القائمة الرئيسية

الصفحات

مشوهه في قلب صعيدي الفصل التاسع

 مشوهه في قلب صعيدي 

الفصل التاسع

المجد للقصص والحكايات 

التفتت نارين ونظرت الي اركان بصدمه ومعاذ يصرخ علي الناس حتي يطلبوا الاسعاف وهو يحتضن اركان فاقتربت نارين منه وجائت لتلمسه ولكن صرخ معاذ في وجهها بغضب شديد مردفا:  ناااااارين ابعدي عنه ... اطلبوا الاسعااف بسرعه


نظر معاذ حوله فأقترب منه احدي الاشخاص وحملوه ووضعوه في السياره فنظر معاذ الي نارين بغضب شديد ثم سحبها من يديها وادخلها في السياره وذهبوا بسرعه الي المستشفي وعندما وصلوا دخلوا فورا الي غرفه العنليات فوقف معاذ ونارين وفوقيه وسليم وفتحيه ويحيي اما غرفه العمليات وبعد فتره من الوقت وصلت امل علي المرسي المتحرك وشروق ظلوا الجميع يقفون هكذا قرابه الساعتين حتي خرج الطبيب فتحدث سليم بلهفه مردفا:  ابني عامل اي يا حكيم 

الطبيب:  حالته خطيره يا حج سليم احنا عملنا ال علينا والباقي علي ربنا لما يفوق هنشوف حالته هتكون اي ادعوله


جلس معاذ علي الكرسي بتعب ووقفت نارين تبكي بشده وامل ايضا اما عن سليم ويحيي فلم تحملهم قدميهم اكثر من ذالك وجلسوا بتعب فتحدثت غوقيه ببكاء شديد مردفه:  شوفتي ال حوصل في اركان بسببكم حسبي الله ونعم وكيل .. حسبي الله ونعم وكيل فيكم

فتحيه ببكاء وعصبيه:  اركان جالك اسمعيه وافهمي منه وانتي كل ال عليه انت السبب انت السبب .. هو عمل معاكي اي علشام يكون السبب يا ست نارين .. دا سابنا علشانك وفضل معاكي ودافع عنك وبعد عننا كلنا علشانك واستحمل كل حاجه انتي ال معندكيش دم مش هو

نارين ببكاء:  انا صدجت ال سمعته لكن مش عايزه يوحصله حاجه والله العظيم 

امل بدموع : نارين انتي السبب في حادثه اخوي


نظرت نارين اليها ببكاء شديد ثم تحدثت مردفه:  والله ما كان جصدي والله العظيم صدجيني يا امل انا كنت متعصبه وهو كان بيجري ورايا والعربيه خبطته 

امل بصراخ وبكاء شديد:  واخوي ماااله بكل دا ... العربيه مضربتكيش انتي ليييه مكانه اشمعني اخووي كنتي موتي انتي ولا اولعي بجاز وسخ

معاذ بحده:  امل اتكلمي معاها زين وبلاش تعلي صوتك

امل ببكاء شديد:  ما تولع هي ولا تموت انا اهم حاجه عندي اخووي اشمعنا هو ال العربيه ضربته وهي واجفه سليمه جدامي

معاذ بعصبيه:  جولتلك اتكلمي معاها زيين دي مرت اخوكي. وزي اختي مهما حرصل لازم تتكلمي زين 

امل بصراخ:  انا مليش اخووات هي اركان وبس ودي مش اختي كفايه انها السبب في حاله اخوي وال حوصله

نارين ببكاء شديد:  انا اسفه ... همشي من اهنيه والله وهبعد خالص بس اطمن عليه .. خلاص متزعليش


نظر معاذ الي امل بغضب شديد ثم تحدث مردفا:  اعتذريلها دلوجتي .. انتي اي ال حوصلك اتهبلتي ولا اي بالظبط

امل بعصبيه :  هي السبب في تعب اخوي وعايزني اعتذرلها كمااان تمشي ولا تموت ولا تولع من تهنيه اهلي عندي اهم حاجه

معاذ بصراخ : دي اهلك فااهمه ... ال واجفه تشتميها دي تبجي اختك ... لا اركان اخوكي ولا انا ابن عمك ولا دا ابوكي ولا دي امك ...نارين هي ال اختي

فوقيه بدموع وصدمه : معاذ يا ابني بالله عليك اسكت

معاذ بغضب:  اسكت اي ما لازم تعرف كل حاجه وانها مش من عيله العاصي ولا عمي يبجي ابوها وان ابوها وامها الحقيقين ماتوا من اكتر من عشرين سنه ونارين هي اختها الكبيره هتفضلوا مخبين عنها لحد امتي


نظر سليم اليها بدموع فتحدثت امل بعدم تصديق مردفه:  انت بتجوول اي هو دا وجت هزار انت اي ال حوصلك بالظبط

معاذ بغضب:  حوصلي اي انتي مش من عيله العااصي انتي اخت ناارين فااهمه وعمي وابوي جابوكي وانتي صغيره علشان كنتي هتموتي في الحريج ال مات فيه ابوكي وامك وال اتصابت فيه نارين


نظرت امل الي سليم وعقلها لم يستوعب كل هذا ثم تحدثت بصوت متقطع خائق مردفه:  بابا هو اي ال معاذ بيجوله دا هو كداب صوح بيجول اكده علشان انا شتمت نارين


نظر سليم اليها بدموع ثم التزم الصمت فنظرت امل الي معاذ وتحدثت بعصبيه وبكاء شديد مردفه:  انت بتعمل فيااا اكده ليييه انا مرتك حرااام عبيك بتجوولي اكده ليه عايز تزعلني وخلاص حرااام عليك كفايه قهرتي علي اركان



اغمض معاذ عيونه بحزن شديد ثم اقترب منها وجلس علي الارض امامها وتحدث بحزن مردفا:  انا بجولك الحقيقه والله العظيم انتي اخت نارين وابوكي وامك ماتوا من زمان انا مش بكدب عليكي انتي اختها ومش من عيله العاصي وعمي كتبك باسمه غلشان انتي كنتي هتموتي في الحريج وانا واركان لسه عارفين من ايام بس


نظرت امل الي نارين وعيونها تمتلئ بالدموع ثم الي سليم وتحدثت بصوت متقطع مردفه : بابا جول ان معاذ غلط وانا هصدجك انت .. طيب ماما جولي انتي .. جولي اني بنتك

فوقيه ببكاء:  انتي هتفضلي بنتي طول عمري يا خبيبتي انتي واركان ومعاذ ولادي

امل بدموع: عمي جولي يلا .. جول ان معاذ كداب انا عارفه انه بيضحك عليا صوح


نظر يحيي اليها بدموع ولم يستطع ان يتحدث فتحدثت امل ببكاء شديد مردفه:  نارين هما ساكتين كلهم لييه .. محدش فيهم بيجول لمعاذ يسكت لييه .. سمعتيه بيجول اي دا بيجول اني مش بنتهم وان اركان مش اخوي

نارين ببكاء:  دي الحقيقه

امل ببكاء شديد وصراخ:  لع اركاان اخوي غصب عنهم وعن اي حد هو اخوويا ... معاااذ انت بتعنل فيااا اكده ليه حراام عليك بتعنل فيااا اكده لييه


نظر معاذ اليها بحزن شديد ثم ذهب من امامها فصرخت ببكاء مردفه : معاااذ تعاالي متسبنيش اكده


اقتربت نارين منها وجاءت لتمسك يديها فتحدثت امل بصراخ مردفه:  ابعدي عني انتي مش اختي ... ابعدي عني 


اما عند معاذ بعد الحاح كبير منه للطبيب اذن له ان يدخل ليطمأن علي اركان فدخل الي الغرفه وجلس علي الكرسي المقابل للفراش ظل ينظر اليه وهو ممدد علي الفراش واجهزه طبيه كثيره محاطه بجسده فمسك يده وتحدث بدموع مردفا:  اعمل اي يا اركان؟  جووم بالله عليك بلاش تسيبني لوحدي اكده وجوم وجولي اعمل اي في كل دا


في المساء دخلت نارين الي غرفه اركان بدموع ثم اقتربت منه وقبلته علي راسه ومسكت يديه وقبلتها وتحدثت بدموع مردفه:  انا عارفه اني السبب في كل الاذي ال حوصلك ... اختي مش عايزاني والكل مش عايزني ... انا مش هعرف اخد بتاري يا اركان من اي حد خصوصا من ابوك وعمك مش هجدر اعمل فيهم حاجه ...ربنا يسامحهم واختي انا متأكده انها هتكون في امان


💙 هناك شكوي متكررة من عدم وصول باقي الاجزاء وذلك علق ب 20 ملصق ليصلك اشعار بالأجزاء الاخري👌

الفصل التالي

تعليقات