أقسام الوصول السريع ( مربع البحث )

أخر الاخبار

رواية دمر حياتي الفصل الرابع علي المجد للقصص والحكايات

 رواية دمر حياتي الفصل الرابع علي المجد للقصص والحكايات 

رواية دمر حياتي الفصل الرابع 

رواية دمر حياتي الفصل الرابع علي المجد للقصص والحكايات


رواية دمر حياتي الحلقه الرابعه 

رواية دمر حياتي الجزء الرابع

رواية دمر حياتي 

فضلت قاعدة علي الكنبة اعيط والطم علي شرفي اللي راح بسبب شخص متهور كنت فاكرة انه بيحبني

وطول اليوم في انهيار تام و عياط حتي وانا بعمل الاكل ل ماما ول حسن. دمعتي مبطلتش نزول لغاية ما سمعت صوت باب الشقة بيفتح

جريت علي حنفية المطبخ غسلت وشي بسرعة علشان ميبنش اني معيطة واخويا يا خد بالة

خرجت بصيت لقيتة فعلا حسن اخويا ودخلت المطبخ تاني من غير ما ياخد بالة اني كنت ببص عليه

شوية راح نده عليا

خرجت له قالي اعمليلي كوباية شاي

دخلت عملت له كوباية الشاي وخرجت له بيها

بصلي كدة وقالي سهام مالك انتي معيطة؟

انا :: لا مفيش بس تعبانة وطول اليوم بطني وجعاني وعندي مغص

حسن :: بطنك وجعاكي من ايه طيب

انا :: مفيش بس شكلي اخدت دور برد

دخلت المطبخ تاني وانا جوة صعب عليا حالي وصعب عليا اخويا اللي ميستهلش الفضيحة بسببي لقيت نفسي بنهار من العياط تاني وقعدت علي الأرض وانا حاطة ايدي علي بوقي

علشان حسن اخويا ميسمعش صوت عياطي

مر ثلاث ايام ومعرفش حاجة عن سيد ولا حتي بشوفة في الشارع زي الأول

وفي اليوم الرابع لقيتة واقف مع رجب صاحبة

ندهت عليه .. بصلي .. شاورت له اني عايزاه

جالي وبدءت اتمشي وهو معايا

انا :: انت بقالك اربع ايام من ساعة اخر مرة كنا مع بعض مش بشوفك ليه

سيد :: ابدا بس كنت نزلت شغلانة كدة

انا :: طيب انت دلوقت لازم تشوفلك حل وتسرع موضوع جوازنا

سيد :: مانتي عارفة الظروف اللي انا فيها ومش هقدر اتجوزك علي الأقل قبل سنتين

انا :: يا نهارك الاسود يا سيد سنتين ليه يا سيد بعد عملتك دي انا مش هستحمل اقعد سنتين خايفة من الفضيحة او خايفة انك تسبني

سيد :: اسيبك ايه يا عبيطة وفضيحة ايه انا بحبك ومقدرش اعيش من غيرك

انا :: لا يا سيد علشان خاطري يا سيد اتصرف

سيد :: هتصرف ازاي يعني هسرق بنك مثلا

وصلت الفرن ووقفت جبت العيش وهو قالي انة رايح مشوار وسابني ومشي

روحت انا بعد ما اشتريت كل طلبات البيت وبعدين دخلت اعمل الاكل زي كل يوم

مرة يومين وفي اليوم التالت سيد جه زيارة لينا في البيت وقعد مع حسن اخويا وقالة انة جالة شغل في شرم الشيخ. وانة هيقعد هناك ثلاث شهور وان الشغلانة دي فيها لقمة عيش حلوة له

انا سمعت كدة وبدءت اشك ان سيد ناوي يخلع مني ومن الخطوبة

وبعد ما اقعد مع حسن اخويا اخويا سابنا مع بعض شوية وخرج قعد ما مامتي

انا :: سفرية ايه يا سيد اللي عايز تسافرها

سيد :: شرم الشيخ وفيها قرشين حلوين يساعدونا علي الجواز

انا :: بذمتك يا سيد مش ناوي تسبني بعد اللي عملتة معايا

سيد :: اسيبك ايه بس انتي مجنونة انتي خلاص بقيتي بتاعتي

انا :: طيب انا هطمن عليك ازاي

سيد :: انا هبقي اتصل علي اخوكي وهبقي اطمنة عليا

انا :: طب اكتبلي رقم تليفونك وانا شايلة فلوس علي جنب بكرة هشتري موبايل وخط وهبقي اكلمك انا

خرجت جبت ورقة وقلم من عند المكتبة اللي في شارعنا وخليت سيد كتبلي الرقم بتاعة وشلتة في البوك بتاعي وقعد معايا ساعة وبعدين قالي انة عايز يشوفني بكرا قبل ما يمشي

قولتله انت هتمشي بكرا امتي قالي علي بالليل الساعة 10

قولتلة خلاص بكرا اشوفك زي كل يوم وانا بشتري عيش

قالي لا مش هينفع انا عايز اكون معاكي لوحدنا

انا :: لا يا سيد لوحدنا دي تاني مش هينفع خلاص

سيد :: انتي خايفة من ايه ما خلاص اللي حصل حصل .. هو انا مش هوحشك

انا :: هتوحشني يا سيد بس مش عايزة اللي حصل منك قبل كدة يحصل تاني

سيد :: وحياتي عندك متخلنيش اسافر وانا زعلان منك انا بجد محتاج نكون مع بعض لوحدنا وبراحتنا

وفضل يتحايل عليا اني اروحلة الشقة بتاعتة اللي عايش فيها لوحدو وانا مش موافقة نهائي

وقولت له تقبل ان حد يشوفني وانا داخلة شقتك وخصوصآ ان كل اللي في الشارع عرفينا

نسيت اقولكم

ان سيد كان واخد شقة دور ارضي في نص شارعنا والناس كلها طبعآ عارفة سيد انة خطيبي اه بس كمان دخولي شقتة ده ملوش غير معني واحد

سيد زعل وقالي انة مش هيخرج من شقتة وهيستناني ولو مجتش هيسافر وهو زعلان مني

حسيت في لغة سيد ليا تهديد اني لو مروحتش له هيسبني ومش هيتجوزني بعد ما اخد اللي عايزة وخد شرفي

بعد ما سيد مشي فضلت طول الليل بفكر في كلام سيد ليا وفي طريقة تهديدة ليا ومكنتش عارفة اعمل ايه

اروح ل سيد ولا مروحش

وبعد تفكير طول الليل ودموعي لسة بتنزل علي خدي من اللي حصلي ومن طريقة كلام سيد معايا بعد اللي حصل ما بينا

قررت اني لازم اروح لسيد واسيسة

علشان مخسرش سيد وادوي الفضيحة والعار اللي منتظرني

وفعلا تاني يوم بعد ما امي راحت فرشة الخضار بتاعتها واخويا حسن راح الشغل بتاعة

لبست انا هدومي ولسة التردد جوايا لاني عارفة ومتأكدة اني لو روحت لسيد مش هيسبني لان مبقاش شئ يمنعة مني

تاني يوم صحيت الصبح جهزت الفطار ل اخويا ول امي وبعد ما فطرو ونزلوا

دخلت انا لبست هدومي وكل تفكيري ازاي هدخل شقة سيد من غير ما حد يشوفني

خرجت روحت اشتريت كل الطلبات وبعدين عديت علي الفرن جبت العيش وخلصت كل طلباتي روحت البيت ودخلت اللي اشتريتة شقتنا وبعدين خرجت تاني

وقفت قدام باب البيت ورجلي افكر اروح ولا مروحش وفي النهاية قررت اني اروحلة

مشيت ورجلي من الخوف ان حد يشوفني بترتعش وخطواتي تقيلة

وصلت بيت سيد. وقفت قدامة شوية كأني مستنية سيد خطيبي يخرج وعنيا بتراقب الشارع والبلكونات قبل ما اقرر الدخول

بعد ما اطمنت ان مفيش حد شايفني دخلت بسرعة مدخل البيت وخبطت علي الباب بتاع شقة سيد دقيقيتن لغاية ما فتح وكانت المفاجئة اللي كنت خايفة منها و.. سيد فتح باب الشقة وانا بدخل جوا. لقيت صاحبة الزبالة رجب بيدخل من باب البيت ورايح ل سيد وشافني وانا رايحة ل سيد شقتة

راح باصصلي وابتسم ورجع تاني مشي

كان نفسي ساعتها الأرض تتشق وتبلعني واول ما دخلت جوا كل اللي طلع عليا اني الطم علي وشي ومفيش علي لساني غير يالهوي يالهوي رجب صاحبك شافني . يخرب بيتك يا سيد صاحبك شافني

سيد :: وهو بيضحك وبكل برود مالك يابت ركبك عفريت ولا ايه ما يشوفك

انتي تخصيني وخطيبتي وهتبقي مراتي ولا يقدر يفتح بقه

انا :: يخرب بيتك ياسيد واليوم اللي وافقت فيه عليك

سيد :: بقي كدة يا واطية وراح واخدني في حضنة وذنقني علي الباب ومسكني وانا عمالة اذوقة واقولة

انت ايه يا اخي مش همك غير في كدة بس

سيد :: يابت انتي بقيتي مراتي خلاص

انا :: مراتك ازاي ياخويا وانت كتبت عليا علشان ابقي مراتك

سيد :: انتي يابت مش موافقة عليا وانا موافق عليكي تبقي خلاص كدة مراتي شرعي وكمان دخلت عليكي

انا :: لا يا سيد ده مش جواز.. الجواز اللي بجد بيكون عند مأذون وفرح وناس.. مش تقولي رضا وقبول بس

سيد :: ما كل ده هيحصل بس الظروف تتظبط وهعملك فرح متعملش لبنت هنا في المنطقة

كل ده وسيد نازل فيا بوس 

انا :: طب كفاية يا سيد حرام عليك هتأخر وصاحبك رجب شافني وانا عندك... 

اول ما لمسنى  جسمي كلة ارتجف

وانا :: بلاش يا سيد ابوس ايدك

سيد :: بلاش ايه ؟ فيه حد يبقي قدامة القمر ده ويسيبه

 خلاص مبقاش قدامي غير اني اعمل كل شئ يطلبة مني في سبيل انه يصلح غلطته ويتجوزنى

ومسكني من ايدي ودخلني علي سريرة .. وقالي اقلعي كل هدومك

عمري في حياتي ما كنت قدام حد عريانة وكان الموضوع ده بالنسبة ليا صعب جدآ لكنة اصر علي تقليعي وبعد ما خد غرضه منى بعدها قومت ولبست هدومي ومشيت بعد ما سلمت عليه ووعدتة اني هشتري الموبايل قبل ما اروح وهبقي ارن عليه

يتبع

لمعرفة ايه اللى حصل لاحداث القصة علقو ب20تعليق اوملصقات وانتظروني بجزء جديد وأحداث مثيرة لاتنسو تعليق للاستمرار بنشر قصة وتكملتها بدون توقف...

علق ب 20 ملصق لمتابعة باقى الأحداث...
لقراءة أو تحميل رواية دمر حياتي
 الفصل الخامس 

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على 

  رواية دمر حياتي

للتواصل 👇👇👇😘

يُمكنك الانضمام لقناتنا على التليجرام

    اضغط هنا 

يمكنك الانضمام لجروب علي التلجرام 

او الانضمام علي جروب الفيس بوك 

     اضغط هنا

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-