أخر الاخبار

رواية امراض نفسية الفصل الثالث

 رواية امراض نفسية الفصل الثالث

رواية امراض نفسية الفصل الثالث
 ميار :ها قولت اي 

احمد :مش عارف افكر

ميار:الحبس ولا الحب 

احمد :منه بتحبني ومش عارف ازاي 

ممكن اعمل فيها كده 

ميار :بوس الحبوب دي حطها ليها في 

الاكل هتشوف حاجات مش حقيقه 

بعدين هنوديها مستشفي امراض 

عقليه بعدين كل حاجه تبقي ملكك 

تاخد الفلوس اللي ليك ورجعلي نصيبي 

احمد :طيب سبيني افكر 

منه :الاكل جاهز اي مالكم 

ميار :ابدا مافيش كنت بكلم أحمد 

يكلمك ترجعي ليا نصيبي 

منه :احمد ملوش علاقه بالموضوع ده 

وبعدين انتي مش بتاخدي الفلوس اللي انتي عايزها 

ميار :مصروف شهري باخدو منك 

منه :تاني يا ميار لما سامح يشوف 

شغل ويعتمد علي نفسه نبقي نشوف 

الحوار ده خلصنا 

ميار :سمعت معقول دي لو طلبت منها 

فلوس هتديك وبدأ احمد يفكر في كلام 

ميار وفعلا خد البرشام وهي كانت بتشوف خيلات وبعدين دخلت في غيبوبه 

                  #رجوع 

الام احمد تعالي روحني انا تعبانه اوي 

احمد :مالك يا حبيبتي 

الام : روحني بس يا احمد 

ميار :طيب اروحك انا 

الام :لا روحي شوفي جوزك وبيتك 

ميار :طيب اطمن عليكي 

الام :,قولت لا انا عايزه احمد 

احمد :عنيا ليكي حاضر وفعلا خدها 

الام :خد بالك من بنتي يا احمد 

احمد :ليه يا ماما بتقولي كده 

الام :اسمع كلامي بس خد بالك منها

 حطها في عينك اوعي تيجي عليها 

منه دي غلبانه و الله 

احمد :عارف يا حبيبتي ربنا يخليهم ليكي 

الام :عايزه اقولك حاجه كنت حالفه 

لتموت معايا بس جه الوقت اللي لازم 

حد يعرف 

احمد :سامعك يا امي اتفضلي 

الام :ميار مش بنتي 

احمد :انتي بتقولي اي 

الام :زي ما قولتك كده ميار احنا اصلا 

منعرفش فين أهلها 

احمد :انا مش فاهم حاجه 

 الام :هقولك 

                #فلاش باك 

سميره ام منه كانت في المطبخ 

والباب خبط فتحت 

سميره :ام احمد تعالي يا حبيبتي 

ام احمد :عامله اي يا حبيبتي 

سميره :بخير والله الله اكبر مين 

القمر ده ابنك 

ام احمد :لا بنتك 

سميره:بتقولي اي مش فاهمه 

ام احمد :بوصي انا جوزي كان نازل 

يصلي الفجر لقاه البنت دي يعني قدام 

الجامع جبها معاه وكان هيوديها القسم 

قولت ليه سميره نفسها في عيل مع منه 

وعرفت انك شلتي الرحم بعد ما ولدي 

منه قولت تخديها وتربيها 

سميره :هاتي كده بسم الله مشاء الله

ام احمد :اعتبريها يتيمه 

سميره :حلوه اوي يا حبيبتي بس مش 

عارفه مراد هيقول اي 

ام احمد :اهي عندك انهارده لو وافق 

تمام مش موافق اجي اخدها اوديها 

القسم 

سميره :ماشي سبيها ومراد رجع من الشغل 

مراد :مساء الخير 

سميره :مساء الخير عامل اي 

مراد :الحمد لله امال منه فين 

سميره :,نايمه جوا 

مراد :طيب حطي ليا الاكل جعان اوي 

سميره :عنيا ودخل الاوضه لقاه بنت نايمه جمب بنته 

مراد :سميره يا سميره 

سميره :انت دخلت ليه هنا 

مراد :مين دي 

سميره :دي بنت يتيمه 

مراد :ومين جابها هنا 

سميره ، انا هقولك وحكت ليه عالموضوع 

مراد :لا قولت لا 

سميره :ارجوك انا عمري ما هكون أن تاني 

مراد :احمدي ربنا علي بنتنا 

سميره :خلي ليها اخت في الدنيا 

مراد :اجيب واحده من الشارع تقاسم 

بنتي ليه 

سميره :وهي ذنبها اي بس والنبي يا مراد 

ابوس رجلك وافق 

مراد:استغفر الله العظيم قومي بس 

ماشي موافق واكتب ميار ب اسمه 

بس عمره ما حبها وكان دائما يقول 

البت دي هتيجي من وراها مصائب 

              #رجوع 

احمد :علشان كده كتب كل حاجه ب 

اسم منه 

الام :لا والله البت مش حبانا اصلا 

احمد :ودي حقيقه 

الام :اه قلبي يا احمد 

احمد :مالك فيكي اي 

الام :مش عارفه قلبي وجعني اوي 

احمد راح بيها المستشفي 

الدكتور :للاسف ماتت هي بتاخد ادويه 

احمد :ايوه 

الدكتور :هي ولا حد بيدها الدوا 

احمد :لا هي اللي بتاخد 

الدكتور :بس خدت كميه كبيره من الدوا 

وقفت قلبها 

احمد بيكلم نفسه:لا لا ميار اكيد ليها 

يد ولو ده حصل موتها هيكون علي ايدي 

ربنا يرحمك يا حماتي 

يتبع 

الفصل الرابع

تعليقات