أقسام الوصول السريع ( مربع البحث )

أخر الاخبار

روايه انتقامي من حبيبي الفصل لاخير بقلم هويدا زغلول

 روايه انتقامي من حبيبي الحلقه الاخيره بقلم هويدا زغلول 

رواية انتقامي من حبيبي الفصل لاخير بقلم هويدا زغلول 

روايه انتقامي من حبيبي الفصل لاخير بقلم هويدا زغلول


روايه انتقامي من حبيبي الفصل لاخير 

انتقامي من حبيبي

الحلقه الاخيره 

بقلم هويدا زغلول


ميرا 

والله يا فهد لو ما خرجت من الاوضه دلوقتي 

ما تعرف انا هعمل معاك اي 


فهد 

هتعملي اي يعني في الفيلا هنا هيعرفوا اللي

بيني وبينك طيب ما يعرفوا أنا عايز كده 


ميرا 

هو انت عايز مني اي ابعد عني بقي 


فهد 

أنا بحبك والله ومش عارف اعيش من غيرك 

أنا لا يمكن كنت استحمل اللي جدي بيعملوا 

فيا ده وكان زماني مشيت من بدري بس انا 

اقعد علشانك 


ميرا 

انت قعد علشان نفسك يا فهد انت اناني

كل اللي أنا عايزو ميراث جدك اللي وعدك 

بيه وفي الوقت ده فضل يبص ليا وقالي


فهد 

هو انتي عرفتي الكلام ده منين انتي 

كنتي متفقه معاه عليا صح 


ميرا 

طول عمرك غبي صافي بتحبك اوي ليه

مش عايز تديها نفس الشعور


فهد 

هقولك أنا بعيد عن ان بحبك ومقدرش اعيش 

من غيرك وعارف أن انتي كمان بتحبني بس 

سبب مشاكلي أنا وحسام هي صافي 


ميرا 

انت بتقول اي أنا مش فاهمه كلامك وايه 

السبب يعني 


فهد 

حسام بيحب صافي وهي مش حاسه بيه 

رغم أن مش بحب حسام بس برضه لايمكن 

اعمل كده وفق الوقت ده صافي اي كانت 

وافقه علي الباب ودخلت 


صافي 

انت كمان يا فهد بتحب ميرا طيب ليه سمعت 

كلام جدك ليه توجع قلبي وتحسسني أن خلاص 

هكون مراتك 


ميرا 

اي ده صافي والله انتي فاهمه غلط اسمعي

بس عايزه اقولك اي 


صافي 

مش عايزه اسمع حاجه بقولك اي أنت 

لازم تقول لجدك انك مش هتتجوزني والله 

يا اما هقولوا أنا وفي الوقت ده دخل الجد 


الجد 

اسمعوا بقي كلكم أنا عارف حكايه كل واحد 

فيكم وانتي يا صافي بلاش ترسمي دور 

الضحيه بصراحه اللي مظلوم فيكم حسام 


صافي 

ليه يا جدي بتقول كده انا كنت عملت اي 


الجد 

حسام عامل يوضحلك أنه بيحبك وانتي مافيش 

فايده فيكي انا جبتهم هنا علشانك انتي وميرا 

أنا كل يوم كان بيجلي اخبار عنكم وعرفت 

حقيقتكم 


ميرا 

أنا مش عايز اي حاجه يا جدي خالص أنا هامشي 

من هنا 


الجد 

انتو كلكم موضوع أن عليا ديون دي كانت 

كدب أنا هقسم الفلوس عليكم 

ومش عايزكم هنا وكل واحد يعمل اللي هو 

عايزو مش انتو عايزين كده وبعدها الجد 

مسك قلبه ووقع عالارض 


ميرا 

جدي ونقلنا عالمستشفي


الدكتور 

بلاش كلام كتير علشان خاطر مش يتعب 


صافي 

أنا عايزه ادخل اتكلم معاه والله مش هتعبه 


حسام 

كلنا لازم ندخل ليه وفعلا دخلنا 


فهد 

الف سلامه عليك يا جدي والله العظيم احنا 

كل همنا صحتك مش عايزين الفلوس خالص 


حسام 

ايوه والله يا جدي واوعدك أننا هنتغير 


الجد 

موافقه يا صافي عالكلام ده ومواقفه انك 

تتخطبي ل حسام ابن عمك بيحبك اوي والله 


صافي 

اللي تشوفه يا جدي 


فهد 

انتي بنت حلال والله يا صافي بس انا كنت

عارف من زمان أن حسام بيحبك. 


ميرا 

طيب بعد اذنك انا يا جدي انا لازم امشي 

دلوقتي 


الجد 

وانتي كمان ادي فرصه تانيه والله فهد 

كويس 


فهد 

قولها يا جدي 


ميرا 

مش قادره انسي اللي عمله فيا والله انت 

متعرفش حصلي اي بسببه 


الجد بس اللي اعرفه انك بتحبي وعايزه 

صح ولا لا وسكت 


فهد 

والله فعلا واوعدك أننا هنحط ايدنا في 

ايد بعض وهنكبر شغلنا وفعلا وافقوا 

والجد خرج من المستشفي وفهد اتجوز 

ميرا وحسام اتجوز صافي وكانو سعدا جدا مع بعض 


ولحد هنا تكون خلصت قصتنا 




تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-