رواية احببت ابن الريف الفصل الثالث

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية احببت ابن الريف الفصل الثالث

احببت ابن الريف



 حصرين علي موقع المجد للقصص والحكايات 


الكاتبه اسماء احمد 

وحشتوني حبايبي🥰🌝الجزء التالت

(احببت ابن الريف)

وقفنا المره اللي فاتت لما يوسف كان ماسك علياء ماسكة الحرامية وعمها قاله سيبها دي تبقي بنت اخويا 

يوسف قالك انا كده خلاص عمري الافتراضي انتهي ياعيني عليك يا قلب امك😂😂

يوسف. هي بجد بنت اخوك يا عمدة

علياء. اه سيبني بقا يا زفت انت 

يوسف. يختاااي🙆🏻‍♂️

انا اسف يا انسه علياء اللي ميعرفكيش ميجهلكيش ويبيع قراقيش 😅انا شكلي اتهبلت ولا ايه 

عبير. انت بتقول ايه 🙄

يوسف.🙃ايه ده هو انتي بقيتي اتنين 

يما انتي طلعتي ملبوسه كمان 

الحقونييييييي🗣️

علياء. خبطته على كتفه يا غبي دي تبقي توأمي احنا اخوات توأم

مهران. ايوا يا يوسف دول توأم عبير وعلياء

يوسف. فى سره منابقولكم مخي اتلحس مش مصدقني يا عيني عليك يا ابو يوسف صغير كنت صغير عالجنان يبني حسرة عليا 🥺

⁦🤦‍♂️⁩

علياء. هو انت متنح ليه كدا وبعدين انت بتقول ايه فى سرك انت اكيد بتدعي عليا 

مهران. ضحك طب اعرفكم.

علياء. مش محتاج تعرفنا يعمو اكيد ده غفير الدوار 

يوسف. غفير مين يا بت انتي ما تلمي نفسك 🤨

علياء. اه اكيد غلطت لأن الغفير يبقي انضف منك يا فلاح انت 

مهران.بس خلاص مش عايز اسمع صوت حد فيكم

ده يبقي يوسف متخرج من كلية تجارة. وماسك كل شغلي والحسابات بتاعتي

علياء. بقا ده يبقي معاه تعليم عالي وكمان محاسب مستحيل 

يدي الحلقات للي معندوش راس 

عبير. علياء اسكتي خالص عيب كده وبعدين اسمها حلق للي بلا ودان يا حبيبتى 🤦‍♀️⁩

مهران سابهم ومشي

ويوسف ضحك على علياء وهبلها 

يوسف. معلش يا انسه عبير حصل خير استأذن انا بقا 

علياء بعد ما طلع يلا فى  داهيه انسان رخم

يوسف سمعها رجع 

يوسف. انا رخم ماشي الله يسامحك ملحوقة

عبير.ضحكت 

علياء.😤ممكن اعرف بتضحكي على ايه انتي كمان

عبير. بصراحه بضحك على منظرك وانتي متعصبه شكلك تحفة 😂

علياء. عبيررررر 

عبير. بسسسس هغور اهو

علياء. شاطرة اتفضلي بقا 

علياء. افتكرت يوسف وخفة دمه ضحكت 😌

يوسف واقف مع مهران

مهران. يوسف ولاد اخوي من النهارده مسؤليتك انت تدير بالك عليهم يا ولدي كأنهم اخواتك 

يوسف. الكلمه دايقته بس مكنش عارف السبب

علياء وعبير ومهران. قعدوا يتغدوا وبعد كده كل واحد. قام راح مكان 

عبير طلعت قعدت ف الجنينه

وعلياء طلعت لبست لبس رياضي وهتطلع تجري

مفكره نفسها ف  نادي الجزيره 

😂

نزلت علياء

واول مانزلت عينكم ماتشوف الا النور كأن صوفينار نازلة تجري😂

عيل صغير.الحقوا يا ولاد فيه فى بلدنا غزيه 

ولد تاني الغزيه لازم ترحل 

شاب كبير.يا حلاوتك يا عود ملفوف انت يا ابيض

هو العيد الكبير جه ودي اللحمه 

صاحبه طب ملناش نصيب ف حته لحمه

علياء. اوعي يا حيوان منك ليه ولسانها بدء يتعوج ومحدش فاهم منها حاجه لغات بقا 😂يعني جايه تعمل بنت ناس دلوقتي يلا اديكي هتتنفخي 

الشاب. لحمه تتاكل نيه والله بس بطلي ترتطني مش فاهمين حاجة 

علياء. بقت شبه چايدا بتاع شيكامارا وعايز منقذ ليها 😂

مايكل جه 

على رأي سيد قصدي يوسف 😅

علياء.جريت على يوسف 

يوسف. عمل عبيط ولا كأنه يعرفها

علياء. يوسف الحقني بليز 

يوسف.بتكلميني انا يا هانم 

علياء. هو فيه غيرك يوسف هنا 

يوسف عمل عبيط سامحيني بس اني فلاح ومش بفهم فى لغوتكم دي

علياء. يوسف مش وقت تهريج

واحد جه يلمس علياء

محسش بنفسه الا وهو واقع ف الترعه والتاني دراعه اتكسر

يوسف. لو ايدك اتمدت عليها تاني هيبقي اخر يوم في عمرك

الولد طلع يجري

علياء متنحه 😮

يوسف. لما تخلصي فتحت بوق ابقي تعالي عالدوار

علياء

ايه لا انا جايه اهه 

يوسف . ايه القرف اللي انتي نازلة بيه ده مش عارفة أن ده ريف ومينفعش تنزلي كدا 

علياء. انا انزل زي مايعجبني وبعدين انت مين اصلا عشان تتحكم فيا انت حتة خدام لعمي

يوسف وقف مره واحده كدا الكلمه وجعتوا 

عندك حق فعلا مليش اني ادخل اسف يا انسه علياء

علياء. ف نفسها ايه العك اللي قولتيه ده يعني هو انقذك وانتي تقولي كده يووو بقا خلاص. 

وصلوا

يوسف اتفضلي وصلنا وسابها ومشي 

اشوف يا علياء حد يزعل الواد العسل ده🥺احم احم اي هنهبل ولا اي صح ده مش عسل ولا موزه حتي

علياء طلعت لعبير.

عبير اول مره تشوف علياء متدايقه كدا 

عبير. مالك يا لولو ندهت كذا مره وعلياء ف خبر كان 

عبير. علياااااااء

علياء فاقت من سرحانها ايه يا عبير كنتي بتقولي حاجة

عبير. هااا لا ولا حاجة بنادي بقالي ساعة بس مالك فيكي ايه 

علياء مش بتخبي حاجه على عبير حتي لو كانت صغيرة ولو حاولت تكدب. بتعرف 

علياء.مفيش يا بيرو بس انا متدايقه شوية 

عبير.خير. عملتي ايه للواد تاني 

علياء😳عرفتي منين

عبير. هو في حد بترخمي عليه غيره الله يكون ف عونه منك 

علياء. انا بجد مكنتش أقصد جرحته بالكلام من غير قصد

عبير حضنتها خلاص يا حبيبتي هدي نفسك 

يوسف قلبه طيب وهيسامحك بس انتي توعديني تغيري من اسلوبك ده 

علياء. حاضر يا بيرو انا آسفة 

عبير. اللي يستاهل الاسف ده يوسف 

علياء ماشي يا بيرو انا رايحه اتأسفله

عبير مش هتلاقيه عشان سمعت عمك بيقوله روح ودي التبن للتاجر وتعالي 

علياء. هو اي التبت ده حاجه بتتاكل

عبير.🤣اه يا روحي حاجه بتتاكل وع فكره مفيده جدا للبشره بس اسمه تبن ي لولو 

علياء.اوكي تبن 

علياء.سمعت صوت العربية يوسف جه

طلعت تجري قبل ما عبير تقولها اي هو التبن ده مسكينه يا لولو 😂

علياء.يوسف يوسف 

يوسف الواد بقا عامل مش سامع وعنده كرامه بقا اسكتوا عليهم الرجاله دول 🌝🌝😅

يوسف خير يا انسه في حاجة

علياء.ا نا اسمي علياء مش انسه 

يوسف. برضه حضرتك عايزة ايه

علياء. ☺️انا اسفه 

يوسف ضحك ضحكة صفرا كده عارفينها انتوا😉

يوسف. حضرتك بتعتذري على ايه هو فيه هانم بتعتذر لخدام😏

علياء.عينها دمعت اسفه انت لسه زعلان مني  استأذن انا

يوسف. طب استني خلاص مسامحك

بس غريبه اول مره اعرف ان عندك دم وبتحسي زينا 

علياء.خبطته على كتفه انت غلس 

يوسف اه حرام عليكي. انتى مفكره يعني كده ايدك تقيله 

ومسك أيدها يالهوي بقا نبض قلبه كان مشغل ڤيديو كليب جوه😅🙊

دي ايد عصفورة يا بنتي 

علياء وشها احمر😊فعلا ايدي صغيرة وشدت أيدها

يوسف. اسف بجد مش عارف عملت كده ازاي

علياء. حصل خير متتأسفش تاني 

اي رأيك نبقي صحاب ومنبقاش زي توم وجيري كدا 😅

يوسف.اه فعلا يا ريت عشان انتي فاره شريره وانا غلبان🌝🌝

علياء. انا فاره يا يوسف 🥺اخص عليك

يوسف. ابتسم لبرائتها وشكلها الطفولي 

بعد القمر اللي انا شايفه ده انا اللي بقيت كل الحيوانات 

الواد  عينه بدأت تطلع قلوب وساح فى نفسه 

مش سهل برضه جنس حوا😉

علياء🤗ميرسي 

يوسف.احمم العفو 

يوسف.  تيجي نتمشي شويه 

علياء. اه بس قبل اي حاجة عايزين ناكل تبن لانه مفيد جدا

يوسف😳🤯انتي بتاكلي التبن يا علياء

علياء. ايه مش بتحبوا

يوسف مش قادر هيموت على روحه من الضحك 🤣

لا انا مش باكله ولا في بشر يقدر ياكله

علياء. ليه بقا مش هو حلو

يوسف وقع عالارض من كتر الضحك ولكم أن تتخيلوا شكله🤣

علياء التبن ده يا ماما اكل البهايم

علياء ايهه😱

يوسف. اه والله ده اكل للبهايم مش للبشر

علياء. فى نفسها اه يا حيوانة ماشي لما اطلعلك

يوسف. بتقولي حاجة 

علياء لا ابدا 

وجات عبير ف الوقت ده

عبير. ازيك يا يوسف اخبارك ايه 

يوسف. وهو بيضحك بخير 

عبير. بتضحك على اي ضحكني معاك

يوسف. تصوري في حد ضحك على علياء وقالها أن التبن بيتاكل😂

عبير. فى نفسها يا واجعة مربربة الله يرحمك يا بيرو 

علياء. معلش يا يوسف اصل ولاد الحرام بقم كتار 

عبير. اه يا اختشي كتار اوي أما اطير انا بقا 

علياء. حضنتها لما اطلعلك يا عبير

عبير. عبير اي بقا قولي المرحومة عبير 

علياء. متقاطعيش قولي يرب

عبير. ينهاري⁦🙆‍♀️⁩⁦🏃🏾‍♀️⁩

سلام

يوسف انتوا بتقولو حاجة 

عبير.بصوت واطي لا بنشوف هموت ازاي 

متعرفش حد بيبيع كفن 

يوسف ليه كفاالله الشر

علياء. دي بتهزر يا يوسف متخدش فى بالك

يوسف بعد ما مشيت عبير 

تعرفي أن ضحكتك حلوه اوي

علياء. احم اه عارفة قالولي 

يوسف🤨 نعم مين دول أن شاء الله اللي قالولك 

علياء. صحابي ف الكليه

يوسف. ودول بنات بس طبعآ

علياء حاسة بغيرته فقالت تفرسه زيادة 

تؤتؤ ولاد 🌚🤭

يوسف. نعم يختي ولاد انت هتستهبلي 

علياء. كانت فرحانة اوي اول مره حد يغير عليها كده 

اه بجد ولاد

يوسف.طب اخر مره اسمعك بتجيبي سيرتهم 

علياء عامله هبلة

ليه بس يا يوسف دول صحابي

يوسف. برضو هتقولي صحابي

طب اظبطي بقا بدل ما ظبطك انا 

علياء. بقا كده هتمد ايدك عليا🥺😢

يالهوي بقا الواد حب وطب😉😅

يوسف. لا طبعآ مقدرش بس متجيبيش سيرتهم تاني 

ماشي يا چو

يوسف. چو☺️

علياء. ممكن اقولك چو لو مش هيدايقك

يوسف. بالعكس دي جميله كفايا أنها منك

علياء. طب انا انا رايحة اشوف عبير بتنادي عليا

يوسف. ضحك على شكلها وهي بتهته زي ياسر ف اللمبي 8جيجا😂 تمام ماشي خلي بالك من نفسك 

علياء. تمام وانت كمان سلام

هييييح ومن الحب ما هبل😂

🥰🥰🥰🥰انتظروا الجزء الرابع بقا 

سلام يا حبايبي وقولو رايكم 😘😘

الفصل التالي 


                     هنا

تعليقات