ستعجبك

رواية جوزي طلقني بسبب اخته (عوده النداله)الحلقه الرابعه

 
جوزي طلقني بسبب اخته (عوده النداله)الحلقه الرابعه

جوزي طلقني بسبب اخته (عوده النداله)الحلقه الرابعه 

جوزي طلقني بسبب اخته 

عوده النداله

بقلم هويدا زغلول

جوزي طلقني بسبب اخته (عوده النداله)

 في الوقت ده رقيه ام عزه قالت ليها 


رقيه 

أنا غلط والله بس ندمانه أن سمعت كلام 

صلاح زمان  وفي يوم ما كان في بيت العيله وقالي

                     #فلاش باك 


صلاح 

عايز كوبيا قهوه يا رقيه معلش هي ماما 

راحت فين 


رقيه 

خرجت ولازم اقولك علي حاجه انا حامل 

وبطني قربت تكبر هروح في داهيه 

بجد انت ناوي تكتب عليا أمتي 


صلاح 

اششش وطي صوتك وبعدين قولتك 

نزلي أنا دلوقتي خالص اتجوزت ومينفعش 

اروح اقول لمراتي أن أعرف واحده عليها 


رقيه

قولتك مافيش حد هنا  وبعدين  

حرام عليك استر عليا الله يخليك بدل ما 

اروح في داهيه 


صلاح 

خدي الفلوس دي ومش عايز 

اشوف وشك تاني انتي فاهمه ولا لا 

وبعدها سبني ومشي وجت أم صلاح من برا 


الام 

ازيك يا رقيه عامله اي صلاح جه انهارده ولا لا 

مالك شكلك عامل ليه كده 


رقيه 

أنا عايزه اقولك حاجه يا مدام بس والنبي 

تسامحني علي اللي حصل مني انا حامل 

من ابنك وهو رافض دلوقتي أنه يعترف 

إن كان في بينا حاجه 


الام 

انتي بتقولي اي انتي حامل من صلاح طيب 

ازاي وامتي انتي كدابه امشي من هنا يلا 


رقيه 

والله ما بكدب واقدر اذبت ليكي ده وبعتت 

رقيه لصلاح 


صلاح 

فيه اي تاني مش خالص نهينا الحوار أنا بقولك 

اي أنا مش عايز مشاكل مع مراتي بسببك 


رقيه 

مش هنزل الحمل وهقول علي كل حاجه 

بيني وبينك 


صلاح 

هههههه وانتي فاكره الناس هتصدث كلامك 

يعني هيقولوا انك كدابه وانا هخلي امي 

ترميكي في الشارع فاهمه ولا لا 

نزلي الحمل احسن ليكي 


رقيه 

سمعتي كل حاجه يا مدام اظن اتاكدي دلوقتي 

ان مش بكدب عليكي وفي الوقت ده خرجت 

أم صلاح 


الام 

ادخلي انتي جوا يا رقيه دلوقتي وبعدها 

دخلت انت يا صلاح ومع مين الخدامه 

ازاي يعني ليه تعمل فينا كده 


صلاح 

اسمعي بس يا امي البت دي كدابه 

أنا معملتش حاجه 


الام 

سمعاك بوادني انت فاهم لو البت 

دي مشيت في البلد وقالت الكلام اللي 

حصل ده هيحصل فينا اي 


صلاح 

خالص اديها فلوس كتير وخليها تمشي 

من هنا خالص 


الام 

لا مش هعمل كده امشي انت دلوقتي مش 

عايزه اشوف وشك وعدت شهور الحمل وأنا 

كنت عايشه في البيت معاه ام صلاح لحد 

ما جه يوم الولاده وولدت 


رقيه 

اه تعبانه اوي خلفت اي هاتي الله يخليكي 

اشوف 


الام 

اسمعي كلامي كويس يا رقيه تختاري اي 

في الاتنين البنت يحصلها حاجه دلوقتي 

وانا اقول للناس انك كنتي حامل ومعرفش من مين ولا بنتك تتربي مع صلاح 


رقيه 

اكيد تتربي مع ابوها بس ازاي ه. مش موافق 

يتجوزني خالص 

جوزي طلقني بسبب اخته الفصل الرابع

الام 

لا مهو من غير جواز منك اختاري أن بنتك 

تعيش عيشه كريمه مع ابوها احسن 

وانتي شوفي حياتك بقي 


رقيه 

عايزني اسيب بنتي حرام عليكي ازاي يعني 


الام 

مش احسن لما تمشي انتي وهي من هنا 

ومتعرفيش تربيها اختاري أن البنت تتربي 

احسن في بيت نظيف 


رقيه 

موافقه بس عايزه اشوف بنتي كل فين 

وفين طيب 


الام 

مينفعش خالص وانسي انك خلفتي بنت 

احسن ليكي وليها وفي الوقت ده مكنش 

عندي تفكير خالص غير اني أوفق علي 

الكلام ده وفعلا وافقت وجه صلاح لامه 


صلاح 

اخيرا سامحتني علي اللي عملته يا امي 

أنا غلطان والله وبقيت بحب مراتي 


الام 

خد بنتك وروح ربيها مع عبدالرحمن ابنك 


صلاح 

ازاي يعني يا امي عايزني اعمل كده 

وهقول لمراتي اي جبت البنت دي منين 


الام 

هتقول ليها انك لقيتها في الشارع لازم تربي 

بنتك وبالنسبه ل رقيه خالص هي هتمشي

من هنا ومش راجعه هنا تاني


صلاح 

ماشي بس بشرط مش عايز اشوف وش رقيه 

تاني خالص 


الام 

أنا هجوزها واحد من البلد من عندنا وهدي 

ليه فلوس كتير المهم مش عايزه فضايح 

واسم ابوك الله يرحمه مش يحصل 

ليه حاجه 


صلاح حاضر يا امي وبعدها اخد صلاح 

البت وراح علي البيت وفتحت روحيه 


روحيه 

ازيك يا صلاح اي ده مين العيل اللي أنت 

شايله علي ايدك ده يا اخويا 


صلاح 

دي بنت ولقيتها مرميه قدام الجامع وانا 

بصلي والكل كان عايز ياخد الثواب وياخدها 

بس انا قولت لا احنا اولا بالثواب ده 


روحيه 

طيب ازاي دي مسئوليه يا صلاح مينفعش 


صلاح 

أنا كانت عندي مشكله كبيره اوي في 

شغلي اول لما فكرت اخد البنت دي 

الحمد لله جالي حل المشكله عالطول اعملي 

لله يا روحيه بس 


روحيه 

ونعم بالله يا اخويا ماشي واهي تتربي مع 

عبدالرحمن وتكون ونس ليه يا حبيبي 

الا انت عرفت منين يا حاج انها بنت 

وهي لابسه هدومها 


صلاح 

ها اه اصل احنا جبنا ليها لبس غير اللي كانت 

لابسه الهدوم اللي عليها كانت وحشه اوي 

الناس بصراحه راحوا جابو ليها هدوم بقولك 

اي أنا قررت اسميها عزه ماشي 


روحيه 

اللي تشوفه يا اخويا وفعلا ربي عزه .ومحدش 

في الدنيا كلها كان عارف انها بنته 

غير أمه ولا حتي اخت صلاح كانت تعرف 

                 #فلاش باك 


روحيه 

يعني كل ده كان بيربي بنته وانا مكنتش 

اعرف طيب ازاي معقول هو يعمل فيا كده 


رؤوف 

الست دي كدابه يا امي واكيد احمد اللي 

بعتها علشان تقول كده 


روحيه 

لا مش كدابه يا رؤوف بس بنتك ماتت 

ايوه ماتت بعد ما دمرت البيت كله 


رقيه 

يا حبيبتي يا بنتي يوم ما خلاص كل المشاكل 

تتحل ونفع أن اشوفك اعرف انك موتي 

ارجوكي مافيش صوره ليها نفسي 

اشوف شكلها كان عامل ازاي 

 روايه عوده النداله الحلقه الرابعه 

روحيه 

حاضر هجيب ليكي صوره هتشوفيها وفعلا 

حماتي جابت صوره عزه وامها قالت 


رقيه 

ارجوكي ممكن اخد الصوره خليها معايا 

بجد ندامنه أن سبتك يا بنتي 


رؤوف 

خديها احنا مش عايزين اي حاجه تفكرنا بيها 

وفعلا اخدت الصوره ومشيت وفي شقه مني 

الباب خبط 


مني 

مين احمد تعالي ادخل معقول انت جاي عالشان 

تعزني


احمد 

لا جاي اقولك ترجعي بيتك ونكمل اللي كنا 

بنعمله لازم ناخد حقنا من عبدالرحمن 


مني 

خالص بقي أنا مش بقيت عايزه حاجه من الدنيا 

بعد ما بنتي ماتت 


احمد 

وازاي تسيبي حق بنتك يعني هو السبب في 

اللي حصل ليها ايوه طبعا انتي قولتي 

انك طلبتي منه أن هو يرجعك وهو رفض 


مني 

ارجوك يا احمد سبني في حالي بقي 

أنا خالص مش عايزه اي حاجه من الدنيا 


احمد 

تبقي عبيطه لو فكرتي في كده انتي ليكي 

حق عند الناس دي ولازم تخدي قومي قومي 

تعالي معايا وبعدها فعلا راحت مني مع 

واول لما هند عرفت طلعت ليها 


هند 

اي اللي جابك تاني يا مني مش خالص 

خلصنا بقي من الحوار ده 


مني 

راجعه بيت جوزي وابعدي بقي عن وشي 


هند

هو انتي عايزه ربنا يعمل فيكي اي تاني 

اخد منك بنتك يا بنتي ارحمي نفسك بقي 

واسماء لما اقولك والله لو فكرتي تاذي 

اي حد في البيت ده محدش هيقف 

ليكي غيري انا 


مني 

نورتي يا هند وفي الوقت ده قفلت 

الباب في وش هند وفي شقتي أنا 

كانت حماتي عندي 


حماتي 

فين علاء يا داليا أنا أمه اللي ساكنه معاه 

في نفس البيت مش بقيت اشوفه خالص 


داليا 

أنا عايشه معاه في نفس الشقه يا ماما 

ومش بشوفه هو موجود اي الاوضه 

بس بيقول عندو شغل 


الام 

طيب يا بنتي اعملي ليا كوبيا شاي لحد ما 

ادخل اشوفه 


داليا 

حاضر يا ماما وحماتي كانت داخله الاوضه 

وسمعت علاء بيقول 


علاء 

يابنتي حرام عليكي بقي أنا زهقت كلام 

في التلفون أنا نفسي اشوفك 


عزه 

ههههه قولتك يا علاء في الوقت المناسب 

والله وخلاص الوقت المناسب قرب 


علاء

اسمعي أما مش هكلمك في التلفون تاني 

الا لما تقرري اننا نتقابل 


عزه 

حاضر اوعدك يا حبيبي أنها هانت اوي 

بس قولي عامل اي مع مراتك 


علاء 

أنا من يوم ما عرفتك وانا نسيت مراتي وامي 

وكل الناس حرام عليكي بقي وبعدها 

قفلت عزه في وشه السكه ودخلت 

حماتي 


حماتي 

انت يا علاء يا محترم ليه بتعمل كده 

ده انت معاك ملاك زوجه محترمه وبنت 

ناس 


علاء 

مين ماما وطي صوتك بس ارجوكي انتي 

فاهمه الحوار غلط والله 


الام

غلط اي أنا سمعت كل حاجه بودني ليه

كده ومين دي اللي انت كنت بتكلمها 


علاء 

دي دي دي تبقي عزه يا امي والله وانتي 

فاهمه الحوار غلط عزه عايشه وانا لازم 

اعرف هي ليه عملت كده 


الام 

انت كمان بتقول عزه هو فيه اي بالظبط 

يا بني 


علاء 

اسمعي بس انا عايز اقولك اي يوم  ما داليا 

قالت ليا أن بتشوف عزه في البيت 

هنا وانا كنت بشكك في كلامها وبصراحه 

شكيت فيكي انتي يا امي تكوني بتحاولي 

تخوفيها بالذات لما 

عرفت انك بتديها برشام بس انا 

اتاكد أنها فعلا عزه 


الام 

طيب وعزه يا بني هتدخل الشقه ازاي ومعقول 

قلبها هيجبها أنها تدخل الشقه ومتكنش خايفه 

أن يكون حد فيكم صاحي 


علاء 

أنا روحت جبت كاميرا علشان اركبها في الشقه 

علشان اشوف كلام داليا صح ولا لا واتكشفت 

إن فيه كاميرات راكبه في شقتي بدون علمي 

وعرفت أن عزه هي اللي عماله كده اول لما 

تعرف أن نايم كانت بتدخل الشقه لأن أنا مش 

غيرت الكالون وكانت بتطلع تقعد فوق السطوح 

واتاكد من كلامي بوجود Dvr فوق السطوح 

في الاوضه المقفوله 


الام 

أنا مش قادره اصدق طيب هي ليه بتعمل 

كل ده يابني عايزه اي منك ومن مراتك وليه 

عملت أنها ماتت


علاء 

ده اللي عايز أفهمه وانا بكلمها في التلفون 

علشان اعرف هي عايزه اي ارجوكي أنا 

مصدقت داليا بقت كويسه مش عايزها 

تعرف اي حاجه خالص ماشي 


الام 

ماشي يا حبيبي بس خد بالك من نفسك

ارجوك وفي شقه عزه 


عزه 

الو عايز اي يا دكتور مش خلصنا خالص 

بقي واخد كل فلوسك 


الدكتور 

بقولك اي أنا عملت كل اللي انتي عايزه 

بس انا لازم اشوفك لأن عرفت كلام 

جديد 


عزه 

كلام كلام اي بقولك اي انسي 

بقي انك شوقتني أنا مش عايزه اتكلم في 

اي حاجه 


الدكتور 

مش بمزاجك انتي قدامك ساعه يا نتقابل 

في الكافيه اللي كنا بتقابل فيه يا اما 

هروح لاهلك واقول كا حاجه انتي فاهمه 

ولا لا 


عزه 

ماشي حاضر وقفلت السكه انت بقيت 

خطر عليا اوي ولازم اخلص منك انت كمان 

وفي الوقت ده اتصلت ب احمد 


احمد 

عايزه اي يا عزه دلوقتي 


عزه 

اي عملت اللي اتفقنا عليه مع يوسف وكلها 

ساعه وتسمع صوتهم هههههه بس انا عايزه 

منك خدمه الدكتور قرفني وانا مش عارفه 

اعمل معاه اي 


احمد 

وانا مالي يعني وبعدين انتي اللي دخلتي 

بينا شوفي بقي هتعملي اي 


عزه 

ماشي يا احمد بس اعمل حسابك انت لازم 

تيجي ليا بليل علشان نتكلم في الموضوع 

ايا ولا تحب ابعت لمني واقولها ان انت 

السبب في موت بنتها ههههه انت فاكرني 

مش عارفه 


احمد

طيب طيب خالص هجيلك وبعدها راحت 

عزه الكافيه وكانت الصدمه لما رقيه 

كانت داخله تدور علي شغل عامله نظافه 

وشافت عزه قاعده وطلعت الصوره واتاكد 


رقيه 

عزه انتي عزه هو انتي ازاي


عزه 

هو حضرتك تعرفني أنا ازاي انزل من غير النقاب 


ولحد هنا تكون خلصت حلقتنا

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

يُمكنك الانضمام لقناتنا على التليجرام

  1.  (من هنا)

او متابعه علي الفيس الحساب الشخصي

 ماجد فادي

  1.  (من هنا)

او متابعه جروب الفيس

  1.  (من هنا)

لقراءة جميع فصول الرواية اضغط على

 (رواية جوزي طلقني بسبب اخته الجزء الثاني )

تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق



    وضع القراءة :
    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -