رواية كيد السلايف
الحلقه الرابعه
بقلم هويدا زغلول
وخبطت شيماء علي منه
منه :في أي يخربيتك عمار نايم
شيماء :ابراهيم عند ايه
منه :روحي نامي انتي كنتي بتحلمي
شيماء :طيب وربنا انا كنت برمي الزباله ببص تحت لقيته بيقلع الجزمه
منه :حلو اوي موبيلك فين
شيماء :فوق ليه
منه :اطلعي فوق وصوري فديو
شيماء :احنا مش عايزين نمسك
عليها دليل احنا عايزنها تتجوز ابراهيم
منه :اسمعي كلامي بس يلا بسرعه
شيماء :ماشي
وفي شقه ايه
ايه :خير
ابراهيم انا بحبك يا ايه
ايه :ارجوك انا مش ناقصه مشاكل
ولو حد شافك هنا هتبقي مصيبه
ابراهيم :اسبوع بس وكل الناس هتكون
تحت امرنا
ايه :مش فاهمه كلامك
ابراهيم :بعدين بس عايز اعرف انتي
موافقه تتجوزني ولا لا
ايه :انا مش عايزه اتجوز حد انا
عايزه اربي ابني بس
والباب خبط
ايه :ينهار اسود ينهار اسود
ابراهيم :افتحي طيب
ايه :ادخل جوا طيب ودخل اوضه
النوم وفتحت ايه
ايه : منه ايوه خير في حاجه
منه :بطني وجعاني ومش لاقيه
نعناع عندك
ايه :اه عندي ثواني
منه :ربنا يخليكي انا صحيتك
ايه :لا لا انا صاحيه ودخلت المطبخ
وفي الاوضه جوا كان ابراهيم قاعد
علي السرير وفتح الدولاب وفضل
يشوف لبس ايه
وفي الدولاب كانت ازازه البرفن
وقعت على الأرض
ايه :اتفضلي النعناع
منه :معلش تعبتك مالك شكلك عامل ليه
كده اي ده في صوت في اوضه النوم
ايه :صوت صوت اي
منه :مش عارفه تعالي نشوف
ايه :لا لا اه ده فار حتي انا نايمه
في اوضه مالك علشان كده
منه :اه فار طيب تصبحي علي خير
ايه :وانتي من اهل الخير وخرجت
منه راحت شقتها.وقفلت
ابراهيم :انا اسف
ايه :اطلع برا مفهوم ومش عايزه
كلام في موضوع الجواز تاني
ابراهيم :اسمعني
ايه :مش عايزه اسمع يلا برا وخرج ونزل
برحه من عالسلم وصورته شيماء
وتاني يوم الكل نزل عند اسماء
منه :صباح الخير
ايه :صباح الخير بطنك عامله اي
منه :الحمد لله المهم بطنك انتي
ايه :مالها بطني يا حبيبتي
شيماء : ههههههههه عيني فيه واقول
مش عايزه
ايه :مالكم فيكم اي
منه :امبارح بعد ما خرجت من عندك شيماء كانت بترمي الزباله
شافت اي بقي شوفتي اي يا شيماء
شيماء :ابراهيم خارج من شقه ايه
ايه :كدابه محصلش
منه :والفيديو ده كمان كداب
شيماء :هو الحرام طعمه احلي
ولا اي
ايه :اخرسي خالص بلاش طريقه كلامك
دي
منه :طيب مهو في حب بينكم اهو
ايه :منه هو أنا لا والله وربنا يعلم
منه :طيب اي ناويه علي اي
ايه :هاخد ابني وامشي
منه :اروح انا بقي أوري الفديو ده
لاسماء ونشوف رايها
ايه :ارجوكي بلاش تعملي كده
شيماء :يبقي خلاص تتجوزي ابراهيم
ايه :ماشي حاضر وخرجت
ابراهيم :مالك يا ايه
ايه :ابراهيم انا تعبت من البيت ده
ابراهيم :اوعدك هنمشي من هنا والله
اسماء :مالك فيكي اي
ابراهيم :تعبانه شويه
اسماء :الف سلامه هخلي عمار يوديكي
المستشفي
ابراهيم :انا كده كده خارج هاخدها
اسماء :لا سافر انت علشان متتاخرش
ايه :وانا مش محتاجه دكتور انا هطلع
انام شويه وهبقي كويسه
اسماء :بس هاتي مازن
ايه :ليه انا عايزه معايا
اسماء :معلش علشان تعرفي تنامي
ايه :ماشي وعدا اسبوع والدنيا هاديه
وبعدها اسماء طلبت الكل
اسماء :بوصي يا ايه ابن اخويا
هيتربي في البيت ده
ايه :ومالو يا حبيبتي
اسماء :حد من رجاله البيت هيتجوزك
علشان تفضلي معانا
ايه :وانا موافقه
اسماء :ماشي احمد ولا عمار
ايه :ابراهيم
اسماء :بتقولي ايه
ايه :زي ما سمعتي هتجوز ابراهيم
اسماء :ابراهيم اي انتي اتجننتي
عمار :الف مبروك يا ابراهيم
اسماء :مالك فيك اي
ابراهيم :اختكم باعت ليا كل شي
باسمي وده الورق
منه :نعم انت بتقول اي
شيماء :ده اللي هو ازاي
اسماء :انت اتجننت صح
احمد :الورق سليم جدا
ابراهيم :وانا مستعد اخليكم شغالين في
الأرض برضه
اسماء :ارض اي يا ابو أرض الكلام ده كدب
عمار :كدب اي الورق قولنا سليم
منه:انت مالك هادي ليه كده
شيماء :انا مش فاهمه حاجه
ابراهيم :الفرح الشهر الجاي اللي موافق
علي راسي واللي رافض وحابب يمشي مع السلامه طبعا
ايه :مبروك يا عمتي اسماء وطلعت شقتها
اسماء :لا لا في حاجه غلط ومنه وشيماء
طلعوا ورا ايه
ايه :خير تعالو
شيماء :طلعتي تعبانه يا سمويه وكنا فكرينك غلبانه
ايه :مهو انا برضه غلبانه
شيماء :عايزه تتجوزي بعد ما خد كل حاجه
ايه :والله انا مليش دعوه بحاجه المهم أن انا وابني
هنكون بخير
منه :بقولك اي يا ايه احنا ملناش ذنب باللي كانت اسماء
بتعملوا حرام يحصل فينا كده
ايه :جوزك انتي وهي هيفضل كل واحد فيهم
شغال في الارض
شيماء :تحلمي ما تفتكري أن جوزي يكون شغال عند جوزك
منه :اقسم بالله ده انا اقتلك هنا
ايه :الحقوني الحقني يا ابراهيم عايزين يموتوني
منه :هو حد جه جمبك
ابراهيم :فيه اي
ايه :الحقني انا هخاف اقعد في البيت ده عايزين يموتنوني
ابراهيم :لو حد قرب منها تاني بموتكم
عمار :قدامي علي شقتك
منه :انا مش عارفه انت ازاي ساكت
احمد :عمار عايزك تحت
عمار :اللي هيقرب لشقه ايه تاني
مش هيحصل ليها كويس ونزل عمار
عمار :معقول ابراهيم هينفذ كلامه
احمد :مش عارف بس هو اللي جه وقالنا
يتبع