القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية زوجة اخي الفصل السابع لن أسمح بفقدانك انا اعشقك

 


البارت السابع 

( زوجة أخي ) 🖤

بقلم سوميه عامر

لن أسمح بفقدانك انا اعشقك

 المجد للقصص والحكايات 

يوسف بعصبية : استاذ ابراهيم ارجو انك تقعد مكانك في مكتبك وبلاش ازعاج للموظفين 

كانت بتبص على جفاء يوسف و غرورة وأنه دمر حياتها وحتى ابنها مش هيكون ليها وفي عرض ابراهيم أنه عايز يتجوزها رغم أنه عارف كل حاجه بس ميعرفش أن ابو الولد هو يوسف 

حبيبة وهي خايفة شويه وقدام الاتنين : موافقة على عرضك يا ابراهيم

ابراهيم : بجد 😍

اتعصب يوسف وفضل باصصلها بعصبيه 

في جانب آخر 

_ طنط هو عمي هيرجع انهاردة 

أمينة : اه يا مريم بس يارب ميعملش مصيبه بسبب اللي يوسف عمله 

مريم بخبث: ده هيقلب الدنيا كان بيتمنى يشوفوا متجوز بس اكيد مش عرفي 

أمينة : اللي في دماغه بيعملوا 

مريم : كان هيحصل ايه لو كان اتجوزني كانت الحياة بقت حلوة 

أمينة بعصبيه : مريم اخرسي مش عشان سبتك تاخدي ياسر هتاخدي يوسف ربي ابنك و خافي عليه ده نايم في المستشفى بين ايدين ربنا 

مريم وهي بتتمسكن : انا قصدي عشان ابني مش اكتر انا كنت بموت في جوزي 😔

مشيت أمينة و سابتها .

مر اليوم و كان إبراهيم طاير من الفرحه 

ركبت حبيبة تاكسي ورجعت لوحدها لما ملقتش يوسف موجود يمكن متأثر بكلامها بس دي اخر فرصه ليها عشان تخرج من الوحل اللي هي فيه حتى وإن كانت مبتحبش ابراهيم 

وصلت البيت 

اول ما دخلت 

مريم : شرفتي 

حبيبة : مالك بيا انا معملتلكيش حاجه 

_ والله حاولي تسرقي جوزي و دلوقتي اتجوزتي يوسف 

- اللي كان بيني و بين جوزك كان ولا حاجه هو اصلا هرب وانا محبتوش 

_ و حبيتي يوسف ؟ 

- انا ....

_ اياكي يوسف ده ملكي انا كان لازم يتجوزني انا 

انصدمت حبيبة من كلامها 

- انتي بتقولي ايه د اخو جوزك 

_ حبيته هو الأول و كنت فاكره اني هتجوزه هو وحتى عرضت عليه يتجوزني بعد وفاه اخوه هو رفض لانه مش عايز يتجوز

- انتي مريضه انا مينفعش أقف معاكي 

_ انا حذرتك يا حبيبة انتي متعرفينيش 

حبيبه : انتي اللي متعرفينيش و كفايه أن ابنه في بطني 

_ وهي بتضحك : ابنه والله قصدك اللي من الحقن المجهري من غير ما يلمسك 

- انا مبحبوش و كلها فترة و امشي بلاش تقفي في سكتي هتخسري يا مريم هانم 

أمه وقفتها : حبيبة عايزاكي 

أمينة بعد ما خدتها أوضتها : انا زيك عمري ما حبيت مريم 

حبيبة : طب و....

_ ليه جوزتها ياسر ؟ 

- اه 

_ عشان ضحكت عليه بإتقان 

- مش فاهمة 

_ قالتله انها مريضه و بتحبه 

- انا مش عارفة اقولك ايه ربنا يرحمه بس انا مفيش مني امل 

انا كلها كام شهر و امشي من هنا 

_ بس يوسف اتغير معاكي

- يوسف عمره ما حبني و انا ..

_ انتي ايه 

- مقدرش اعيش الوهم 

اهلي لو عرفوا اللي انا عملتوا هيموتوا فيها انا الوحيدة بتاعتهم 

_ طب اقنعي ابني يتجوزك شرعي انا حبيتك اوي 

- انا كمان والله 

بس انتو عايزين تاخدو مني ابني 

_ انتي اللي رفضاه تفتكري لو قولتي لحد ده ابني هياخدو منك بالعافيه 

- بس يوسف خلاني امضي على ...

_ اه عارفة بس ده قبل ما يتغير جربي تقوليله ابني هيكون معايا 

- هيسمعني؟ معتقدش 

_ جربي مش هتخسري 

فجأة سمعوا صوت تحت نزلت أمينة اظاهر أن ابو يوسف وصل 

 طلعت حبيبة اوضتها افتكرت إن لبسها في الأوضه عند يوسف وكل حاجاتها 

فتحت الباب بتوتر  لقيته قاعد على السرير 

حبيبة : انا ....انا هاخد لبسي و اطلع 

قام راح ناحيتها بسرعة حط أيده على حجابها شاله و لمس شعرها 

حبيبة بتوتر : انت بتعمل اي.....

لسه هتكمل جملتها باسها فجأة .....

( لن أسمح بفقدانك انا اعشقك) 🍁🖤

الفصل التالي

تعليقات

تعليق واحد
إرسال تعليق

إرسال تعليق