أخر الاخبار

رواية حياه الفصل السادس

 


حصرياً على موقع

 المجد للقصص والحكايات 

رواية حياة

 الفصل السادس

 روايه الصدمه 

الجزء السادس 

بقلم هويدا زغلول 

احمد :طيب ممكن افهم في أي 

روان :اي الروج ده 

احمد :روج اي 

روان :اللي في القميص 

احمد :معرفش 

روان :كداب انا عارفه انك وسخ 

احمد :احفظي ادبك يا روان 

روان :هو انت ليك عين تتكلم 

احمد :بقولك اي انا شايف فعلا أن 

الطلاق هو الحل 

روان:تمام انا في بيت بابا لحد ما تطلقني 

احمد :روان اهدي بس هفهمك 

روان:مش عايزه افهم خلاص حورنا خلص 

احمد :طيب اسمعني 

روان :مافيش كلام ونزلت وبعدها فضل

يرن علي ناديه مش بترد 

احمد :وربنا لاوريكي عالحركه دي 

انا عارف انك عاملها قصد بس أمتي 

بس وتاني يوم سيد كلمه 

احمد :انت فين يا سيد 

سيد :احمد بامانه انا من امبارح وانا 

حاسس ان عريس جديد 

احمد :يارب دايما تكون مبسوط يعني 

اي مش هتحط جهاز التسجيل زي ما قولتك 

حصرياً على موقع المجد للقصص والحكايات رواية حياة الفصل السادس

سيد :لا لا ملوش لازمه خلاص 

احمد :ربنا يطمن قلبك 

سيد :انا مسافر اسكندريه دلوقتي 

احمد :توصل بالسلامه يا صاحبي 

سيد :الله يسلمك وقفل السكه .واتصل ب ناديه 

احمد :صباحيه مباركه 

ناديه :مالك يا احمد في أي مش انت 

اللي قولت ليا اعمل كده 

احمد :بس مقولتش ليكي تحطي روج 

علي قميصي

ناديه :انت بتقول اي 

احمد :ليه عملتي كده 

ناديه :عملت اي انت عبيط واي حركات 

الهبل دي 

احمد:انتي قصدتي تعملي كده

ناديه :قولتك وربنا ما أنا وبعدين هو 

انت فارق معاك زعل روان اوي كده 

احمد :ايوه طبعا 

ناديه :وده من أمتي بقي 

احمد :متنسيش انها ام ابني برضه 

ناديه :لا والله مهو باين انك زعلان علشان كده وبس 

احمد :اقفلي السكه مش ناقص غباءك 

وراح العماره وطلع ل حياه 

حياه :استاذ احمد خير 

احمد :انا في مصيبه ومش عارف أحلها 

حياه :خير 

احمد :انا اسف اني جيت بس علشان 

مش معايا رقم ليكي اكلمك عليه 

حياه :لا ولا يهمك بس حضرتك عارف 

انك قاعده لوحدي مش هينفع اقولك 

اتفضل طبعا 

حصرياً على موقع المجد للقصص والحكايات رواية حياة الفصل السادس

احمد :انا مش هاخد من وقتك كتير 

حياه :طيب اتفضل ودخل وساب 

باب الشقه مفتوح وقاعدو قدام داخله 

الباب 

حياه :خير في أي 

احمد :روان عايزه تطلق 

حياه :ياساتر يارب ليه كده 

احمد :بوصي انا اقتنعت بكلامك وعرفت 

أن فعلا كنت ماثر في حقها جامد 

وحاولت اصلح الامور بس امبارح 

كان عربيتي عطلت وركبت مواصلات

ومش عارف جه روج في ظهري من 

ورا منين وهي شافت وحصل مشكله 

حياه :وهي دي الحقيقه 

احمد :مش فاهم قصدك 

حياه :بصراحه انت مش كنت تعرف 

حد علي مدام روان 

احمد :كنت اعرف بس والله العظيم 

بعد كلامك امبارح فكرت اصلح 

كل حاجه ومش عارف اعمل اي 

حياه :يبقي لازم تفضل وراها 

احمد :اعمل اي هي مصممه عالطلاق 

حياه :اوعي تعمل كده 

احمد:بصراحه مراتي بنت ناس اوي ومتتخيرش عنك وندمت أن كنت مزعلها 

حياه :طيب كويس كلامك ده لازم تصلح 

اي حاجه غلط انت عملتها 

احمد :ينفع تسعديني 

حياه :ازاي بس 

احمد :مش عارف 

حنان :الله الله 

حياه :حنان 


حنان وانا اللي جايه ارضيكي 


حياه :انتي فاهمه غلط.وربنا 


حنان :غلط اي مش ده صاحب جارك


حياه :ايوه هو بس وربنا هو عندو مشكله مع مراته وكان جاي


 علشان اصلح بينهم وانا سايبه الشقه مفتوحه علشان كده


حنان اه منا عارفه


حياه :انا مليش أن ابرر ليكي بس انا مش بكدب 

حصرياً على موقع المجد للقصص والحكايات رواية حياة الفصل السادس

حنان :قولتك اتجوزي


حياه :اتجوز اي وربنا ما في حاجه بيني وبينه


وناديه سمعت الصوت طلعت لقت احمد نازل من شقه 


حياه 

ناديه :اي ده انت فوق بتعمل ايه


احمد :اوعي مش وقتك


ناديه :اقف هنا فهمني انت كنت عند حياه  

احمد : ابعدي عني بقي 

وطلعت ناديه 

ناديه :هو في أي 

حنان:والله انا المفروض اسال 

حياه :بقولك اي حياتي انتي ملكيش 

دعوه بيها مين يجي عندي ومين 

ميجيش دي حاجه مش تخصك 

حنان:تفووووو ونزلت 

ناديه :عايزه افهم احمد هنا ليه 

حياه :اقعدي بي وهفهمك 

ناديه :وادي قاعده ها اي بقي 

حياه :حصل مشكله بينه وبين مراته 

ناديه :وانتي مالك اصلا بالموضوع ده 

حياه :والله العظيم علشان انا دخلت 

في الموضوعه من اوله 

ناديه :بس مكنش ينفع يجي عندك 

انتي عارفه انك ارمله والكلام هيكون 

وحش عليكي 

حياه :اي يا ناديه هو انتي مش عارفه انا مين اي كلامك ده وبعدين انا كنت 

سيباه باب الشقه مفتوح 

ناديه :انا عارفه انتي اي بس الناس لا 

حياه :معلش انا عايزه اقعد مع نفسي شويه 

ناديه :حاضر بس عايزكي تروقي 

ونزلت وفضلت ترن علي احمد 

احمد :يووووو ازهقي بقي مش هرد 

ناديه :ماشي يا احمد مش عايز تكلمني 

والله لاوريك 

وراحت الشركه 

احمد :انتي مجنونه ازاي تيجي هنا 

ناديه :انا مينفعش اتصل وانت مش ترد 

احمد :بقولك اي انسي اللي بينا أنا هصلح بيتي 

ناديه :بركاتك يا ست حياه 

احمد:انا مش فاهم دي صحبتك انتي 

ازاي 

ناديه :في أي يا احمد انت بقيت عالطول 

قالب عليا 

احمد :فوقي بقي جوزك بيحبك 

ناديه :وانت لسه عارفه دلوقتي 

احمد :بجد انا مش بقيت عايز اغضب 

ربنا 

ناديه :لا والنبي انت عايز تسمع كلام 

حياه 

وفتح سيد الباب 

سيد :شوفت السرعه اي ده ناديه انتي 

هنا ليه 

يتبع 

الفصل السابع

تعليقات