أخر الاخبار

رواية انتقامي من حبيبي الفصل الاول بقلم هويدا زغلول

 

رواية انتقامي من حبيبي بقلم هويدا زغلول 


رواية انتقامي من حبيبي بقلم هويدا زغلول الحلقه الاولي

رواية انتقامي من حبيبي الفصل الاول بقلم هويدا زغلول


 انتقامي من حبيبي 

بقلم هويدا زغلول

فهد 

مش هسيبك يا ميرا مهما عملتي انتي 

ليا أنا وبس ولو مش هتكوني ليا 

عمرك ما هتكوني لغيري انتي فاهمه ولا لا 


ميرا 

هموت نفسي يا فهد ولا انك تلمسني 

انت فاهم ولا لا


وقبل ما نبدا الحكايه اعرفكم بنفسي 

أنا ميرا وفهد ده كان اكتر انسان أنا بحبه 

في الدنيا بس انهارده فرحي علي شريف صاحيه 

وكنت في اوضتي وريهام صحبتي دخلت وقالت 


ريهام 

الف الف مبروك يا ميرا متعرفيش أنا 

فرحانه ليكي ازاي والله مع أن كنت قولت 

انك عمرك ما هتفكري تتجوزي بعد ههههه


ميرا 

جايه عايزه اي يا ريهام اطلعي برا عايزه 

اي مني تاني بعد ما اخدتي مني حبيبي 


ريهام 

أنا اللي اخدته انتي شكلك كدم 

فاكره نفسك حاجه لا يا ماما فوقي 

كده فهد اللي جري ورايا ومش قادر 

يعيش من غيري


ميرا 

الف مبروك عليكي يا ستي حاجه تانيه بقي.

اتفضلي امشي يلا ، وبعدها خرجت 

ودخل واحد وقالي 


الولد 

لو سمحت يا استاذه ميرا في سيشن 

لازم تعملي دلوقتي 


ميرا 

طيب ازاي مش لازم يكون شريف معانا 

ولا اي 

رواية انتقامي من حبيبي البارات الاول

الولد 

عادي كام صوره لوحدك عقبال ما هو 

يجي ونزلنا وبعدين اداني منديل واول لما حطيته 

علي وشي  مش حسيت بنفسي 

خالص غير وانا في مكان ظالمه ومش عارفه انا فين 


ميرا 

اي ده انا فين مين اللي جابني هنا ، وفي 

الوقت ده ظهر فهد ايوه هو فهد 


فهد 

معقول يوم ما تلبسي الفستان يكون 

لحد غيري يا ميرا 


ميرا 

انت ازاي تعمل كده والله انت ما تعرف اللي 

هيحصلك بسبب اللي انت عملته ده


فهد 

اه من مين بقي قولتك قبل كده لو مش 

هتكوني ليا يبقي مش هتكوني 

موجوده في الدنيا دي فاهمه ولا لا 


ميرا 

انت متعرفش شريف هيعمل فيك اي 

بعد اللي انت عملته ده ، وفي الوقت 

ده لقيته مسكني من ايدي وقال بصوت 

عالي 


فهد 

مش عايز اسمع الاسم ده تاني أنتي فاهمه ولا 

لا


ميرا

 طول عمرك متكبر وأناني مش بتعرف 

تقول انك غلطان ابدا عايزني أرجع ليك 

ازاي وانا لقيتك في شقه صحبتي 

وبدأ فهد يفتكر يوم ما ميرا راحت 

عند ريهام 

                  #فلاش باك 

ميرا 

ازيك يا ريهام بجد انا هتجنن مش عارفه 

فهد مالو الفتره دي متغير اوي من نحيتي 


ريهام 

اي ده ميرا تعالي ادخلي اهدي بس يا بنتي 

وكانت عامله تتكلم وهي خايفه من حاجه 


ميرا 

مالك يا ريهام فيه اي شكلك عامل ليه 

كده 


ريهام 

ابدا اصل انا كنت خارجه دلوقتي ورايا مشوار 

مهم بس عادي تعالي ادخلي 

رواية انتقامي من حبيبي 

ميرا 

لا لا خالص بقي أنا هامشي علشان

مش اعطلك عن مشوارك ولسه كنت بتكلم 

ولقيت عالتربيزه مفاتيح موبيل أيوه دي حاج خ

فهد واول لما ريهام شافت عيني عليهم قالت 


ريهام 

اي ده ده اخويا نسي حاجته هنا 


ميرا 

اخوكي طيب وطلعت موبايلي ورنيت 

علي فهد والموبايل رن اخوكي هههههههههههه وبعدها خرج فهد من الاوضه 

وهو مكنش لابس هدومه كلها 


ميرا 

فهد انت بتعمل اي في اوضه ريهام 

ليه بتعمل فيا كده حرام عليك 


ريهام 

افهمي بس والله انتي فاهمه غلط 

يا حبيبتي وبعدها نزلت من البيت 

وريهام قالت عجبك كده لازم تسيب 

حاجاتك هنا وهو اتكلم بكل برود وقال 


فهد 

عادي يعني هي اول مره ميرا مش 

بتعرف تعيش من غيري واكيد هترجع 

ليا تاني 


ريهام 

بس مش هترجع ليا أنا وانت عارف انا 

محتاجها الفتره دي قد اي 


فهد 

طول عمرك بتاعت مصلحتك بس متخافيش 

انتي عارفه انها ضعيفه الشخصية وهترجع ليكي 

بس المره دي أنا كنت قويه وسبته فعلا ويوم 

كنت في الشركه ودخل شريف المكتب 


شريف 

بقولك اي يا ميرا أنا عايز الورق ده ضروري

دلوقتي اي ده مالك فيكي اي 


ميرا

 ابدا مافيش حاجه بس مش قادره 

اكون مركزه لاي حاجه دلوقتي 


شريف 

حاضر ماشي مش هكلمك في شغل بس 

ممكن اعرف مالك يا ميرا أنا مش حابب اشوفك 

كده ،. وفي الوقت ده دخل فهد 


فهد 

اممممم واي كمان يا شريف من أمتي 

وانت بتقف كده قدام ميرا هانم وبتقولها كده 


ميرا

 اي ده انت اي اللي جابك هنا امشي 

اطلع برا مش عايزه اشوف وشك 


شريف 

بعد اذنكم انا خارج برا 


ميرا 

استني يا شريف ، وانا كنت عايزه شريف 

يكون موجود علشان مش أضعف 


فهد 

والله وده من أمتي بقي يا ميرا بقي 

ازاي تخلي موظف عندك واقف بينا


ميرا 

شريف خطيبي واي كلام عايز تقولوا 

اتفضل قولوا قدامه 


فهد 

اي خطيبك ازاي يعني بطلي جنانك ده 

واي يعني اي حاجه بعملها المهم انا برجع 

لمين في الاخر 


ميرا 

امشي اطلع برا يا فهد مش عايزه 

اشوف وشك تاني 


فهد 

ماشي خارج بس اكيد راجع تاني ، وفعلا خرج 

 وانا قولت ل شريف


ميرا 

أنا اسفه يا شريف أن قولت انك خطيبي 

بس انا كنت ،،،،،،


شريف 

قبل ما تكلمي كلامك أنا بحبك والله 

ونفسي تكوني فعلا خطيبتي


ميرا 

اي انت بتقول اي 


شريف 

أنا عارف ان عمري ما هكون زي فهد 

بس بجد اتمني انك توافقي عليا ، وسكت 

وعدا وقت بس انا فعلا حسيت أن شريف

بيحبني اوي ووافقت عليه 


                  #رجوع 


فهد 

عمر ما حد رفضني عمر ما حد عمل معايا 

اللي انتي عملتي ده


ميرا 

انساني احسن لان عمري ما هكون ليك 


فهد 

ولا هتكوني لغيري انتي سامعه ولا لا ومش 

هتخرجي من هنا طول عمرك فاهمه ، وبعدها 

سابني وخرج وشويه ودخل الأوضه تاني 


فهد 

دي هدوم وده اكل لازم تكلي انتي فاهمه 

ولا لا 


ميرا 

هو انت عايز اي أنا قولتك عمري ما هكون 

ليك أنا بكرهك انت سامع 


فهد 

وانا هتجوزك بمزاجك غصب عنك هعمل كده

انتي سماعه ولا لا وخرج وانا فضلت وافقه 

شويه وبعدين غيرت الفستان وبصراحه كنت 

جعانه اوي كلت ودخل فهد 


ميرا 

يع مين اللي عامل الاكل ده ده مش حلو خالص 


فهد 

مهو أنا مش هجيب ليكي خدامه هنا عايزه 

تعملي اكل المطبخ عندك اخرجي واعملي الاكل 

اللي انتي عايزه 


ميرا 

ليه يعني هو أنا مخطوفه علشان اعمل 

اكل ولا اي 


فهد 

اجيب الماذون ونكتب الكتاب ولا اي 

أنا بحبك يا ميرا 


ميرا 

انت بتحلم أنا كلت بس علشان جعانه 

أنما اوعي تفتكر أن فيه يوم ممكن احن ليك 


فهد 

ماشي يا ميرا خليكي كده برحتك وبعدها 

سابعا وخرج وفي فيلا ام ميرا 


الام 

ازاي يعني البوليس ميعرفش مكانها 

ازاي بنتي تتخطف يوم فرحها من قدام 

الناس دي كلها 


شريف 

متخافيش أنا مش هكست والله واكيد هرجعها 

تاني دي بقيت مراتي خالص 


الام 

ارجوك يا بني نزل اعلان في الجرنال اعمل 

اي حاجه خلي ناس تدور عليها 


شريف 

اوعدك كلها يومين وتكون هنا 

وانا مش هسيبك ده انتي امي التانيه يا حبيبتي 

وبعدها خرج وراح البيت وتاني يوم راح الشركه 


شريف 

أنا هنا مكان استاذه ميرا لحد ما نعرف 

هي راحت فين اي ورق محتاج أنه يتمضي 

هاتوا ليا 


منيره 

ازاي يعني اي استاذه ميرا مقلتش الكلام 

ده وبعدين مافيش توكيل ليها لحضرتك


شريف 

أه بقولك اي يا منيره أنا مش عايز كلام 

كتير واللي مش عجبه كلامي يمشي 

من هنا 


منيره 

تمام اوي الكلام ده بعد اذنك وخرجت واتصلت 

ب امي 


الام 

خير يا منيره فيه اي طمنيني 


منيره 

هو اي الكلام اللي أنا سمعته ده معقول 

استاذ شريف هيكون مكان ميرا 


الام 

هو جه عندك الشركه والله يا بنتي ما فيا دماغ 

لكده اه هيكون مكانها الفتره دي


منيره 

بس كده الشركه ممكن تقع انتي عارفه 

أن المال السايب بيعلم السرقه 


الام 

يابنتي سبني باللي أنا فيه أنا كل همي 

دلوقتي بنتي اعرف هي فين واطمن عليها 

ارجوكي سبني وفي الوقت ده دخلت ريهام 

المكتب 


منيره 

استاذه ميرا مش جوا هو حضرتك مش عارفه 

أن امبارح كان فرحها ولا اي 


ريهام 

هههههه والله ضحكتني علي أساس أنا معرفش 

اللي حصل ليها ولا اي اوعي كده من وشي 

وبعدها دخلت المكتب 


شريف 

انتي ازاي تدخلي عليا بالطريقه دي 


ريهام 

بقولك اي انت مش هتعيش علينا الدور 

اه انت اتفقت معانا علي خطف ميرا 

بس مش للدرجه 


شريف 

اشششش وطي صوتك بس اسمعي المفروض 

أن ميرا متظهرش تاني علشان اعرف 

اتجوزك والشركه تكون ب اسمنا 


ولحد هنا تكون خلصت حلقتنا

لقراءة أو تحميل رواية انتقامي من حبيبي الفصل الثاني : اضغط هنا 

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على ( رواية انتقامي من حبيبي )

للتواصل 👇👇👇👇

يُمكنك الانضمام لقناتنا على التليجرام

  1.  (من هنا)

او متابعه جروب الفيس

  1.  (من هنا)



تعليقات