ستعجبك

رواية مشكله في ليله الدخله الفصل الرابع بقلم هويدا زغلول

 المجد للقصص والحكايات 

روايات مصرية

قصص وروايات

رواية مشكله في ليله الدخله الفصل الرابع بقلم هويدا زغلول 

رواية مشكله في ليله الدخله الفصل الرابع بقلم هويدا زغلول


مشكله في ليله الدخله

الفصل الرابع 

بقلم هويدا زغلول

كان كلام من نفين علي سعاد وحش جدا 


احمد /وهو انتي لو بتحبي سعاد مش 


كنتي قولتي ليها الحقيقه 


مني مكنش حابه يا احمد اعمل مشكله بينها 


وبين بنت عمتها 


نفين /والله الكلام ده كدب ومحصلش مني 


وانا لايمكن اتكلم عنك ابدا ده أنتي اختي ربنا 


يعلم انا بحبك ازاي 


سعاد / بس بقي انا تعبت بقولك اي يا احمد 


انت لو مصدق أن انا عملت كده برحتك انا واثقه 


في نفسي كويس اوي انا تعبت تعبت 

رواية مشكله في ليله الدخله الفصل الرابع 

مني /منك لله يا شيخه 


احمد /روحي وراها يامني بلاش تسبيها 


الام /لا انزل انت وراها دي مراتك ومينفعش 


تسبها ابدا 


احمد /بس يا امي 


الام مافيش بس اتفضل انزل يلا ونزل احمد 


وراه سعاد وكانت تحت العماره في العربيه 


عامله تعيط ومستنيه صحبتها 


احمد /سعاد افتحي العربيه 



سعاد  /احمد ارجوك سبني لوحدي مش قادره 


اتكلم معاه حد 


احمد افتحي العربيه لوسمحت انا لازم 


اتكلم معاكي وفتحت الباب 


احمد /لازم تعزرني الصدمه كانت جامده 


اوي عليا والله انا بحبك وعارف انك عمرك 


ما تعملي كده وانا لازم اعرف مين اللي


عمل فيكي ده والله العظيم حقك لازم يجي 


وفرحانه هيتم غصب عن اي حد انا بحبك 


والله ومقدرش استغني عنك 

رواية مشكله في ليله الدخله البارت الرابع

سعاد /منا عرفت مين اللي عمل مافيش


غير نفين بنت عمي طول عمرها بتكرهني 


ومش بتحب ليا الخير 


احمد /بلاش نظلمي حد بكره نتأكد مين اللي


عمل كده المهم انا هاجي بكره لبابا وبعدين 


هنعمل الفرح عادي حقك عليا يا حب عمري 


ونزلت مني من شقه احمد 


مني /ها عامله اي دلوقتي بنت عمك مشيت 


بعد ما ام احمد قامت معاها بالجواب 


احمد /تفتكري ليه نفين عملت كده 


مني /اكيد غيرنا منها 


احمد /معقول مع انها مش بتشوفها 


كتير يعني مش عارفه حياه سعاد عامله ازاي 


علشان تغير منها 


مني /مش شرط حياه سعاد علي السوشيال ميديا عالطول لو فرحانه بتنزل بوست 


لو زعلانه بتنزل بوست انت عزمتها في معطم 


شيك بتنزل بوست يعني حياتها مش قدام 


بنت عمها بس دي قدام الناس كلها 


احمد /انتي صح عندك حق خدي بالك من نفسك 


والفرح هيتم غصب عن عين اي حد 

رواية مشكله في ليله الدخله

سعاد /ربنا يخليك ليا يا احمد 


وطلع احمد شقته 


الام /والله سعاد دي بنت حلال وصعبت عليا 


منها لله بنت عمها 


احمد /معقول بنت عمها تعمل كده


الام /واكتر من كده يا حبيبي ربنا يحفظنا 


يارب انا عرفت انها كانت في اوضه سعاد 


لوحدها اكيد هي اللي خدت الصور وبعتتهم 


لحد علشان يبعت ليك 


احمد /أه بس عجبني أن مني جدعه اوي دائما 


وافقه مع سعاد ومعاها في كل حته 


الام /بنت اصول صحيح والله بفكر اخطبها 


لخوك برضه حاسه انها زيها زي سعاد 


احمد /باذن الله يا امي تصحبي علي خير 


انا تعبان اوي


الام /رايح فين يا حبيبي 


احمد /هطلع شقتي أنام فيها يا امي 


الام /حبيبي منها لله اللي كسرت فرحتك 


وطلع احمد وكان عامل يبص للشقه 


وان كان زمانه مع عروسته دلوقتي وشاف 


أنه فعلا اتسرع مكنش ينفع يعمل كده

رواية مشكله يوم فرحي 

وفي اوضه النوم طلع الموبيل وكان علي 


الفيس بوك شاف سعاد منزله بوست 


حزين اتصل بيها 


مني /الو ايوه يا احمد 


احمد /فين سعاد يا مني


مني /تعبانه اوي ونامت يا حبيبتي متخافش عليها 


احمد /نامت أمتي دي منزله بوست لسه 


حلا من دقيقه واحده 

مشكله يوم فرحي 

مني /ده انا مش هي اللي نزلت البوست 


يتبع

  1. الفصل الخامس من هنا


تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق



    وضع القراءة :
    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -