تحميل رواية لنا لقاء كامله

القائمة الرئيسية

الصفحات

تحميل رواية لنا لقاء كامله

 


رواية لنا لقاء♥️🌚

البارت الاول

ابطال القصة..

جنة : 18سنة طالبة فى كلية تجارة طويلة وبيضة عينيها بني غامق وشعرها طويل وبني .

آسر : 20سنه طويل وجسمه رياضي وشعره  اسود وعريض عينه عسلي وعنده دقن خفيفة فى كلية تجارة مع جنة.

نور : صاحبة جنة قصيرة وشعرها قصير شوية واسود وهي قمحاوية ومجنونة جدا صاحبتها من الطفوله وبنت خالتها وف سنها.

معاذ : صاحب آسر بس بتاع بنات  😂عينه خضرة وطويل شعره بني  اكبر من آسر بسنه بس معاه في الكلية سنة تالتة برضه. 

هدي : ام جنه

عبد الله : ابو جنه

مرڤت : ام نور.

محمد : ابو نور

خالد : اخو نور 

نبدء قصتنا 

في الجامعه 

جنه : نور الحقيني وبتعيط 

نور : مالك يا مصيبة في ايه 

جنة : بطلع فلوس من الشنطة البطاقة تقريبآ وقعت مني يا نور اعمل ايه

نور : طب يمكن نسيتيها فى البيت 

جنه: لا انا جبتها معايا 

نور: طب خلاص اهدي طيب اكيد اللي هيلاقيها هيديها لأمن الكلية. 

جنة: يارب يا نور انا خايفة. 

نور : لا متخافيش يلا بقا عشان هموت من الجوع

جنة: دايما همك علي بطنك 

نور :طبعآ يابنتي اهم حاجه الاكل ههه

جنة : طب يلا يا فجعانة نروح الكافتيريا 

نور وجنه وصلو الكافيتريا 

نور : هروح اجيب الاكل والعصير وانتي خليكي هنا لحد م ارجع

جنة : اوكي متتأخريش ماشي 

نور خدت الاكل وماشية 

رنت عليها جنه بترد عليها خبطت ف ولد الاكل وقع كله عليه

معاذ : ايه ده انتي غبيه مش تفتحي يا عاميه انتي .

نور : انت كمان مش عاجبك يعني قليل الادب وأعمي 

معاذ : مين ده اللي قليل الادب يابت يا شبر ونص انتي شكلك عايزة تتضربي. 

نور : نعم شبر ونص مين ياض انت ماتحترم نفسك عالصبح 

معاذ : طب اتفضلي غوري من وشي بقا السعادي

نور : كتك غورة وانت طويل واهبل كدا 

آسر : بيضحك علي معاذ 

ايه اللي عمل فيك كدا 

معاذ : بنت عاميه خبطت فيا وهي ماشية بس اوزعة ولسانها مترين .

آسر : هههه تعيش وتاخد غيرها 😂

معاذ : اه مهي نقصاك انت كمان 

آسر : بقولك يا معاذ انا لقيت بطاقة واقعة من بنت ومش عارف اوصلهالها ازاي ؟

معاذ : هات يسطا انا اوديها 😉

آسر : هتفضل طول عمرك واطي 

معاذ : يسطا انا قاصد خير دايما ظالمني يا برو 😌

آسر : اه فعلا انا مفتري طب يلا نوديها لأمن الكليه وهما يتصرفوا بقا اوكي 

معاذ : تمام يسطا يلا 

جنة ونور طلعوا واحده من الأمن ندهت عليها 

حضرتك انسه جنة ايوا انا

بطاقه حضرتك في شاب لقاها وجابها لحضرتك 

اي ده بجد متشكرة اوي بس ممكن حضرتك تقوليلي مين هو عشان اشكره. 

 الأمن : هو ماشي هناك اهو

جنة: اه تمام متشكرة اوي 

نور: ياكابتن ياكابتن

جنة : انتي بتعملي ايه يا زفتة ازاي تنادي عليه كدا في وسط الكلية. 

نور : ياستي عادي

آسر : بص وراه حضرتك بتنادي عليا 

نور : ايوه 

آسر : اتفضلي 

نور : انا نور ودي جنة 

حضرتك لقيت البطاقه 

آسر : ايوه 

معاذ: هو يوم مش فايت من أوله انا عارف انتي تاني 

نور : استغفر الله العظيم يارب يابني انت ماشي ورايا ولا ايه

جنة  وآسر فى صوت واحد انتوا تعرفو بعض 

معاذ : هي دي ياعم الغبية اللي رمت عليا الاكل 

نور : اهو انت اللي غبي 

آسر : خلاص اسكتوا بقا 

انا آسر وده صاحبي معاذ

وانا نور ودي جنة آسر اسمك جميل يا آنسة جنة 

جنة: شكرآ لحضرتك حصل خير يا آنسه نور

نور : تنحت هو في ناس مؤدبه كده .

نور : حصل خير يا كابتن علي الاقل اعتزرت مش زي ناس قلية زوق .

معاذ : بت انتي احترمي نفسك احسنلك

جنة وقفه ساكته وآسر باصص عليها 

جنة: خلاص يا نور حصل خير يلا بقا

معاذ : شوفي صاحبتك مؤدبة مش زيك 

نور : لا انا مؤدبة مع المؤدب

معاذ : لا مهو باين 

آسر : خلاص بقا ممكن تخرص

معاذ : حاضر يا كبير 

مشيوا

نور وجنة ساكنين ف عمارة واحدة وساعات بيبيتوا سوا 

جنة وصلت البيت 

هدي مامت جنة 

حمدالله ع سلامتك يا حبيبتي

جنة الله يسلمك يا ماما 

هدي : هااا يومك كان عامل ايه 

كان حلو بس بطاقتي ضاعت بس الحمد لله لقيتها 

هدي : مش قولتلك تخلي بالك يا جنة 

جنة: اسفة يا ماما اخر مرة. 

هدي : ماشي يا حبيبتي روحي خدي دش وصلي ولحد ما اخلص الاكل.

 تمام يا ماما امال بابا فين 

ف الشغل 

عند نور

يا أهل الدار انتوا فين 

مرڤت انتي جيتي كنت افتكرت مليون جنيه 

اخو نور صغير فى ابتدائي 

ياساتر كنا مرتاحين منك يا شيخة 

نور احلي حاجة. محبت الأهل 😂

كلهم ضحكوا 

محمد ابو نور عامله ايه يا عفريتة 

نور : انا بيس يا حجوج يا عسل 

مرڤت : شوف البت بتكلم ابوها ازاي 

نور : ميڤو اطلعي منها انتي بس 

محمد : سبيها براحتها يا مرڤت

والله انت اللي هتفسد البنت دي 

نور : متخفيش مش هشرب حشيش

مرڤت : اه ياني منك ماشي يا نور

كلهم بيضحكوا

أكلوا وخلصوا

نور : بقولك اي ي ميڤو قولي يا آخرة صبري 

هطلع لجنة شويه عشان نذاكر 

مرڤت : تذاكروا علي ماما برضه

نور : يعجبني فيكي يا حاجة ذكائك 

😂

بيضحكوا هما الاتنين 

نور بتخبط ع جنة 

هدي : المزعجه جات 

جنة: بتضحك  فتحت 

يا جنه.ة ايه يابت واقعة ع ودنك

جنه : يبنتي هو انا كملت

نور : امال دودو فين 

هدي : انا هنا يا شقيه 

نور : حبيبي يا دود عارفة يا دود اكتر حاجة بتعجبني فيكي انتي وماما والعائله كلها حبكم ليا

هدي طبعآ يا نور انتي زي بنتنا برضه

نور وجنة وهدي بيضحكوا 

جنة بتجيب الكتب 

نور: قلبي هيقف لا مستحيل 

جنة: مالك يابنتي

نور : انتي هتزاكري يا جنه أخص عليكي بجد مكنتش اعرفك انك كدا.

جنة:بتضحك ايه يا بنتي هو انا هعمل جريمة

نور: دي اكبر جريمة يا ماما 

جنة:بتقولها انا عارفه طول ما انتي ورايا هفشل 

نور بتضحك متقاطعيش بس 😂

نور : سيبك انتي بقا 

اي رايك في الموز بتاع النهاردة 

جنة قصدك علي مين 

نور : آسر 

جنة:تصدقي انك قلية الادب 

نور: ليه بس ياستي هو انا قولت حاجة ولا كدبت انا بقول الحقيقة. 

طب بزمتك حلو ولا لاء 

جنة:احم هو مؤدب وشيك وحلو استغفر الله العظيم يابنتي حرام عليكي هتشيلينا ذنوب 

نور بتضحك ماشي يستي😂😂

جنة:بس غريبة يعني مجبتيش سيرة التاني 

نور: مين قصدك ابو عيون خضرا

جنة 😳يخرب عقلك يا نور لحقتي تركزي فى عينه 

نور : بصراحه يهبلوا يابت يا جنة 

جنة: والله طب يلا يختي نذاكر عينه مش هتجيلك فى الامتحان 

نور : هههه ياريت يختي تيجي 

ضحكوا الاتنين 

بعد ما خلصوا مزاكرة ناماو هما الاتنين 

وصحيوا صلوا الفجر وقرأوا قرآن وفطروا وشربوا قهوة وطلعوا عالجامعة. 

اليوم الجديد فى الجامعة 

نور : انا جعانه 

جنة: ده الطبيعي بتاعك يعني يا نور يابنتي مش لسه واكلين ف البيت .

نور : مانتي عارفة لازم اكل اندومي 

جنة: ماشي روحي هاتي وانا هستناكي هنا 

نور : اوكي

معاذ : بس بس نور لفت ولسه هتشتم 

نور ياساتر يرب 

معاذ : انسه ضلمه ازيك 😂

.اسمي نور ع فكره 

معاذ : عارف انا بهزر معاكي 

نور : تمام وضحكت 

معاذ : انا بتأسف علي موقف امبارح كنت غلس شوية

نور: شويه ايه دا انت كنت غلس جدا 

معاذ : خلاص بقا قلبك ابيض 

نور :ضحكت خلاص ماشي 

معاذ : صافية يا  لبن 

نور: حليب يا قشطة 

معاذ :  دا انتي اللي قشطة

نور : انت ياض اظبط

معاذ: ياساتر ايه ده يابنتي بكلم واحد صاحبي 

نور : اذا كان عاجبك

معاذ عجبته اوي اللماضة بتاعتها وحب خفة دمها وضحكتها اللي سحرته 

آسر : انت بتعمل ايه هنا ؟  ابدا بجيب قهوه 

آسر : ازيك يا نور 

نور : الحمدلله كويسة 

آسر : امال فين صاحبتك 

نور : جنةقاعده هناك كدا 

تمام هروح اسلم عليها 

وانتوا تعالوا ورايا

نور ومعاذ تمام 

جنة حاطة الهاند فري وبتسمع عمر دياب حبيبي ليلة تعالي ننسي فيها اللي راح تعالي جوة حضني وارتاح 

آسر شال الهاند من ودنها

جنة: دي ايه قلة الذوق دي 

بتبص وراها

انت😱😱

🥰🥰 🥰 قولو رايكم

تحميل الرواية من

          هنا 

تعليقات