ستعجبك

رواية ابن امه الفصل الثاني بقلم هويدا زغلول

 المجد للقصص والحكايات 

رواية ابن امه الفصل الثاني بقلم هويدا زغلول 

امل :انا مش هقدر اكمل 

رواية ابن امه الفصل الثاني بقلم هويدا زغلول


الام :جايه انهارده تقولي كده 


امل:بصراحه خايفه 


الام :,امل هو فيه اي بالظبط 


ودخل ياسر جوز امها 


ياسر :اخرجي برا يا فرح 


امل :ليه !


ياسر :عايز اتكلم معاكي 


امل :بتتكلم بخوف لا خلي ماما عايزها تحضر


فرح :يابت ابوكي عايزك 


امل :انا مش فاهمه ازاي شيفاه ام ده ابويا 


ياسر :يلا قولت برا 


فرح :حاضر وخرجت وامل فضل جسمها يترعش 


وقرب منها ياسر وحط أيده علي وسطها 


ياسر :مالك يا بنتي يا حبيبتي 


امل شالت ايدو ووفقت


امل :محمد بيسمع كلام أمه اوي وانا قولت ليكم كام مره 


الموضوع ده وبصراحه خايفه 


ياسر :قولتك كام مره اوعي تخافي وانا جمبك وقام 


وقف جنبها 


امل :بس ماما مصممه 


ياسر :امك في صباعي لو عايزها تعمل اي حاجه هتعملها


امل :لا خالص بعد اذنك اخرج وكان ياسر عمال يبص 


علي جسمها جامد واقف مش مظبوط 


امل :ممكن تخرج 


ياسر :والله انتي خساره في الواد ده


امل :بعد اذنك ودخلت الام 


ياسر :خلاص اقنعتها يلا يابت بطلي دلع وانزلي 


الام :ربنا يباركلي فيك 


ياسر :انزلي هاتلي سجائر 


فرح :حاضر يا قلبي مالك واقفه كده اخلصي اللبسي 


وخرجت فرح وجوزها


امل :مش عارفه كان عقلك فين لما اتجوزتي الحيوان ده


                       #فلاش باك 

#ابن أمه 

#الحلقه الثانيه 

#بقلم هويدا زغلول


امل :والله اللي بيحصل فيا ده كتير 


مش مكتوب ليا يوم راحه وخرجت من اوضتها 


والناس كانو في الصاله :مبروك يا امل 


امل :شكرا ودخلت لمامتها

{كن ضمن فريق الموقع }

الام :مالك 


امل :عايزكي 


الام :مش فاضيه ليكي يا امل 


امل :,انا مش هتجوز 


الام : اشششش اخرسي قدامي عالاوضه 


امل :براحه يا ماما دراعي 


الام :قدامي عالاوضه بتقولي اي يا هانم


امل :انا مش هقدر اكمل 


الام :جايه انهارده تقولي كده 


امل:بصراحه خايفه 


الام :,امل هو فيه اي بالظبط 


ودخل ياسر جوز امها 


ياسر :اخرجي برا يا فرح 


امل :ليه !


ياسر :عايز اتكلم معاكي 


امل :بتتكلم بخوف لا خلي ماما عايزها تحضر


فرح :يابت ابوكي عايزك 


امل :انا مش فاهمه ازاي شيفاه ان ده ابويا 


ياسر :يلا قولت برا 


فرح :حاضر وخرجت وامل فضل جسمها يترعش 


وقرب منها ياسر وحط أيده علي وسطها 


ياسر :مالك يا بنتي يا حبيبتي 


امل شالت ايدو ووفقت


امل :محمد بيسمع كلام أمه اوي وانا قولت ليكم كام مره 


الموضوع ده وبصراحه خايفه 


ياسر :قولتك كام مره اوعي تخافي وانا جمبك وقام 


وقف جنبها 


امل :بس ماما مصممه 


ياسر :امك في صباعي لو عايزها تعمل اي حاجه هتعملها


امل :لا خالص بعد اذنك اخرج وكان ياسر عمال يبص 


علي جسمها جامد واقف مش مظبوط 


امل :ممكن تخرج 


ياسر :والله انتي خساره في الواد ده


امل :بعد اذنك ودخلت الام 


ياسر :خلاص اقنعتها يلا يابت بطلي دلع وانزلي 


الام :ربنا يباركلي فيك 


ياسر :انزلي هاتلي سجائر 


فرح :حاضر يا قلبي مالك واقفه كده اخلصي اللبسي 


وخرجت فرح وجوزها


امل :مش عارفه كان عقلك فين لما اتجوزتي الحيوان ده


                       #فلاش باك 


فرح :عايزه اقولك حاجه 


امل :خير يا ماما 


فرح :,انا هتجوز 


امل :ازاي يعني هترجعي لبابا 


فرح :لا بقول هتجوز حد تاني 


امل :,ازاي يا ماما بابا بيحبك 


فرح :بقولك اي انا مش عايزه اسمع الاسم ده 


امل :يا ماما بابا بيحبك 


فرح :قولتك اخرسي مش عايزه اسمع الاسم ده 


امل :برحتك ومين بقي العريس 


فرح :ياسر صاحب الفرنه اللي علي أول الشارع 


امل :ينهار اسود ده انا كنت بقولك أنه عينه زايغه عليا 


فرح :مش صحيح هو عايزني انا وبيعمل كده علشان 


انزل واتخانق معاه 


امل :انا هروح عند بابا 


فرح :في داهيه وفعلا الفرح تم بسرعه وابو امل رفض 


انها تعيش عندو بعد ما امها مع اتجوزت ورجعت امل 


بيت امها تاني 

فرح :اي نعم ابوكي مشاكي 


امل :ادخل ولا امشي 


ياسر :تعالي يا حبيبتي وخدها في حضنه 


امل :بعد اذنك 


ياسر :عايزك من هنا ورايح تقولي ليا بابا 


امل :تصبح علي خير ....ياعم ياسر 


ياسر :شوفتي بنتك ف


فرح :ولا يهمك بكره تتعود عليك 


ياسر :طيب انا داخل أنام 


فرح :تنام اي يا راجل بقولك عامله ليك كوارع 


ياسر :مليش نفس 


فرح :مالو الراجل ده وتاني يوم 


فرح :مالك يا ياسر 


ياسر بنتك كانت بتتكلم في التلفون بليل 


فرح :نهار ابوها اسود بتكلم مين 


ياسر :اشششش وطي صوتك مش عايزها تعرف 


إن قولت ليكي 


فرح :طيب انا لازم اعرف بعدين هدخل التلفون 


هنا 


ياسر :لا طبعا انتي تقولي ليها باب الأوضه مش 


يتقفل تاني وانا احاول اسمع بتكلم مين 


لاحسن حد يخليها تمشي وتسبب لينا 


فضيحه اه ولاد الحرام كتير اليومين دول


فرح :ربنا يخليك ليا يا اخويا وكان بيتحرش 


بيها في الشقه وكل ما تقول لامها تضربها 


وتكدبها وامها خلفت أختها وامل كانت فرحانه 


بيها اوي وبتحبها جدا ورغم أن ياسر كبر 


بس برضه كان عينه من امل برضه وهي 


بطلت تقول لامها بسبب أن امها مش بتصدقها


لحد ما أتقدم ليها محمد فرحت جدا بس للاسف 


مكنتش تعرف ان ده اول تعبها 


                #رجوع 


سهير :يلا يابنتي 


امل : حاضر


سهير :ليه يا امل 


امل :مش فاهمه كلامك 


سهير انا عارفه انك مش عايزه محمد 


امل :والله محمد طيب بس للاسف مامته 


صعبه اوي وانا خايفه 


سهير :لسه قدامك انك تقولي لا 


امل :شيفاه امك عامله ازاي 


سهير. :بابا بيحبك اوي وهو يقدر يكلمها 


امل :اسكتي والنبي وخلينا نروح الفرح 


سهير :ربنا يسعدك يا قلبي والباب خبط 


امل :روحي افتحي 


سهير :تمام وراحت وكانت شيماء مرات اسامه 


اخو محمد 


امل :شيماء تعالي يا ا حبيبتي


شيماء :الف الف مبروك يا قلبي 


امل :احنا جاهزين علشان نروح الكوافير 


شيماء :سهير ممكن تعملي ليا شاي 


سهير :,بوصي خليكي صريحه وقولي انك عايزه 


تخرجني من الاوضه 


شيماء :برا يا لمضه بقي 


سهير :بمزاجي يا ماما ها وخرجت 


شيماء :عايزه اقولك كلمتين وياريت 


تسمعي كلامي 


امل :خير فيه اي 


شيماء :محمد ده عامل زي العجينه ومامته 


مسيطره عليه اوي 


امل :منا خايفه والله اوي 


شيماء :اسمعي هقولك اي واعملي بالظبط 


وبعد الفرح روح محمد وامل


محمد :الف الف مبروك يا قلبي 


امل :اوعي كده شيل ايدك 


محمد :فيه اي 


امل :زعلانه منك 


محمد :مش وقته بقي بقولك أنا فرحان اوي 


امل :ابدا مش هتلمسني الا لما نتكلم 


محمد :اسمه اي بقي ده 


امل :سمي زي مانت عايز احنا لازم 


يكون لينا حياتنا بعيد عن امك خالص 


وقبل ما تخلص الكلام كان نازل عليها 


بالضرب وعامله تصوت ونزل اسامه ومراته 


شيماء :فيه اي 


الام :,خليه يربيها احسن 


اسامه :ينهار اسود افتح يا محمد وفتح الباب 


محمد :اي فيه اي 


شيماء :ينهار اسود انت عملت اي 


محمد :بربيها 


الام : أبن امك يا حبيبي انت اللي تربيتي 


شيماء :حقك عليا انا اسفه والله واغم علي امل 


شيماء :منك لله يا محمد 


يتبع

  1. الفصل الثالث

تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق



    وضع القراءة :
    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -