أقسام الوصول السريع ( مربع البحث )

أخر الاخبار

رواية جنون الحب الفصل الثاني بقلم هويدا زغلول

 رواية جنون الحب الحلقه الثانيه 

رواية جنون الحب الفصل الثاني بقلم هويدا زغلول 
رواية جنون الحب الفصل الثاني بقلم هويدا زغلول

رواية جنون الحب الفصل الثاني بقلم هويدا زغلول 

رواية جنون الحب 

 جنون الحب 

وسااره في الوقت ده قالت ليها 


ساره 

لا أنا اغير هدوم ماما لايمكن ابدا ، وبعدها جالها 

تلفون وكان حسين وردت الو ايوه يا حسين خير 


حسين 

هو حضرتك فين انتي ناسيه أن في اجتماع مهم النهارده ولازم تكوني موجوده


ساره 

اه صحيح معلش دقيقه واحده هالبس وانزل على طول اهو وقفلت سكه وقاعد ل

بسنت اعمل فيك ايه حرام عليكي النهارده اجتماع مهمه ولازم اروح


بسنت 

سهله وبسيطه تغيري هدومك وتروحي الشغل

ثواني أنا هجيب ليكي طقم وبقولك اي ممكن 

تعملي شعرك حاجه تانيه غير كده 


ساره 

اخلصي هاتي الهدوم بسرعه عايزه البس واروح الشغل ومش هعمل حاجه تانيه 


بسنت 

برحتك وبعدها فعلا لبست وراحت الشغل 

الله مكتبك  حلو قوي هو اللي في مكاتب كثيره كده هو مش انت الوحيده الموجوده هنا


ساره 

لا اللي قصادك ده مكتب حسين وده هيكون مكتب حضرتك


بسنت 

كويس اوي ان انا وانتي في مكان واحد

امال فين حسين اللي انتي واجعا دماغي بيه 

ده


ساره

اخرسي بقى لانه داخل هو مش عايزه اسمع صوتك ومتعكيش بالكلام كثير الله يخليكي 

وبعدها دخل حسين وفضل واقف ساكت 

قدام جمال بسنت


بسنت 

هو اخرس ولا ايه ما له واقف ساكت ليه كده هاي ازيك يا استاذ عامل ايه


حسين 

هي مين دي يا انسه ساره تعرفيها


ساره 

ايوه دي بنت خالتي بس ما تقعد تشتغل معنا هنا من بكره 


بسنت 

وليه من بكره وانا انهارده ورايا مشوار ولا اي 


ساره 

انتي تعرفي  اسكتي شويه ده بعد اذن حضرتك طبعا لما تشوف اوراقها وتعمل معاها الانترفيو 


حسين 

انتي خلاص اتعينتي ونزلك المرتب اقصد يعني اي حد من طرفك يا استاذ يا ساره لازم يتعين على طول


ساره 

الكلام الجميل ده ده اول مره يقول ليا كلام حلو كده يا بنت يا بسنت


بسنت 

اه باشكر حضرتك بس بين حضرتك عندكم اجتماع دلوقتي ولا ايه


حسين 

ما هو انا مش فاضي هعمل مع حضرتك المقابله اتفضلي انت يا انسه ساره روحي الاجتماع ولو سالوا علي عرفيهم ان انا عندي انترفيو دلوقتي 


ساره 

تمام ماشي وبعدها خرجت ساره وحسين قال ل بسنت 


حسين 

تفضلي استريحي حضرتك واقفه ليه


بسنت بصوت واطي 

يا رب اللي في دماغي يطلع غلط مع حضرتك 

وفضلت شغاله معاه وبعدها بيومين 

مش راحت بسنت الشغل ورجعت ساره

فرحانه اوي وبسنت قالت 


بسنت 

ايه يا بنتي ما لك شكلك عامل كده فرحيني معاكي ياريت  تقولي حسين قال لك ان هو بيحبك


ساره 

ده حلم بعيد اوي لسه بدري عليه  بس عازمني انا وانتي النهارده على العشاء انا فرحانه قوي


بسنت 

طيب ليه انا تروحي انت يا بنتي العزومه دي وخلاص بصراحه انا ما رحتش الشغل النهارده علشان تعبانه وحاسه ان انت تعبانه شويه مش قادر اروح معاكي 


ساره 

ارجوكي بطلي رخامه ولازم تيجي اكيد 

هو عايز حد معانا علشان محدش يقول 

عليا حاجه بس نفسي افهم هو ليه اتغير معايا 

كده 


بسنت 

مش عارفه وخايفه اوي اقصد يعني خايفه

تكوني معشمه نفسك ب حاجه 


ساره 

لا يا بسنت أنا حاسه انه بقي كده معايا من 

يوم ما لبست الهدوم اللي انتي جايبها ليا 

ممكن يكون عندك حق وأن فعلا كان شكلي 

وحش 


بسنت 

بلاش تقولي الكلام ده يا حبيبتي بس انتي 

فعلا لازم تغيري كل حاجه فيكي كولونيا 

5 خمسات اللي بتحطيها متنفعش 

خالص وبعدين يعني اللبس كل حاجه 


ساره 

عندك حق تيجي ننزل الكوفير ونغير شكلنا 


بسنت 

موافقه بس مش هقدر اجي معاكي ممكن خليني علي راحتي بالله عليكي


ساره 

ماشي وفعلا روحت الكوفير وشكلي اتغير 

خالص وبعدها روحت الكافيه وقلبت 

حسين واول لما روحت اقعد علي التربيزه

قالي 


حسين 

 معلش يا انسه التربيزه دي محجوزه ولا حضرتك 

مش شيفاه أن قاعد عليها 


ساره 

معقول يا حسين مش عرفتني أنا ساره 

زميلتك في الشغل 


حسين 

اي ده انتي شكلك اتغير جامد اي ده امال 

بسنت مش جت معاكي ليه 


ساره 

كانت تعبانه شويه وبعدين يعني هو انت 

كنت عزمني أنا ولا هي 


حسين 

بصراحه انا عايزك انتي في موضوع وياريت 

توافقي عليه انا بحب واحده  ونفسي اخطبها بس مش 

عارف رد فعلها لأن كنت متجوز قبل كده يعني 


ساره 

مش مهم ده نصيب يا حسين كلمها وقولها 

وهي ممكن توافق 


حسين 

بس انا ظروفي وحشه اوي وانتي 

عارفه اللي أنا فيه وبصراحه كده 


ساره 

عيب تكمل كلامك امال انا روحت فين 

خد الفلوس اللي انت عايزها 


حسين 

والله أنا مش عارف اشكرك ازاي بجد انتي جدعه اوي


ساره 

ربنا يخليك شكرا كلك ذوق والله وبعدها روحت 

البيت وكانت فرحانه اوي 


بسنت 

ها عزمك علي الفطار بكره. ولا اي مالك 

شكلك عامل ليه كده 


ساره 

هو انتي كنتي فين من زمان خالص ابو 

الهول نطق وعايز يتجوزني بجد انا فرحانه اوي 


بسنت 

بقولك اي انتي متاكده من كلامك ده ولا 

اي يمكن كان قصدو حاجه تانيه 


ساره 

لا هو قالي علي كل اللي في قلبه وانا 

بصراحه حبيت صراحته ده حتي مش عايز 

ياخد الفلوس مني كده عايز ياخد 

فلوس سلف 


بسنت 

والله ياريت ما تسبيني أنا أتكلم معاه طيب 


ساره 

لا انتي بالذات لا انتي ممكن تطفشي 

انا عارفكي


بسنت 

قولتك متخافيش بس بكره لازم اتكلم معاه 

وبعدها بسنت راحت الشغل وحسين اول لما 

شافها قام وقف


حسين 

الف مليون سلامه عليكي انتي مالك سمعت 

انك تعبانه 


بسنت 

كويسه دلوقتي اقعد عايزه اتكلم معاك هو انت 

قولت اي امبارح ل ساره 


حسين 

هي قالت ليكي على طول كده اتمنى انك توافي يا انسه بسنت انا بجد بحبك جدا


بسنت 

هو ده اللي انا كنت خايفه منه انت بقى قولت لها ايه ليه مجبتش اسمي في الموضوع


حسين 

هو انا حسيت ان هي فاهمه لان هي كانت فرحانه جدا كمان النهارده ردت علي ان هي تساعدني بفلوس بس انا قولت لها ان هي سلف


بسنت 

لا هي فاكره أن  انت بتحبها هي على فكره ساره بتحبك من زمان جدا وتغيرت علشانك


حسين 

ايه الكلام اللي انتي بتقوليه ده انا معرفش 

حاجه وبعدين يعني أنا ذنبي اي ان هي بتحبني 

وانا بحبك انتي 


بسنت 

انت مش ليك ذنب في اي حاجه بس بصراحه 

انا مش موافقه بيك مينفعش اعرف 

أن بنت خالتي بتحبك وفي الاخر اروح واتجوزك  وانا مستقيلا من الشغل كمان 


حسين 

طيب ارجوكي اسمعيني اديني فرصه للكلام


بسنت 

للاسف مش هقدر اتكلم معاك واعتبر ساره كمان مستقيله لان انا مش هاخليها تيجي الشركه دي ثاني بس ارجوك يا ريت ما تقولش لها ان اللي  انت كنت بتحبها دي هي انا

وبعدها مشيت ودخل فاروق 


فاروق 

بقى انت ما كنتيش تعرف ان ساره بتحبك يا كداب 


حسين 

كان لازم اعمل كده انا بصراحه بحب بسنت ونفسي اخطبها


فاروق 

انت مش بتفهم ياض وانت حر وبعدها دخلت ساره خير حضرتك عايزه حاجه هنا


حسين 

اخرس ما لك يا ساره شكلك عامل ليه كده


ساره 

انا سمعت كل حاجه مستنيه ان بسنت تخرج وبعد كده تدخل لك انا موافقه ان انت تتجوزها مش هكون متضايقه خالص


فاروق 

هو نفس الصوت بس مش الشكل خالص مين دي يا حسين 

علق ب 20 ملصق لمتابعة باقى الأحداث...
لقراءة أو تحميل جنون الحب 
 الفصل الثالث 

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على 

  رواية جنون الحب بقلم هويدا زغلول

للتواصل 👇👇👇😘

يُمكنك الانضمام لقناتنا على التليجرام

    اضغط هنا 

يمكنك الانضمام لجروب علي التلجرام 

او الانضمام علي جروب الفيس بوك 

     اضغط هنا

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-