أقسام الوصول السريع ( مربع البحث )

أخر الاخبار

رواية ارجع يا زمان الفصل السابع للكاتبة بسنت عبد القادر

 رواية ارجع يا زمان الفصل السابع للكاتبة بسنت عبد القادر 


 رواية ارجع يا زمان  للكاتبة بسنت عبد القادر

رواية ارجع يا زمان الفصل السابع للكاتبة بسنت عبد القادر

رواية ارجع يا زمان الفصل السابع للكاتبة بسنت عبد القادر 


 رواية ارجع يا زمان للكاتبة بسنت عبد القادرالفصل السابع 


"وَلَوْ خَلَطَ السُّمّ الْمُذَاب بِرِيقِهَا وأسقيت مِنْه نَهْلَة لبريت و قُلْت شُهُودِي فِي هَوَاك كَثِيرَةٌ و أَصْدَقَهَا قَلْبِي وَ دَمْعِي مَسْفُوح ، أُرِد إلَيْه نظرتي و هُو غَافِلٌ لتسرق مِنْهُ عَيْنِي مالِيس دَارَيَّا ، لَهَا الْقَمَر السَّارِي شَقِيق و أَنَّهَا لِتَطَلُّع أَحْيَانًا لَه فَيَغِيب "


قصر الباش 


كانت فريال و نيهال يشاهدون مؤتمر السلطانة هنا شهقت نيهال و قالت بزعر :


سيرا أصيل ، هي سلطانة الاقتصاد ؟!


قالت فريال بتعجب :


إنتي تعرفي سلطانة الاقتصاد ؟!


قالت نيهال بدهشة :


سلطانة الاقتصاد هي سيرا أصيل ، هي نفس البنت الي بسال بيحبها و بيدور عليها !!


قالت فريال بدهشة :


يعني بسال طلع بيحب عدودته اللدودة سلطانة الاقتصاد و هو مش عارف 


قالت نيهال بسخرية : 


تخيلي ، يارب بس متكنش راجعة عشان تنتقم و تكون بس عشلن تظهر للناس و يعرفوها 


و هنا انقبض قلب نيهال علي أديب .


فيلا نقيب الباش


عندما كانت عائلة نقيب الباش تشاهد المؤتمر لانهم يودوا ان يعلمه من هي سلطانة الاقتصاد و ما ان رفعت السلطانة ما علي رأسها و ظهرت انها سيرا أصيل ، شهقت بيريهان و ارتعبت .


تعجب نقيب و قال :


مالك يا بيري ، أول ما شوفتي السلطانة اتخضتي كدة ليه ، ديه حتي حلوة و زي القمر 


قال أثاب بسخرية :


أصل السلطانة ديه هي نفس البنت الي بيريهان مسحت بكرامتها الارض في مكتب بسال 


وقف نقيب و ضربها كف علي وجها و قال بغصب :


إنتي اغبي خلق الله ، سلطانة الاقتصاد ديه ممكن تخلينا نشحت في الشوارع بكلمة منها بس ، اللة يخربيت خلقتك يا شيخة بقي بسال و سلطانة ده لو بسال غضبه قراط ، السلطانة غضابها ٢٤ قراط ، روحنا في داهية بسببك يا شيخة 


هنا ارتعبت بيريهان و نفس الوقت كرهت سيرا اكثر من قبل ، تغار منها جمال أخاذ و ثرواتها و نفوذها و حب بسال الشديد لها ،تريد ان تقتلها لو امكن .


قصر منذر مدكور 



كان منذر يشاهد المؤتمر و ما ان شاهد ان سلطانة الاقتصاد هي سيرا أصيل التي يعشقها بسال غضب بشدة ، هي قوية للغاية و لديها نفوذ ، لن يقدر علي لمسها حتي .

غضب انه لن يقدر علي اذيتها انها ممكن ان تقضي عليه و كما معروف عن السلطانة أنها تعلم كل شئ عن كل رجل أعمال السئ و الحسن و من الممكن ان يكون معاها دليل ضده بما يفعله في المشفي الخيري .


Dragon holding


عندما كان يشاهد كل من بسال و ماهر متحمس لمهرفة من تكون هذة السلطانة و ما ان ظهرت ان سلطانة الاقتصاد هي سيرا اصيل ، اندهش و صدم كل من بسال و ماهر.


قال ماهر بدهشة و صدمة :


هي إزاي عملت الإمبراطورية ديه كلها ، إزاي سيرا هي سلطانة الاقتصاد ؟!


اندهش و صدم بسال و قال :


عدوتي اللدودة هي اكتر واحدة بحبها !!


قال ماهر بقلق :


شكلها رجعة تنتقم 


قال بسال بحزن :


لا مش عشان تنتقم ، عشان تبين انها قوية 


مؤتمر شركة سلطانة الاقتصاد


جلست سيرا كالسلطانة و كان هناك كثير من الرجال إلاعمال المعروفين في هذا المؤتمر مثل شاهين إلالفي ، سيف عز الدين و ادم الحديدي .


اندهش كل رجال الاعمال منهم كان ينظر لها بانبهار و منهم من كان ينظر لها بحقد شديد .


هنا قالت سيرا بصوت قوي :


انا سيرا أصيل ، السلطانة سيرا أصيل سلطانة الاقتصاد في الشرق الأوسط و عالم كله ، أنا أغني سيدة أعمال في تاريخ البشرية ، أنا رقم واحد في قائمة اغني الاغنياء العالم ، عديت Bile gates ده غير أني مؤسسة Business group بيضم اغني رجال أعمال في العالم ، أنا عمري ٢١ سنة طبعاً الكل عايز يعرف ازاي واحدة في سني تعمل الإمبراطورية ديه !!


تنهتد سيرا و قالت بقوة :


الحقيقة أنا خدت الجنسية الأمريكية لما اتعرف مين السلطانة من الجهات الأمريكية قدرت و انا عندي ١٨ سنة اعمل الإمبراطورية ديه و قدرت أساس ١٠٠ الشركات حول العالم و استمارات كتيرة منها في البترول ، الحديد ، عقارات ، اوتيلات ٥ ستارز و ٧ ستارز و مولات ده غير اني شريكة في كتير من الشركات السيارات و ليا اسهم فيها زي شركة فيراري ، مرسيدس ، سكودا ، كيا ، سكودا ، فولكس .


توقفت قليلاً و قالن بصوت قوي :


ده غير طبعاً ان ليا اسهم في بنك Chai (اسم وهمي ) و ليا اسهم ٤٠٪ طبعاً ده غير اني شريكة في شركة Netflix بنسبة ٣٠٪ غير مركات الملابس العالمية و مركات الشنط و الجزم زي Guess بنسبة ٤٠٪ ده غير اني مركة عالمية لصناعة المجوهرات و العطور العالمية .


هنا سكتت السلطانة و اندهش و انبهر الجميع بأنها كتلة من الاموال تمشي علي الارض 


و هنا قالت سيرا بصوت قوي :


يعني ثروة سلطانة الاقتصاد تقدر بي ٥٠ تريليون دولار 


شهق الجميع و هنا ضغط سيرا علي زز ظهر هنا تاج خرافي و معة خاتم 


قال حجي التركي بالغة العربية :


عفواً يا سلطانة ، هل من الممكن أن انال شرف ان أضع تاج علي رأسك يا سلطانة


ابتسمت سيرا و قالت سيرا :


تمام 


وضع حجي التاج علي ،راس سيرا و عندما وضعه قال بسعادة :


بسم الله الرحمن الرحيم ، تبارك الله فيما خلق ، سبحان الخالق يا سلطانة


هنا ارتدت سيرا الخاتم و نظرت الي الجميع و قالت بجمود :


انا هنا عشان ده ، ده الصندوق الذهبي و طبعاً في كتير من الرجال إلاعمال يسمع عنه و الصندوق ده فيه العقد الذهبي .


و ده الي هيمضي عليه الي هيمثلني في مصر ، انا هستفيد و هو هيستفيد 


هنا قال سيف عز الدين بصوت ساخر :


ما تشترينا احنا كمان بالمرة ، ايه الShow إلي هي عمله ده ؟!


هنا قال آدم الحديدي بملل :


هو Show over بصراحة ، بس محدش ينكر أنها عبقرية ديه معدل ذكائها نادر جداً و الواحد لازم يقول كلمة حق 


قال شاهين إلالفي بغضب :


يخربيت رغي امك الي ملوش معني ، عرفنا انك فلوس ماشية علي الارض المفيد بقي اللة يباركلك


ثم قال شاهين بصوت عالي : 


علي أساس إيه هيتم اختيار الي هيمثل السلطانة ، ممكن توضحي ؟!


سمعت سيرا كل شئ قاله كل من سيف عز الدين و ادم الحديدي و شاهين الالفي قبل ان ينطق جملته الاخيرة و ابتسمت ابتاسمة جامبية و قالت :


قبل ما هقول مين هيمثل السلطانة في مصر و هيبقي في Business بيني و بينه ، احب اعرفكم علي فريق السلطانة .


قامت سيرا برفع يديها بمعني امر ان الحرس برفع ال Capiction و هنا انهش جميع رجال الأعمال ، كان الحرس الاول هو ستيفان ماكوندري و الثاني هو فرحان ضرغام الحرس الثاني الي السلطانة.


غضب معظم رجال الأعمال لانهم يعرفون من هو ستيفان ماكوندري أنه اقوي رئيس حرس في العالم و لقد حاول الكثير من رجال الأعمال ان يعمل لديهم و لكنه رفض و منهم شاهين إلالفي و بسال الباش شخصياً


ثم قالت سيرا أيضا :


في حد هنا هيظهر برده 


و هنا انفتح باب ابيض جانبي Automatic و هنا ظهر شخص يرتدي اسود و يغطي وجه و شعره أيضاً و جلس الكرسي المجاور للسلطانة ، هنا قالت سيرا : 


الظل الاسود


هنا رفع الظل الاسود ما كان علي راسه و كان الظل الأسود هو تاج الدين رازي ، أقوي شخص متخصص في المجال IT في تاريخ البشرية و هو صانع Sultana Security system و المعروف عالمياً ، حاول الكثير من الشركات حني يقومه انهاء شركات السلطانة و لكن ال Security system مصنوع بطريقة الردع ، اي شركة تحاول ان تقوم بتهكير الSystem و سرق المعلومات يقوم ال Security system بمحو كل المعلومات و الحسابات بالشركة التي تحاول تهكير الSystem و الشركة تعلن إفلاسها في اليوم الثاني ، قامت شركة هكذا و من وقتها لم تقدر اي شركة علي فعل ذلك .


و هنا دخلت فتاة ترتدي اسود مثل تاج الدين و ايضا تضع شئ علي رأسها و تخفي وجها و هنا قالت سيرا برسمية : 


اقدملكم ، ميريام الجود ، السكرتيرة الخاصة بيا و مديرة مكتبي و المسؤولة عن تعين معظم السكرتيرات في شريكات السلطانة .


و هنا أيضاً جاء فتاة و فتي يرتدون الملابس السوداء و جلسوا و خلعوا ما يغطي رأسهم و ووجهم و هنا قالت سيرا برسمية : 


اقدملكم رامي دياب ، اهم حد في الفريق. هو المسؤول عن إدارة الشركات في غيابي ، يعني بمعني اصح معاه توكيل بالادارة لجميع شركات السلطانة ده غير معدل ذكاءه ١٨٧ 


نظر الجميع الي رامي وجده خجول جدا و لا ينم علي أنه يمسك ادارة شركات بحجم شركات السلطانة 


هنا قالت سيرا برسمية :


سيهام رضوان السكرتيرة الخاصة برامي .


و هنا نظرت الي رامي و قالت برسمية :


رامي ، الخاتم ده ليك 


ثم ضعط علي زر و ظهر ورق و قالت برسمية : 


ده نسبة من ممتلاكاتي ، ٢٠٪ مع انضمامك إلي ال Business group و هديك لقبك و هو أمير الاقتصاد ، مبروك يا رامي أنت تستحقها و بجدارة .


شهق الجميع و كاد ان يعترض رامسف و لكن نظرت له سيرا نظرة قاتلة ، ارتبك و قام بالامضاء ، قام رامي بارتداء الخاتم الرائع و سيهام رضوان كانت تنظر الي رامي بسعادة 


و هنا قال ادم حديدي لانه قد طفح الكيل : 


بعد أذنك ، ممكن تقولي مين الي هيمثل السلطانة في مصر 


قال سيف عز الدين بملل :


اه ياريت ، عشان عايزين نعرف 


قال شاهين الالفي بسخرية :


لا و نستعجل ليه ، كله هيبان دلوقتي 


قالت سيرا برسمية : 


هيظهر دلوقتي علي شاشة ال Smart ، Roll wheel 


عليها اسامي :


- شاهين الالفي

- ادم الحديدي

- سيف عز الدين

- بسال الباش


تعجب الجميع ان عدو السلطانة مكتوب في ال Roll wheel 

و هنا ضعطت السلطانة علي زر و هنا بدأت ال Roll wheel تدور حتي أختار الاسم و تحولت الشاشة الي سوداء و هنا ظهر صوت الكتروني يقول :


Congratulations, the roll wheel choose the business man " Bassal El- Bash ".


تهنئه ، لقد قامت العجلة الدوارة باختيار اسم رجل الاعمال و هو " بسال الباش " .


هنا اندهشت سيرا و لعنت الحظ ، لقد كانت تريد الا تلتقي ببسال مرة أخرى و هنا قالت سيرا برسمية : 


تم اختيار بسال الباش الممثل للسلطانة في مصر 


ثم وقفت السلطانة و هنا استمعوا الي هذة الموسيقة العثمانية و السلطانة سيرا تسير الي الخارج و هي تلعن هذا الحظ السيء 


وصلت الي الخارج و ترجلت سيارتها و معها اسطول السيارات و ذهبت الي القصر السري .


قصر أصيل



قال أديب بغضب :


كل ده و أنا معرفش ، طب إزاي و أمتي ، عندها فريق و نفوذ و هيصه ، كل ده إزاي بقي بنتي الي مخلفتهاش تطلع داهيه لا داهيه إيه سلطانة الاقتصاد مرة واحدة إزاي تعمل كدة ؟! مش خايفة علي نفسها ، ده في مليارات الناس عايزة تتأذيها !!


قالت نيهال : 


اهدي يا أديب ، كلنا عارفين مين هي سلطانة الاقتصاد ، ده المافيا نفسها بتعملها ألف حساب ديه في حماية الشيطان "جاكس سانتوس "


قال أديب بسخرية : 


المفروض اني اطمن و ادعمها و افرحلها ، اقولك اسقفلها و اتحزم ارقص إيه رأيك يا نيهال ؟!


ضحكت نيهال بشدة و هنا قالت ليليان بتريث :


أهدي يا ديبو بقي ، احنا لازم ندعم سيرا ، سيرا عايزة تثبت انها قوية ، هترجعلنا يا ديبو اطمن 


قال أديب بحزن :


يارب يا ليليان ، أنا فاض بيا ، وحشتني اوي امال فين الواد سليم ماجش ليه انهاردة هو الي بيطلعني من الي انا فيه إنتي و هو يا ليليان و انتي يا نيهال ، ربنا يخليكوا ليا 


قصر سيرا السري 


عادت سيرا إلي القصر وجدن فريدة و سليم ، هنا رقض سليم اليها و احتضنانها و قال : 


بس ايه الحلاوة ديه ، ده إنتي غلبتي السلطانة هيام الكراش بتاعتي و اللة لو كنت كبير شوية الود ودي اخطفك و اتجوزك يا سلطانة قلب سليم 


شهقت فريدة و هنا ضحكت سيرا و قالت :


أنت مفيش فايدة فيك يا سليم 


قال سليم بغرور : 


رقم واحد انا دولة 


هنا ضحكت سيرا حتي ادمعت عينيها و هنا قال سليم :


علي فكرة أنا بروح لي ديبو كل يوم و مقولكيش مخليه مبسوط ، بقي عايزني كل يوم اروحله 


قالت سيرا بحزن :


هو كويس يا سليم ؟!


قال سليم :


كويس بس إنتي وحشاه يا سيرا برده 


قالن فريدة بسخرية :


عملتي إلي في دماغك يا سيرا ، ارتحني الخطوة الجاية إيه يا صاحب الخطوة ؟!


قالت سيرا بجمود :


كل خير ، انا ميجيش من ورايا الا خير 


قال سليم :


علي يدي " بصوت فؤاد المهندس رحمه اللة "


ضحكت سيرا بشدة و احتضنت سليم بينما فريدة تريد ان تضرب الاثنين كفين علي وجهم .


Dragon holding


مكتب بسال 


كان ماهر ياخذ الغرفة ذهاباً و ايابا حتي طفح الكيل ببسال و قال بسال بغضب :


اقعد و همد بقي خيلتيني!!


قال ماهر بسخرية :


أنت إزاي بارد كدة و مش هامك حاجة ؟! أنت شايف أن عادي سيرا تبقي الممثل لها في مصر صح عادي ده ؟!


قال بسال :


سيبك من كل ده ، انا سعيد سعادة متوصفش ، أنا كنت خايف يطلع أسم شاهين الالفي كنت ولعت الدنيا او سيف عز الدين او ادم الحديدي


هنا جاء اتصال الي بسال من Private number و هنا أجاب ببرود :


مساء الخير يا أستاذ بسال ، انا رامي دياب الموكل من سلطانة الاقتصاد سيرا .


قلب بسال عينيه و قال : 


و السلطانة متكلمنيش هي ليه ؟!


قال رامي برسمية :


السلطانة مش بتكلم حد ، احنا الي بنبلغ علي لسانها ، باخد اوامر منها و السلطانة هتيجي لحضرتك كمان ساعة عشان تمضي معاك العقد الدهبي في شركة 


قال بسال بسعادة :


انا في انتظرها 


ثم اغلق الباب و ابتسم بسال بسعادة و هنا قال ماهر بتعجب :


خير في إيه ؟!


قال بسال بسعادة :


سيرا جاية هنا كمان ساعة عشان العقد الذهبي 


قال ماهر بتحذير :


ديه مبقتش سيرا السكرتيرة بتاعتك ، اوعي تقزلها سيرا ، قولها سلطانة 


قال بسال بسعادة : 


و ماله المهم إني هشوفها و هملي عيني منها .


قصر منذر مدكور 


كان منذر يتحدث مع شخص و قال بجمود :


نفذ إلي قولتلك عليه




تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-