القائمة الرئيسية

الصفحات

نوفيلا من حبيبي الفصل السادس والأخير

نوفيلا من حبيبي الفصل السادس والأخيرة


نوفيلا #من حبيبي

الفصل السادس والأخيرة 

اتمن ان كنت ضيفه خفيفه عليكم والنوفيلا تكون عجبتكم ادعولي بقا عشان هبدأ امتحان الفاينال

يبحث ادم عن لينا وسط الحضور لكن لما يجدها
فارس : ادم مشفتش لينا
ادم بكذب: راحت ترتاح شويه روح لعروستك انته
فارس بعدم ارتياح : طيب
يذهب ادم دون ملاحظه فارس ليبحث عن لينا ليلاحظ ان قطعه من فستان لينا علقه بالورد في الحديقه
ادم بغضب وعروق يده : بارزة  : جاسر هقتلك
وفي خاطره اكيد مبعتش لسه
ويتذكر ادم

فلاش
ادم : ايه ده
فارس: سلسله بتاع اختي
ادم : عارف بس بتحط فيها ايه
فارس: انا بخاف علي لينا وطبيعه شغالي عارف انها هتكون بخطر ف ده جاهز حطه في السلسله يعرفني مكانه دايما
ادم : وافرض ملبستش السلسله
فارس: لا هي مبتخلهاش
ادم : والجهاز ده متصل بفونك
فارس: بالاب والفون
بااك
يصعد ادم بسرعه دون ملاحظه احد ويفتح الاب توب الخاص بفارس
ادم : متوجهين لشارع١٠
يخرج ادم من الباب الخلفي

وعند لينا كانت نائمه في السياره بعد ما حاولت المقاومه  لكن جاسر خدرها
جاسر بخبث: اما وريتكم انا انضرب واتهان بسببك هدفعك التمن غالي اوي

وينظر جاسر ليجد زحمه مرور
جاسر بعصبيه : مش وقته

كان ادم ينطلق باقصي سرعه قبل حدوث شئ  وكان ينظر الي الاب توب ويلاحظ توقف الاشاره
ادم : كويس

بدات الزحمه تتلاشي ولكن كان ادم قد اقترب من الوصول

وبعد عده دقايق يصل جاسر ويحمل لينا لشقه وبدات مفعول المخدر بالانتهاء
لينا بخوف: جاسر
جاسر: ايوه يا حبيبه جاسر انا مالك شايفه عفريت
ليكسر ادم الباب فجأه
ادم بغضب : لا شايفه واطي وابن ###
جاسر بصدمه: ادم
يلكم ادم جاسر ويفرغ غضبه كله قيه ويتخيل ما لما يصل في الوقت المناسب ماذا كان سيحل بالينا  ليتوقف عند صراخ لينا
لينا ببكاء: ادم هيموت
ادم بغضب: يروح في داهيه ابن##
ليتصل بالقسم ويقبض علي جاسر
ادم : عايزكوا تروقوه لحد اما اجي
العسكري: اوامرك يا باشا

وفي السياره كانت لينا تبكي وهي ترتدي جاكيت ادم
ادم بهدوء : احمدي ربنا متبكيش بقا دموعك غاليا عليا
لينا ببكاء: لو مكنتش انته جيت كنت ادمرت وفارس كان ادمر كل ده بسببي
ادم : يا حبيبتي انتي ملكيش ذنب ابن## هو الي خطفك وبعدين محصلش حاجه الحمد لله محطش ايده عليكي حته
كانت لينا مذهوله
ادم : في ايه
لينا بذهول: حبيبتك
ادم بابتسامه : ايوة حبيبتي وكنت عايز اقولك في مناسبه احسن من كده بس هي الي طلعت
لينا: مش كنت ذي اختك امبارح
ادم : كداب وربنا كدبت انا بحبك من اول يوم شفتك فيه في النقطه معرفش ايه حصلي لما قابلتك
لينا بذهول: كمل
ادم : اكمل ايه هي حدوته
لينا :اصل مش مصدقه حسه اني بحلم
ادم :ليه
لينا بخجل: عشان انا
ادم: عشان انتي ايه
لينا : انا معجبه بيك بس مش عارفه حب ولا اعجاب بس
ادم: بصي طيب انا طيب خالص هنتخطب اسبوعين تتعودي عليا  وبعدين نتجوز
لينا : اسبوعين
ادم : كتير صح اخليه اسبوع
لينا 😦: ايه ده
ادم : كتير اسبوع في فرح فارس نتجوز معاهم خير البر عاجله

وعند فارس غضب لان ادم لما يخبره باختفاء لينا لكنها شكر ادم علي معروفه وحدد جواز ادم ولينا يوم جواز فارس وميري

اما في السجن يخرج جاسر بعد ان تأدب وقضا اسبوع فيه لكن والده توسل لادم ان يخرجه

والد جاسر : وحشتني اوي يا بني
جاسر وهو يبكي: انا اسف انا ندمت وعرفت غلطتي اوعدك هبدأ من جديد وهعتذر لي لينا وادم

يذهب جاسر ويعتذر للجميع
لينا : اوعدني انك هتبدا من جديد
جاسر : اوعدك
ميري: انا اختك لو احتاجت حاجه انا موجوده
جاسر : ان شاء الله
والد جاسر: يلا يا جاسر الطياره

يسافر جاسر ويقابل هناك بنت شبه مامته ويحبها ويتجوزها وطلعت شرشوحه ذي ميري وادم ولينا اتجوزوا وخلفوا جاسر بطل قصه السجينه رقم ١٤  ومي ابنه فارس بطله من ابطال السجينه رقم ١٤
باي باي لنا لقاء اخر في السجينه رقم ١٤قصه مختلفه مش نوفيلا بس بعد الفاينال


تعليقات