أخر الاخبار

رواية الشرسه الفصل العاشر والأخير الكاتبة هويدا زغلول

 


المجد للقصص والحكايات

 رواية الشرسه

 الفصل العاشر والأخير

 الكاتبة هويدا زغلول 


#الشرسه
#الحلقه الاخيره

#بقلم دوداا حوده

ام صفاء :فاكر ان طارق مش هيقول طارق قال لينا وبدل ما تعمل في بنتي كده كنت تعالي وانا اقولك مين طارق ده

ام محمد :انتي بتقولي اي طيب فاهمينا براحه

                       #فلاش باك#

طارق :ازيك يا خالتي

ام صفاء :طارق وبطل كلمه خالتي كل شويه هفضل اقولك أن اختي واخدك من ملجأ

طارق :انا في مصيبه

ام صفاء:خير يا وش السعد

طارق : جوز صافي

ام صفاء :وانت تعرف جوز صفاء منين

طارق :صفاء كانت عندي وجوزها كان ماشي وراها ومن غير ما يفهم اي حاجه جه واتخانق معانا ورما في وش صافي مياه نار

ام صفاء :ينهار اسود واي اللي جاب صفاء عندك

طارق :هو وقته يا خالتي اجري الحقي بنتك واوعي تقولي أنها كانت في شقتي علشان هيبقي سين وجيم واحنا مش قد الفضائح

ام صفاء :بنتي حبيبتي منك الله انت وجوزها

طارق :والله جوزها هو اللي فهم غلط مافيش حاجه بيني وبينها

ام صفاء :اعمل اي واجي منين ياربي بس

طارق :اهم شي يا خالتي تقولي انك انتي وبنتك كنتوا قاعدين في شقتي لاي سبب وجوزها جه واتخانق معاناوعمل فيها كده سمعه بنتك برضه ولازم تخافي عليها

ام صفاء :اوعي من وشي كده يا بنتي يا حبيبتي وراحت واتصلت بالمستشفي وجم خدوا صافي وفضلت في الغيبوبه

                                 #رجوع#

انا هقولك كل حاجه ابنك مشي ورا بنتي وكان فاهم الموضوع غلط انا اللي كنت قايله لابني تروح تتكلم مع طارق علشان تتكلم معاه أنه يسيب شقه اختي الله يرحمها لانها مش شقته وهي قالت ماشي وابنك مشي وراها وطلع الشقه ولما شاف أنها في شقه راجل غريب رما في وشها مياه نار شادي : هههههههههههه وانتي بقي مين اللي قالك علي الكلام ده

ام صافي :طارق طبعا هو اللي قال ليا

شادي :طيب اسمعي كده الكلام ده وسمع تسجيل مكلمه طارق وصافي لما كان بيقول ليها أنه مش هيشير الصور بتاعت امنيه علشان عجباه

ام صافي :الكلام ده كدب وانا مش هسكت علي اللي حصل لابنتي

شادي :ومين قالك أن احنا اللي هنسكت احنا اللي هنروح نعمل محضر بالكلام ده

ام صافي :يعني مين اللي عمل في بنتي كده

محمد:اكيد ابن خالتها اللي ظهر ليها فجاه ده وانا عمري ما سمعت أن ليها ابن خاله

ام صافي :ابوس رجلك بنتي خدت نصبها بنتي اتشوهت بالله عليك ما تعمل كده وتودي التسجيل ده للقسم

ام محمد :المفروض يروح علشان حق بنتك من طارق ده

شادي :وحق مراتي وحق اخويا بنتك دي شيطان واللي حصل ليها ده قليل

ام صافي :محمد انا بكلمك انت بحق لا اله الا الله متخليش اخوك يعمل كده

محمد.:لازم نعمل كده علشان منبقاش احنا اللي في الموضوع

ومشيت ام صافي من البيت

ام محمد :كفايه يا شادي البت خدت نصبها حرام

شادي :يا امي احنا ممكن يتقال أن احنا اللي عملنا فيها كده

محمد :انا رايح ليها المستشفي

شادي :ازاي يعني وليه

محمد :انا عايز اروح

ريناد : ليه يا محمد بعد كل اللي حصل منها عايز تروح ليها

محمد :انا ماشي

شادي :استني خدني معاك

ام محمد :كويس يا حبيبي متسبش اخوك وراح ليها محمد وكانت فاقت صافي

صافي :اي اللي جابك يا محمد جاي تشمت فيا

محمد : لا والله مش جاي اشمت بس جاي اقولك شوفتي شرك ودماغك وصلتك لفين

صافي :هعمل عمليات التجميل وهبقي احلي من الاول

محمد :انتي لسه زي مانتي عمرك ما هتتغيري بدأ

صافي :انا حصل ليا اي طيب

محمد :جمالك اللي فرحنا بيه راح خالص يا صافي والحمد لله انتي طلعتي من قلبي وعقلي ومش عايزك

صافي :محمد انا محتاجك جمبي

محمد :وانا مش عايزك يا صافي

صافي :علشان جمالي راح

محمد :ابدا لو كنتي انسانه تستهالي كنت هفضل جمبك بس انتي انسانه واطيه

صافي :اوعدك هتغير والله انت انسان الف وحده تتمناك والله محمد انا هيبقي وحده تانيه

محمد :انتي طالق طالق طالق ومش عايزك تاني

وخرجت وجه الظابط وقالت صافي أن اللي عمل فيها كده طارق وبعد شهر تم القبض على طارق واتحبس واعترف بجريمته ومحمد اكفتي باللي حصل ل صافي وان وشها اتشوه وفضلت صافي في بيت ابوها وطبعا لأن مش معاها فلوس للعمليات فضلت بوشها المشوه ومحمد حب ريناد وكانت حامل منه. وامنيه كمان كانت حامل من شادي البيت أصبح هادي من بعد ما صافي خرجت منه

تمت

دعاء :ماما هو انا فعلا مش بنتكم

سميره :مين قالك الكلام ده

دعاء :عمتو شيماء

سميره :لا طبعا انا هشوف عمتك ازاي تقول كده ادخلي يلا مع اختك ودخلت سميره لمحمود

سميره :اختك شيماء بتهزر ازاي تقول لعيله الكلام ده

محمود :انا شايف انها مش غلطانه وبعدين ما ربنا اداكي بنت ليه بقي نربي عيله من الشارع انا خلاص بقولك اهو ياه البت دي تمشي ياه تطلقي اختاري بقي

جزء من قصه

جبروت انثي


تعليقات