أخر الاخبار

رواية غرام الرعد كامله بجميع الفصوال بقلم ريري أشرف

 رواية غرام الرعد كامله بجميع الفصوال بقلم ريري أشرف

رواية غرام الرعد كامله بجميع الفصوال بقلم ريري أشرف 


رواية غرام الرعد كامله

 بقلم رحمه اشرف "ريري"

البارت الأول ♥️ 

في قريه صغيره تنامان أبطال قصتنا هما رحمه وزهراء اختان توأم.......

في بيت صغير يشبه البيت المصري الأصيل والعادات مصريه..

الام وهي تدخل غرفة رحمه وزهراء..رحمه.. زهراء قومو يا ولاد.. اتاخرتو

الام وهي تهز رحمه. رحمه... يا رحمه قومي يا بت

رحمه بنوم. في ايه يا ماما على الصبح

الام. قومي يلا انتو مش عندكو مدرسه

رحمه بنوم. لا مفيش.. اجازه

الام. يا بت قومي الساعه ٧ونص

ايييييييه كانت هذه صرخة رحمه وهي تقوم. صباح الجمال على سوسو القمر

الام. هههه صباح العسل على اكبر بكاشه في الدنيا.... يلا قومي 

رحمه. حاضر

الام خرجت من الاوضه للمطبخ

رحمه وهي تقوم زهراء. زهر... زهراء.. انتي يا بت

زهراء بنوم. بكره .......بكره 

رحمه. ههههههه يا مجنونه هو ايه الي بكره قومي يا بت

زهراء وهي تقوم تقعد على السرير وتفرك في عينها. في ايه

رحمه بابتسامه ..   يلا علشان ورانا مدرسه

زهراء بيأس. يوووه هي المدرسه دي مش بتخلص خالص

رحمه. هههههه قومي يا ختي يلا

زهراء. حاضر 

رحمه قامت غيرت ولبست وزهراء قامت اخدت دوش ولبست وكان البس عباره عن لبس بسيط جدا بالون الرصاصي

رحمه وهي تبوس ايد ممتها. باي يا ست الكل

الام. اكيد وراها حاجه

رحمه وهي تمثل البرائه. لا ابدا والله.. هو بس لم اجي الاقي على الغدا مكرونه باشمل.. بسيطه

الام. هههههه مفجوعه

زهراء. سيبك منها يا ماما دي مجنونه... وهي تبوسها من خدها. باي يا سوسو يا عسل

الام. باي يا حبيبي


رعد بابتسامه. انا هوريكي مين الزباله... يا حيوانه

عند رحمه

رحمه وممتها وزهراء قعدين

زهراء. انا هدخل انام بقاا

الام. دلوقتي يا حبيبتي لسه بدري

زهراء. معلش بقا يا سوسو... صحيه بدري ودماغي بيلف ... 

الام. بي.. ايه يا ختي

رحمه. ههههه اصحي للكلام يا سوسو بتقولك بيلف...سهلة ومش مستاهلة ... يعني عايزه تتمسا تمام 

الام بصدمه .عيالي تجار المخدرات ..  حاسه انك شمامه يا بت 

رحمه بابتسامه. حاسه مش متاكده ..سوسو الي ديما فكساني

الام . اشوف فيكي اسبوع يا رحمه مش يوم ولا اتنين .

رحمه بغمزه. من نحيت هتشوفي يبق هتشوفي كتير.  وهي تديها بوسه في الهوا.  يلا مسا مسا عليكي. 

الام وهي تخلع الشبشب. وترميه علي رحمه .امشي يا شورعيه ..يا سرسجيه

رحمه كانت جريت لجوه وهي بتضحك

زهراء بابتسامه. تصبحي علي خير يا ماما 

الام. ههههه وانتي من اهل الجنه يا حبيبتي. ....مش عارفه والله انتي توأم المجنونه دي ازاي 

رحمه. سمعتكو...مش عيب علي واحده في سنك. ولسه قمر كده..

الام بضحك..يا بت. لسانك ده. هو الي هيجيب اخرتك. انا بقولك أهو 

رحمه بابتسامه وهي واقفه علي باب الغرفه... مين قال كده..... لساني محترم. اسكت يا لساني 

الام وزهراء. هههههههههههه

في الغرفه 

رحمه رمت نفسها على السرير باهمال.. اااه كان يوم رخم ورخم اكتر  بوش ابو لهب ده 

زهراء. هههههههه رحمه

رحمه. نعم

زهراء. تفتكري الراجل ده ممكن يعمل حاجه

رحمه. راجل مين

زهراء. ابو لهب ..هيكون مين البش مهندس رعد  يا غبيه

رحمه. ااااه معرفش..... بس موز ابن الزينه.

زهراء. ههههههه امال اتخنقتي معاه ليه يا بت 

رحمه بتعصيب. مغرور وتنك وبارد.. كده وشايف نفسه بعضلاته دي.....وووو...وسرحت 

زهراء وهي تفوقها. رحمه. يا بت...يا راااااحماااااه 

رحمه فاقت من شرودها. ااااايه في ااااايه

زهراء بغمزه. الصناره غمزت ولا ايه

رحمه.. نامي يا بت وفصلي

زهراء. ماشي


 

  1. الفصل ال4,5,6  من هنا
  2. الفصل ال7,8,9 هنا
  3. الفصل ال10,11,12 من هنا
  4. الفصل ال13,14,15 من هنا
  5. الفصل ال16,17,18 هنا
  6. الفصل ال19,20,21 من هنا
  7. الفصل ال22و23و24و25 من هنا 
  8. الفصل ال 26و27و28 من هنا
  9. الفصل ال29و30و31 من هنا 
  10. الفصل ال32,33,34 من هنا 
  11. الفصل ال 35 من هنا
  12. الفصل ال36من هنا
  13. الفصل ال 37 من هنا
  14. الفصل ال 38 و39 من هنا
  15. الفصل ال 40 و 41 من هنا
  16. الفصل ال 42 من هنا 
  17. الفصل ال 43 والاخير من هنا 
تعليقات