أخر الاخبار

رواية انفصام الفصل التاسع بقلم هويدا زغلول

 المجد للقصص والحكايات رواية انفصام الفصل التاسع بقلم هويدا زغلول 

رواية انفصام بقلم هويدا زغلول الفصل التاسع

#انفصام 

#الجزء التاسع 

#بقلم هويدا زغلول 

رحاب :مفاتيح علي 


احمد :منا عارف هنا بتعمل اي 


رحاب :حضرتك هو مش جاي بكره الشركه وانا محتاجه 


ورق مهم من مكتبه جه وساب ليا المفاتيح 


احمد :واللي يسيب المفاتيح يسبها كلها ولا مفاتيح المكتب 


بس 


رحاب :معرفش المهم اي اللي جابك 


احمد :نعم انت بتقول اي


رحاب :اقصد يعني قولت أن عندك مشكله كبيره 


احمد :ولو مخنوق المفروض اروح لمين 


رحاب :اه يا حبيبي تيجي طبعا 


احمد :طيب ممكن ندخل جوا نتكلم 


رحاب :اي جوا لا لا ماما تقول اي 


احمد :مالك يا رحاب 


رحاب :ابدا اقعد اقعد بس نتكلم 


احمد :شاي 


رحاب :نعم 


احمد :عايز شاي 


رحاب :اه حاضر عيني ماما 


احمد :مسك ايد رحاب لا عايزو من ايدك انتي 


رحاب :عنيا يا حبيبي حاضر ودخلت وهو دخل اوضه 


نومها 


علي :استاذ احمد انا عايزك تفهمني 


احمد :علي في اوضه نوم مراتي 


الام :استني يا بني هقولك 


رحاب :احمد والله انت فاهم غلط 


احمد :انتي انسانه رخصيه وانا غلطان أن اتجوزت وحده 


زيك انتي طالق 


رحاب :ينهار اسود انت بتقول اي 


الام :،اهدي يابني هفهمك 


احمد :اوعي من وشي انت كمان 


رحاب : كان لازم تسيب المفاتيح برا 


علي :هنعمل اي دلوقتي 


رحاب :هعمل اي انا كده كل حاجه ادمرت 


علي :وبعدين هنعمل اي 


رحاب :اطلع برا دلوقتي 


علي :انتي بتقولي اي 


رحاب :اكيد سمعت اطلع برا انا مش عايزه كلام 


الام :انتي برضه مش خسرتي المؤخر كبير 


رحاب :معقول هيدفع 


الام :غصب عنه بس لو مكنش ده حصل وكان كتب ليكي 


نص ثروت ابو 


رحاب :هيرجع 


الام :بتقولي اي 


رحاب :انا هعرف ارجعه تاني 


وفي بيت احمد 


وفاء :البت صعبانه عليا اوي 


احمد :والله وانا يا امي 


وفاء :كل شويه عامله تبص لنفسها في المرايا وتعيط 


احمد :انا اللي عملت كده في اميره 


وفاء :,حبيبي هون علي نفسك مينفعش كده 


احمد :انتي السبب 


وفاء :انت بتقول اي انت اللي عمرك ما حبيتها 


احمد :بس هي كانت قادره تخليني احبها بس انتي


دايما كنتي بتقولي دوس عليها لحد ما حصل فيها كده 


وفاء :انت جاي تلومني انا لو حبيت مراتك مهما 


كان حد بيكرهك فيها عمرك ما كنت هتسبها 


احمد :انا مش عايز اتكلم معاه حد 


وفاء :انت بتقول اي 


احمد :رحاب طلعت واطيه اكتر انسانه حبيتها كانت 


بتخوني مع واحد شغال عندي 


وفاء : معقول رحاب تعمل كده


احمد : طبعا لازم تعمل كده ما انسانه واطيه زي 


وفاء : يا ابني هون على نفسك


احمد :انا عايز انام مش عايز اتكلم 

(للنشر والإعلان والتواصل معنا)

                (اضغط هنا)

وفاء :طيب فهمني عملت اي معاها 


احمد :عملت اي طلقتها 


وفاء :ينهار اسود ده انت قولت انك كاتب مؤخر كبير 


احمد :في ستين داهيه الفلوس انا كرهت الفلوس انتي 


طول عمرك كل اللي همك الفلوس 


وفاء :احمد اتعدل في كلامك 


احمد : انتي اللي خلتيني شخصية زباله انا طالع شقتي 


وفاء :لا والنبي يا احمد اوعي تطلع وانت زعلان 


احمد :مش عايز اتكلم معاه حد 


وفاء :ارجوك والنبي 


احمد :سبني يا امي وطلع شقته 


وفي المستشفي 


اميره :انا جعانه 


الممرضه :نعم 


اميره :جعانه اوي 


الممرضه :حاضر ماشي هجيب ليكي اكل 


اميره :بقولك اي انا عايزه شويه هوا 


الممرضه :تحبي تقفي في البلاكونه 


اميره :هو ينفع 


الممرضه :اه طبعا تعالي 


اميره :انتي اسمك اي 


الممرضه :,:دينا 


اميره :شكلك طبيه اوي 


الممرضه :ربنا يخليكي 


اميره :هو ينفع اكلم حد من موبيلك 


الممرضه :جوزك 


اميره :لا الدكتور بتاعي 


الممرضه:طيب اتفضلي 


اميره :الو ايوه يا هشام 


هشام :انتي فين يا اميره 


اميره :في مستشفي ومش عارفه اي اللي 


هيحصل معايا أنا خايفه اوي 


هشام :هو ده موبيل مين 


اميره :الممرضه ارجوك ينفع تيجي ليا 


هشام:طيب اكيد عندها واتس ابعتي ليا اللوكيشن 


اميره:حاضر حاضر وبعتت اللوكيشن وبعدها بصت علي الباب 


وخرجت من الباب 


الممرضه :الاكل يا اميره ينهار اسود هي راحت فين 


وراحت. شافت الكاميرات وشفتها وهي خارجه 


الممرضه ممكن ادخل 


الدكتور :تعالي يا ناديه 


الممرضه :اميره هربت من المستشفي 


الدكتور :انتي بتقولي اي 


الممرضه :اه والله زي ما بقول لحضرتك 


الدكتور /انا عايز افهم ازاي خرجت 


الممرضه /والله ما عارفه يا دكتور 


الدكتور /الأمن كله متحول لتحقيق 


الممرضه /انا. والله كنت معاها وطلبت تكلم حد من الموبيل 


اسمه دكتور هشام وقالت ليه علي اللي حصل بعدها طلبت 


تاكل وهي بقالها يومين مش بتاكل فرحت روحت اجيب 


ليها اكل رجعت مش لقيتها رجعت الكاميرات لقيتها 


خارجه من المستشفي 


الدكتور/ده اسمه تسيب اللي حصل ده اتفضلي علي 


اطلعي برا 


الممرضه حاضر ماشي وخرجت من المكتب وجه دكتور 


هشام المستشفي 


دكتور هشام /مساء الخير 


الممرضه /مساء الخير ايوه 


هشام /كنت بسال علي وحده لسه جايه المستشفي اسمها 


اميره 


الممرضه /الله يخربيت اميره اللي هنتاذي بسببها 


هشام /ليه هي حصل ليها حاجه 


الممرضه /هربت 


هشام /ازاي ده حصل 


الممرضه /ارجوك ممكن تروح تسأل دكتور حسام كفايه 


اللي هيحصل ليا 


وفي شقه في بيت قديم كانت داخله اميره ورنت


الجرس 


يحيي /صافي انتي عامله في نفسك كده ليه 


صافي /ارجوك خبيني عندك بابا عرف اللي بينا وعايز 


يقتلني 


وفي بيت احمد 

(للنشر والإعلان والتواصل معنا)

                (اضغط هنا)

وفاء :احمد احمد انت فين يا حبيبي ينهار اسود 


وكانت الصدمه لما شافت احمد مقتول ومرمي في الأرض 


يتبع 


ياتري مين قتل احمد

  1. الفصل العاشر

تعليقات