ستعجبك

رواية مشكله في ليله الدخله الفصل الثاني بقلم هويدا زغلول

 رواية مشكله في ليله الدخله الفصل الثاني بقلم هويدا زغلول 

رواية مشكله في ليله الدخله الفصل الثاني بقلم هويدا زغلول


مشكله يوم فرحي

الفصل الثاني

بقلم هويدا زغلول

احمد دخل القاعه وهو مخنوق جدا 


الاب /فين الماذون 


احمد /مشي علشان مافيش فرح 


الاب /انت بتقول اي مش وقته هزار فين 


الماذون يا احمد الناس عامله تسال


احمد /بجد انا مش عايز بنتك والحمد لله 


ان مش كتبت الكتاب لحد دلوقتي شكلك 


كنت عارف باللي بنتك عامله 


الاب /انت بتقول اي انت اتجننت صح 


احمد /شوف بنتك بعتا اي لراجل الحمد لله 


ربنا بيحبني مبحبش أن أكون مخدوع 


والاب شاف الصور ووقع من طول وكله 


جري عليه وانتقل المستشفي وأحمد راح


 معاه برضه المستشفي 


سعاد /ربنا يسترها عليك يا بابا هو اي اللي 

رواية مشكله في ليله الدخله الفصل الثاني بقلم هويدا زغلول 

حصل انت اللي كنت معاه يا احمد هو حصل اي 


احمد بجد انتي اي ازاي كنت مخدوع فيكي 


ازاي تبقي كده 


سعاد أنت بتقول اي يا احمد 


احمد /اتفضلي شوفي بنفسك 


سعاد / ينهار اسود هي الصور دي وصلتك ازاي 


احمد /من اللي كنتي بعتها ليه حب يبعتهم 


ليا يوم فرحي


سعاد/اخرس قطع لسانك الصور دي


عمري ما بعتها لحد 


مني :فيه اي صوتكم عالي 


احمد :بجد مش عارف ازاي انتي يا سعاد 


ده انتي عمرك ما كنتي بتخلني امسك ايدك

رواية مشكله في ليله الدخله الفصل الثاني بقلم هويدا زغلول 

الصور دي تكون عند راجل ازاي 


وجه عم سعاد 

عم سعاد :هو فيه اي يابنتي 


احمد : مافيش بس عمي تعب شويه وباذن 


الله هيكون كويس 


عم سعاد :ربنا يطمنا عليه يارب مالك يا سعاد 


احمد :ابوها جوا وتعبان عايز تكون عامله ازاي 


سعاد :وربنا ما عملت حاجه 


مني :هو فيه اي 


سعاد ورت الصور لمني 


مني :اي ده الصور دي عند احمد بتعمل اي 


احمد :المشكله أنها مش عند احمد المشكله 


هي جت منين 


مني:بقولك اي يا احمد سعاد دي مافيش

مشكله يوم فرحي

منها اتنين وانا بقولك لو حد بعت الصور


دي يبقي حد عايز يعمل مشكله ليها واسمع 


بقي لو انت معندكش ثقه فيها يبقي انت كمان 


مش تستاهل انك تعيش معاها 


احمد :ثقه اي انتي مش شيفاه الصور عامله 


ازاي ووضعها ازاي 


مني :الصور دي بتاعت سعاد اه بس هي 


كانت مش مديها لحد ده الصور 


اتاخدت من موبيلها 


احمد :انا ماشي يا سعاد وبجد ندمان 


سعاد وافقه مصدومه ومش عارفه تتكلم 


خالص وكل همها ابوها 


نفين :هو فيه اي 


مني :بقولك اي معلش سبيها دلوقتي


وخرجت الام من الأوضه 


الام :ابوكي مش عايزك يا سعاد 


سعاد :حاضر يا ماما ودخلت 


الاب :احمد وراكي الصور


سعاد :والله يابابا انا عمري ما اعمل كده 


الاب : الصور دي كانت فين 


سعاد :علي موبايلي يابابا والله وانا مش بدي 


فوني لحد خالص والله 


الاب :انا واثق فيكي وعارف انا مربي بنتي ازاي 


بس لازم نعرف الصور دي مين اللي خدها


وفي بيت احمد 


الام :انت ازاي تسيب حماك في وقت زي ده


احمد :كل شي قسمه ونصيب


الام :انت بتقول اي 


احمد :مش عايزها 

رواية مشكله يوم فرحي

الام :انت جاي انهارده تقول الكلام ده 


احمد :انتي اللي بتقولي كده مش كنتي رافضه 


سعاد وكنتي زعلانه علي بنت اختك 


الام :اه بس مينفعش نكسر البت يوم فرحها 


احمد :مين كسر مين يا امي انا الصور دي


وصلت ليا يوم فرحي 


الام :امممم وبعدين 


احمد :هو اي اللي وبعدين يا امي انتي مش 


شيفاه الصور عامله ازاي 


الام :اسمع يابني البت دي احسن بنت انا شوفت ها ولو الصور دي وصلتك يبقي من حد عايز 


ينتقم منها انت عارف انها دلوعه اهلها ولو 


كان حد تاني في حياتها كانت سبتك وراحت 


ليه حكم عقلك شويه وبعدين الباب خبط وكان 


يتبع

  1. الفصل الثالث من هنا 

تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق



    وضع القراءة :
    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -