رواية امراض نفسيه الفصل الثاني
الام /الحمد لله يا قلبي
ميار :طيب اي يلا نروح
الام :استني البس
احمد :هنزل اسخن العربيه
ميار :حصل ازاي يا احمد
احمد :شوفي هتيجي ولا اي
ميار :جايه دي اختي حبيبتي
وراحوا عالمستشفي
منه :احمد انا فين
احمد :حبيبتي عامله اي
منه :احنا مش كنا في بيتنا امبارح
الام :اهدي يا حبيبتي والنبي
منه :لا لا انا مش فاهمه حاجه
احمد :حبيبتي انتي جالك انهيار عصبي
وفي المستشفي هنا بقالك شهر
منه :شهر اي بقولك انا كنت في بيتنا
امبارح وكنا قاعدين مع بعض
الام. تمام ماشي المهم انك فوقتي
ميار :حمد لله علي سلامتك وحشاني
منه. هو في أي يا احمد والنبي
ميار : خدي كلي يا حبيبتي
منه :مش عايزه اطفح
الام :اهدي بس وهنمشي من هنا
احمد :حبيبتي انتي كنتي في غيبوبه
والحمد لله ربنا نجاكي
منه :لا في حاجه غلط
الدكتور :حمد لله علي سلامتك
منه :انا عايزه اروح
الدكتور :يومين بس وهتمشي
الام :هاتي الاكل كلي يا حبيبتي
منه :ماما انا عايزه اروح
الام :حاضر يا حبيبتي وبعدها بساعه
منه :مين انت
احمد :هو انتي بتكلمي مين
منه :الراجل اللي دخل ده
الام :تاني
منه :عايز اي اطلع برا
ميار :اهدي يا بنتي
احمد :احمد يا حبيبتي
منه :في أي اهدي اهدي اهدي هو أنا
مجنونه
احمد :لا يا قلبي بس انا عايزه تهدي
منه :طيب خرجوا
ميار :نخرج مين
الدكتور :اهدي بس اطلعوا برا لو سمحت
احمد :طيب خليني جنبها
الدكتور :لو سمحت كله برا
ميار :يلا يا احمد
والكل خرج ميار تعالي يا احمد عايزك
الام :عايزه اي
ميار :في أي عايزه اساله عن حاجه
وبعدوا
احمد :هو انتي مش ناويه تعقلي
ميار:مش فاهمه خوفك عليها ده معني اي
احمد :انتي غبيه دي مراتي
ميار :وده من أمتي
احمد ،:بقولك اي جوزك بدأ يلاحظ خدي بالك من تصرفاتك
ميار :هي فاقت ازاي
احمد :معرفش
ميار :كداب انت مش بتحط ليها المنوم في المحاليل
احمد ::ايوه هي صعبانه عليا بتحبني وشرياني
ميار :يا عبيط الفلوس هتبقي ملكي وملك
احمد : مش بقيت عايزها خلاص
ميار :مبقاش بمزاجك اقسم بالله لو قررت تبعد ل هقول كل حاجه
احمد :اعملي اللي انتي عايزه اوعي كده
سامح :هو في أي
ميار :مش فاهمه
سامح :بقيتي تقفي مع احمد كتير
ميار :مش جوز اختي وبطمن عليها
سامح :والله مع اني شاكك أن ليكي يد باللي هي فيه
ميار :اذكان انا شكه أن هو السبب
في كل اللي بيحصل
سامح :مش مرتاح ليكي
ميار :بقولك اي انا مش ناقصه
سامح :عارفه لو طلع ليكي يد
هعمل اي
ميار :بقولك اي روح شوف العيال
سامح :وحضرتك مش مروحه
ميار :لا مش هسيب اختي
سامح :برحتك انا ماشي
الام :كنتي عايزه احمد في أي
ميار :اتاكد بس وبعدين هقولك
الام :في أي
ميار :مش وقته وقامت
احمد :طيب مش يمكن لو روحت يا دكتور ممكن تكون كويسه
الدكتور :انا مش فاهم هي ليه كده
بتكون كويسه وترجع تاني.
احمد :الاكل
الدكتور :نعم
احمد :بعد اذنك ومشي
ميار: تشرب سجائر
احمد :الاكل كان فيه اي
ميار :كان شربه خضار وفراخ مسلوقه
احمد :بلاش استعباط
ميار :مالك فيك اي
احمد :الاكل مالو
ميار :حلو تحب تدوق
احمد :انا همنع انك تشوفي منه
ميار : انت ناسي أن عارفه كل بلاويك
فلاش باك
ميار :مالك يا احمد
احمد :مافيش
ميار :برحتك بس عندي حل مشكلتك
احمد :مشكله اي
ميار :الفلوس اللي خدتها من عهده الشركه
احمد :وانتي عرفتي منين
ميار :بالصدفه كنت معديه من قدام
البلاكونه سمعتك
احمد :صدفه برضه
ميار :اه والنبي صدفه
احمد :ماشي بعد اذنك
ميار :مش عايز تسمع الحل
احمد :اكيد مش معاكي ٢٥٠ الف جنيه
ميار :لا معايا
احمد :مش فاهم
ميار :طبعا انت مش هتقدر تروح لتقول
لمنه دلوقتي لانك عرفت أن ماما كتبت
كل حاجه ب اسمها علشان جوزي
احمد :تمام
ميار. وهتخاف ماما تعرف بالفلوس
وتقول انك زيه
احمد :ما تيجبي الأخر
ميار:فلوس بابا كلها هتبقي ملكك
احمد :ازاي يعني
ميار:منه تتعب شويه اخد حقي
تاخد فلوسك
احمد :لايمكن
ميار :خلاص اتحبس بقي
احمد :استني بس
يتبع