أخر الاخبار

رواية ابن امه الفصل الحادي عشر بقلم هويدا زغلول

 المجد للقصص والحكايات 

رواية ابن امه الفصل الحادي عشر 

بقلم هويدا زغلول 


رواية ابن امه الفصل الحادي عشر بقلم هويدا زغلول


 روايه ابن أمه

الفصل الحادي عشر

بقلم هويدا زغلول

اسامه /مالك فيكي اي امي امي 


شيماء /مالك يا اسامه 


اسامه /امي صوتها تعبان اوي


شيماء /طيب قوم اللبس بسرعه 


وراحت البيت وكان مقفول مدخل البيت 


بقفل 


اسامه /اي ده من أمتي 


شيماء /طيب رن الجرس 


اسامه /حاضر ورن الجرس ونزلت سلوي 


سلوي /مين اسامه تعالي 


شيماء /هو انتي بتعملي اي في وقت 


زي ده هي ماما حصل ليها حاجه 


اوعي كده ودخلت جري 


سلوي /براحه علي نفسك يا حبيبتي 


اسامه /ماما ماما فيكي اي 


سلوي /انا كنت لسه حطاه الاكل ليها 


اسامه /فين امل ومحمد 


سلوي /هو انت متعرفش أن اخوك اتجوزتي 


شيماء /نعم بتقولي اي 


اسامه /مش وقته امي جسمها متلج 


سلوي /عادي مانت عارف امك عندها السكر 


اسامه /فين محمد يشيل معايا 


محمد /اي ده اسامه حمد لله على السلامه


اسامه حسابك معايا بعدين شيل قصادي 


وفي المستشفي كانت امل بتكلم عماد 


عماد /انا قولت ليكي سيبي الشغل 


امل خلاص هانت كلها الشهر ده علشان مدام 


سهير مش تزعل 


عماد /انا زهقت كل حاجه مدام سهير مدام 


سهير هو فيه اي 


امل /متنساش أن الست دي عملت معايا 


اللي عمر ما حد عمله معايا وكفايه أنها 


من اول يوم شافتني فيه وانا عايشه 


معاها ارجوك خالص كلها شهر واكون في بيتك 


عماد طيب وبنتك 


امل هي مع مدام سهير انا اول مره 


يطلبوا مني ابات في المستشفي


عماد ماشي يا امل تصبحي علي خير


امل وانت من اهل الخير وقفلت وشافت 


شيماء وافقه راحت ليها شيماء ازيك 


شيماء امل  انتي بتعملي اي هنا 


امل انا بشتغل هنا انتي ليه هنا 


شيماء حماتك تعبانه 


امل اسمها ام محمد مبقتش حماتي


شيماء /هو اي اللي حصل 


امل /انتي متعرفيش ان محمد طلقني 


شيماء /بتتكلمي بجد 


امل /بس دي اكتر حاجه عجبتني 


شيماء /حبيبتي طيب انتي عايشه


ازاي طيب وفين بنتك 


امل /ده موضوع طويل ده رقمي الجديد


ابقي كلمني ثواني دكتوره يا دكتوره 


الدكتوره /نعم يا امل 


امل /الحاجه عامله اي 


الدكتوره/الحمد لله متركب ليها محاليل 


امل /والنبي خدي بالك منها دي قربيتي 


الدكتور /هي باذن الله هتكون كويسه 


امل /كتر خيرك وشافت محمد جاي 


بعد اذنك ومشيت 


محمد /امل لوسمحت عايزك 


امل /خير فيه اي


محمد /هو انتي صحيح هتتجوزي عماد 


عماد /هو انت عرفت منين 


محمد /مش مهم المهم أن بنتي مش 


هتتربي مع راجل غريب 


امل /الراجل الغريب ده هيكون احن 


علي بنتك منك 


محمد /هاخدها منك لو ده حصل 


امل /ابوس ايدك انساني بقي حرام كده 


محمد /طيب انا مستعد ارجعك 


امل /انا ولا عايزك ولا عايزه غيرك انا 


هربي بنتي 


سلوي /خير فيه اي 


محمد /كنت بكلمها عالشان عايز اشوف 


بنتي 


سلوي /طيب قدامي يلا وخرجت ام محمد 


محمد /يلا عالبيت 


الام /خدني معاك يا اسامه 


اسامه انا هاخد امك عندي يومين 


محمد /ومالو خدها ومشي محمد وسلوي 


سلوي /لازم امك ترجع 


محمد /هو انتي عايزها ليه 


سلوي /البيت امك كتبته ب اسمك صح 


محمد /اه بس بيني وبينها مش في 


الشهر العقاري 


سلوي /طيب لازم يكون ب اسمك يا حبيبي 


امك عند اخوك ممكن تكتب نصيبها ليه 


وفضلت ام محمد عند اسامه 


اسامه /بابكي مش زعلان أن امي  هنا 


شيماء /اي الكلام الاهبل ده لا طبعا 


اسامه /انا هشوف ليها مكان صغير 


شيماء /انت مش ناوي ترجع شقتك 


اسامه /مش عارف بس محمد اتحول اوي 


شيماء /ربنا يهدي الحال اوعي بقي لما 


اكل ماما 


اسامه /انتي بنت اصول اوي والله 


شيماء /حبيبي ربنا يخليكي ليا

ودخلت اوضه الام


شيماء :الاكل يا ماما 


الام :حقك عليا يا شيماء


شيماء :انا مش زعلانه منك انتي يعتبر 


مش عملتي معايا انتي اللي غطلتي في حقها 


امل والمفروض انك تعتزري ليها


الام :وانا هجيب أمل منين دلوقتي 


شيماء :امل كانت في المستشفي اللي كنتي فيها 


وكانت بتكلمني كل يوم تطمن عليكي امل دي بنت 


اصول والله رغم اللي عملتي فيها كانت دائما بتسال 


عليكي وبتطمن عليكي انا لو مكانها عمري ما كنت عمل 


كده 


الام :انا عارفه أن كنت وحشه معاكم اوي وكنت مفتريه 


ونفسي اكفر عن ذنبي ده 


شيماء :اللي حصل حصل المهم انك مترجعيش زي الاول 


بعد ما صحتك ترجعلك 


الام :طيب والنبي قولي ل اسامه أنه يرجع البيت 


شيماء :والله هحاول أقوله يا ماما 


محمد :انهي بيت يا امي 


شيماء :محمد تعالي اتفضل 


الام :بيتي يا بني اخوك يرجع شقته 


محمد :انتي ناسيه انك كتبتي البيت ب اسمي وانا 


مش عايز حد فيه حتي هدومك جبتها ليكي علشان 


مش عايزك في بيتي 


اسامه بيت مين انت بتهزر 


محمد اسال امك هي عارفه 


الام /بس العقد كان بيني وبينك 


اسامه /انت نصاب 


محمد /انت عايز اي تاني انت خد كل حاجه 


طلعت راجل ليك كلمه انما انا هي دمرتني 


وخلتني مليش شخصيه 


الام /حقك عليا يابني 


محمد/كنتي خايفه اروح منك اهو حصل 


اسامه /امك حاولت معايا بس أنا علشان 


ليا حياتي مش علمت كده العيب فيك انت 


محمد /واديني بصلح سلام 


اسامه /انا هعرف ارجعك لعقلك ازاي 

. وفي بيت عماد جات ليه صوره امل. محمد في المستشفي  واتس اب


حبيبتك المحترمه بتدي ميعاد لجوزها القديم 


في المستشفي 


يتبع 

  1. الفصل الثاني عشر والاخير 


تعليقات