أخر الاخبار

رواية عندما يعشق الشيطان كامله لكاتبه اسماء احمد

 

حصرين علي موقع المجد للقصص والحكايات 

رواية

عندما يعشق الشيطان 

لكاتبه اسماء احمد 

كامله

الجزء الاول ..


ف انجلترا 

ف محكمة يقف اكمل السيوفي ويتحدث مع القاضي ليطلق زوجته 

القاضي.اي اسباب الطلاق ي اكمل 

سيدي السبب صعب ازكره عشان مكانتي ف. المجتمع 

القاضي.يبقي الدعوه بتاعتك هتترفض 

صديق اكمل كان بيضحك ضحكه شيطانيه جدااا وكان خارج بره المحكمه 

وقف اكمل ف نصف المحكمه سيدي القاضي السبب انو مراتي كانت بتخوني مع اعز صديق ليا هي كانت تستاهل الموت بأبشع الطرق بس انا سبت الأمر ليكم انتوا 

مرات اكمل .انا مليش زنب صاحب اكمل حاول يعتدي عليا

صاحب اكمل .سيدي القاضي محصلش انا وهي ع علاقه من تلت سنين وهي اللي اتقربت مني 

مرات اكمل .كدب انت اللي اتقربت مني وحاولت تعتدي عليا كزا مره 

اكمل كان بدء يصدقها وكان هيقتل صاحبه ف المحكمه 

بس صاحب اكمل كان معاه دليل ع أنها هي اللي اتقربت منو 

صاحب اكمل .انا معايا دليل ي سيادة القاضي فيديو متصور صوت وصوره 

وشغل صاحب اكمل الفيديو وأكمل كان خلاص هيدخل القفص ويطلع روحها ف أيده 

وبعد كده نطق القاضي. بالحكم وتم الطلاق فعلا

انا اكمل السيوفي اشهر رجل اعمال ف مصر والعالم كله  عنده 27 سنه عقدتي الأولي والاخيره الكذب مهما كان صغير وكرهت الستات كلها بسبب زوجتي ليندا اللي خانتني مع اعز صديق ليا كل الستات رخاص كل همهم الاول والاخير الفلوس ومبقتش اثق ف اي واحده منهم بعد الطلاق رجعت ع مصر وكررت اي ست تحاول تقرب مني هدمرها حرفيا وتبقي عندي مجرد سلعه ابيع تشتري فيها أقضي معاهم وقت وديهم تمنه وازلهم وخليهم يتمنو الموت كنت دايما بختار فريستي اكبر مني واهم حاجه متكنش عزراء انا فعلا سئ بس مش لدرجه ادمر عزراء وكل اللي كانوا بيبقوا معايا كان بيبقي بمزاجهم  وكررت اعيش حياتي ففندق وبعد عن جو البيت ومبقاش ليا صحاب وعيلتي متبقاش منها غيري وابن عمي وده ف أمريكا يعني تقدروا تقولو كده عايش بطولي حياتي كانت متقسمه مابين. الشغل والبار مع بنات الليل 

بعد ما خلصت شغل كالعاده رحت الفندق لبست ونزلت البار ف نفس الفندق 

واول ما دخلت لقيت الفريسه بتاعتي بنت جميله جدا وقعدت لوحدها طلبت من الجرسون ينادي عليها وطبعآ لما عرفت أن معايا فلوس جات زي الكلب اللي بيجيري ورا عضمه 

وفعلا اول ماشافت الفلوس جات معايا ع طول ولما روحنا قولتلها اخرك معايا يومين ومتحلميش بأكتر. من كده وهديكي تمن قعدتك متقلقيش وفعلا فضلت. معايا يومين وف اليوم التاني بفتح شنطتها. لقيتها. كدبة عليا ف اسمها وسنها كمان جبتها من شعرها من غير رحمه وكانت بالروب ورمتها بره زي ماقولت موتي وسمي الكدب اي حد يحاول يخدع اكمل السيوفي جزاته الموت 

حياتي حرفيا بقت ممله وبالزات من العاهرات قررت ابحث عن علاقه جديده عن طريق السوشيال ميديا وكلمت ستات كتير جدا بس كل ماقرر اقابل واحده ي تطلع عجوزه ي تكون راجل او بنت تحت السن وكل واحد فيهم كان بياخد جزائو ع. كدبه وف يوم كنت راجع من الشغل تعبان جدا

فلقيت رسالة ماسنجر انا عادتآ مش بهتم بس فتحتها لقيتها من بنت. شكلها كانت بعتاها بالغلط ومحتوي الرساله كان عباره عن اسئله ف إدارة الأعمال فخمنت انها تكون طالبه جامعيه 

وطبعآ لاني رجل اعمال كبير ساعدتها من غير ماقولها انا مين 

وبعدين شكرتني وقفلت مهتمتش لرسالتها ولا رديت عليها 

تاني يوم لقيت نفسي من غير ماحس بعتلها اتعرف بيكي وردها. كان صادم بالنسبه ليا 

الجزء الثاني :

وقفنا لما اكمل السيوفي بعت للبنت اتعرف بيكي وردها كان فعلا صادم 

البنت.انت مين انت عشان اتعرف عليك 

اكمل .انتي اتجننتي انتي عارفه نفسك بتكلمي مع مين 

البنت.اه عارفه. اكمل بيه السيوفي  اكبر رجل اعمال ف الوطن العربي كله بس معلش بقا لو اتعديت حدودي اصلي مش موظفه عندك ولا انا من الكلاب اللي بيجرو وراك 

ولا من الستات الزباله اللي بتكلمها 

اكمل .ههههه طب من بكلمك اهو يبقي اكيد انتي زيك زيهم زباله 

البنت .انت انسان قذر وحيوان ونا غلطانه اني تكلمت معاك 

اكمل.عارفه لو شخصيتك مكنتش عجبتني كان زمانك مدفونه ع قلة ادبك طولة لسانك دي 

البنت.بقولك اي متحترم نفسك لحسن وديني وقبل ماتكمل  

اكمل.تعرفي انك شرسه اوي نوع كده عمري مجربته 

البنت ولا عمرك هتجربو ي اكمل بيه عشان انا مش سلعه تقضي معاها ليلتين وترميها 

.اكمل.خلاص مش شرط ليلتين اسبوع كويس ولا اقولك خليها شهر 

البنت قفلت ومفيش رد نهائي منها 

اكمل قاعد هيتجنن  ازاي واحده اكمل السيوفي يطلبها وترفضه وقرر انو ينتقم منها ع عملتها دي ويندمها ع رفضها ليه 

البنت.انسان حقير وحيوان بس وحيات ربنا لعلمك درس عمرك مهتنساه يبن السيوفي  وبنفس طرقتك هلاعبك 

اكمل صحيح مبعتلهاش تاني بس كان هيتجنن وترد عليه 

وكان كل مايكون مع واحده تفكيره يروح للبنت اللي قدرت تتعدي حدودها مع اكمل السيوفي 

عده اسبوع ومحدش فيهم كلم التاني 

ف يوم اكمل كان فاتح صفحته وفجأه لقاها بعتت رساله ومحتوي الرساله مكنش مستوعبو اكمل كان حاسس انو بيحلم 

البنت.انا موافقه ع طلبك بس اهم حاجه اتعرف عليك قبلها 

اكمل ف نفسه كنت متاكد انك هتيجي وبرجلك ي قطه اصل انا اكمل محدش يقدر يقف قصادي 

اكمل بعد مبعتت الرساله بيومين رد عليها كان لازم يتقل عشان متفكرش انو هيتجنن عليها 

اكمل.ماشي بس ماتيجي نعكس نتقابل الاول وبعدين نتعرف ومتقلقيش هدفعلك كويس جدا 

البنت ف نفسها انسان مقرف وزباله تفووو 

وبعدين ردت لاء معلش نتعرف الاول بس فيه حاجه انا غيرهم يعني تقريبا اللي هتدفعه مدفعتوش ف عمرك كله 

اكمل مفهمش قصدها بس قالها ماشي اتفقنا واللي انتي عايزاه هتاخديه 

البنت.تمام اتفقنا هنتكلم فتره كده ع الفيس وبعد كده ابقي اشوفك 

اكمل .بس انا عايز اشوف صوره ليكي حتي عشان مكنش بضيع وقت ع الفاضي 

البنت.تمام ي اكمل بيه بس انا متاكده لما تشوفني هتغير رايك خالص 

اكمل.هههههه حلوه اوي الثقه دي 

البنت طبعا مبعتتش صورها الحقيقه وبعتت صور واحده كبيره عنها 

اكمل. اوباااااا لا فعلا عندك حق طلعتي تستاهلي 

البنت.شوفت مش قولتلك 

اكمل.انتي عندك كام سنه ع كده 

البنت .انا عندي 26سنه وسمي هدي  وكنت متجوزه وطلقت وحاليا بكمل دراستي ف إدارة الأعمال 

اه صحيح كل معلوماتها كانت عن نفسها غلطت  تعالو نتعرف ع بطلتنا بقا 

فريده المنشاوي 21سنه انسه مخلصه كلية اداره اعمال والوريثه الوحيده لشركات ابوها وكمان ماسكه كل شغلو وشاطره جدا برغم من صغر سنها 

رنا صاحبة فريده 

رنا.فريده انتي كده بتلعبي ف عداد عمرك ده مش سهل ده اكمل السيوفي 

فريده متقلقيش انا عارفه انا بعمل اي كويس  

رنا.وع كده مفكرتيش لما يعرف انك المنافس ليه ف السوق وانك كدبتي عليه هيعمل اي فيكي انتي ووابوكي 

فريده.ميقدرش يعمل حاجه ولو هو اكمل السيوفي ف انا فريده المنشاوي ويوريني نفسه بقا 

اكمل قاعد في البار بيحاول ميفكرش فيها بس للاسف مش قادر و فتح الفون لقاها باعته رساله 

الجزء التالت :

وقفنا اخر مره لما اكمل السيوفي كان في البار وفريده بعثت له رساله بتقوله ازيك وحشتني مش بتسال ليه هو انا ما وحشتكش رد اكمل عليها وقال لها ازيك عامله ايه لا بصراحه موحشتنيش لاني تقريبا كنت نسيتك فريده في نفسها بتقول انسان وقح ومغرور 

فريده عندك حق بس انت بقى وحشتني فينك كده

اكمل. في مشوار كده وهروح اكلمك

فريده .تمام ماشي 

اكمل روح اخذ شاور وبعدين اعد يكلم فريده

اكمل. ازيك يا هدي عامله ايه 

فريده.الحمدلله كويسه ي اكمل ونت 

اكمل.انا مش كويس خالص 

فريده.ليه كده مالك 

اكمل فاق لنفسه ومش متوقع انو يقول كده ده برضو اكمل 

اكمل. انتي مالك انتي هتعملي نفسك خايفه عليا لا ي قطه انتي واحده هتقعد معايا شويه وماشيه زي اللي قبلك ومتفكريش انك هتقعدي أزيد من اسبوع او شهر بالكتير انتي لمزاجي وبس 

فريده محستش بنفسها غير وعيونها بدمع وردت عليه عندك حق ي اكمل بيه 

اكمل لاول مره يحس انو غلطت وحس انها بتعيطت مع انها مراسله كتابه 

اكمل.حقك عليا اسف متزعليش 

فريده كانت مصدومه معقوله الشيطان بيتعزر ازاي ده اكيد حلم 

مرضتش عليه وقفلت

اكمل كان هيتجنن ونار جواه ازاي واحده ملهاش قيمه متردش عليا وتقفل وهي بتكلمني كده 

رنا.رنت ع فريده 

رنا.الو ازيك ي فوفا اخبارك ايه

فريده.الحمدلله اكيد رنيتي عشان تعرفي اللي عملته مع الشيطان 

رنا.انتي كمان سمتيه شيطان 

فريده.ده انسب اسم لواحد زباله زيو خليته اعتزر وقفلت ومردتش

رنا انتي بتهزري اكمل السيوفي اعتزر لا شكلك بتحلمي 

فريده.لا ي روحي اعتزر ونا مردتش عليه 

رنا.فريده خلي بالك انتي بلعبي ف عداد عمرك انهي اللعبه دي وكسبي نفسك

فريده.مستحيل وبعدين اللعبه لسه مبدئتش اصلا 

رنا.ناويه ع اي تاني يبنت المنشاوي 

فريده.ان الاوان أن فريده تظهر ف حياة اكمل بيه عشان اللعب يحلو 

رنا.فريده ناويه ع اي تاني حرام عليكي 

فريده.كل خير متشغليش بالك سلام 

رنا قبل ماتكمل كانت قفلت فريده 

اكمل وصل شركته ودخل مساعده الخاص خالد

اكمل .هااا عملت اي ف موضوع الشراكه اللي بينا وبين المنشاوي 

خالد .كلو تمام ي فندم بس بنت المنشاوي هي اللي هتيجي عشان ابوها مريض وهي وريثته وماسكه كل شغلو 

اكمل.بزعيق اي الجنان ده ازاي يعني ع اخر الزمن اكمل السيوفي هيشارك  نسوان 

خالد ي باشا ده لمصلحتنا اكيد هي مش زي ابوها وهنعرف نمشيها ع مزاجنا 

اكمل.بضحكه شيطانيه صح عندك حق كلمها وقولها في اجتماع الساعه 8 

خالد. تحت امرك ي اكمل بيه 

اكمل روح وقعد فتح فيس لقي رساله من فريده

اكمل.حقك عليا بس النت فصل غصب عني والله 

اكمل بكل برود تمام 

فريده.ع فكره وحشتني اوي اوي 

اكمل.اللي يسمع. كده يقول انك عرفاني من سنين 

فريده.مش شرط ساعات بنعرف ناس يوم واحد بيكونو افضل من معرفه عمر 

اكمل فعلا عندك حق ماشي انا هقفل ولما ارجع نكلم عشان عندي اجتماع مع واحده ست واكيد لسه هعرفها كل حاجه منتي عارفه الستات كلهم لخمه ومش نافعين ف حاجه خالص ههههه الا حاجه واحده اكيد عرفاها

فريده.ايوه عرفاها 

اكمل.قفل ووصل الشركه 

اكمل.اي التهريج ده الساعه تسعه والهانم لسه موصلتش من اولها تسيب

والباب فجأه اتفتح اسفه ع التأخير 

وقبل ما ينطق اكمل سرح ف جمالها 

فريده كانت لابسه فستان اسود  مفتوح من ورا وشعرها طويل واسود غجري وبيطير ع كتفها 

اكمل فاق من شرودو وفضل يزعق 

ازاي ي مدام تأخري كل ده هنا ف قواعد لازم تحترم

فريده وبكل برود اولا انسه وثانيا انا هنا شريكه مش موظفه وثالثا بقا انا بلغت المساعد بتاعك اني هتأخر 

وضحكه بسخريه بس اظاهر ي اكمل بيه أن موظفينك مش عملين اعتبار ليك 

اكمل.وقرب منها أنفاسهم كانت مختلطه وكانت عينو بطلع نار فعلا عندك حق ي مدام لازم أشد عليهم وبص لخالد وطلع هو وكل الموظفين

فريده قولتلك انسه 

اكمل ههههه كل ده وانسه مش معقول بس ع العموم هنشوف 

فريده.قربت منو معلش اصل اكمل بيه كل معاملته مع بنات الليل والعاهرات  

اكمل .قرب منها جدا هههه اي خايفه ليه كده 

فريده بأرتباك هخاف من اي يعني 

اكمل.واضح انك مش خايفه فعلا وشك عرق وشدها عليه ومسك وسطها وجسمك بيرتعش 

فريده.بعدت عنو وجريت ع مكتبها 

اكمل.فضل يضحك ومشي 

وهي ف المكتب عماله تقصر ف الأقلام اللي قدامها انسان زباله وسافل وحيوان 

وبعد كده كل واحد روح ع بيته 

اكمل.روح وكلم فريده

هدي ازيك عامله اي

فريده.تمام ونت يومك كان عامل اي 

اكمل.حلو جدا والاحلي كمان العنيده المتمرده 

فريده هههههههههه مين دي 

اكمل.شريكتي الجديده حاجه كده خياليه مفيش منها بس لمضه جدا ولسانها مترين 

فريده.ف نفسها ونت لسه شوفت حاجه 

اكمل.بس ع مين هجبها راقعه تحت رجلي 

فريده.ف نفسها هههه احلم احلم الاحلام مش بفلوس بس الحلم يتقلب عليك ي اكمل بيه 

فريده.هههه انا مش عارفه هي مجنونه دي عشان تقف ف وش اكمل بيه السيوفي 

اكمل.هههه شكلها كده ي دودو 

انا هقفل عشان رايح مشوار كده ولما ارجع نكلم 

فريده.هتروح البار برضو

اكمل.ونتي مالك انتي اروح مطرح مروح غوري ف داهيه وقفل 

فريده.بعد ما قفلت لبست وقررت تنزل المكان اللي بيسهر فيه مهي متابعه كل خطواته 

اول ما وصل اكمل بنت قاعده ع طربيزه شاورلها اكمل البنت جرت عليه 

اكمل. بغمزه مصلحه ولا 

البنت بضحكه مايعه لا مصلحه هاخد 500جنيه 

اكمل.نعم يروح امك ليه فاكره نفسك مين يبت .ده نتي متساويش 100مقطعه ونا عشان جدع هديكي 250

البنت قربت من اكمل وحسست ع شعره اي حاجه ي باشا كفايا بس اني هكون معاك ي اكمل بيه 

اكمل.بصلها بقرف تمام يلا قدامي 

وهو طالع من الباب شاف حاجه عينو كانت هتطلع من وشه وهيتجنن 😱

الجزء الرابع :

وقفنا لما اكمل كان طالع من الباب وشاف  حاجه عينو كانت هتطلع من وشه وهيتجنن 

فريده كانت واقفه وواحد واقف قصادها ومحوطها جنب الحيطه وبيحاول يحضنها 

اكمل شاف المنظر ده وخد البنت اللي كانت معاه ومشي وساق العربيه بسرعه جنونيه ومكنش شايف قدامو 

واول ما وصل البيت مسك البنت من شعرها وبدء يفتكر فريده وهي ف مع الراجل ده. وتخيل أن البنت اللي قدامو هي فريده وفضل يضربها ويعذب فيها لحد ما البنت اتخبطت ف دماغها و نزفت راح اكمل نده ع البواب ورماها بره البيت 

وبعد كده فضل يشرب لحد مابقاش شايف قدامو حاجه وفضل لحد ما اغمي عليه 

تاني يوم صحي اخد شاور. ولبس ونزل الشركه بتاعته 

اول ما وصل كان زي البركان وعمال يزعق ويهين ف كل الموظفين 

ونده ع المساعد بتاعه 

اكمل.رن ع الاستاذه فريده حالا وقولها في اجتماع وان دي شركه مش نادي تيجي وقت متحب 

انت لسه واقف اتفضل 

خالد.تحت امرك ي فندم 

فريده لبست ونزلت الشركه 

خالد.انسه فريده استاذ اكمل عايز حضرتك ف مكتبه عشان الاجتماع 

فريده.اجتماع ازاي ولسه محدش جه 

خالد.دي أوامر اكمل بيه 

فريده.تمام روح انت 

دخلت مكتبه 

فريده .خير ي اكمل بيه كنت عايزني ف اي واجتماع اي اللي من غير شركاء وموظفين 

اكمل. رفع سماعة التلفون 

مش عايز حد يدخل علينا مفهوم احنا ف اجتماع مغلق 

فريده.ع فكره انا بكلم ي اكمل بيه رد عليا

اكمل.قام من مكانو ووشو مش بينظر بخير ابدا 

ومسكها من دراعها جامد لدرجة أن فريده اتوجعت 

فريده.اهههه سيب ايدي انت اتجننت 

اكمل.انا فعلا اتجننت ونتي السبب مش اكمل السيوفي اللي حتت بنت زيك تخدعه 

فريده.احترم نفسك ي اكمل بيه وبعدين خداع اي اللي بتقول عليه 

اكمل.ساب دراعها لما سمعها بتتألم وقالها هتعرفي بعدين 

وبعد كده دخل المساعد بتاعه وبقيت الشركا

وبدء الاجتماع وكان. طول الوقت باصص عليها ومكنش مركز مع الاجتماع وبعد ما خلص الاجتماع قعد هو وواحد من الشركا

وهي جات تتطلع وقفها 

اكمل.انسه فريده بعد ازنك اقعدي راجعي الورق وشوفي اي اللي محتاج يتعدل أو يتغير 

فريده.اوكي  تمام 

اكمل قاعد وهو وشريكه يضحكه ويهزرو وهي عند المكتب بتعدل الورق

اكمل.انا بجد مش عارف الزمن اللي وصلنا ليه ده 

طب بنات الليل وعرفنا بيروحو كباريهات ليه عشان فقرا وعايزين فلوس 

طب بنات العائلات والانسات يروحو ليه 

شريكه.ههههه يعم كل بيدور ع الفرفشه والمتعه 

اكمل.طب يعم لما يدورو يشوفو حد عدل ولا احنا ملناش نفس 

شريكه.النفس بقا ي اكمل 

اكمل بقرف لفريده فعلا النفس نفس واطيه وحقيره 

فريده.اتوترت والورق وقع منها 

فريده .انا اسفه مكنتش اقصد

شريكه. بنظره خبيثه ولا يهمك فريده هانم تحبي اساعدك 

اكمل.لا مفيش داعي انت يدوب تلحق مواعيدك

شريكه.اه يخبر فعلا اتاخرت سلام 

اكمل.تحبي اساعدك 

فريده.لا شكرا مش عايزه مساعده 

اكمل قام من مكانو وراح عندها 

اكمل.ليه ده انا حتي مساعدتي حلوه جدا ولا انا مشبهش 

فريده.حضرتك تقصد اي 

اكمل بضحكة استهزاء ولا حاجه وقرب منها جامد 

ولف قعدها ع رجله 

فريده انت بتعمل اي انت اتجننت 

اكمل.اي ادايقتي اسف اومال مدايقتيش ليه امبارح ونتي ف حضن المعفن ده ولا هو لمسته غير  خلاص نقلدو 

مش كان ماسكك كده من وسطك ومقربك منو كده وبيمشي ايدو عليكي

فريده.اوعي ي زباله ي حيوان انت اول واخر مره تتجرء عليا كده انت سامع

اكمل.اممممم شكل ادائي معجبكيش هو احلي صح 

فريده.لاخر مره بقولك ابعد عن طريقي وملكش دعوه بيا دي حياتي ونا حره فيها ونت مش ولي امري 

اكمل بدء يغضب ووشه يبقي كتلة لهب 

فريده حست انها ممكن تموت ف اللحظه دي جريت من قدامو 

اكمل طلع من الشركه وروح بيته فتح فيس وبعت رساله 

اكمل.هدي ازيك عارف اني مقصر معاكي معلش لو فاضيه ممكن نكلم شويه انا بجد محتاجك اوي 

بعت الرساله ونام وصحي لقاها ردت 

فريده.اكمل وحشتني اوي فينك كل ده ومالك شكلك تعبان 

اكمل صحي ع صوت الاشعارات 

اكمل.انت فعلا تعبان جدا اول مره احس الاحساس ده مخنوق اويييييي 

فريده بالرغم من الموقف اللي حصل بينهم بس حست قد اي هو فعلا موجوع وتعبان 

فريده.لو مش هيدايقك احكيلي 

اكمل.انا طول عمري لوحدي فتحت عيني ملقتش لا ام ولا اب وملقتش غير  اخويا هشام رباني فعلا بس تربيه قاسيه كان بيعامل الخدامين احسن مني وعمرو معلمني حاجه مفيده كان طول النهار مع الستات ف الشركه وباليل يجبهم البيت 

اول مكبرت شويه مسكني كل الشغل مبقاش بيعمل حاجه غير انو بياخد مني فلوس وبس وبعد كده عرفت انو بيتعاطي مخدرات دخلتو مصحه نفسيه وكان بدء يتحسن وفجاه لقتهم بيتصلو عليا ونقلولي خبر وفاته زعلت عليه جدا بالرغم من قسوته عليا وبعد كده قررت اسافر انجلترا وأسس شغل هناك عرفت واحد هناك اسمه مازن كان فعلا اكتر من صديقي  وبدء يعرفني ع صحابه وكده ومنهم  ليندا حبتها نستني اللي كنت فيه خطبتها وتجوزنا وبعد سنتين سمعت مراتي بتكلم مازن وبتقولو وحشتني وقررت اراقبها كانت حطالي منوم عشان تروح تشوفو بدلت العصير ورقبتها ورحت شوفتها معاه ف سريره وطلقتها ورجعت مصر قررت اعيش حياتي واي واحده تعجبني ادفع وخدها شويه وبعدين ارميها بس عمري مقربت من عزراء أو ازيت بنت بريئه كل واحده كانت بتيجي بمزاجها 

فريده فنفسها ياااااه ي اكمل انت شايل كل ده جواك وانا اللي كنت مفكراك شيطان  اول مره اغلطت ف حكمي ع حد 

فريده.طب ليه مفكرتش تحب تاني ي اكمل بيه وتعيش حياتك ودور ع بنت تحبك وتصونك صدقني مش كل البنات زي بعض 

اكمل.للاسف كنت مفكر كده وفعلا قلبي كان بدء يدق لفريده شركتي بس طلعت زباله وخاينه زيها زي اي واحده 

فريده.ازاي يعني عملت اي وليه بتقول كده 

اكمل.شوفتها بعيني وواحد حضنها ف البار وبيمسك كل حته ف جسمها 

فريده كانت مصدومه من اللي بيقولو 

فريده.لا مستحيل اكيد انت فهمت غلطت مش معقول 

اكمل.ونتي اي اللي مأكدلك كده بقولك شوفتها بعيني دي وبعدين مالك بدافعي عنها كده ولا هي عشان ست زيك 

فريده.لا بس ممكن تكون ظالمها حاول تسمع منها هي الاول ي اكمل 

اكمل.بدء يكون عندو امل من جديد انو يكون غلطان فعلا 

اكمل.عندك حق ي هدي بجد انتي اجمل صديقه ليا بحبك اوي

فريده سمعت بحبك دي وقلبها بدء مش ف مكانو 

اكمل.انا هقفل دلوقتي وورح اشوف الموضوع ده 

وفعلا. قفل اكمل وقرر يرن ع فريده 

اكمل الو فريده ازيك انا بجد بعتزرلك ع اللي حصل بس مكنتش ف وعيي ويريت تقبلي اعتزاري وكمان. تقبلي عزومتي ع الغدا 

فريده.تمام ماشي 

ولبست فريده وتشيكت ونزلت 

وأكمل.كان وصل قبلها وجهز كل حاجه 

فريده وصلت وكانت بتركن العربيه ف الجراچ وفجأه لقت حد ركب جنبها وفضل يعتزرلها ويبوس أيدها وحضنها ف اللحظه دي اكمل كان شايف كل حاجه 

فريده.اكمل هفهمك كل حاجه بالله عليك متفهمش غلطت 

اكمل.مش محتاج افهم خلاص انا فهمت انت طلعتي اوسخ من بنات الليل تفووووو 

سابها ومشي

والولد مين ده ي فريده  

فريده ضربتو بالقلم ده واحد ارجل منك مش زباله زيك وجرت ورا اكمل وفضلت تنادي عليه بس هو كان مشي ودخلت بعد ما مشي الكافيه لقتو كان حاجزو ليهم وعملها مفاجأه قعدت ف الارض وفضلت تعيطت 

يااااتري مين الولد ده واكمل هيعمل اي وفريده هتعرف تبرء نفسها 

الجزء الخامس :

وقفنا لما اكمل ساب فريده ومشي وهي دخلت الكافيه وشافت المفاجاه وفضلت تعيطت 

بعد كده رنت ع رنا جات خدتها 

رنا.مالك ي فريده فيكي اي بتعيطي ليه كده 

فريده اترمت ف حضن. رنا ومكنتش قادره تكلم ولا تقول اللي حصل معاها 

فريده.من كتر العياط نامت ف حضن رنا وبيتت عندها 

اكمل طلع ع البار وبعد مكان مبطل شرب رجع ليه واقوي من الاول نده ع المدير وطلب منو يجبلو بنت تسهر معاه بس الصدمه بقا أن البنت دي كانت ليندا 😮اكمل من كتر الشرب مكنش عارفها بس وشها وصوتها مألوف عليه 

وهي اول ما شافته كانت هتجري ومش هتوريه وشها بس هو جري عليها وحضنها فكرت انو لسه بيحبها وخدتو وروحو بيتو 

 أول ما وصلو أكمل نام ومقعدش معاها وكان ع لسانو ليه خونتيني انا كنت حبيتك بجد هو احسن مني ف ايه هي فكرت أن الكلام ليها بس هو قال اسم فريده ف الاخر 

ليندا.وياتري مين دي كمان اللي عايزه تاخدك مني ي اكمل 

بس ع مين وحيات ربنا مهسيبها وهندمها ع اليوم اللي فكرت تبصلك فيه 

تاني يوم صحي اكمل لقي ورقه مكتوب فيها 

شكرا ي حبيبي بجد كنت وحشني اوي اوي ويوم امبارح ده اكدلي انك لسه بتحبني بجد 

هتوحشني ليندا 

اكمل.كان هيتجنن وبرج من عقله هيغيب مش مصدق انها رجعت وكمان كانت معاه وهو اتعامل معاها ولا كأنها خانته 

اكمل. قام يشرب قهوه ويفوق بس مش قادر يفتكر اللي حصل خالث 

وقام راح الشركه وطلب. فض الشراكه مع شركة المنشاوي 

أما فريده.صحت من النوم لقت نفسها ف بيت رنا قامت مفزوعه

رنا.صحي النوم ي جميل كل ده نوم 

فريده اه دماغي اسفه ي رنا بج. مش عارفه نمت ازاي 

رنا.ولا يهمك ي روحي انتي اختي وحببتي 

فريده.سرحت شويه وعينها دمعت 

رنا.بتفكري.ف اكمل ي فريده

فريده.نكرت لا طبعا. منتي عارفه انا مستحيل احب اكمل انا بس بعلمو درس

رنا.هههه بس انا مجبتش سيرة انك بتحبيه ي فوفا 

فريده.اتعصبت قصدك اي يعني ي رنا 

رنا.قصدي كده انك بدل ماتعلميه درس  بقيتي انتي التلميذه ووقعتي ي فوفا 

فريده.مستحيل انتي اجننتي 

رنا.دي حقيقه متحاوليش تنكري وتكدبي. ع نفسك انتي حبيتي اكمل ي فريده 

فريده.انهارت لا مستحيل اكمل مش بيحبني ده عايز ينتقم مني ي رنا مستحيل افضل قافله ع قلبي وسلمو لواحد ميستاهلش 

رنا.حضنتها اهدي طيب ي فريده وان شاء الله كل حاجه هتتحل 

ف الشركه 

اكمل لخالد 

اكمل.عملت اي ف موضوع فض الشراكه مع المنشاوي 

خالد.للاسف ي اكمل بيه دلوقتي منقدرش نفض الشراكه معاه 

لان فيه شروط جزائيه وحاجات كتير 

اكمل.مش مهم انا هتكفل بكل حاجه

خالد. ي اكمل بيه احنا مش بنكلم ف مليون ولا خمسه 

دول 100مليون دولار مينفعش

اكمل.واي العمل ي خالد

خالد.هنضطر نرضي بالأمر الواقع ونستحمل لحد ما الصفقه تتم 

اكمل .اوووووف خلاص ي خالد تقدر تروح انت 

خالد.تحت امرك ي بيه وخرج خالد

اكمل.قاعد هيتجنن من اللي شافه وف نفسه مضطر اشوف وشك قدامي كل يوم لحد ما شغلي يخلص بس وديني لحزنك ع نفسك يبنت المنشاوي 

فريده.قامت روحت ورن عليها خالد بيبلغها بالاجتماع 

فريده .رنا انا مش عايزه اروح انا هفض الشراكه  بيني وبينو  

رنا.اي لا طبعا انتي اتجننتي كده كل حاجه عملتيها هتدمر وكمان ده شغل ابوكي حرام عليكي تدمريه عشان مشاكل خاصه بيكي

فريده .فعلا ي رنا عندك حق خلاث انا هروح البيت وروح الشركه 

رنا.اوكيه ي روحي لما توصلي طمنيني بقا 

فريده.ماشي ي رنا سلام 

وصلت فريده الشركه وكانت هتموت من الخوف لأنها عارفه اكمل لما بيكون غضبان بيبقي. زي إعصار تسونامي 

دخلت فريده مكتبه مكنش لسه حد جه 

فريده.حاولت تبرء نفسها وتعرفوا الحقيقه 

بس اكمل رفض يسمعها 

فريده.اكمل حاول تسمعني انا والله العظيم 

اكمل .قاطعها انسه فريده ده لو فعلا انسه احنا ميربطناش اي حاجه غير الشراكه وبس ويريت متتعديش حدود انا اكمل بيه ونتي فريده هانم

فريده.وقلبها وجعها وعيونها مليانه دموع 

تمام ي اكمل بيه اسفه 

وبدء الاجتماع وفريده.عينها متشالتش عن اكمل وهو كمان كان جواه صراع بين قلبه وعقله وكان بيبص عليها لما تكون مش واخده بالها 

شريك.انسه فريده.لازم اتنين مننا يسافرو شرم الشيخ عشان نكمل الشغل 

الشريك كان بيبص ع فريده ومتاخد بجمالها 

لو كده احمم ممكن نروح انا ونتي ي فريده هانم 

فريده.اه قاطعها اكمل 

اكمل لا انسه فريده هتيجي معايا انا 

الشريك.ليه ي اكمل بيه احنا منشبهش ولا ايه 

اكمل.ههه لا ازاي ده نت تشبه دوله ي باشا 

الشريك.قصدك اي ي بيه 

اكمل.ولا حاجه بس انا اللي هروح لاني وشركة المنشاوي داخلين باعلي نسبه ومن حقنا ندير الشغل 

بقيت الشركاء صح اكمل بيه عندو حق

الشريك.بيبص لأكمل وهيتجنن منو

وأكمل.بضحكة انتصار بيبص لشريكه

فريده.كانت عماله تبص لأكمل جامد ومش قادره تشيل عينها من عليه وهي برضو نسيو أن حواليهم  ناس 

وبد. ما طلعوا فريده جريت ع اكمل وبعصبيه

أكمل بيه انا مش موافقه وبناءا ع اي تقول اني هروح معاك اي عيله صغيره انا عشان تحكم فيا 

اكمل.ببرود اعصاب 

تشربي حاجه ي فريده هانم 

فريده تنحت من برودة ده وكانت هطق وهي عماله تاكل ف نفسها وده قمه في البرود 

اكمل وقف مره واحده قدامها 

اولا لما تكلمي مع حد تبص ف عينه عشان ميحسش انك بتقللي منو 

ثانيا اول واخر مره تعلي صوتك ونتي بتتكلمي معايا 

ثالثا بقا انتي رايحه برضاكي أو غصب عنك مع أن هههههه انا عارف انك هتموتي اصلا من الفرحه عشان تكوني معايا ولا اي

فريده.انت انسان بارد ومستفز 

اكمل.هو اللي يقول الحقيقه يتشتم كده 

فريده.اه ونسيت اضيف حاجه 

اكمل.اه سافل وحقير يعني 

فريده هههه طب. والله كويس انك عارف نفسك وجات ماشيه 

اكمل.لفها ليه طب بزمتك في احلي من كده وغمزلها 

فريده جريت منو 

وأكمل. فضل يضحك ع كسوفها ومنظرها لما قربها منو 

اكمل.ف نفسه مش عارف هتعملي اي فيا تاني ي بنت المنشاوي 

مشي اكمل وروح بيته وفتح دخل رما نفسه ع السرير وبعد كده دخل اخد شاور وباب الشقه خبطت 

كان مفكره البواب جايبلو اكل 

بس فتح لقاها ليندا 

اكمل ليندا هو انتي

ليندا.اترمت ف حضنو اكمل حبيبي وحشتني اوي معقوله نستني ونسيت الليله اللي قضيناها سوي 

اكمل مكنش مستوعب اللي بيتقال

اكمل.وكان ف صدمه مش قادر يستوعب اللي حصل لانو كان واخد عهد انو مش هيقرب من اي واحده تاني وأن هو حب فريده وعايزها هي وبس 

ف كافيه رنا.الوووو انت فين ي زفت اخرت ليه كده 

الشاب.جاي اهو خمس دقائق اكون عندك 

وصل الشاب عند رنا 

واول ما تقبلوا فضلوا يضحكوا 

الشاب.ده نتي طلعتي عقربه بجد 

رنا .ع أساس انك الملاك بجناحات يسي فارس 

فارس.بس ع الاقل انا بعمل كده عشان بحبها أما انتي بقا عشان فلوس اكمل

رنا ومين السبب ي استاذ فارس مش انت اللي حبيت فريده وحنا كنا مخطوبين 

فلاش باك

رنا.فريده انا بحب واحد وهو كمان بيحبني وهيكلم بأبي وهنتخطب

فريده.يروحي الف مبروك فرحتلك بجد

رنا .فريده فارس خلاص جاي يخطبني 

فريده.بجد امتي 

رنا.الاسبوع الجاي 

فريده.يقلبي بقا مبروك وعقبال الفرح ي رنونا تمام انا هاجي الخطوبه 

يوم الخطوبه 

رنا.فوفا اي القمر ده تجنني بجد تعالي سلمي ع خطيبي 

فارس اول ماشاف فريده تنح ومكنش عايز يسيب أيدها 

فريده.الف مبروك ي فارس 

فارس وهو ماسك أيدها جامد.وبيبصلها الله يبارك فيكي ي فوفا اسف بس رنا دايما مش. بتقول غير الاسم ده عشان كده نديتك بيه 

فريده ادايقت بس مبينتش  لا عادي محصلش حاجه انت اخويا برضو ي رنونا 

فارس ادايق اوي من كلمة اخويا دي 

فارس ورنا راحو يرقصو 

فارس.يبنتي نادي ع صاحبتك ترقص معاكي وكده 

رنا.اه صح عندك حق 

رنا.يلا ي فوفا عشان خاطري بقا

فريده.خلاث ي مجنونه يلا 

كلهم كانوا بيرقصو بس فارس مشلش عينو من ع فريده وكل شويه يقرب منها بحجة انو بيرقص مع خطبتوا 

بعد الخطوبه بشهر فارس ورنا قاعدين سوي ومعاهم فريده ف. كافيه 

رنا.قامت تعمل مكالمه بره وفارس وفريده قاعدين 

قام من الكرسي بتاعه وقعد جنبها 

فريده خير ي فارس في حاجه 

فارس.ده فيه حاجات ي فريده 

بصراحه كده ومسك أيدها انا بحبك انتي ي فريده وعايزك انتي مش عايز رنا انا وافقت ع رنا وكنت فاكر اني بحبها 

فريده.انت مجنون رسمي ازاي تفكر كده رنا صاحبتي واختي مستحيل اعمل كده وعشان خاطر رنا بتحبك مش هقولها عشان متتصدمش فيك ي استاذ فارس 

وحضنها مره واحده فريده صدقيني 

دخلت رنا ف اللحظه دي 

رنا.اتصدمت ضربتو بالقلم ومشت وفريده وراها 

فريده.رنا اسمعيني والله العظيم انا ماليش زنب هو اللي عمل كده صدقيني 

رنا.بعدت سنه عن فريده بس رجعو اتجمعو تاني 

ولما عرفت موضوع اكمل قررت تتفق مع حد وتنتقم وملقتش غير فارس عشان عارفه انو قد اي هيتجنن ع فريده 

باك

فارس.خلاص بقا احنا دلوقتي بتجمعنا مصلحه واحده وهي نبعد اكمل عن فريده 

ليندا جات مره واحده 

ونا كمان معاكم وحكت لهم كل حاجه وبقوا هما التلاته ع فريده وأكمل 

ف بيت اكمل رن ع فريده.لو سمحتي تجهزي بكره عشان خاطر هنسافر شرم نخلص الشغل 

فريده.بعصبيه حاضر وقفلت السكه 

اكمل بضحك هههههه مجنونه والله بس بجد بعشقك ي مجنناني 

تاني يوم اكمل وفريده تقابلو 

اكمل.انتي رايحه فين 

فريده.هركب عربيتي فيه حاجه 

اكمل.لاء محدش فينا هيركب عربيات احنا هنسافر بطياره 

فريده.بتترعب من الطيران بس مكنتش قادره تكلم عشان ميتريقش عليها ويفكرها ضعيفه 

فريده ف الطياره اول ما طلعت 

كانت مرعوبه ومغمضه عينها وبالغلطت مسكت ف لبس اكمل 

اكمل.باصص عليها وعمال يضحك 

واول ما الطياره عليت فريده صوطت وحضنت اكمل

فريده متسبنيش والنبي أن خايفه 

اكمل.اهدي ي حببتي متخفيش انا جنبك اهدي ونامي 

فريده.لا انا هنام زي ما انا 

اكمل.هههه خلاص نامي 

وفعلا نامت فريده ف حضن اكمل اول ما وصلوا الفندق 

 كانت فريده هتتصدم 

😂😵😵

تفتكرو ليه اتصدمت 

واي اللي هيحصل معاهم 

والعصابه هتتكشف ولا لاء 

الجزء السادس والسابع :

وقفنا لما وصل اكمل وفريده الفندق فريده اتصدمت لما لقتوا حاجز غرفه واحده لزوج وزوجته 

الموظف .اتفضل حضرتك انت والمدام المفتاح 

اكمل.شكرا 

فريده.انت اجننت ازاي تعمل كده  انت انسان حيوان 

اكمل.ببرود اولا مينفعش تعلي صوتك احنا في مكان عام ثانيا عيب تكلمي جوزك كده 

فريده.😤جوز مين انت صدقت نفسك ولا اي انا مستحيل اقعد معاك ف اوضة واحده 

اكمل.لا هتقعدي ي فريده برضاكي أو غصب عنك

فريده لسه متخلقش اللي يجبر فريده ع حاجه 

اكمل.متخلنيش اعمل حاجه تندمي عليها 

فريده.هههه اللي عندك اعملوا 🙄

اكمل.ماشي وراح شايلها 

فريده.بفزع انت بتعمل اي نزلني ي حيوان 

اكمل.لما تحترمي نفسك وتسمعي الكلام ابقي افكر انزلك

فريده .خلاص اسفه هسمع الكلام نزلني بقا 

اكمل.ايوه كده شاطره يلا اطلعي قدامي 

وطلعوا الأوضه

فريده.اوعي تفكر اني عشان قبلت اقعد معاك ف اوضه واحده يبقي هنام جنبك ده نت بتحلم 

اكمل.انا اصلا متستنضفش انام جنبك مش استايلي بصراحه الواحد عايز كده انثي تدلعوا مش بنت اخته هربانه من الحضانه  وع فكره حجزلي للغرفه كان بسبب أن مفيش غرف تاني وبقيت الفنادق كومبليت يعني مش هتهف ف عقلي وودي نفسي ف داهيه عشان مفعوصه زيك

فريده.انت انسان حقير وزباله 

اكمل.شوفي حاجه جديده عارفهم دول 

فريده كانت هطق خلاص من برودو انا مش طفله ي استاذ اكمل انا بنت كبيره وواعيه وفاهمه 

اكمل. قعد جنبها وقرب منها ومسك أيدها 

فريده.بدئت تتوتر 

اكمل.مالك خايفه كده ليه مش هعضك 

فريده.لا لا انا مش خاي خايفه 

اكمل.هههه لا مهو واضح ونتي زي العربيه اللي بتشطب بنزين 

وقرب منها اكتر وبقت أنفاسهم واحد 

فريده من الخوف والكسوف غمت عينها 

اكمل بعد عنها

اكمل.فتحي عينك انا معملتش حاجه متخفيش 

فريده .انت مش محترم ووقح 

اكمل.شايفك متعصبه اي كنت عيزاني ابوسك 

فريده .انت بجح وقليل الادب 

اكمل.هههه هو فيه احلي من كده 

وغمزلها وسابها ومشي 

فريده بعد ما مشي قعدت تضحك 

ودخلت تاخد شاور وهو نزل البار قعد يشرب وطلع الأوضه 

فريده.اي ده اكمل مالك انت شارب 

اكمل.هههه اي بس انا لو شربت المحيط هفضل فايق بس عارفه مين السبب ف حالتي دي 

انت ي فريده.

فريده.بأستغراب انا مالي انا 

اكمل.مالك اني حبيتك ونتي مقدرتيش حبي ليكي وعملتي زي اي واحده خونتيني 

فريده.خونتك اي انت اجننت مستحيل انا اعمل كده 

اكمل.متحاوليش تكدبي انا شوفتك مرتين بعيني دي وحاولت اكدب نفسي بس مقدرتش ف البار وف عربيتك 

فريده.ف كل مره كان سوء تفاهم 

اكمل.سوء تفاهم ازاي 

فريده.ايوه ي اكمل ساعة البار واحد كان سكران وفاكرني حببته

أما الحيوان التاني دي فكان خطيب صاحبتي بس كان بيحاول يتقرب مني ولما صاحبتي عرفت فسخت الخطوبه ومن ساعتها بيحاول يكلمني 

اكمل.بلهفه بجد ي فريده يعني انتي مش بتحبي حد خالص 

فريده.لا ي اكمل عمري ما حبيت حد 

اكمل.حضنها فريده عشان خاطري اوعي تخونيني أو تكدبي عليا ف يوم انا بجد بكره الكدب 

فريده.ف اللحظه دي دموعها خانتها كانت نفسها تقولو كل حاجه ونها كانت عايزه تنتقم منو بس حبتوا بجد 

فريده.اكمل اكمل انت نمت 

فريده.نيمت اكمل ع السرير وقعدت هي ف البلكونه 

رنا رنت ع فريده.

رنا.الووو فوفا ي قمر عامله اي واخبار الشيطان اي 

فريده .متقوليش عليه شيطان ي رنا 

رنا.الله الله وده من امتي أن شاء الله مطول عمرك بتكرهيه وعايزه تنتقمي منو 

فريده.فعلا انا سميته شيطان وكنت عايزه انتقم منو وجيبوا راقع تحت رجلي واشوفو مزلول وبعدها اضحك ضحكة انتصار 

بس كل ده كان ف الاول انا دلوقتي عرفت اكمل بجد انسان ف براءة الأطفال وطيب جدا بس هو اللي بيحاول يبان شيطان 

رنا.امممم ي حنينه طب وبعدين هتعملي اي ف خطتك 

فريده.انا هعترف لاكمل بكل حاجه ومش هسيبوا يضيع مني انا بحبه وهعمل المستحيل عشان يسامحني 

رنا.ماشي ربنا معاكي وان شاء الله يصدقك وتعيشوا متهنيين

فريده.يرب ي قلبي يلا سلام بقا 

رنا.سلام وبقي طمنيني 

وقفلت فريده مع رنا 

ودخلت نامت ع الكنبه اللي قصاد اكمل 

تاني يوم اكمل.صحي ع رساله من ليندا 

ليندا.اكمل حبيبي وحشتني اوي وعارفه اني كمان وحشاك جدا انا عرفت انك ف شرم عشان كده سافرت انا كمان عشان اكون معاك ي حبيبي ونقضي وقت حلو سوي زي المره اللي فاتت 

باي ي روحي 

اكمل.يبنت الكلب ورحمة امي وابويا ي ليندا لندمك ع حياتك 

لبس اكمل ونزل يقابل شريك ليه 

وساب فريده نايمه 

رنا راحت لفريده  الفندق بحجة ان عندها شغل 

فريده.اي ده رنا بتعملي اي هنا 

رنا.اي ده فوفا حببتي ي ع الصدف انا معرفش انك نازله هنا 

فريده.صدفه غريبه فعلا بس جميله جدا وحشاني بجد

رنا.حضنت فريده ونتي كمان ي قلبي وحشاني. خالص خالص 

فريده.تعالي اعرفك ع اكمل 

رنا .ماشي اوكيه 

فريده .اكمل دي رنا صاحبتي وعشرة عمري ورنا ده استاذ اكمل شريكي 

رنا.فرصه سعيده ي اكمل بيه 

اكمل.انا اسعد ي رنا هانم 

رنا.انا حابه نتغدى مع بعض النهارده لو معندكمش مانع 

اكمل.لا مفيش مانع ولا حاجه 

فريده .تمام ي قلبي

رنا.خلاص اتنقنا 

فريده.تعالي معايا عيزاكي 

فريده .ماشي بعد ازنك ي اكمل بيه

اكمل اتفضلي 

رنا.فريده انا مش مستريحه للراجل ده شكله خبيث اوي ومكار

فريده .متهيألك ده طيب اوي وبيحبني جدا 

رنا.فريده قبل ما تاخدي خطوة انك تقوليلوا لازم تتأكدي انو مش عاملك فخ ونو بيحبك بجد 

فريده .صح عندك حق بس هنتأكد ازاي 

رنا.قلبي ف الفون بتاعه اكيد هتلاقي حاجه كده ولا كده 

فريده.تمام ي رنا هروح دلوقتي عشان ميشكش 

رنا.اوكيه ي روحي نتقابل ع الغدا باي 

بعد ما رنا سابت فريده قابلت ليندا وتفقوا ع خطه 

ف المطعم ع الغدا قعدوا هما التلاته ياكلو 

اكمل.بعد ازنك هروح التويلت 

فريده ورنا تمام 

وهو خارج وقفت قدامو ليندا 

رنا.فريده بعد ازنك هروح عشان مديري عايزني وبقي اعتزري لأكمل بيه 

فريده تمام ي قلبي 

ليندا.اكمل.حبيبي وحشتني 

اكمل.شال أيدها من عليه ومسك أيدها 

اكمل حسك عينك ايدك تتمد عليا تاني بدل مقطعهالك انتي سامعه 

ليندا اي ي اكمل اللي يشوفك ونت متعصب مني دلوقتي ميشفكش ف الليلة اللي قضناها سوي 

اكمل.خنقها 

ليندا .اييي رقبتي

ليندا .اييي رقبتي سبني انت اجننت 

اكمل.اه اتجننت عارفه ليه 

عشان عرفتك وحبيتك انتي انسانه رخيصه وزباله 

ليندا.لا ي اكمل انت لسه بتحبني وبتموت فيا 

اكمل.بحبك وبموت فيكي وبتمنالك الرضا ترضي 

كان زمان دلوقتي انا طولت اطلع روحك ف ايدي هعملها بس مش عايزه اروح السجن ف زباله زيك 

ولاخر مره بحظرك ابعدي عني انا دلوقتي بحب واحده ضفرها برقبتك وهي اللي فعلا تستحق تملك قلبي يلا غوري 

اكمل.رجع لفريده 

فريده كل ده ع فكره كنت هقوم اطلع فوق 

اكمل.حقك عليا اصلي شوفت واحد صاحبي وقفت تكلمت معاه 

فريده تمام انا هطلع انام بقا

اكمل.بغمزه اجي احكيلك حدوته 

فريده.ههههه لا شكرا كبرت ع الحاجات دي

اكمل .لا منا حدودتي للكبار فقط 

فريده بجح وسابته وطلعت الاوضه 

بعد ما طلعت فونها رن 

الووو فريده ازيك ممكن تقابليني كمان خمس دقايق

فريده.خير في اي ي رنا

رنا.مفيش وقت هقولك لما اشوفك 

فريده.تمام ماشي سلام ونزلت فريده وصلت لقت رنا وليندا سوي 

فريده.خير ي رنا في اي ومين دي 

رنا.تعالي هقولك كل حاجه 

بصي.ي.فريده انا عارفه أن اللي هقولو ده صعب عليكي بس دي الحقيقه والست دي هتفهمك كل حاجه

ليندا.انا ليندا 

فريده.طليقة اكمل 

ليندا.اممم بصي مش بالظبط لان بعد اللي حصل تقدري تقولي حببته وعقشته

فريده.انا مش فاهمه حاجه 

رنا.ثواني ي فريده.هي هتفهمك كل حاجه 

ليندا.خرجت فيديو لأكمل لما كان سكران وبيخرف بحب فريده.بس مقالش اسمها ف ليندا قالتلها انو كان بيكلم عليها هي 

وتاني فيديو مقطع لما اكمل.كان بيقول لليندا بحبك ساعة المطعم 

فريده.سمعت كل ده وتصدمت حرفيا مش مصدقه 

ليندا.انتي اكيد بتكدبي عليا مستحيل اكمل يعمل فيا كده 

ليندا.لا صدقي اكمل خلاكي تحبيه وتقعي فيه بس عشان يكسرلك غرورك وكبريائك وبعدين يسيبك 

فريده.رنا ونتي عرفتي كل ده منين 

رنا.بعد ما طلعت من عندك قابلتني الست دي وورتني كل حاجه وحكتلي لاني صاحبتك الوحيده وقالتلي لازم انقذك 

فريده.انهارت ومبقتش قادره تبطل عياط وترمت ف حضن رنا 

رنا.اهدي ي حببتي هو ميستاهلش دموعك دي صدقيني ولازم نندمو ع اللي عملو وتجيبو راقع تحت رجلك 

فريده.صح عندك حق لازم انتقم منو ع وجع قلبي ده 

ليندا.طب استأذن انا كده عملت اللي عليا سلام 

فريده طلعت الاوضه لقت اكمل

اكمل جري عليها حضنها كنتي فين بكلمك كتير مش بتردي ليه قلقتيني عليكي 

مالك ي حببتي مسهمه كده ليه فيكي حاجه اطلبلك دكتور 

فريده بنظرة الم وحسره 

فريده ليه ي اكمل 

اكمل.ليه اي ي حببتي مالك

فريده ضربته بالقلم اياك تنطق الكلمه دي تاني انت اوسخ انسان شوفته ف حياتي عملتلك اي عشان تعمل فيا كده تخوني مع طليقتك اللي هي اصلا سبب كرهك للبشر بتخدعني

قولتلي اوعي تخدعيني اوعي تكدبي عليا ونت اللي بتغشني وتخدعني ليه حرام عليك 

اكمل.فريده . اهدي عشان خاطري والله العظيم مكت ف وعيي صدقيني

فريده.مستحيل اصدقك انت انسان زباله وكداب مش عايزه اشوفك ف حياتي تاني بره 

وخرجتو وقفلت باب الاوضه وبعد كده لمت هدومها ورجعت ع مصر 

اكمل.نفسيته ادمرت وتعب جدا ومبقاش يطلع من اوضته  خالص 

وفريده بنفس الوضع واسوء كمان 

رنا وليندا وفارس بيحتفلوا بأنتصارهم 

بعد ما شربو وروحو 

فارس راح لفريده .

الباب بيخبطت 

فريده فتحت لقيته فارس 

فريده.انت عايز اي وازاي تيجي لحد هنا 

فارس.عايزك انتي ي فريده .

ودخل وقفل الباب 

فريده.لو مطلعتش من هنا هصوطت ولم عليك الناس كلها 

فارس انتي ليه بتعملي معايا كده انا بحبك ي فريده 

فريده.ونا بكرهك ومش بطيقك امشي من هنا 

فارس .مش ماشي ي فريده الا لما اخدك وتكوني ليا 

فريده.قصدك اي 

فارس.هتعرفي دلوقتي وحاول يعتدي عليها 

فريده.فارس ابعد عني بالله عليك هتستفاد اي حرام عليك

فارس انا بحبك ونتي مش راضيه تديني فرصه ملقتش غير الطريقه دي 

فريده.حرام عليك بقا فوق انت مش ف وعيك ي فارس 

وفريده فضلت تقاوم لحد مانهارت وفضل تصرخ و تعيطت

فارس فاق من اللي كان هيعمله 

فارس.فريده حقك عليا انا اسف مش عارف ازاي كنت هعمل كده 

انا اهون عندي اموت ولاني اعمل فيكي كده حقك عليا 

فارس قعد جنبها انا عارف انك عمرك مهتحبيني وحقك انا انسان ندل وجبان 

فريده. فارس ابعد عني بالله عليك انا بقيت خلاص زي الميته معنديش حاجة اخسرها خلاص 

فارس .ليه كل يعني حصل اي 

فريده.حصل اني خسرت اكتر بني ادم حبيته مبقتش باقيه ع الدنيا خلاص فلو سمحت ارجوك لو فعلت بتحبني ابعد عني 

فارس.انا فعلا بحبك بس مش هبعد عنك الا لما ارجعك لأكمل 

فريده. اكمل دلوقتي عايش حياته مع ليندا 

فارس.لا انتي غلطانه اكمل مش مع ليندا وكل اللي حصل ده كان كدبه اكمل مقربش حتي من ليندا ي فريده

فريده.بدهشه ازاي أنت بتقول اي 

فارس.ده اللي حصل صدقيني 

وحكي فارس كل حاجه حصلت بس مجبش سيرة رنا لسبب نعرفه بعدين 

فريده.معقوله كل ده ونت عرفت منين كل ده 

فارس هاااااا كنت ف الفندق وسمعت كل حاجه وصورتها كمان 

ووراها الڤيديو 

فريده.كانت مبسوطه اوي وحاسه أن روحها رجعتلها وقررت متخسرش حببها تاني 

بعد ما فارس مشي 

فتحت الفون بتاعها لقته كاتبلها رساله 

أخبرني أيها النصف الآخر مني !

 يا من تسكن بعيداً عني ! 

اخبرني كيف حالي في الجهة 

الاخرى هناك بعيداً ؟ 

هل نحن متشابهان ؟ 

هل نحمل نفس المشاعر المحترقة

 ؟ نفس الالام ؟ نفس الافكار المهترئة ؟

 نفس الظروف العقيمة التي

 لا تنجب الراحة ؟؟

فقط قُل ذلك .فكُلما قـررتُ أن أغـادرك 

عَلق طَرف قَلبـي بحافّة أضلعـك 

لأقعُ بك مجدداً بمنتهـى الاستسلام

فقط لإني أتنفسك عشقآ فقط قل....يا انااااا احبك 

فريده.عينها دمعت من اللي الرساله وردت عليه 

اكمل.انا خلاص عرفت الحقيقه انا كمان بحبك اوي انت وحشتني ونفسي اشوفك 

اكمل.ونا كمان عشان فيه حاجه مهمه اوي لازم تعرفيها

وفعلا اتفقوا يتقابلو 

الجزء الثامن والاخير :

بعد ما فريده نزلت تشوف اكمل 

فريده.ازيك ي اكمل وحشتني اويييييي وحقك عليا اني ظلمتك بجد 

اكمل.عارف ي حببتي انتي ملكيش زنب خالص الزنب 

فريده.كلوا من ليندا 

اكمل.مش ليندا بس ومعاها كمان صاحبت عمرك ي فريده

فريده.مستحيل رنا اكيد غلطان أو حد بيحاول يوقع بيني وبينها 

اكمل.اهدي ي فريده دي حقيقه وهأكدلك كل حاجه دلوقتي 

وسمعها فويس وهي بتكلم ليندا وبتتفق معاها وڤويس تاني ليها هي ويوسف 

فريده كانت هتتجنن من اللي سمعاه

ف مكان تاني 

رنا.اهلا فارس كده عرفت حبيبة القلب كل حاجه صح 

فارس.مجبتش سيرتك زي ماقولتي وكل ده عشان خاطر متأزيهاش 

رنا.حرام اسفه بقا ي حبيبي هضطر.اموتها عشان اشفي غليلي 

فارس.احنا متفقناش ع قتل 

رنا.انت عبيطت يبني هو انا كنت هقولك ع هدفي الأساسي كده وخليك تبوظلي خططي هههه 

فارس.ابعدي عن فريده وأكمل ي رنا احسنلك والا هتندمي

رنا.ههه لا خوفتني يسي فارس 

رنا مش بتتهدد ي فارس 

ويريت بقا لما تصحي من دي الحق حبيبه القلب 

وخبطته بمسدس  وجريت 

عند اكمل وفريده

انا حاسه اني بحلم ليه تعمل فيا كل ده 

رنا.انا اقولك ليه 

فريده.رنا 

رنا.ايوه رنا ي فريده اكتر واحده بتكرهك ف العالم كلو وبحقد عليكي كمان ولما بتكوني بتتعزبي بفرح اويييييي 

فريده.ليه كل ده عملتلك اي 

رنا.خطفتي مني كل حاجه حلوه 

بابي كان دايما يقولي شوفي فريده عامله ازاي شوفي فريده شاطره ازاي 

ولما دخلنا الجامعه بقيتي واخده كل الاهتمام سواء من دكاترة أو طلبه 

حتي حبيبي فارس برضو حبك انتي 

ليه فيكي اي زياده عني انتي مش احلي مني ولا اغني مني ليه كلهم بيحبوكي كده 

فريده.مش مستوعبه كلامها من صدمتها فيها 

اكمل.انتي عايزه تعرفي ليه كل الناس بتحبها لأنها مش منافقه وجواها حقد وغل زيك 

رنا.هههههه شوف مين بيكلم عن الحقد والغل الشيطان يعظ هههه ده نت اكتر واحد كان بيكره فريده وع فكره لما تعرف اللي عملته هتكرها عمي كمان 

فريده.رنا ابوس ايدك كفايا حرام عليكي دمرتيني 

رنا.لا مش كفايا لازم حبيب القلب يعرف حقيقتك

اكمل بيه حابه اعرفك ع شخصيه فريده التانيه 

اكمل.هههه قصدك هدي 

رنا وفريده تنحو

فريده.بعياط هستيري انت كنت عارف ي اكمل 

اكمل.ايوه كنت عارف ي فريده 

فريده.ازاي طيب 

اكمل.هههه لانك ببساطه عبيطه كاتبه اسمك الصفحه الفيك بأسمك ع التليكولر وكمان عامله الصفحتين بنفس الرقم ومش خافيه البحث بالرقم فطبيعي لما اكتب الرقم هيظهرلي الاميلين 

عشان كده لو لاحظتي عمري مطلبت اقابلك   

فريده.طب ليه خبيت عليا كل ده وسايبني اتعذب 

اكمل.اولا عشان شخصيتك الفيك كانت فيها حنيه زي شخصيتك الحقيقه ع عكس اللي بتبينيه من قسوه وكره ونا كنت بحب اخرج كل اللي جوايا معاكي من حزن وألم وبكي زي الطفل ما بيبكي مع أمه 

ثانيا بقا.عشان اعرف قد اي انتي بتحبيني ولا لاء 

فريده.فضلت تضرب ف اكمل انت رخم وبارد ومستفز 

اكمل.وبحبك

رنا.حلو اوي الفيلم ده بس للاسف مش هينتهي نهاية رومانسيه هينتهي بحزن 

وقبل ما تضربها بالنار حد جه قدامها 

فريده فااارس ليه عملت كده بس

فارس ده اقل حاجه ممكن اعملها عشان تسامحيني ي فريده انتي وأكمل حقكم عليا 

فارس فارس اصحي 

فارس مات ي اكمل 

اكمل.جري ع رنا وخد منها المسدس بس هي كانت مستسلمه

رنا.ضحيت بنفسك عشانها قد كده كنت بتحبها ي فارس 

ده نت محبتنيش ربع حبك ليها 😭لييييبييه وجات الشرطه خدتها

فريده كان صعبان عليها رنا ع كل اللي عملته فيها ده 

واحد جه فضل يصرخ بصووت عاليييييي اخوياااا 

فريده.اتفاجأت لأنها أول مره تشوفو 

الراجل ده كان اخو فارس 

والصدمه الأكبر أن هو نفسه صاحب اكمل اللي كان بيخونو مع ليندا  طليقته 

اكمل.شد حيلك واللي عايز تعمله فيا اعملو

صديق اكمل.الشده ع الله ده قدرو ي اكمل وبعدين انا ياما عملت فيك ده عقاب ربنا 

فريده.انا مش فاهمه حاجه خالص حد يفهمني اي اللي بيحصل

اكمل.انا هفهمك كل حاجه 

بصي يستي ده صديقي اللي خاني مع ليندا وفارس طلع اخوه 

وهما اللي يساعدوني ف كشف ليندا ورنا 

فريده.ازاي

اكمل.انا هقولك

فلاش باك

لما اكمل كان ف بيته ونفسيته مدمره راحلو صديقه

انت اللي جابك هنا بعد السنين دي كلها ليك عين مش خايف اطلع روحك ف ايدي دلوقتي 

اكمل.اسمعني صدقني انا مخونتكش.دي كلها لعبة من مراتك عشان متعرفش مين موت اخوك 

اخويا وقتل انت بتقول اي 

صدقني ي اكمل اخوك مات بسبب جرعه زياده من الهيروين واللي ادتهالو كانت ليندا 

وهي اصلا السبب ف تعاطي اخوك اتعرفت عليه وخلته مدمن وكانت هتتجوزو لحد ما شافتك قررت تخلص من اخوك وبعدين تظهر ف حياتك وتجوزك وده اللي حصل فعلا 

بعد ما تجوزتو انت حاولت تعرف اخوك مات ازاي وحست انها ممكن تتكشف فعملت لعبة الخيانه دي ونا مشيت وراها لأنها هددتني تقتل امي واخويا فسمعت كلامها والباقي انت عارفه وبعد كده خدت براءه ونا كمان 

ورجعت ع مصر قررت ارجع وراها وراقبها خطوه بخطوه لحد ما ف يوم لقتها قاعده مع اخويا ومع رنا 

فجبت اخويا وعرفته كل حاجه وهو قالي مين دي وكل حاجه عن خطتهم 

باك

اخويا كان هدفو انك تكوني ليه ي رنا وموضوع انو اعتدي عليكي ده كان تمثيل عشان يبان انو هو ملوش علاقه برنا وده طبعا بعد ما هي هددتو انها تقتلك لو عرفها حققتك وفعلا بعد ما قالك راحلها ولحقها ع هنا وعشان ينقذك ضحي بروحو 

فريده.انا بجد حاسه اني بحلم كل ده حصل 

طب وليندا راحت فين 

اكمل.ف نفس اليوم اللي عرفت فيه حقيقتها رحتلها بيتها لقتها انتحرت وكاتبه رساله ليا أنها حبتني وموتت نفسها قبل ما انا اقتلها

صديق اكمل.انا كده عملت اللي عليا 

اكمل.هتروح فين دلوقتي

ولا حاجه هاخد جثة اخويا ودفنو وروح اعيش مع امي اللي بقالي سنين مشفتهاش 

فريده وأكمل ودعوه ومشيوا 

فريده امممم بقا انت كنت عارف كل حاجه ومقولتليش  وسايبني زي الهبله وحبتني وكنت بداري وتبين غير كده 

اكمل.بصراحه ايوه بس تمثيلك كان فاشل بس كان لازم اعمل مصدقك 

فريده.طبعا ده نت اكمل السيوفي 

اكمل.عشان تعرفي الشيطان لما بيعشق بيعمل اي

وضحكوا الاتنين 

فريده .بحبك

اكمل. بعشقك

احببت وكان لا يهمني من انت حتي لو كان عشقك كعشق الشيطان 

تمت🥰❤️⁦

الرواية الجديده يا بنات بعنون

احببت ابن الريف

هنا

تعليقات