أخر الاخبار

رواية جنون الحب الفصل الثالث بقلم هويدا زغلول

رواية جنون الحب الفصل الثالث بقلم هويدا زغلول 

رواية جنون الحب الفصل الثالث بقلم هويدا زغلول 

رواية جنون الحب الجزء الثالث 

رواية جنون الحب الفصل الثالث بقلم هويدا زغلول


رواية جنون الحب الحلقه الثالثه 

 جنون الحب الفصل الثالث بقلم هويدا زغلول 

رواية جنون الحب الفصل الثالث

 حسين

 مش قولتك ليك اخرس اسمعني بس 

يا ساره والله الحب ده مش بمزجنا ده غصب 

عننا 


فاروق 

معقول دي ساره والنبي يا ساره حسي 

بيا بقي معقول يكون مال وجمال واصل وفصل 

وانت كمان اللي مش عايز انا مش قادر اصدق 


ساره 

هو مش قالك اخرس انت روح اعملي شاي

وبعدها خرجت فاروق وقالت 

انا مش ممنعا والله انك تتجوز بسنت 


حسين 

بس هي رافضه وعلي فكره هي بتحبك اوي 

بجد يا بختكم ببعض 


ساره 

سمعت كلامها بس ملكش دعوه أنا هحاول 

اخليها توافق بعد اذنك وبعدها خرجت ودخل 

فاروق 


فاروق 

هي ازاي بقت كده وازاي انت مش شايفها 

من جوا 


حسين 

اي قله الادب دي 


فاروق 

انا برضه يابني اقصد انها طيبه وغلبانه 

والله انت خسرت البت دي اوي ، وفي البيت 

روحت ساره 


بسنت 

ايه يا بنتي كنت فين مش المفروض ان انت قلت انك مش هتنزلي انهارده خالص


ساره 

روحت الشغل وتكلمت مع حسين وعرفت ان هو بيحبك جدا وعايز يتجوزك وانا مش رافضه


بسنت

انت اكيد بتهزري ازاي يعني انتي عايزاني اتجوز حسين لا طبعا ده يوم كده اعمل كده


ساره 

وايه المشكله هو مش عارف يحبني ومش عايزني انا ما عنديش مشكله يا بنتي


بسنت 

انا عمري ما اجرح قلبك أنا عارفه انتي 

متعلقه بيه ازاي وانتي بتحبي اوي 


ساره 

كان زمان بقي دلوقتي خالص مش عايزه 

والله يا بنتي وفي الوقت ده الباب خبط 

وفتحت ساره 


ساره 

اي ده حسين انت بتعمل اي هنا اقصد 

يعني اتفضل وبعدها دخل وقال 


حسين 

تتجوزني يا ساره بجد حقك عليا وانا اسف 

علي اللي قولته ليكي 


ساره 

ازاي يعني مش أنت كنت عايز تتجوز بسنت 

 وانا بحاول اخليها توافق 


حسين 

لا أنا فكرت كويس وحسيت أن انتي اللي 

شبهي وبجد انا عايز اتجوزك وفي الوقت ده خرجت ساره 


ساره 

انت اكيد مجنون صح يابني هو انت بحلات 

مش قولت مش عايزها 


حسين 

بصراحه اللي تعمل علشاني اللي عملته 

ساره أنا اديها عيوني 


ساره 

هو انا عملت اي يعني مش فاهمه 


حسين 

انا كنت فاكر ان طليقتي نسيت خلاص موضوع الذهب والنهارده عرفت ان انتي بعتي لها الفلوس كلها 


ساره 

ده اقل حاجه اعملها معاك 


حسين 

مش قادر اصدق ان فيه حد بيحب حد اوي 

كده وياريت توافقي علي جوازي 


ساره 

اوافق ده انا نفسي اكون مراتك ولو ليوم 

واحد وبعدها اتجوزو وعدا سنه وكانت 

ساره وافقه في الصاله عامله تقول 


ساره 

انت يا حسين ما تقوم يا راجل حرام عليك 

انا تعبت اتاخرت علي شغلك 


حسين 

يا فتاح يا عليم عالصبح عايزه اي يا وليه 

انتي كل يوم كده لازم تصحيني علي نبره 

صوتك دي 


ساره 

حرام عليك يا حسين يكون عندي فيلا طويله 

عريضه وتكون مقعدني في الشقه 

دي أنا تعبت بصراحه 


حسين 

باقولك ايه يا ساره هي دي ظروفي وانت اللي وافقت عليها من البدايه محدش ضربك على ايديك يا ماما


ساره 

امال يعني انا معايا الفلوس دي كلها عشان انا اللي اغسل واطبخ وانشر  انا تعبت ريحتيني ما كنتش بصراحه واخذه على الكلام

 ده خالص


حسين 

مش كنتي عايزه تتجوزي يا حبيبتي هو ده الجواز وفيلا انا مش رايح وفلوس منك انا مش واخد 


ساره 

طيب بلاش نروح نعيش في على الاقل خلي واحده تيجي تساعدني في البيت هنا وانا اللي هاديها يا سيدي الفلوس


حسين 

حرام عليكي ازهقي بقى من الاسطوانه اللي كل يوم تقوليها لي دي قولتك لك لا لا


ساره 

طيب اتفضل بقي روح شغلك من غير فطار 

لأن مافيش جبن في التلاجه 


حسين 

مش عايز أفطر هروح اكل علي مكتبي احسن 

وبعدها نزل حسين والجرس رن وفتحت 

ساره


بسنت 

حرام عليكي لازم تسكني في الأدوار العاليه 

دي أنا بتعب يوم ما باجي عندك 


ساره 

اعمله اي هو اللي مصمم نعيش بفلوسه 

انا زهقت والله بجد 


بسنت 

مش هو ده اللي كنتي عايزه تتجوزي اشربي 

بقي 


ساره 

طيب فيها أي اتجوز اللي بحبه واعيش

في نفس المستوى اللي كنت عايشه فيه 


بسنت 

مش هينفع تخدي كل حاجه وبعدين يابنتي 

مال شقتك عامله ليه كده 


ساره 

مالها الشقه دي كده نظيفه المهم عايزكي 

في خدمه عايزكي تروحي الشغل وتتكلمي . معاه 

أن نروح نعيش عندي 


بسنت 

مهو اكيد هيقولي لا طلما قالك لا يابنتي 

بقي حاولي تعيشي زي ما جوزك عايز 

وخلاص 


ساره 

بقولك اي انتي كمان أنا مليش في موضوع 

الجواز ده وان افضل ادور علي فرده الشراب 

واطلع الفرخه ينهار ابيض الفرخه نسيت 

اطلع الفرخه من الثلاجه وهو زمانه جاي وقامت 

بسرعه وشويه وجه حسين 


حسين 

الله يخرب بيت السلم اللي بقى يقطع نفس الواحد ده ايه ده مين بسنت ازيك يا بنتي عاش من شافك ما حدش بقى يشوفك ليه


بسنت 

معلش بقى انت عارف خطيبي مش بيحب يخليني اخرج كثير وانت شكلك بقي عامل  كده ليه حسين انت كمان


حسين 

اعمل اي لبنت خالتك ممشيهاني وقميص مبهدل مش هاين عليها تكويه حتى


بسنت 

معلش يا حسين انت عارف ان هي ما كانش ليها في الكلام ده خالص هي اصلا ما كانش بتعرف تشيل معلقه  من مكانها


حسين 

انتي السبب انت اللي دبستيني في الجوازه دي

وخرجت ساره وقالت 


ساره 

ما لها جوازه يا عيني دلوقت ما بقتش عجباك ولا ايه تنسي ان احنا اللي كتبت نحنحها ليا ايام الخطوبه يا واد 


حسين 

صوتك ما يعلاش علي قدام بنت خالتك علشان ما ازعلكيش يا ساره


ساره 

لا انا عايزه ازعل بقى وريني هتزعلني ازاي عشان اخلي ليلتك سوداء الليله دي


بسنت 

بااااااس حرام عليكم فيه اي كرهتوني في الجواز 

هو ليه يا جماعه الحب بيروح بعد الجواز 


حسين 

هو كان في حب اصلا قبل الجواز هو انتي يا بنت نسيت انك كنت بتجري ورايا ولا ايه


ساره 

كنت عبيطه يا حسين ولو جدع طلقني دلوقتي وخلينا خلاص بقى


حسين 

سامعه كلامها يا بسنت علشان لما اقل منها ما تتكلميش معايا


بسنت 

بصراحه انا تعبت من وزهقت كل شويه مشاكل في ايه يا جماعه انت ناسي يا حسين أن دي  البنت الجدعه اللي كانت واقفه جنبك قبل الجواز

وانتي يا ساره نسيتي أن  ده حسين اللي كنت هتموتي وتتجوزي ايه اللي حصل لكم يا جماعه


ساره

هو انت مش شايفه عمال يتكلم ازاي برده يا بسنت انا اللي كنت بجري وراك يا حسين 


حسين 

ما هو الجدي ده اللي وقعني على وشي يا ساره والله باحبك ما اقدرش اعيش من غيرك


ساره 

وانا كمان انت ما تعرفش انا باموت فيك ازاي يا حبيبي ربنا يخليك ليا يا رب


بسنت 

والله العظيم انتم الاثنين مجانين


ساره 

ما لك يا بسنت في ايه هو انتي جايه توقعي بيني وبين جوزي ولا ايه


حسين 

ما تروحي يابسنت   تشوفي خطيبك اللي على طول منعك  انك  تخرجي ده وسبيني معاه 

مراتي حبيبتي بقي 


بسنت 

تصدقوا ان انا غلطانه ان انا جيت هنا اصلا 

علق ب 20 ملصق لمتابعة باقى الأحداث...
لقراءة أو تحميل جنون الحب 
 الفصل الرابع ولاخير 

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على 

  رواية جنون الحب بقلم هويدا زغلول

للتواصل 👇👇👇😘

يُمكنك الانضمام لقناتنا على التليجرام

    اضغط هنا 

يمكنك الانضمام لجروب علي التلجرام 

او الانضمام علي جروب الفيس بوك 

     اضغط هنا

تعليقات