القائمة الرئيسية

الصفحات

أخبار

 


ليلى😞💔 الجزء الثاني 

المجد للقصص والحكايات 

مش مصدقة وداني الإنسان الوحيد الي حبيته بيقولي الكلام دا انا اتصدمت بجد مش عارفة اعمل اي حسيت نفسي زبالة اوي و كرامتي و كبريائي بقوا ع الأرض كان نفسي الأرض تنشق و تبلعني مكنش قدامي حل غير اني أوافق عشان لو مكنتش وافقت كان هيطلقني و  مكنتش هسلم من كلام الناس رديت و قولتله ......موافقة

قالي ....شاطرة خشي يلا بقا هاتلي اكل

قولتله.. متقوم تجيب لنفسك انت اي جبلة

رد عليا ب منتهى البرود و هو بيولع سيجارة...وطي صوتك و خشي هاتي اكل احسنلك

أتعصبت اكتر من طريقة كلامه ازاي يكلمني كدا قولتله بصوت عالي انت اي البرود دا والله مانا جيبالك حاجة

راح طفى السيجارة و قام وقف قدامي و مسك شعري و شده جامد و قالي قولتلك صوتك ميعلاش

.....ااااااه شعري هيتقطع

....روحي هاتي اكل و صوتك ميعلاش

.....ااااه حاضر حاضر سيب شعري ونبي

راح ساب شعري و زقني جامد وقعت ع الأرض و دماغي اختبطت في الباب و اتعورت وقمت و انا عبيط و دخلت المطبخ و بعدين جبتله اكل و حطيته ع السفرة و مشيت

سمعت صوته بيزعق بيقول....انتي ي ست هانم فين الأكل

قولتله...اهو على السفرة

......انتي شيفاني قاعد ع السفرة يعني

.....السفرة مكان للأكل و لو شيلته انت كدا هتوسخ الانتريه

....عادي هاتيلي الاكل هنا و انتي ابقي نضفي

مشيت و انا دموعي ع خدي و روحت نقلت الأكل من ع السفرة للطربيزة الي في الانتريه

و جايه ادخل الأوضة راح قايلي..رايحة فين يا قطة

قولتله..داخلة انام

قالي ردي ع جوزك عدل احسنلك

قولتله ..جوزي هيهيهيهيعي فين دا يا اخويا

قام من على الأكل بعصبية شدني من شعري تقريبا كدا شعري طلع في ايده و قعد يضربني بالاقلام و شلاليط و كل حاجة اول مرة حد يضربني كدا و بعد كدا راح زقني وقعت ع الارض راح قايلي مكانك للنوم يبقا على الارض يا و*** ابقا اشوفك بقا قاعدة ع السرير بس فاااااااهمة

رديت عليه بين شهقات و دموعي ...ح .ح ا ض ض ر 

.....اتكلمي عددددل

.....حاضر حاضر

و بعدين دخل ينام و انا فضلت نايمة ع الارض و قاعدة بفكر و انا دموعي مبطلتش تنزل 

ازاي ازاي دا الي انا حبيته يعني بابا يوصيه عليا قبل ما يموت يعمل فيا كدا انا مالي ربنا ينتقم منك انا كرهت نفسي اني حبيتك و نمت من كتر التفكير

تاني يوم صحيت ع كوباية مايه تلج بتنزل عليا

...اي اي في اي

....اي ي حلوة عجبك النوم ع الارض

.....عايز اي

.....قومي يلا نضفي 

.....نعععم انضف اي

ببص حوليا لقيت الشقة كلها مرمية ع الارض مش هي دي الشقة الي كنت فيها امبارح

...اي دا اي الي عمل كدا في الشقة

.....انا يلا قومي بقا نضفي

.......حرام عليك انا مش قادرة

......شكلك حبيتي الضرب بتاع امبارح مش كدا

قولتله خلاص خلاص هقوم اهو

قومت و نضفت و انا جسمي متكسر بعد اما خلصت

قالي يلا قومي خدي شاور و البسي حاجة حلوة و حطي ميك اب يخبي الضرب الي في وشك دا عشان الناس زمانهم جاين دلوقتي و أياكي تقولي لأمك حاجة

...حاضر حاجة تانية

...يلا غوري

دخلت أخدت شاور و لبست و ماما جات و قعدت معاها شوية و ماتكلمتش في اي حاجة و بعد كدا جه صحابه و بعد اما كله مشي لقيت في واحدة جت

البنت....طروقي وحشتيني اوي

طارق...انتي اكتر ي روحي 

البنت...كدا ي طارق تتجوز واحدة غيري

طارق....مانتي عارفة الي فيها يا يارا هما كلها 4شهور و نتجوز انا و انتي

يارا دخلت في حضنه.....خايفة لأحسن البت دي تتخدك مني

طارق.......مفيش حد. ياخدني غيرك ي قلبي 

و بعدين ندالي و انا مردتش من الصدمة جوزي قاعد في حضن واحدة دموعي كانت هتخوني ساعتها قولت اد اي انا رخيصة و هبلة ازاي يضحك عليا كدا لي انا عملت اي هاتلي حقي  يارب ربنا ينتقم منك يا طارق 

فوقت من شرودي ع صوته بيقولي ليلى هاتي حاجة ل يارا تشربها

انا مش قادرة انا أقوم اجيب ل حبيبة حبيبي عصير و هي قاعدة في حضنه كرامتي و كبريائي ضاعوا

قولت حاضر و انا في عيني دموع كتيرة اوي

دخلت المطبخ و قعدت ع الارض و قعدت اعيط جامد اوي مش قادرة لي الدنيا بتعمل فيا كدا طب ممكن أكون عملت حاجات غلط بس لي كدا يااااارب خليك معايا يااارب مليش غيرك

قومت و مسحت دموعي و قومت جبت عصير و روحت أدتها العصير و جاية اقعد لقيته بيقولي..........اعمل متابعه لصفحتي الشخصيه ليصلك باقي القصة  المنشورات بتوصل المتابعين وبس 


لن يصل الجزء الثالث  الا لمن قام بمتابعه صفحتي الشخصيه


هناك شكوي متكررة من عدم وصول باقي الاجزاء وذلك علق ب 20 ملصق ليصلك اشعار بالجزء الثالث👌


نكمل البارت الي جاي قوليلي رايكوا عشان بيشجعني اني اكتب+يا ترى قرار ليلى دا كدا كان صح ولا كانت اتطلقت او كانت حكت لمامتها على كل حاجة+توقعتكوا البارت الي جاي❤🍭+

الفصل الثالث

تعليقات

تعليق واحد
إرسال تعليق

إرسال تعليق