أقسام الوصول السريع ( مربع البحث )

أخر الاخبار

روايه في بيت حماتي الفصل التاسع بقلم هويدا زغلول

 في بيت حماتي الفصل التاسع 

روايه في بيت حماتي الفصل التاسع بقلم هويدا زغلول

روايه في بيت حماتي الفصل التاسع بقلم هويدا زغلول


روايه في بيت حماتي الفصل التاسع 

روايه في بيت حماتي


في بيت حماتي 

هند اي فيه اي

هبه ماما اغم عليها والنبي الحقني يا هند 

هند دخلت تجري طيب تعالي شيلها معايا وفيه الآخر اتصلوا بطارق يجيب دكتور وجه وكشف عليها وقال لازم تتنلق المستشفي دي عندها جلطه ونقلوها عالمستشفي والجلطه اثرت علي أيدها ورجلها وبوقها 

هند هو فيه اي يا هبه اي اللي عمل في ماما كده 

هبه اطمن علي ماما وهحكيلك يا هند والنبي اصبري دلوقتي 

وجه طارق وقال الحمد لله هتقوم بالسلامه بس الجلطه هتفضل ماثره عليها مع العلاج الطبيعي كل شي هيبقي تمام 

هبه الحمد لله ربنا يطمنا عليها شكرا يا طارق وانا اسفه اني تعبتكم 

طارق لا خالص مافيش حاجه المهم محدش يقول لابراهيم حاجه عالشان لو معرفش ينزل ميبقاش قلقان عليها 

هبه اكيد 

هند ازاي يعني لازم يكون موجود 

هبه لا والنبي ده لو جه هيقتلني 

طارق وهند يقتلك ليه 

هبه اصل انا اللي زعلت ماما 

هند هو فيه يا هبه ماتقولي 

هبه بعدين ياهند والله هقولك 

طارق طيب انا هنزل اجيب حاجه تكلوها 

هند خلاص ماشي 

هبه انا عايزه اقولك حاجه بس الله يخليكي تسعدني 

هند قولي فيه اي 

هبه انا اتجوزت عرفي وحامل وماما لما عرفت وقعت من طولها 

هند يانهار اسود ومهبب متجوزه ده ازاي ده وامتي وليه عرفي ليه مجاش واتجوزك 

هبه قالي انو مش قادر يستني لما ابراهيم يرجع وكان موعدني أن كل حاجه هتكون رسمي بس اول لما عرف اني حامل قالي مش هتجوزك رسمي 

هند كمان مين الواطي ده 

هبه وليد اخو مني صحبتي

وليد ده ابن ناس كويسين وناس محترمين ازاي يعمل كده طيب في ورق بالكلام ده

هبه ايوه موجود في الدولاب في الشقه اللي كنت بروح تقبله فيها 

هند ينهار اسود عالشان كده ماما يعني مقدرتش تستحمل ووقعت 

هبه يعني انتي مش فرحنا فيا أن ربنا خدلك حقك

هند اخس عليكي انا ممكن افرح فيكي في حاجه زي دي انا واخوكي هنطلق بس عمري ما افرح في حد فيكوا والله ربنا يعلم كنت بحبكم ازاي وربنا يعلم 

هبه انا عايزه اقولك حاجه انا اللي عملت مشكله بينك وبين ابراهيم ومش كانت اول مره انا كنت بتصل أقوله علي كلام محصلش 

هند ملوش لازمه الكلام ده 

هبه والنبي سمحني يا هند 

الدكتور انتو بنتها 

هند ايوه يا دكتور طيب هي فاقت لو عايزين تشوفها بس ابعدو عنها أي زعل

هند خليكي انتي هنا ياهبه بالله عليكي 

هبه عايزه اطمن عليها بس 

هند بالله عليكي لو شافتك ممكن تنهار تاني اصبري الله يخليكي 

هبه حاضر ياهند 

ودخلت هند الف مليون سلامه عليكي ياماما 

الام شفتها فضلت تعيط 

هند والله يا ماما هبه متجوزه وجوزها كويس اي نعم هما غلطوا بس هتجوزاو 

الام بتحاول تتكلم مش عارفه 

هند بلاش تتعبي نفسك ياماما والنبي الدكتور قال إن هتبقي كويسه بس والنبي سعدينا علي كده قومي بس عالشان ابراهيم ينزل والولد اللي عمل كده يجي يتجوزها 

الام شاورت عايزه تعرف هو مين 

هند وليد اخو مني 

وطبعا عالشان أهل وليد كويسين الام افتكرت أن الموضوع هيعدي بالساهل وهيجي فعلا ويتجوزها 

هند ماما هبه هتموت برا وعايزه تيجي تطمن عليكي 

الام شاورت بلا 

هند خلاص بلاش دلوقتي ماما هبه غلطت بس والنبي حاولي تغفري وتسامحي وهو هيجي ويتجوزها 

الممرضه دخلت لو سمحت سبيها عالشان ترتاح 

خرجت هند هبه اي ماما عامله اي

هند ماما هتبقي كويسه بطلي عياط لازم دلوقتي نفكر هنحل المشكله دي ازاي 

هبه مش عارفه 

هند لازم راجل يبقي معانا في الموضوع

هبه تقصدي ابراهيم لا والنبي يا هند ده يقتلني 

هند ومين جاب سيره ابراهيم لا طبعا ابراهيم مينفعش يعرف حاجه

هبه امال تقصدي مين 

هند طارق 

هبه لاطبعا ازاي يعرف عني مصيبه زي دي

هند عالفكره ياهبه انتي لسه مش عرفتينا ابراهيم هتعامل في الموضوع كانك اخته بالظبط 

هبه ومش هيقول لابراهيم حاجه

هند اضمنلك برقبتي أن مش هيحصل 

هبه خلاص ماشي 

هند طيب انا هروح دلوقتي اعرف عمي ومرات عمي واجيب موبيلي من عندكم واجي ابات معاكي لما حصل الموضوع مش فاكره رميت موبلي فين 

هبه خلاص ماشي هستناكي 

طارق الاكل اهو 

هند سيب الاكل بقي وتعالي روحني عالشان اجيب الموبيل 

طارق ماشي لو عوزتي اي حاجه يا هبه رني من تلفون اي ممرضه عقبال ما نجيب تلفون يبقي معاكو 

هبه ماشي معلش يا طارق تعبتك 

طارق ربنا بس يطمنا علي طنط

ومشيوا وفيه العربيه 

طارق فيه اي بقي 

هند عايزه اقولك علي مصيبه ولازم نحلها احنا بس 

طارق مصيبه وليد وهبه 

هند وانت عرفت منين

طارق فيه ناس شافوها وهي طالعه شقه وهو طلع بعدها 

هند وهنعمل اي دي حامل 

طارق سبيلي انا الموضوع ده انا هتصرف فيه 

وراحت الشقه عند حماتها هو انا رميت الموبيل فين رن ياطارق كده 

وتلفون البيت يرن 

هند الو

ابراهيم هند هو انتي عندنا ؟

هند ابراهيم أزيك

ابراهيم تلفون ماما وهبه مقفول ليه وانتي هناك ازاي

هند اصل ماما الضغط وطي عندها وهبه معرفتش توديها المستشفي تعلق محلول اتصلت بيا وجيت اوديها

ابراهيم ماما فيها حاجه هبه تتصل بيكي انتي مستحيل

هند والله مافيه حاجه هما كويسين 

ابراهيم طيب فين تلفوناتهم 

هند احنا مشينا بسرعه المستشفي 

ابراهيم طيب وانتي روحتي ليه 

هند انت عارف اني حامل وتعبت هبه قالتلي روحي خدي دي وفوقي كده وبعدين تعالي

ابراهيم طيب عايز اكلم ماما 

هند طيب حاضر هروح واخليك تكلمها 

ابراهيم وانتي عامله اي

هند الحمد لله بخير 

ابراهيم انا نازل الاسبوع الجاي 

هند تيجي بالسلامه وقفلت السكه مصيبه ابراهيم جاي الاسبوع الجاي 

طارق وهنعمل اي 

هند معرفش المصيبه انو عايز يكلم حماتي وانا مش عارفه اعمل اي

طارق بالله بس نمشي.وباذن الله قبل ما يجي هكون حبيت الموضوع وراحو المستشفى

هند ابراهيم اتصل وعايز يكلم ماما

هبه انتي قولتي ليه اي 

هند قولت أن ماما الضغط واطي عندها وبجد لو ماما مش كلمته هيعرف أن فيه حاجه المصيبه أن جاي الاسبوع الجاي

هبه اي ينهار اسود

هند اهدي طارق قال هيحصل الموضوع قبل مايجي

وطارق راح بيت وليد وطلب يتكلم معاها 

وفي المستشفي هبه دخلت الحمام وغابت قامت تشوفها هند فضلت تخبط ومش بتفتح ولا بترد ندهت لحد معاها كسرو الباب لقت هبه وقعه في الحمام وفي أيدها مشرط وقعدت شرينها

يتبع 

علقي كتير بقي عالشان يوصلك الجزء اللي بعدو ولاخير 

لقراءة أو تحميل رواية في بيت حماتي الفصل العاشر ولاخير : اضغط هنا 

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية في بيت حماتي )

للتواصل 👇👇👇😘

يُمكنك الانضمام لقناتنا على التليجرام

  1.  (من هنا)

او متابعه جروب الفيس

  1.  (من هنا)


تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-