ستعجبك

رواية انفصام الفصل الرابع بقلم هويدا زغلول

 المجد للقصص والحكايات رواية انفصام الفصل الرابع بقلم هويدا زغلول 

رواية انفصام الفصل الرابع بقلم هويدا زغلول

#انفصام 

#الجزءالرابع 

#بقلم هويدا زغلول 


هشام:ايوه اميره كانت زملتي في الكليه 


اميره :ازيك يا هشام 


هشام :الحمد لله بخير اتفضلي اقعدي 


سها :طيب انا لازم اودي البنات التدريب 


اميره :مينفعش تسيبني 


سها :متخافيش 


هشام:اتفضلي انتي يا سها 


اميره :طيب خدي بالك من البنات 


سها :حاضر وخرجت 


هشام:اتفضلي ارتاحي 


اميره :انت بتعمل اي 


هشام:هسجل الكلام 


اميره :لا لو سمحت مش عايزه يكون في أي تسجيل 


هشام:متخافيش يا اميره وبعدين انا ممكن اروح في 


داهيه لو أي تسجيل من ده طلع 


اميره :معلش ده شرطي 


هشام:طيب اتفضلي اتكلمي 


اميره :انا عندي سؤال الاول 


هشام:تحت امرك اتفضلي 


اميره :هو الواحد ممكن يقوم وهو نائم ويلبس من غير ما يحس 


هشام :ايوه طبعا ممكن تكوني بتمشي وانتي نايمه 


اميره :انا بمشي وانا نايمه بس الغريبه دائما 


بتحصل وجوزي مش في البيت 


هشام :مش فاهم 


اميره :يعني طول ما احمد برا تاني يوم بصحي 


اشوف نفسي وحده غيري انسانه ،😔😔


لبس مش لبسي معرفش مين جابو عندي اصلا 


هشام:انا سها كلمتني انك في ضغط جامد بسبب اهل 


جوزك مش وارد يكونوا هما اللي بيعملوا معاكي كده 


اميره :مش فاهمه 


هشام:انتي لازم تركبي كاميرا في البيت 


اميره :واعملها ازاي دي 


هشام :عادي كلمي جوزك قولي ليه انك بتخافي علي ا


البنت وهي لوحدها وعايزه كاميرا 


اميره :احمد مش سهل زي ما انت فاكر كده 


هشام :الصين دلوقتي مش خلت انا ممكن اجيب ليكي كاميرا 


صغيره تركيبها من غير ما حد يعرف 


اميره :تقدر تعمل كده فعلا 


هشام :ايوه انا هجيب ليكي الكاميرا وبعدين هبعتها ليكي 


مع سها بس ممكن اعرف ليه 


اميره :هو اي اللي ليه 


هشام : ليه بعدي عني وسبتني 


اميره :ارجوك يا هشام انا حاليا مدان ومتجوزه وبحب 


جوزي اوي وكنت اول ما عرفت ان انت اللي هتعالجني كنت 


رافضه بس وافقت لان عارفه انك عاقل كده ونسيت اللي 


فات لانه لازم يتنسي 


هشام :انا عمري ما هنساكي 


اميره :انسي أن جيت هنا واخر مره هتشوفني 


هشام :ارجوكي اوعدك أن مافيش اي حاجه تاني 


هتتقال من اللي في قلبي 


اميره :انت لسه مش اتجوزت 


قولتك بعدك خلاص كل حاجه راحت 


اميره :انا لازم امشي 


هشام :احنا لسه مش اتكلمنا عالعموم لما اجيب 


ليكي الكاميرا هبعتها مع سها 


اميره :متشكره اوي 


هشام :علي اي خدي بالك من نفسك


اميره :تمام ومشيت وقعد هشام علي المكتب 


وفضل يتفكر ايام الكليه واخر يوم 


                      #فلاش باك 


هشام :مالك يا اميره 


اميره :انا مش عارفه اقولك اي 


هشام :في أي حصل 


اميره :احمد ابن عمي 


هشام :مالو تاني 


اميره :جه امبارح واتقدم 


هشام :منا قولتك اجي بابكي 


اميره :كل شئ قسمه ونصيب 


هشام:هو انتي ليه بتعملي كده


اميره :انا مش هعرف اقول لبابا لا 


هشام :انتي طول عمرك جبانه كده 


اميره : لو سمحت انا مسمحش ليك تقولي كده 


هشام:امال تسمحي ب اي تتجوزي واحد وانتي بتحبي


واحد تاني 


اميره :عمري ما اعمل كده انا لايمكن ازعل بابا مني 


هشام اللي يريحك يا اميره انا مش عايز اشوف 


وشك تاني 


اميره :ماشي وفعلا مشيت وكان اخر مره تشوفه 


                         #رجوع 


سها :هشام يا هشام مالك 


هشام :اي ده انتي جيتي 


سها :دي اميره اللي كنت بتحبها 


هشام:أيوه هي معقول الزمن ده 


سها :انا اسفه يا حبيبي والله ما كنت اعرف وانا مش هجبها


ليك تاني خلاص 


هشام :لو بتحبني اوعي تعملي كده 


سها :امال انت عايز تكمل علاج معاها 


هشام :ايوه طبعا ارجوكي 


سها :انا خايفه عليك 


هشام :والله هكون كويس بس لو اطمنت عليها 


سها :ربنا يهدي ليها حالها 


وفي شقه اميره 


اميره :بسم الله الرحمن الرحيم


وفاء :هو في أي كل مره هتعملي كده


اميره :هو اي اللي مقعدك في الظلمه 


وفاء :عادي بيت ابني واقعد زي ما انا عايزه 


اميره :اه ومالو 


وفاء :اي اخبار التمرين 


اميره :تمرين اي 


وفاء :ينهارك اسود امال كنتي فين 


اميره :اه اه تمام التمرين تمام 


وفاء. :فيكي حاجه غلط يا اميره 


اميره :مالي في أي 


وفاء :مش عارفه بس هعرف 


اميره :انا عايزه انام يا ماما 


وفاء:خدي هنا امال مين هياكل البت 


اميره :هي كلت سندوتشات 


وفاء :طيب ياختي ماشي ادخلي نامي 


اميره :تصبحي علي خير 


وفاء :وانتي من اهل الخير ودخلت اوضه النوم 


اميره :لسه زي مانت يا هشام مش اتغيرت 


اي ده فوقي لنفسك مالك فيكي اي مينفعش تشوفي 


تاني يا اميره خلاص خلصت انتي كده ممكن تروحي 


في داهيه 


وفي شقه هشام كان بيتفرج على فيلم والجرس رن 


راح فتح 

(للنشر والإعلان والتواصل معنا)

                (اضغط هنا)

هشام:اي ده اميره انتي ازاي هنا واي ده 


اميره : كنت خايفه تكون سبت شقتك 


هشام :لا لسه زي ما هي 


اميره :اي مش هتقولي ادخلي 


هشام:هو انتي كويسه 


اميره : اه طبعا ودخلت وقلعت الجاكت 


هشام :اي اللي انتي لبساه ده يا اميره 


اميره :اي مش عاجبك ومين اميره دي انا صافي 


يتبع

  1. الفصل الخامس والسادس

تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق



    وضع القراءة :
    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -