أقسام الوصول السريع ( مربع البحث )

أخر الاخبار

رواية دمر حياتي للكبار فقط الفصل العاشر

روايه دمر حياتي الفصل العاشر 

رواية دمر حياتي للكبار فقط الفصل العاشر 
رواية دمر حياتي للكبار فقط الفصل العاشر

رواية دمر حياتي للكبار فقط البارت العاشر 

رواية دمر حياتي الحلقه العاشر 

رواية دمر حياتي للكبار فقط الفصل العاشر 


 الجزء العاشر

..............

قومت الصبح زي كل يوم دخلت الحمام غسلت وشي ودخلت اصحي امي علشان تفطر واديها العلاج

انا :: انتي لسة نايمة يا ماما ... ماما اصحي علشان افطرك واديكي العلاج قبل انزل

لكن امي مش بتتحرك من مكانها ولا بترد عليا .. قربت منها وبقيت بزوقها بايدي علشان تصحي .. لكن جسمها مش بيتحرك ولا بترد

غصب عني طلعت مني صرخة ماما .. ياماما. ودموعي نزلت علي خدي وجريت علي الأوضة بتاعتي. واخدت تليفوني من تحت المخدة واتصلت علي احمد الحقني يا احمد ماما مش بترد عليا ومش بتتحرك

احمد :: انا جاي حالا

قفلت مع احمد وخرجت جري علي ماما علشان احاول افوقها لكن مفيش فايدة

الباب خبط جريت افتح الباب

خالتي نصرة :: فيه ايه يابنتي انا سامعة صوتك من فوق

انا :: ماما مش بترد عليا خالص يا خالتي

خالتي نصرة دخلت جري علي اوضة ماما

خالتي :: امك فيها النفس يابنتي متقلقيش

اجري هاتي باكوا عصير من بره

لبست عبايتي وجريت علي البقال جبت منة باكو عصير ورجعت

خالتي نصرة قومت ماما وحطت ليها الشفاطة في بوقها وبقت بدوس علي علبة العصير وكان العصير بينزل من بوقها علي هدومها

شوية احمد جه وسألني مالها مامتك ...

انا :: وانا بعيط معرفش انا دخلت اصحيها الصبح لقيتها مش بتتحرك ولا بترد عليا

احمد :: كدة لازم ناخدها القصر العيني بسرعة

احمد جري جاب تاكسي بسرعة من بره وخالتي نصرة طلعت لبست هدومها ونزلت علشان تروح معانا المستشفي

وصلنا المستشفي( استقبال الطورئ ) احمد دخل المستشفي جاب كرسي متحرك من جوه وقعدنا ماما عليه واحمد ذق الكرسي وانا وخالتي نصرة ساندين ماما علشان متقعش احمد وقفنا علي جنب وراح دخل جوا قسم الطورئ ورجع يشوف الدكتور اللي هيكشف عليها عشر دقايق واحنا واقفين وانا علي اعصابي وسمعت صوت احمد وهو عمال يزعق ويقول فين الدكتور اللي هنا معانا واحدة بتموت بره ايه  الاهمال بتاعكم ده مع خناق احمد فيه دكتور شاب

خرج من الأوضة وبكل برود

مالك يا استاذ صوتك عالي ليه

احمد :: معايا حالة بره حالتها خطرة وانتوا هنا قمة الأهمال

الدكتور :: وانت كشفت عليها علشان تعرف حالتها خطيرة... هاتها في الأوضة دي يلا

احمد جري واخدنا ماما دخلنها الأوضة بتاعة الكشف والدكتور دخل كشف عليها وطلب من الممرضة تعملها تحليل بسرعة

بعد نص ساعة الدكتور. طلب من الممرضة تنده علي الدكتور الأستشاري

بعد ساعة علي ما الدكتور الأستشاري نزل من الدور اللي فوق وكان احمد عمال يزعق كل شوية مع الممرضات ولكن كانوا بيردو عليه بكل برود

الاستشاري دخل كشف علي ماما وقال لازم تتحجز حالا امك عندها جلطة

وانت روح اتبرع بالدم علشان نحجزها

احمد :: يعني ايه اتبرع بالدم علشان تتحجز

الدكتور :: انا مش فاضيلك يا استاذ.. ده نظام المستشفي .. علشان امك تتحجز لازم تتبرع بالدم

احمد مشي جري ورجع بعد ساعة وجايب وصل تبرع وتم ادخال امي العناية المركزة

وتم اعطائها العلاج

احمد :: ولاد الكلب ازاي حد بيموت ميدخلش المستشفي ولا يتحجز غير لو حد اتبرع له بدم

انا :: انا مش عارفة اشكرك ازاي علي تعبك معانا

احمد.:: متقوليش كدة دي زي امي

خالتي نصرة :: ربنا يجزيك خير يابني

احمد :: ربنا يخليكي ياخالتي

انا :: خلاص انت روح ياحمد وخد خالتي نصرة معاك انا هفضل قاعدة معاها

نصرة :: انتي بتقولي ايه يابنتي انا مش همشي دلوقت

احمد :: لا انا هفضل قاعد معاكي شوية ممكن يطلبوا حاجة تانية

شوية ممرضة جت :: وقفتكم كدة مش هتنفع ياجماعة اتفضلوا انتوا امشوا

انا :: امشي اروح فين .. انا مش هسيب ماما

الممرضة :: الوقفة هنا ممنوعة حضرتك ممكن تنزلي تقعدي في الدور اللي تحت واحنا لو عوزنا منك حاجة هنبلغك

احمد :: خلاص ياسهام تعالي ننزل فعلا وقفتنا هنا ملهاش لازمة ...

نزلنا انا واحمد وخالتي نصرة قعدنا تحت في مكان كدة عاملينة للناس تقعد فيه شوية احمد خرج ورجع جايب اكل وحاجة ساقعة لينا

انا :: ليه كدة ياحمد تكلف نفسك

احمد :: مفيش تكلفة ولا حاجة

نصرة :: يابني مين فينا له نفس ياكل بس

احمد :: معلش يا خالتي لازم تاكلوا لسة اليوم طويل

تليفوني رن وكان عاطف المتصل

انا :: الو .. ايوة يا عاطف .. معلش ماما تعبت وانا اخدتها وروحت بيها القصر العيني.. الدكتور بيقول جلطة في المخ وهي دلوقت محجوزة في العناية المركزة

بعد اربع ساعات طلبت من احمد ياخد خالتي ويمشي وانا هرجع بالليل

احمد قالي كدة كدة وجودك هنا ملوش لازمة لكني رفضت امشي معاهم وخليتة يمشي هو وخالتي نصرة

وانا علي الساعة 9بالليل الممرضات مشوا كل الناس وقالوا بكره الزيارات من 9 الصبح

مشيت ورجعت البيت

واحمد كان بيتصل بيا كل ساعة والتانية علشان يطمن وفي اخر مكالمة قولت له اني روحت البيت خلاص

فضلت اربع ايام كل يوم اروح ازور ماما واقعد اليوم كلة في المستشفي وممشيش منها غير بالليل لغاية ما ماما خرجت من العناية بعد ما حالتها استقرت .. بس خرجت من العناية بشلل نصفي

وبدأت معناتي في الحياه ومبقتش عارفة هشتغل ولا هقعد في البيت جنب امي ارعيها واشوف طلباتها

طب لو قعدت في البيت هصرف علينا وعلي علاجها منين

خالتي نصرة جت وشافتني وانا قاعدة علي الكرسي جنب ماما وحاطة ايدي علي راسي وعمالة اعيط

انا :: ماما يا خالتي اتشلت

نصرة :: يانهار اسود .. طب تعالي نتكلم بره مينفعش تصحي من النوم وتحس بينا وتشوفك بالشكل ده

خرجت برة الاوضة في طرقة المستشفي وانا بمسح في دموعي وفضلت اتكلم معاها واني مش عارفة لما اخرج من المستشفي هراعي امي ازاي .. وحاسة اني هتشل انا كمان

غياب حسن فارق معانا كتير ياخالتي .. وبين يوم وليلة بقيت انا راجل البيت والدنيا عمالة تحط عليا

نصرة :: ولا يهمك يابنتي امك اختي وانا ارعيها برموش عنيا وانتي في الشغل

انتي ابقي انزلي شغلك وانا مش هسيبها هفضل كل شوية انزل ابص عليها وارعيها لغاية ما ترجعي من شغلك

انا :: ربنا يخليكي ياخالتي وربنا انتي في معزة ماما بالظبط ولو كان ليها اخت مكنتش هتعمل معاها اللي انتي بتعمليه ده

نصرة :: طب روحي اغسلي وشك .. مينفعش امك تشوفك كدة.. احنا لازم نبان قدامها اقوياء علشان تقوي بينا وتخف بسرعة

روحت الحمام غسلت وشي ورجعت لقيت الممرضة طلبت مني نساعدها علشان تدي امي الحقنة

فات اسبوع. وايمان كانت بتتصل بيا باستمرار علشان تطمن علي ماما وعليا لغاية المستشفي عملت لماما تصريح خروج .. اخدتها انا وخالتي نصرة علي كرسي متحرك لغاية بره المستشفي ووقفت تاكسي ورجعنا بيها البيت

قعدت مع ماما اسبوع في البيت ارعيها وكانت الفلوس اللي معايا خلاص علي وشك انها تخلص.وخالتي نصرة قالتلي يابنتي انزلي شغلك قعدتك في البيت مفيش منها رجا وان كان علي امك انا هرعيها طول ما انتي في الشغل

وفعلا رجعت الشغل وكنت كل يوم قبل ما انزل ادخل ماما الحمام وافطرها وايام احميها علشان مخليش ماما محتاجة لحد

وكمان كتر خير خالتي نصرة بتنزل تشق عليها وتأكلها وتديها باقي مواعيد العلاج

فات اسبوعين وكنت كل ما اروح زيارة ل اخويا مرضاش اقولوا علي مرض ماما

لاني مكنتش حابة اعكنن عليه في حبستة

في يوم عاطف قالي روحي المخزن شوفي ايه اللي ناقص واكتبية وانا هعمل مشوار في القريب ولو خلصتة بسرعة هاجي افرز معاكي

روحت المخزن وعاطف مشي وانا مأخدتش بالي خالص من رجب اللي كان بيرقبني من بعيد واتاريه كان مرتبلي ترتيب والظروف ساعدتة في تنفيذ ترتيبة

دخلت المخزن وقفلت الباب ورايا بتاع الشقة

وكان الجو حر في اليوم ده والشقة مولعة

قلعت الطرحة بتاعتي والبلوزة وقعدت بنص كم علي الچيبة وبقيت بفرز في الأكياس وبعد اللي موجود وبسجلة في الكراسة

شوية الباب خبط .. توقعت انه عاطف قومت وروحت فتحت الباب وكانت المفاجئة ان اللي قدام الباب رجب مش عاطف .. اول مافتحت الباب راح رش علي وشي حاجة خلتني حسيت بحرقان في عنيا وراح داخل وشدني للأوضة اللي جوا وبدأ يتهجم عليا ويحاول يلقعني هدومي وانا بقاومة وبصرخ و لكنة كان عامل حسابة وحط ايده علي بوقي وفتح مطوة كانت معاه وحطها علي رقبتي وهو لاذق فيا 

رجب :: اقلعي يابت  بدل ما اجيب رقبتك دي بالمطوة وانتي عارفة انا مبهددش

انا :: طيب طيب شيل المطوة هتعورني

رجب :: انا هشيل المطوة .. هتصوتي ولا هتفكري تعملي حركة كدة ولا كدة هقتلك

سيد مش احسن مني 

انا :: حاضر والنعمة هعمل كل اللي انت عايزة بس شيل المطوة

رجب سابني وحط رجليه علي كرسي خشب كان قدامة وقالي .. اقلعي  انا مستني اليوم ده بفارغ الصبر

قلعت الجيبة

رجب :: كله ... اقلعي كله

وراح هو كمان قالع هدومة  وانا واقفة مخبية بأيدي

انا عايزك بقي تقعدي علي الأرض وضهرك للحيطة 

انا :: حاضر .. بس ابوس ايدك بلاش 

رجب :: بلاش ايه .. هو انتي فكراني مش عارف اللي بيحصل هنا في الأوضة بينك وبين المحروس عاطف .. انا مراقبك من زمان. وبشوفه وانتوا داخلين وخارجين

انا :: و**** بنفرز البضاعة اللي في المخزن مفيش حاجة من اللي في دماغك

رجب ::  يلا اعملي اللي طلبتة منك

قعدت علي الأرض 

انا :: يارجب ابوس ايدك انا لسة بنت

رجب :: لسة بنت ؟ طيب

وراح جاي وداس بأيده علي رقبتي وذنقني في الحيطة وانا مخبية  بايدي

رجب :: شيلي ايدك  

مقدرتش اتكلم ولا افتح بوقي ولقيتة راح ماسكني من شعري وشدني وقالي قومي تعالي ودموعي نازل سيل علي خدي علشان عارفة ان رجب هيفضحني لو معملتش اللي يطلبة مني بعد كدة

ايمان دخلت وخرجت بسرعة من غير ما ناخد بالنا منها وشافتني وانا  ورجب بعدها عاشرني معاشرة كاملة وبعد مخلص  قالي بعد كدة  تيجي عند عمك رجب ومتعمليش فيها الست الشريفة

ولبس هدومة وراح ماشي .. وانا قومت وانا حاسة نفسي فعلا عاهرة ولبست هدومي وقعدت علي جنب مش قادرة اعمل اي حاجة....... 

#يتبع...... 

علق ب20 كومنت ليصلك باقى اجزاء القصه..... 

علق ب 20 ملصق لمتابعة باقى الأحداث...
لقراءة أو تحميل رواية دمر حياتي
 الفصل العاشر 

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على 

  رواية دمر حياتي

للتواصل 👇👇👇😘

يُمكنك الانضمام لقناتنا على التليجرام

    اضغط هنا 

يمكنك الانضمام لجروب علي التلجرام 

او الانضمام علي جروب الفيس بوك 

     اضغط هنا

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-