رواية شمس والجن العاشق
الفصل الثالث
للكاتبه احمد حسن
المجد للقصص والحكايات
شمس .. واضح اننا داخلين على أيام سودة😡
حسن .. أسف إني لخبطتلك حياتك🙁
شمس.انت ملكش ذنب انا ال أسفة اني السبب في كل ده🙁
حسن .. يعني بقيتي مراتي دلوقتي😂
شمس .. ده تمثيل ياحسن😀
حسن .. بس قدام قرايبك ال في نفس البيت مراتي بجد😁
شمس .. يعني ايه 😀
حسن .. يعني هرخم عليكي براحتي وهتنفذي كلامي😂
شمس .. واضح إنك هتعيش الدور بجد🤔
حسن .. لا انا بهزر معاكي عشان شايفك مضايقة😀
شمس .. قولي ياحسن انت شفت ايه قبل ما تفقد الوعي🤔
حسن .. اول ليلة نمتها ف أوضتك ظهر ليا حد في المرايا قاعد ورايا كان شكله بشع وده السبب ال خلاني أسألك انك مشوفتيش حاجة غريبة في الأوضة .
شمس.. وتاني مرة؟
حسن .. تاني مرة ظهر ليا واختفا ف أتأكدت انه جن وقعدت أقرأ قرأن كتير عشان اطرده من الأوضة لقيته ظهر ليا وبدأ يكمل قراءة قرءان معايا !!!
شمس .. ازاي ده ؟! وده معناه ايه !!؟
حسن .. ده معناه إنه بيتحداني ، بدأت أكلمه قولتله👇👇👇👇👇👇👇👇
حسن .. انت عايز مني ايه ؟
الجن .. مش عايزك انت انا عايز عشقيتي
حسن .. عشيقتك !!
الجن .. ايوة شمس عشيقتي
حسن .. حرام عليك دي علاقة غير مشروعة ومحرمة
الجن .. العشق في عالمنا ليس بحرام
حسن .. سيبها في حالها انت كده هتدمرها
الجن ..انا بقالي يومين مقربتش منها عشان بخاف عليها
حسن .. اول مرة أشوف جن رومانسي😁
الجن .. انتم لا تعرفون معنى العشق انتم فقط منافقين
حسن .. وأخرتها أيه؟!
الجن .. هاخدها للعالم بتاعي
حسن .. هتاخدها ازاي؟!!
الجن .. لا تسأل كثيرا.
حسن .. مش هسمحلك ومش هتقدر
الجن .. حقا 😂😂 انتم البشر ضعفاء ومبدعون فقط بالكلام وأحب أقولك إني هاخدها غصب عنك وعن البشرية كلها وإستحالة حد يمنعني حتى الشخص ال أحضرني بالسحر او اي شيئ على وجه الأرض😡😡😡😠
حسن .. وبعدها راح رافعني من على الأرض خبطني في السقف ووقعت على الأرض كل ده بسحر عينيه فقط بدون ما يلمسني
شمس .. يانهار اسود انا كده ضعت
حسن .. متعيطيش انا هقف جنبك مش هسيبك
شمس ..هتقف جنبي ايه بس ده ملوش حل اعمل ايه ياربي
حسن .. بس قوليلي مين ال ممكن يعملك سحر!!؟
شمس .. والله ما عارفة انا مفيش عداوة مابيني وبين حد
حسن .. يبقا البداية بتاعتنا إننا نعرف مين ال عملك السحر
شمس.. إن شاء الله
حسن .. تعالي نامي انتي ع السرير وانا هنام ع الأرض
شمس .. لا خليك انا فرشت خلاص وبعدين عشان الجرح
حسن .. تصبحي على خير
شمس .. وأنت من أهله
في الصباح .. الباب خبط
سميحة .. يلا ياشمس عمتك سميحة هنا يعني قوامان بدري
شمس .. حاضر ياعمتو جاية اهو😠
حسن .. متنسيش تلمي فرشتك ياشمس عشان مننكشفش
شمس .. حاضر ، بس انت ايه ال مصحيك بدري كده🤔
حسن .. انا أصلا معرفتش انام😴
شمس .. ليه 🤔
حسن .. بعدين هحكيلك روحي بس شوفي عمتك الاول
شمس .. ماشي
فاطمة .. صباح الخير ياشمس
شمس .. صباح الخير يافاطمة
علياء .. بس بصراحة يابت يافاطمة جوزك ده مززز اوي😍
شمس .. نعم!!!
فاطمة .. علياء اختي بتحب تهزر😄
شمس .. اه😒
علياء .. ايه يابت انتي زعلتي ده انا بهزر ياعبيطة😌
فاطمة .. مفيش واحدة تقبل إن واحدة تتغزل جوزها يادعاء
شمس .. فعلا فاطمة عندها حق وده المفروض جوزي
علياء .. تقصدي ايه بالمفروض جوزك دي!!؟
شمس .. اقصد ان ده جوزي ومحبش حد يبص عليه
في نفس اللحظة شمس لقت حسن واقف وراها مبتسم من كلامهم مع بعض في المطبخ اتحرجت أوي ووشها احمرر
حسن .. كنت جاي أقولك إنك وحشتيني ياست الكل
علياء .. ايه ده انتم لسه كنتم مع بعض
حسن .. لم ربنا يرزقك بحد يحبك وتحبيه هتعزريني
فاطمة .. ربنا يهنيكم ببعض يابختك ياست شمس❤
حسن .. انا داخل الحمام ياحبيبتي
شمس .. وهي بتبصله بغضب من تحت لتحت ماشي
بس بعد ما مشي ابتسمت إبتسامة رضا عن عمله😊
فعلا حضرو الفطار .. ودخلت شمس تفطر مع حسن كالعادة
شمس .. ممكن اعرف بقا ايه ال قلته ده😡
حسن..كنت رايح الحمام سمعت البت بتستفزك قلت انصفك
شمس .. ياريت بعد كده تخليك في حالك وكويس اني مسكت نفسي
حسن .. اسف إن كنت أزعجتك
شمس .. الفطار برد
حسن .. رايحة فين؟
شمس .. رايحة الجامعة ملك مستنياني بره
حسن .. مع السلامة
علياء .. ممكن ادخل
شمس .. اتفضلي
علياء .. انا عملتلكم الشاي بنفسي
حسن .. تعبتي نفسك ليه
علياء .. ولا تعب ولا حاجة ده .. كام معلقة سكر؟
حسن .. تلاتة
علياء .. كام معلقة ياشمس؟
حسن .. لا شمس مستعجلة عشان جامعتها
شمس .. فعلا انا مستعجلة سلام
خرجت اليوم ده من الأوضة وانا مضايقة إني سايبة الجزمة ال اسمها علياء معاه في الأوضة ، وبدأت أقول لنفسي ايه ده هو انا مضايقة كده ليه هو انا صدقت ان جوزي بحق ولا ايه ، وبدأت أقنع نفسي إني مش فارق معايا الموضوع ونزلت أنا وملك مع بعض
ملك .. مالك وشك اصفر ليه ياعكر
شمس .. بس يابت مش ناقصاكي
ملك .. شكله الموضوع كبير احكي ياخايبة احكي
شمس .. (حكيت ل ملك كل حاجة)
ملك .. شكلك حبتيه ياموكوسة😀😂
شمس .. أحب مين ياهبلة انتي اتخبلتي في مخك😁
ملك .. وليه لأ ما الواد حليوة ويتحب😊
شمس .. أنا كل ال فارق معايا شكلي كمراته قدامهم المفروض يعمل حسابه إنه كده بيقل مني
ملك .. عالعموم ياخبر النهاردة بفلوس بكرة يبقا ببلاش
مشيت مع ملك وانا مش مستوعبة الكلام هل فعلا أنا هحبه ولا الموضوع تفسيره ايه المهم إن خلصت اليوم ورجعت اتغدينا سوا والبت دعاء رمت ليا كلمة كده قالتلي
(جوزك دمه خفيف أوي وخلاني ضحكت كتير النهاردة ) دخلت عنده وفرشت فرشتي كالعادة
حسن .. مالك وشك مقلوب كده ياشمس ؟
شمس .. وانت مالك مش قلتلك خليك في حالك😡😡
حسن .. انا عملت ايه ل ده كله ؟!
شمس.انت هتحاسبني!!متنساش إنك هنا لحد ما تخف وبس
حسيت في اللحظة دي إني جرحته أوي وهو عشان جدع مسك نفسه ومرضيش يمشي عشان ميكشفناش قدام قرايبنا
............. يتبع
لو مش مستعجل سيب اكبر عدد كومنتات قبل ما تمشي❤
بقلم #الكاتب_احمدحسن