ستعجبك

رواية القاتل المجهوال الفصل الرابع


 روايه القاتل المجهول

الجزء الرابع 
بقلم هويدا زغلول
ندي :اي ده هو انت بتتعامل 
بالشمال 
احمد :اه أشول 
ندي :انت غلبان اوي يا احمد 
احمد :والله زي حضرتك برضه غلبانه اوي بس خدي 
بالك من مريم 
ندي :ليه بتقولي كده 
احمد : مش كويسه ومش بتحبك 
ندي:للاسف عارفه 
احمد.: والله طيب ليه مصممه انك تعرفيهم 
ندي :مليش حد في الدنيا غيرهم 
احمد :مهما أن كان ملكيش حد لازم تبعدي عنهم 
ندي :ما خلاص اللي كانت مجمعنا ماتت 
احمد :احسن والله 
ندي :ليه بتقول كده 
احمد :انا كنت عايش معاها 
وعارف قد اي هي انسانه مش كويسه 
ندي :طيب ليه مش سبتها 
احمد :ظروف 
ندي :مانت لسه قايل ازاي اكمل مع وحده وانا عارفه أن سلوكها وحش ازاي انت بقي كنت شغال معاها 
احمد :انا لازم امشي المهم خدي بالك من نفسك 
ندي :وانت كمان ومشيت ندي 
وأحمد فضل يفكر في صافي ومعرفته بيها 
صافي كانت حلفه عند صديقه ليها وكانت عامله تشرب جامد 
احمد :كفايه بقي 
صافي :وانا مالك انت 
احمد :انا خايف عليكي انتي  والله 
صافي /انت اسمك اي 
احمد :اسمي احمد 
صافي :انا اول مره اشوفك هنا 
احمد :لسه جاي عند مدام نيره الاسبوع ده 
صافي :تمام يا احمد خد دول ليك 
احمد :شكرا اوي دول كتير والله 
صافي :بس بقي مش بحب الوش الكتير 
احمد :تمام بعد اذنك ومشي احمد والحفله خلصت وروحت صافي وشافت احمد عالطريق 
صافي :اركب 
احمد :شكرا هركب اتوبيس مش عايز اتعب حضرتك 
صافي :مش بقول الكلمه مرتين اركب 
احمد :حاضر وركب 
صافي :اي رايك في اللي يديك ٢٥الف جنيه 
احمد :حضرتك بتقولي اي 
صافي :اي السمع راح فين 
احمد :موجود بس مش مصدق 
صافي :تمام ماشي خلاص ولا تكن سمعت حاجه 
احمد :اعيش خدام تحت رجله 
صافي :مش لدرجه المهم ده الكرت بتاعي كلمني بكره ضروري 
احمد :حاضر ماشي 
صافي :هنزل فين 
احمد :اي مكان اعرف اركب منه حاجه ل امبابه 
صافي :اي امبابه دي 
احمد :منطقه يا هانم 
صافي :بوص هطلب ليك اوبر وأنا هحاسب عليه 
احمد :شكرا اوي وتاني يوم كلمها وراح ليها 
صافي :قولتي اسمك اي 
احمد :اسمي احمد ياهانم 

المجد للقصص والحكايات 

صافي :بوص يا احمد انت هتحط اللمبه دي في النجفه اللي في اوضه نوم نيره تمام  ويومين وتجبها ليا 
احمد :اشمعنا 
صافي :من غير اشمعنا قولت اي 
وبعدها هديك ٢٥الف جنيه 
احمد :موافق وعمل كده فعلا وكل فتره صافي تعمل نفس الحركه لحد ما عرفت أن نيره بتخون جوزها 
وبعتت ليها من رقم غريب 
نيره :ينهار اسود ومهبب ازاي ده مين عمل كده 
احمد :النسكافيه يا هانم 
نيره :غور برا دلوقتي وبعدين جلها مكامله من رقم غريب 
مجهول :ها اي رايك 
نيره :انت مين 
مجهول :الفديو ده لو اتبعت لجوزك رايك اي 
نيره :انت مين 
مجهول :وجوزك ليه ده لو نزل عالنت هيبقي تريند والله 
نيره :انت عايز اي 
مجهول ٢مليون جنيه 

نيره 

:كام 
مجهول :خلال الاسبوع ده يكون المبلغ جاهز واقولك هتعملي اي سلام 
وفعلا جهزت الفلوس واتصل تاني 
مجهول :حطي الفلوس في كيس زباله وخرجي انتي بنفسك 
نيره :واضمن منين انك مش هتعمل حاجه 
مجهول :مافيش ضمان اللي عايزه فلوس وخدها وفعلا عملت كده وخدت صافي الفلوس 
وراح احمد 
احمد :ممكن افهم فيه اي 
صافي:انت خلاص هتشغل معايا 
احمد :وبعدين 
صافي :مافيش نيره اصلا مش هتامن ليك بعد اللي حصل 
احمد منا عايز افهم اي اللي حصل 
صافي :انت تنفذ كلامي بس لاحسن هبعت اول الفديو ل نيره وانت ظاهر فيه وانت بتعلق اللبمه اللي فيها كاميره وشوف هي هتعمل اي فيك 
وفضلت صافي تستغل احمد 
وعلشان الناس اللي تعرفهم مكنش بيتكلم. 
وفي بيت ندي موبيلها عامل يرن ردت 
منه :الو ايوه الحقي مريم ماتت مقتوله في شقتها 
يتبع

تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق



    وضع القراءة :
    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -