارين بصوا منخفض بحيرة :
و بعدين معاك يا إبن رماح الغازي ، مش هارفة اكرهك و لا اتعاطف معاك بس فيك حاجة شداني ، اكتشفت إلي كنت حاسه ناحية يامن ولا حاجة ، دايما بينقدني مش عاجبه أي حاجة فيا ، يا تري هتبقي زيه يا رحيم و لا هتتقبلني ، يا نهار اسود و مهبب علي دماغي أنا مالي كأني بكلم إني بحبه ، بقرنه بين يامن الحلبي و بينه ، ركزي يا دارين الجوازة ديه كانت إجبار و هتخلص قبل ما تنتهي مهما كانت قصتك يا رحيم ، أنا وأنت مش هيجمع بنا حكاية حتس لو الظروف إلي عملت فيك كدة عمرنا ما هيجمعنا حب يا رحيم
كان رحيم نائماً و لكن استيقذ عندما تقلبت دارين قليلاً و أستمع إلي كل شي ، غضب كثيراً الآن دارين تعتبر ان الجواز وقت و سينتهي و أحس بالغيرة القاتلة ، تحب يامن الحلبي و نقارن بينه و بين يامن ، لا يا عزيزتي زواجنا ابدي حتي اخر العمر و قطعت دارين افكتر رحيم و كادت ان تترك الفراش و تذهب للاريكة امسكها رحيم و قال بصوت ناعس :
متسبنيش ، أنا ضعيف و محتاجلك يا مارشيميلو
و بالفعل غفت دارين بين احضان رحيم
علي جانب اخر :
بيت أسيد في Las Vegas
قالت ورد بجزن :
أسيد ، دارين ملهاش ذنب في كل ده ، أنتم لازم تطلعوها من حسابتكم خالص و لازم تخرج من المشكلة ديه بس في مصيبة أكبر
قال أسيد بقلق :
مصيبة إيه بس ؟!
قالت ورد بحزن :
المصيبة الأكبر انها اتجوزت ، يامن اخويا لم يعرف هيعمل إيه ؟!
سأل أسيد بتعجب :
و إيه إلي دخل دارين بيامن مش فاهم ؟!
قالت ورد ببكاء :
يامن بيحب دارين يا أسيد
اندهش أسيد و أحس بالاسف الشديد و قالت ورد ببكاء :
يامن أخويا قلبه هيتكسر لما يعرف و خايفة عليه لما يعرف و يواجه رحيم
احتضانها اسيد و قال بحنان :
أهدي يا ورد ، إنتي فاكرة أن إلي حصل ده صدفة لا ده مقدر و مكتوب لو كانت دارين من نصيب يامن كانوا اتجوزه من زمان ما كانت قدامه ، ده قدر ربنا يا حبيبتي و يمكن جعله سبب أن رحيم يراحع نفسه في كل حاجة وحشة و يبدأ مع دارين صفحة جديدة علي نضافة ، أنا عارف أن يامن هيزعل بس هي مش من نصيبه يا ورد ، صدقيني هيجي نصيب يامن و بعد ما رحسم شاف و عرف كل حاجو أنا متأكد أنه هيبقي واحد تاني و هيحب دارين و دارين هتحبه
قاطع كلام أسيد و كانت والدته نادين الابصيري و قال بحنان :
نادين هانم ، وحشتيني يا أمي
قالت نادين بحب :
و أنت كمام يا أسيد يا حبيب ماما ، معلش يا أسيد إني بكلمك انهاردة ، و انتم لسة وصلين شهر العسل بس بكلم غزل اختك مش بترد و بعدين هي هتيجي بكرة صح ؟
قال أسيد بحنان :
اهدي يا أمي تلاقيها في الشركة ولا حاجة هكلمها و اخليها تكلمك
قالت نادين بحنان :
اه يا أسيد يا حبيبي ، عايزة اطمن عليها
قال اسيد بحب :
حاضر يا أمي ، إنتي تأمري
قالت نادين بحب :
سلملي علي ورد و قولها السنيوريتا بتسلم عليكي و بتقولك وحشتيني
قال أسيد بحب :
حاضر يا أمي و سلميلي علس السنيوريتا و سلامي للجميع ، سلام
ثم اغلق أسيد ثم قام بالاتصال برشيد الوالي و قص عليه ما حدث و قال أسيد له أن يجعل غزل تقوم بالاتصال بوالدتها و ان تخبرها أنها قامت بتأجيل سافرها و انها لن تأتي الي إيطاليا في الوقت الحالي و انها ستقضي اللجازة عدة ايام مع دارين و هنا بكت ورد و قالت بحزن :
الكل وحشني اوي يا أسيد و، عايزة اخلص من الكابوس ده بقي
هنا احتضانها اسيد و قال بعشق :
ورد التوليب ، أوعدك أن كل ده هيخلص و هنعيش أحلي ايام حياتنا ، أنا بعشقك اوي يا ورد التوليت إنتي أجمل و اغلي حاجة حصلتلي في حيلتي و هفضل أحبك لحد ما أموت
قالت ورد برعب :
بعد الشر عليك يا حبيبي
هنا لم يستطيع أسيد مقاومة ورد قام بتقبل ورد بحب ، شغف و لهفة و مارسوا الحب مراراً و تكراراً و هو كان يمطرها بالغزل الصريح و كلمات الحب .
علي جانب اخر :
بيت رشيد الوالي السري
قال رشيد بعد ان تلقي اتصاله من اسيد :
غزل حبيبتي ، لازم تكلمي نادين هانم دلوقتي عشان هي قلقانة عليكي يا غزل و قوليلها أنك مع دارين ، روحته الجونة كام يوم و هتيجي علي إيطاليا
و بالفعل قامت غزل بالاتصال بوالدتها و بعد أن اغلقت معها كانت غزل حزينة و أخبارها رشيد عما فعله رحيم العازي و زواجه من دارين بالإكراه ، بكت غزل بشدة لقو طفح الكيل من كل هذا ، ما ذنب دارين ، كابوس مزعج تريد ان تتخلص منه و هنا قال رشيد بحزن :
متقلقيش يا غزل كل ده هيخلص قريب ، أسيد عنده خطة و مرتب كل حاجة قريب اوي الكابوس ده هيخلص
قالت غزل ببكاء :
يارب بقي الكابوس ده ينتهي ، أنا تعبت
حزن رشيد علي حالة غزل و لكن أقسم أن عندما ينتهي كل هذا سيعوضها عن كل شئ عمت رأته في هذة الفترة الصعبة.
علي جانب اخر :
بيت أسيد في Las Vegas :
استيقظ أسيد و كانت ورد بين احضانه طبع قبلة رقيقة علي شافتيها ثم ترك الفراش و توجه الي الحمام حتي ينعك بحمام دافئ و هنا قرر انه يجب ان يواجه و يذهب الي رماح الغازي و عائلته و هنا قالم بالاتصال بجاكس و اجاب سانتوس بالايطالية ببرود :
Benvenuto Asyad , felice matrimonio, spero che vada tutto bene e non preoccuparti per la famiglia di tua moglie e per la tua famiglia
مرحبا بك أسيد ، زواج سعيد ، أتمني ان كل شئ علي ما يرام و لا تقلق علي عائلة زوجتك و عائلتك كل شئ
أجاب أسيد بالايطالية :
Benvenuto Santos, è tempo per me di andare da Remah Al Ghazi e dalla sua famiglia, è giunto il momento della resa dei conti
أهلاً وسهلاً بك سانتوس ، لقد حان الوقت أن أذهب إلي رماح الغازي و لعائلته ، لقد جاء وقت الحساب
قال سانتوس ببرود:
Non preoccuparti, amico, sapevo che l'avresti fatto, e per questo ti ho mandato il capo della mia seconda guardia in America, chiamato Aaron e il dannato Ramah lo conosce bene. chiudi il mio amico e chiamami e dì esattamente cosa è successo, pace mio dannato amico
لا تقلق يا رجل ، كنت أعلم أنك ستفعل ذلك و لهذا ترسلت لك رئيس الحرس الثاني الخاص بي لك في أمريكا يدعي ارون و رماح اللعين يعلمه جيداً ، ستجد أمام منزلك ارون و اسطول من الحرس الأقوياء بل مضاعف أيضا ، توجه له و أنت في شموخ و أنك أنت الطرف الأقوى ، حان الوقت كي اغلق يا صديقي و قم بالاتصال بي و قل كا حدث بالضبط ، سلام يا صديقي اللعين .
اغلق اسيد مع جاكس سانتوس و توجه إلي ال Dressing Room و ارتدي ملابسه و قام بكتابة رسالة إلي ورد و وضعها بجانب الفراش و أخبرها أنه ذاهب إلي قصر رماح الغازي و لا تقلق عليه و أنه معه حرس من قبل سانتوس و سوف يعود و معه اخته الصغري رؤي ، توجه أسيد خارج المنزل وجد سيارة بسائق ترجل أسيد السيارة و امر ارون أسطول الحرس ان يتحرك إلي قصر رماح الغازي و بالفعل توجه أسيد الي القصر و هنا وصل أسيد الي القصر ، لقد حان وقت لقاء الماضي الجريح القذر " أسمهان عبد الوهاب و رماح الغازي "