أخر الاخبار

رواية انفصام الفصل الاول بقلم هويدا زغلول

 المجد للقصص والحكايات رواية انفصام الفصل الاول بقلم هويدا زغلول 

رواية انفصام الفصل الاول بقلم هويدا زغلول

#انفصام 

#الجزء الاول 

#بقلم هويدا زغلول

اميره :يوووو يا شهد اقعدي في حته 


بقي مينفعش كده يا بنتي فين موبيلي 


شهد :معايا 


اميره:طيب هاتي كده وريني يوووو ٥مكلمات يارب 


ما يكون ابوكي حرام عليكي الحمد لله خالتك 


الو ايوه يا ريهام معلش الموبيل كان مع شهد وكان 


صامت مالك فيكي اي 


ريهام :تعالي دلوقتي 


اميره :اجي فين يابنتي 


ريهام:بابا مات 


اميره :ينهار اسود طيب اقفلي اقفلي انا جايه حلا 


وعامله تتصل ب احمد 


وهو كان في مكتبه ومعاه رحاب زميلته في الشغل 


رحاب :مش هترد 


احمد :لا خليها 


رحاب :انتو لسه متخانقين مع بعض 


احمد :لا بس مش عايز اكلمها 


رحاب :يعني اعمل حسابي نتغدا سوا 


احمد :في الشقه عندك 


رحاب :ماما مش موجوده 


احمد :بلاش هزار وهو لو مامتك موجوده هاجي ليه 


رحاب :بقولك اي قولتك كام مره مش بحب الطريقه 


دي مفهوم يا احمد انا مش رخيصه 


احمد :ياستي انتي اغلي الناس وانا قولتك عايز اتجوزك 


رحاب :وانا قولتك تطلق اميره 


احمد :مينفعش انتي عارفه انها بنت عمي وبابا مش موافق 


ولو حصل هياخد كل شي 


رحاب :خلاص خليك بقي مع بابا والموبايل رن 


احمد :اهو بيجي عالسيره الو ايوه يا بابا 


الاب :تلفونك ماله 


احمد :مش ساكت من زن اميره 


الاب :عمك مات 


احمد :ماشي هروح اخد بنته اوديها 


الاب :انت مالك بارد ليه كده 


احمد :عايزني اعمل اي يعني 


الاب :اميره مشيت 


احمد :ليله ابوها سودا 


الاب :يابني حرام عليك انت ليه كده 


احمد :ازاي تمشي من غير ما اعرف 


الاب :نزلت وقالت ليا 


احمد :وانا اي بقي انشاء الله 


الاب :حرام عليك يابني اللي عمله فيها ده 


احمد :طيب انت هتعمل اي 


الاب :مش عارف هتيجي تخدي انت عارف مش بقوم 


من عالكرسي 


احمد :لا خليك 


رحاب :اي فيه في 


احمد :الهانم مشيت من غير ما تقولي 


رحاب :وهو انت بتتكلم بجد انت عايزها تعمل اي 


لما تعرف أن باباها مات 


احمد :تستني جوزها 


رحاب :انت متاكد انك عاقل يابني 

(للنشر والإعلان والتواصل معنا)

                (اضغط هنا)

احمد :اوعي من وشي دلوقتي 


رحاب :ابقي طلمني عليك 


احمد :ماشي ونزل واتصلت رحاب ب علي 


علي :اي يابنتي 


رحاب :قولي بسرعه ورق اي اللي عايزني اشوفه 


علي :هو فين احمد 


رحاب :نزل القاهره يلا بسرعه 


علي :طيب أنا جايلك مكتبه 


ريهام :تعالي يا اميره 


الام:ده اللي ابوكي كان عامل حسابه 


اميره :ارجوكي يا ماما مش وقته 


ريهام :ابوكي تعبان بقالو شهر وكان بيشحتك 


اميره :عايزه ادخل اشوفه 


ريهام :تعالي ودخلت 


اميره :سامحني يا بابا ارجوك والنبي 


ريهام :بطلي عياط 


الام :يلا اخرجوا المغسل جه 


اميره :قلبي وجعني اوي 


وبعد ساعه جه احمد 

 

ريهام :جوزك جه 


اميره :احمد شوفت اللي حصل بابا مات 


احمد :هو انتي ازاي تيجي من اسكندريه لوحدك 


اميره :اصل انا اتصلت بيك علشان اقولك لقيت تلفونك


 مقفول وبعدين بقولك بابا مات


احمد :يلا بينا


اميره :بينا علي فين 


احمد :لما تحرمي جوزك وتقدري وتعرفي انك مينفعش


تخرجي من بيته الا ب اذنه يبقي فيه كلام بينا 


اميره :ارجوك متعملش كده طيب احضر الدفنه 


احمد :قدامك حل من الاتنين يا تنزلي معايا دلوقتي 


ونمشي نروح بيتنا يا اما هوصل وورقتك هتكون عندك 


الام :هدخل يا حبيبي تشوف عمك قبل ما ينزل قبره 


احمد :البقاء لله يا مرات عمي هاتي شهد انا تحت ومستني 


اشوف هتعملي اي مش هقعد كتير في العربيه 


الام :مش فاهمه كلامك 


احمد :المفروض انكم تتصلوا بيا انا 


الام :تلفونك كان مقفول وبعدين هو ده وقته 


احمد :انا مش هستني كتير سلام يا مرات عمي 


الام :ها هتعملي اي بنت بطني 


ريهام :جوزك ده معدوم الدم ادخلي يا بنتي جوا 


اميره :هاتي شنتطي 


ريهام :يعني اي 


الام :هتمشي يا اميره 


اميره :غصب عني يا امي 


الام :ينهار اسود هتمشي يا اميره 


اميره : ارجوكي وطي صوتك 


الام :اااااه يا ظهري اللي انكسر من قبل ما تنزل قبرك يا

 ابراهيم 

عماد :ادخلي جوا مافيش مشي 


ريهام :ملناش دعوه يا عماد 


عماد :مش عايز صوت 


احمد :هتعمل فيها راجل البيت 


عماد :انت انسان معدوم الدم ومافيش كلام بينا الا لما 


أدفن حمايا 


اميره :ملكش دعوه يا عماد انت اخرك جوز اختي احكم 


علي مراتك 


احمد :اي عندك كلام تاني 


الام :اتفوووو عليكي غوري 

يتبع 

  1. الفصل الثاني

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-