أخر الاخبار

رواية شرف العيلة الفصل الخامس والاخير بقلم ماجد فادي

شرف العيلة الفصل الخامس والاخير

 بقلم ماجد فادي 

رواية شرف العيلة البارات الخامس والاخير بقلم ماجد فادي 

رواية شرف العيلة الفصل الخامس والاخير بقلم ماجد فادي


رواية شرف العيله الحلقه الخامسه والاخير بقلم ماجد فادي 

رواية شرف العيلة 

ولاء 

هاقول لك كل شيء بس يا ريت تقفي جنبي وتسمعيني وتتاكدي ان كلامي صح والله ومش باكذب عليك بحرف وبدات ولاء تقول لي نرجس  على كل حاجه

رواية شرف العيلة الفصل الخامس والاخير بقلم ماجد فادي 

نرجس 

يامرك يا نرجس الكلام ده حصل ازاي ومن مين يا بنت عمي انا عارفاكي وعارفه اخلاقك كويس قوي وانتي لا يمكن تعملي كده


نرجس 

والله ما اعرف اللي حصل أنا عمري ما 

روحت عند حد من البيت الجامعه ومن الجامعه 

للبيت ومافيش غير صحبتي ايمان 


نرجس 

ايمان اللي عايزه تتجوز محمد وعماله تلف عليه مليون ما انت موتي 


ولاء 

معقول ايمان عايزه تتجوز حبيبي طيب 

ازاي تعمل أكده بس معقول تكون 

هي لما اغم عليها عندنا 


نرجس 

لا اهدي كده بقي وقولي ليا اي اللي حصل 

بالظبط ، وفي بيت جبران كانت قاعده 

عدلات 


عدلات 

اه ياني مش مكتوب ليا فرحه ابدا 

يارب معقول البت تموت عالطول كده 


جبران 

انتي يا مرا كيف ولاء تكون خرجت من البيت 

وانتي مش شايفها 


عدلات 

خرجت ا ازاي أنا معرفش والله كنت قاعده 

مع الحريم 


جبران 

ليلتك سودا بس اعرف هي راحت فين ، وبعدها 

أنا خرجت من البيت واتصلت عدلات 

ب ايمان 


عدلات 

عملتي اي مع محمد لازم تتجوزي وبسرعه 


ايمان 

خالص هو جاي يتقدم ليا بي اخته العقربه 

كانت عندو امبارح وشكل فيه مشكله 

مع جوزها أصلها كانت مرتبكه اوي وانا 

بكلمه 


عدلات 

لا شكلها عرفت أن الهانم عايشه بقولك اي

 احنا لازم نخلص منها لازم محمد يعرف 

إن كان فيه علاقه بينها وبين الدكتور وكانت 

حامل منه 

رواية شرف العيلة الفصل الخامس والاخير بقلم ماجد فادي 

ايمان 

طيب كده ممكن يقتل عادل وانا بصراحه 

كده بحب محمد وخايفه عليه


عدلات 

اسمعي الكلام يابت اللي هيقتل عادل 

جبران وانا اورث بقي كل فلوسه وانتي 

تتجوزي محمد

رواية شرف العيلة الفصل الخامس والاخير بقلم ماجد فادي 

ايمان 

خلاص انا هروح لمحمد دلوقتي واقول له اني كانت ولاء على علاقه بالدكتور عادل


عدلات 

لازم بسرعه قبل ما ولاء  توصل لمحمد وتقول له على اي حاجه ، وفقلت السكه معاها وبعدها 

عادل قال 


عادل 

اه يا واطيه يعني عندك استعداد ان جبران يقتلني وانت تخرجي من الموضوع ده من غير ما تتعاقبي


ايمان 

ايه ده عادل هو انت واقف هنا من امتى افهم بس الكلام ازاي والله العظيم انت فاهم غلط


عادل 

انا كنت غلط لما سمعت كلامك ومشيت وراكي وعملت كده في ولاء اللي زيك ما ينفعش يعيش يوم واحد وبدأ يضرب فيها لحد ما وقعت 

عالارض وبعدها مشي عادل ، وفي بيت 

نرجس 

رواية شرف العيلة الفصل الخامس والاخير بقلم ماجد فادي 

محمد

ايه يا نرجس المفروض كنت هتكلميني وتقولي ليا عملتي ايه بالضبط


نرجس 

ادخل جوه بس وانت هتعرف كل حاجه 

وبعدها خرجت ولاء من الاوضه 


ولاء

كده برده يا نرجس ده اللي احنا اتفقنا عليه مش انا قلت لك مش عايزه اي احد يعرف مكاني دلوقتي


محمد

انا مش قادر اصدق عيني معقول انت لسه عايشه يا ولاء طب ازاي وليه جبران عمل كده والبنت اللي دفناها النهارده دي تبقى بنت مين


ولاء 

تبقى بنت انا يا محمد بس انا لازم اظهر براءتي للناس كلها 


نرجس 

اقعد بس يا اخويا وانا هفهمك على كل حاجه وبداوا يتكلموا هما الثلاثه

روايه شرف العيله الفصل الخامس والاخير بقلم ماجد فادي 

محمد

معقول ايمان ممكن تعمل كده هي ايه الشيطان ماشي على الارض والله ما هاسيبها عايشه يوم واحد ولازم اوصل للي عمل 

فيكي كده 


ولاء 

ارجوك اقعد بس نتكلم شويه يا محمد ما تاخدش الامور كده لازم نتاكد ان كانت هي ولا ايه


محمد 

انت عمرك ما روحت عند احد خالص غير ايمان دي واكيد هي اللي عملت كده ايمان كانت حاول توضح لي ان انت بني ادمه مش كويسه بس انا عمري ما كنت باصدقها


نرجس 

أنا لازم تروح وتتكلم معاها 

رواية شرف العيلة الفصل الخامس والاخير بقلم ماجد فادي 

محمد 

انا هروح وهاشرب من دمها وبعدها ماشي محمد وراح بيت ايمان ولقاها مرميه 

عالارض وبعدها امها دخلت 


الام 

يا مرك با صابره ليه تعمل فيها أكده حرام 

عليك قومي يا بنتي مالك فيكي 

اي بس 


محمد

والله انا ما عملت ليها حاجه خالص  وبعدها الناس اتلمت وطلبوا البوليس ومحمد راح معهم


محمد 

والله العظيم انا ما عملت حاجه انا دخلت الشقه لقيتها ميته ، وفي بيتنا كانت قاعده عدلات 


عدلات 

يا ترى عملت ايه يا ايمان بس هو ده اللي قلت لك ابقي طمئنيني


جبران 

يا ترى هتكون راحت فين بس انا مش ناقص فضائح يا ريتني كنت  خلصت من عارها


عدلات 

اه ياني ياتري روحتي فين يا ولاء 

بس وبعدها دخل ابراهيم اللي شغال 

في ارض جبران 


ابراهيم 

الحق يا جبران بيه ابن عمك محمد اتقبض عليه بيقولوا قتل خطيبته

رواية شرف العيلة الفصل الخامس والاخير بقلم ماجد فادي 

جبران 

ايه ده هو محمد كان خطب امتى اصلا هم يا ولد قدامي لما نعرف ايه اللي حصل


عدلات

ايمان ماتت معقوله اكون ولاء قالت على اللي حصل يلا في 60 داهيه او حتى علشان ايمان  متقولش عليا حاجه بس نفسي اعرف الزفته 

دي راحت فين وبدأ الاستجواب مع محمد 

وكانت في ساعه جمب ايمان 


محمد 

والله يا بيه ساعه دي من ساعتي وانا

ما اعرفش اي حاجه انا هاقول لحضرتك

على اللي حصل كله ايه ده ممكن

رواية شرف العيلة الفصل الخامس والاخير بقلم ماجد فادي

اشوف الساعه دي ثاني لو سمحت

الساعه دي شكلها مش غريب عليا وبدأ 

يفتكر أنه شافها في ايد عادل 


محمد 

ايوه يا بيه انا كده عرفت مين اللي قتل ايمان وكمان اللي عمل كده في خطيبتي انا هاقول لحضرتك على كل حاجه وفعلا محمد قال على كل حاجه وتم

رواية شرف العيلة الفصل الخامس والاخير بقلم ماجد فادي

القبض على عادل فعلا اعترف على كل حاجه وكمان اعترف على عضلات انها كانت بتساعد ايمان وهي اللي بعتتها بيتها يوم حصل اللي حصل وتم القبض علي عدلات 


عدلات 

لا أنا معملتش حاجه هي كان لازم يحصل 

فيها أكده 

رواية شرف العيلة الفصل الخامس والاخير بقلم ماجد فادي 

جبران 

معقول انتي اللي تتفقي علي اختي 

انتي طالق طالق وفي بيتنا جه محمد 


محمد

انا عايزه اتجوز ولاء بسرعه ياجبران 


جبران 

معقول عايز تتجوزها بعد اللي حصل فيها 

ده 


محمد 

هي ما لهاش ذنب في اي حاجه حصلت وانا متاكد ان بنت عمي كويسه جدا وشريفه وعمرها ما تعمل اي حاجه 

رواية شرف العيلة الفصل الخامس والاخير بقلم ماجد فادي 

جبران 

فرحكم هيكون يوم اعدام عادل وفعلا 

اتحكم علي عادل بالاعدام وعدلات 

اتجننت وانا اتجوزت ابن عمي الغالي 

اللي وقف جمبي وجبران مشي 

في البلد مرفوع رأسه 


ولحد هنا تكون خلصت قصتنا

للتواصل 👇👇👇👇

يُمكنك الانضمام لقناتنا على التليجرام

  1.  (من هنا)

او متابعه علي الفيس الحساب الشخصي

 ماجد فادي

  1.  (من هنا)

او متابعه جروب الفيس

  1.  (من هنا)


تعليقات