القائمة الرئيسية

الصفحات

     روايه هوس عاشقه

 الفصل 26

موقع المجد للقصص والحكايات

✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨

سبحان الله وبحمده ✨✨ سبحان الله العظيم

✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨

في اوضه سليم

همس بتبادل سليم حبه بشوق وخوف وتملك وحشتني اوي يا سليم عارف الحاجه الوحيده اللي كنت خايفه منها اني اتحرم من اني اسمع صوتك انت الامان يا سليم والحب والعشق انا مقدرش ابعد عنك ولا اسيبك انا اسفه اتصرفت غلط سامحني

سليم : مسك دراعها وقاعدها علي رجله انا عارف الغيره بتعمل اكتر من كده بس مهما غيرتي أو زعلتي وانجرحتي يا همس اوعي تبعدى اعترضي صرخي انخانقي كسري عيطي بس اياك وكان صوته مليان وجع تبعدى عني وشاور علي قلبه ساعتها.ه هيفارق الحياه.

همس : بدموع ورغبه  عشق باسته من كل مكان في وشه.

سليم : انا بقول كفايه شاور كده وتعالي وسألها ونسي جروح أيده ووجع قلبه ونزيف روحه وهو اتخيل مليون سيناريوا وهي بعيده عنه وخلص كل ده منها وشالها انا بقي عطشان جدا ولازم اشرب.

همس : نزلني انت لسه تعبان وحياتي يا سليم بجد سبني وارتاح النهارده بس وانا اوعدك بكره هعيشك ليله متحلمش بيها

سليم : النهارده ليلتي بكره ليلتك عارف بضعف قدام جسمك وشعرك مبلول وهو بينقط قطرات لولي علي جسمك انا هشرب كل قطره لولي علي جسمك يا قلب سليم  وكان هو فوق منها.

همس : قامت وقلبت الوضع وبقت هيا اللي فوق منه دانا اللي هشرب من شهدك وبدأت لعبه العشق المجنون وبعد مده سليم قرب عليها وباسها تعبتي اسف بس كان لازم اعاقبك علي اللي عملتيه فيا

همس : بتعب من جنون وعشق وغرام ورومانسيه سليم معاها بالإضافة إلى أنها بقالها كام يوم مانمتش انا مبسوطه اوى يا حبيبي بس انت حنين حتي وانت بتعاقبني وبتضحك ومسكت وشه قولي بقا انت بقالك كام سنه مفيش في بيتكم لحمه هااااااااا انت اكلتني خالص يا سليم

سليم: بيضحك بكل صوته ومكنش قدام همس غير أنها تبوسه من رفبته.

سليم : شوف يا قلبي انا هفضل اكلك كده لحد ما تقولي انا تعبت معنتش تعضني يا سليم وساعتها مش هعضك لا في عقاب تاني وبيغمز بعيونه.

همس : وانا بعشق طريقه اسبات ملكيتك علي كل مكان في جسمي اوعدني انك تفضل كنت حاسه عقلك كان صاحي اوى انت كنت بتفكر في حاجه.

سليم : لف خصله من شعرها علي صباعه وشدها قربها ليه كنت خايف أطلق سراح شوقي ليكي كنت هكسر ضلوعك بين اديا عشان كده كنت بتحكم في رغبتي ليكي.

همس : قربت من سليم أوى وحطه دماغها علي دماغه اسفه سامحني.

سليم : يبقي تنفزى كلامي وتتطلعي تنام فوق مني عاوز احس بيكي يا همس وبدأت دموع تتجمع في عيونه لو اطول كنت خبيتك جوه مني ومحدش يشوفك غيري كنت عملتها ورفع همس فوق منه وهي اتمددت علي جسمه وسندت دماغها علي صدره وراحه في النوم.

سليم: نامي يا حبيبتي ودفن وشه في رقبتها وفضل يشم ريحتها عمري ما بعدك عنك تاني  ولا اسمح لاحد ياخذك مني باعشقك يا همس وفضل يضمها كانه هيدخلك جوه منه عشان ما تبعدش عنه تاني لحد تاني يوم صبح.

✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨

في اوضه فريده

سوزى : صباح الخير يا طنط بس هو ممكن أخرج اتمشي شوى تعبت يا طنط واهو كمان ارجع بعد الفطار عشان مايحصلش اللي حصل تاني.

فريده: انزلي وانا هكلم الأمن يفتح لك ساعه بكتير اوى وهخلي سواق يوصلك.

سوزى : بارتباك مندفع لا يا طنط دانا هتمشي حولين فيلا بعد اذنك وسابتها وخرجت.

فريده : افتح الباب للهانم وممنوع حد يمنعها وفعلا خرجت واتصلت علي روزا.

روزا ردت بعد فتره ايوه يا سوزى كان هيثم نايم جانبها حس بيها وهي بتتسحب براحه اسمعي انا هبعتلك بلاك يديكي سوم والباقي بتاعك في 24 ساعه اسمع الاخبار.

هيثم : كلم راجل بتاعه مكنش بيرد عليه هوه هيتجنن ازى ميردش هو كان الاتفاق معاه هيخطف سوزى قبل ما تعمل حاجه ل همس وقرر ينزل وقام يلبس

روزا : دخلت علي فين صعلوك مصر وبدأت تقلعه لبسه تاني وزقته علي سرير انا لسه عاوزاك وكانت هي فوق منه انسي انك تمشي انا اتخليت عن بلاك مقابل انك قولت وقت ما احتاجك هتكون معايا.

هيثم : اي ياروزا احنا طول الليل مع بعض انا ورأي شغل مهم 

روزا : قلعت روب وانت اهم شغل في حياتي دلوقتي وانا مبسوطه اوى وعازاك تكون معايا بكل قوتك قولت اي وباسته وطبعا مقدرش يقاوم اغراء روزا ليه ونسي همس واي حد .

✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨

في اوضه عامر 

ايه : قلقانه جدا النهار طلع وعامر لسه مرجعش ولا كان بيرد عليها وهي هتجنن وفضلت تعيط وضمه نفسها يارب رجعه ليا بسلامه ده الوحيد اللي حسيت بالأمان معاه انا حبيته اوى يارب نفسي اطمن عليه ودخل عامر وهي جريت عليه  وحضنته واتعلقت رقبته وهو شالها

عامر : اي بحر دموع ده معقول بتحبني اوي كده.

ايه : شاورت علي قلبها انت هنا 

عامر : نزل باس مكان اللي شاورت عليه

وقلعها بلوزتها انتي نبض قلبي هتزعلي لو قولتلك اني عاوزك دلوقتي ونفسي فيكي برغبه كبيره وكان رد ايه أنها فكت زراير قميص وبداء طوفان المشاعر الحرومه من المتعه حتي سبت ملكيته ليها وبقت مراته قدامه ربنا

عامر : تعبتي وبيلعب في شعرها ندمانه أن ده حصل قبل فرحنا.

ايه: ندمانه لاني ما قربتش من زمان بحبك يا عامر .

عامر : كان في غايه السعاده وحس فعلا أنه بسحبها وفضل ضاممها

ايه : بلاش ماما تعرف انا مكسوفه.

عامر : مخبيها في حضنه انتي مراتي ورفع وشها وباسها بحبك انا بقول نعيد تاني اي رايك وأيده بتكتشف منحتيات جسمها

ايه : مجنون وبتضحك بس بموت فيك

عامر : وانا كمان بموت فيكي واخدها لعالمهم.

✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨

في اوضه فتحيه

فريده : انا هفضل كده لأمتي عاوزه اطلع اطمن عليه 

فتحيه : مش بتقولي اتصلتي عليه مردش هتطلعي ازى استني يصحوه

اكيد نايمين.

فريده : سليم زعله وحش وقلبه لما بيشيل صعب يسامح

فتحيه : بطلي هبل هو يقدر يستغني عنك هتشوفي أنه هيجي يطمن عليكي.

فريده : يارب

✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨

اوضه سوزى

راحه جايه هتجنن مش قادره تصدق أنها ممكن تقتل همس انا لازم ابعد امي وتسافر العمره عشان اطمن عليها بس لازم تسافر بسرعه واتصلت وحجزت لامها تسافر في نفس اليوم واتصلت على امها هتسافري ساعه 7بليل اجهزى لازم تكوني في المطار ساعه 5 وخلي بالك من نفسك. مش لازم حد يعرف هتطلعي من عند خالتي علي المطار ومتخديش حاجه معاكي اشترى اي حاجه تحتاجيها من هناك ومتقوليش لخالتي فاهمي يا امي قوليلها انك راجعه شقتك وحياتي يا امي.

✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨

عند روزا

هيثم : سلام يا حلوه تعبتي مش انتي بتحبي العنف استحملي وسابها ومشي

روزا : برده صعلوك ونامت.

هيثم : بيتصل براجل بتاعه انت يا حيوان يا غبي اوى اكلمك ما تردش عليا سوزى اخدت السوم من روزا كنت فين

رافت : انا اتصلت علي حضرتك بس كان فون مقفول

هيثم : اكيد بنت الگ... هي اللي قفلته علي العموم اتصرف انا عاوز الكلبه دى قبل ما تعمل حاجه

رافت : خروجها قليل جدا بس هتصرف

بلاك : بيتصل علي روزا مامت سوزى بقت معانا كانت راحه علي المطار ودلوقتي معانا نصفيها ولا نسبها

روزا : هتصفيها بس مش ك

دلوقتي محتاجنها خليها تكلم سوزى تطمنها عليها وكملت نوم وبصت علي دراعها كان عليه علامه كبيره تبتسم صعلوك بس جامد فعلا

✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨

في المستشفى

الدكتور : جالنا حاله شاب  دلوقتي متوفي وكان طالب من أمه لو مات شهيد تتبرع بأعضاء بتاعته ولازم العمليه تتعمل  في خلال يومين بالكتير ولحسن الحظ نسبه التوافق بينه وبين ومامتك كبيره

ايه : بجد يا دكتور  حاضر هتكون في المستشفى النهارده سلام.

عامر : كان سامع الكلام فرح جدا الحمدلله انتي مش هتتبرعي كنت خايف عليكي اوى ودلوقتي لازم اخد مكافاه ورفع البطانيه من عليها وقرب بحبك.

ايه : يا اهلا بالمعارك  شدته عليها.

✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨

في اوضه سليم 

صحي وفضل يبص عليها ويلمس وشها مجنونه وبتجنيني ومش بتستحمل جنانك ودلعك وفي الاخر انتي اللي بتتعبي وكل ده عشان تسبتي انك تقدرى نسرين متعرفيش انك بأقل حركه منك بتخليني أفقد كل ذره في عقلي وقلبي وروحي بعشقك يا همستي واخدها في حضنه.

همس : بتتكلم بطريقه طفوليه انا جعانه اوي بطني بتصوصو واخدت أيده وحطتها علي معدتها  وراحت في النوم 

سليم : بيضحك وبيدعك معدتها ونزل باسها احلي أكل ل بنوتي الدلوعه وغطاها  وقام اخد شاور  ونزل طلب اكل من سعديه تجهزه ليهم وجاله فون من احمد فصل يتكلم معاه وبعد ما سعديه خلصت الاكل ندهن عليها سوزى كلمي فريده هانم مش عارفه مالها بتزعق ليه.

سعديه حطت الاكل وطلعت جرى .

سوزى : بدموع حطت السوم في الاكل 

وطلعت

سعديه : انا هطلعه بسرعه بس غريبه فريده هانم مكنتش بتنادى امال قالت ليه بتزعق باين عليها مش خرابت بيوت بس لا وكمان مجنونه واخدت الاكل وطلعت 

همس : صباح الخير يا احلي سعديه.

سعديه : صباح السعاده يا احلي البنات عامله اكل اي كل اللي بتحبيه يا حبيبتي 

همس : فين سليم يا سعديه بيتكلم في فون وطالع هو ممكن يزعل لو اكلت قبل منه بس انا هموت وأكل وراحت تاكل وهو كان ساند علي الحيطه وحاطط أيده في جيبه لا مش هزعل انتي اصلا خلصتي الاكل كله.

همس : قوليله ياسعديه أنها اول معلقه

سليم: اتفضلي انتي يا سعديه وقرب عليها

همس : مش شايفه سليم وقبل ما توصل الأرض كانت واقعه بين احضان سليم.

سليم : همس مالك قومي اي حصلك وشالها حاطها علي سرير وبيفوقها مش بتفوق 

سعيده : واقفه حاطه اديها علي قلبها كانت زى فل وبتتكلم معايا.

همس : وشها ازرق بدرجه كبيره 

سليم اطلبي الدكتور بسرعه 

سعديه : حاضر وخرجت اتصلت بدكتور وقالت لكل اللي في فيلا.

سليم :  مالك حصلك يا همس ليه بقيتي شكل الاموات كده ليه دنيا مصره تبعدك عني وجم كلهم .

سهيله ايه اول ماشفوها أغمي عليهم .

عامر : شال سهيله ورجع اخد ايه 

الدكتور :  جه اول ما شافها دى حاله تسمم ولازم تتنقل المستشفى حالا لأن قلبها ممكن يقف في أي وقت هي اكلت اي

سليم : مسكه من رقبته انت بتقول اي روحك قدام روحها انت بتقول اكلت.

قام وقف وقرب من سعديه انتي اللي حضرتي الاكل .

عامر : افتكر سوزى جرى عليها ملقهاش كانت بتجرى في الجنينه ضرب طلقه من الشباك سليم دخل البلكونه وامر الحرس انها متخرجش ونزل جابها من شعرها وفضل يجرها من شعرها انا تعملي فيا كده بتوجعيني في اغلي حاجه عندي دانا هخليكي تتمني الموت مطولهوش.

سوزى : اسفه يا سليم غصب عني واخدها ودخل اوضه في الجنينه وفضل يضرب فيها كان الدكتور طلب الاسعاف وجات واخده همس وراحه كلهم معاها.

سوزى : ده كله تخطيط روزا وخطفت امي وكان لازم أختار يا امي يا همس وطبعا اخترت أمي.

سليم : يا ولاد الگ..... اتفقته عليها وفضل يضرب فيها لحد ما أغمي عليها وخرج الحارس  اطلب حراسه زياده وأيام دى اياك تخرج من الاوضه.

✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨

عند هيثم

رافت اتصل عليه 

هيثم: في اخبار عندك

رافت : للاسف الاسعاف جات اخدت مدام همس 

هيثم: بنت الملعونه عملتها وفضل يكسر اي حاجه أيده بتوصلها اعمل اي لازم روزا تدفع التمن وبيتصل عليها 

هيثم: بيمثل اي مش هنخلص من همس انتي اتخرت اوى وماسك فتاحت الورق وجرحت أيده 

روزا : بتضحك حصل يا صعلوك .

هيثم : طيب انتي هاوصل للي عاوزه ازى مش انتي قتلتيها .

روزا : معايا مصل مضاد سوم إذا كان سليم عاوز همس يبقي لازم يسمع كلامي

هيثم : اااااه يا بنت الشياطين.

روزا : بتضحك انا سبت شقه لنا توحشني هبقي ابعتلك عنواني الجديد وقفلت في وشه سكه.

هيثم: يعني الدواء معاكي ومستمر في تكسير المكتب بتاعه.


✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨

عند روزا

بلاك : الاسعاف جات خدتها ناوى علي اي 

روزا : حلو اوى اول حاجه هتعملها هتصفي هيثم عشان ميقرفناش الفتره الجايه.

بلاك : انتي كده بتفتحي علينا نار جهنم انا راي اصبري عليه شوى ممكن نحتاجه.

روزا : خلاص سيبه وانا هسيب شقه دى لازم استعد ل سليم يالا نمشي هنروح عند بابا ونزلت

✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨

في المستشفى

سليم : وصل همس فين يا عامر 

كلهم واقفين مرعوبين ومحدش بيرد عليه 

فريده انا السبب يا رتني كنت رميت سوزى بره مكنتش خسرت همس 

 الدكتور:  خرج اسف شده حيلكم البقاء لله مقدرناش ننقذها

✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨

رايكم توقعاتكم الفصل السابق التفاعل معاه ضعيف جد عليه لو سمحتم التعليقات تزيد الفصلين25,26

بقلم //ياسمين الهجرسي

 الفصل التالي

تعليقات