ستعجبك

رواية توكيل زواج الفصل العاشر والحادي عشر

توكيل زواج 

موقع المجد للقصص والحكايات



الحلقة ١٠ و ١١ 💁


الحلقه العاشره .😊😊

ندي .والله انا بعرف في الأصول كويس ومش هطلع ببدله رقص قدامهم يعني .

كامل وهوا يضحك علي كلامها .هههههههههه فعلا معاكي حق بس حلوه بدله رقص دي .

ندي وهي تضرب الارض بقدمها يباي مستفز وحملت الفستان وصعدت غرفتها.

وبعد وقت قليل صعد ورأها كامل ليذهب لغرفته لكي ينام .

في الصباح جهز الجميع للسفر وكانت ندي وهناء بسياره كامل ويوسف وابيه وامه في سياره اخره .

جلست هناء في الخلف ووضعت بجانبه علبه فستان الزفاف وجلست ندي بجانب كامل .

بقي نصف الطريق صامت هوا وندي حتي نامت هناء من الملل بسبب طول الطريق اما كامل فكان ينظر لندي بين الحين والاخر وكان الجو حر فمد يده لزجاجه الماء بينهم علي الكرسي في نفس الوقت كانت ندي تمسك الزجاجه فمسك كامل يدها وهياعلي الزجاجه .احسي كامل ببروده اطرافها في يده ورجفتها فأطبق عليها بشده ونظر لعين ندي فخجلت منه وسحبت يدها بسرعه والتفتت للشباك تنظر للطريق بينما هوا ضحك علي خجلها واكمل قياده بعد وقت كانت ندي غفت من تعب الطريق ورأسهاتهتز بسبب سرعه السياره فمالت راسها علي جانب كامل فنظر في المرأه لخالته وجدها مازالت نائمه فسحب ندي بعدوء ووضع رأسهاعلي صدره وأحاطها بيده وقاد السياره باليد الاخري ظلت نائمه اكثر من ربع ساعه وهوا ينظر لها فتن بجمالها وبرأتها لم يشعر بنفسه الا وهوا يرفع راسها ويمعن النظر لها وخطف قبله سريعه من شفههاالتي اثاره منظرها الشهي قبله لا تتعدي الثانيه كانت له ترياق الحياه ونور الدنيا بعد الظلام انتبه للطريق سريعا وركز اكثر علي الطريق ويده تضمها له يخشي فقدانها او يقظتهافتبتعد عنه  .

فاق علي صوت خالته تنادي علي ندي ففتحت عينها لتجد نفسها بين احضانه نظر لها مطولا ثم فك يده من حولها ببطي لتعتدل في جلستها وتهندم ملابسها .

ندي اسفه ياكامل محستش بنفسي ازاي نمت .

كامل .وكان اول مره ينطق اسمه وكأنه اسم جديد يتزوق معانيه من بين شفتيها اعاده مره اخره كامل ولم يتحدث فظنته لم يسمعها فسألته .

ندي .اكيد دراعك وجعك انا فضلت كتير عليه .

كامل وهوا ينظر لها نظره عشق ولهفه وعينه تتابع حركه شفههاود لو توقف الزمن عند قبلته لها وتمني لو يكررها انتيه لها واجاب لا ابد موجعنيش متشغليش بالك .

احنا قربنا نوصل صح ياخالتي .

هناء .ايوه ياولدي السرايه باينه اهي جربنا عليها..

وصلو السرايا ونزلو جميعا بيت عائله الراوي .ودخل الجميع المنزل .

راجيه حمد الله علي السلامه يلا كل واحد يطلع يرتاح في اوضته .

هناء .لا احنا هنروح الدار لجل نجهزو حالنا ندي هتتزف من بيت ابوها .

محمود .معاكي حج ياهناء وصلهم يايوسف البيت.

كامل .بغيره واضحه..لا انا الي هوصلهم ارتاح انتا يايوسف تلقيك تعبت من السواقه .

هناء .يلا ياولدي تعالي .

كامل .يلا بينا.

وصلو بيت ناجي ودخلت هناء تتجول بنظرها في المنزل فقدت حبيبها ونصفهاالثاني فرت دمعه من عينها مسحتها سريعا والتفتت لندي .

هناء. ضيفي جوزك ياندي واني هطلع ارتاح منتاش غريب ياولدي الدار دارك .

كامل اتفضلي ياخالتي .

ندي .تشرب ايه ياكامل .

التفاعل ورأيكم......


الحلقه الحاديه عشر.😊😊

بعد ذهاب هناء لغرفتها .

ندي تشرب ايه ياكامل .

كامل .قهوه مظبوطه لو ممكن .

ندي حاضر ثواني .

تركته وذهبت للمطبخ تعد له القهوه  وظل هوا يتجول في ارجاء البهو يشاهد المنزل وأخذته قدماه للمطبخ حيث تقف حبيبته نعم فهي حبيبته واكثر كمان اخيرا اعترف لنفسه انه يحبها بل يموت فيها حبا متي احبها او كيف احبها لا توجد لديه اجابه محدده كل مايدركه الان انه عاشق متيم بنداه .

ندي وهيا في المطبخ ماسكه الفنجان وبتصب فيه القهوه جأء من خلفها فجأه بدون احداث صوت وتحدث فجأه مما فزعها وجعلها تسكب القهوه علي يدها .

كامل. بيتكم جميل اوي .

ندي .ااااه ايدي ااااه .

كامل ذهب لها بسرعه انا اسف والله مقصدي اخوفك فكرتك سمعاني .

ندي اااه ايدي ايدي اتحرقت .

كامل يلفها له ويمسك كف يده وينظر لها اسف مكنش قصدي بجد واخذها وفتح علي يدها الماء كان يقف خلفها ويحيطها بزراعيه يد تمسك كف يده والاخره تسكب عليها الماء برفق . 

ندي وقد توترت من قربه منها خلاص ياكامل انا هغسلها مفيش داعي .

كامل وهوا يقرب فمه من اذنها .

كامل .هشششش اسكتي .

ندي شعرت بجسدها كله يرتجف من همسه حتي انها نسيت وجعها .اغلق الماء وترك يدها وامسكها من كتفها وادارها له لتقف وجهها في وجهه لم تقدر علي رفع عينها به فما يفعله يفقدها عقلهاواتزانها .

كامل وهو ياخذ كف يدها المصاب بين يديه ويقربه من شفتيه ويقبل اطرافه .نظرت له بصدمه مما يفعل .سألها بهدو .

كامل .في هنا اي كريم للحروق ولا اروح اجيب من بره .

ندي .ها لا اه في هنا وسحبت يدها وخرجت من المطبخ بسرعه ذهب خلفها فوجدها تدخل غرفه وقف علي باب الغرفه وكانت غرفه مكتب وبها مكتبه ضخمه تضم مئات الكتب .وهيا تفتح ادراج المكتب تبحث عن شي وبعد الوقتي اخرجت علبه اسعافات اوليه فتحتها واجلست علي كنبه في الغرفه بجواهاطاوله وبدأت تخرج منها شاش ومراهم فقترب منها كامل وجلس بجوارها واخذ منها العلبه .

كامل .عنك انتي سيبيها.

ندي .لا مفيش داعي انا هعرف اتصرف .

كامل انا السبب في الحرق ده يبقاانا الي اتكفل بعلاجه  

صمتت وظلت تتابعه بعينها دون كلام اخرج كل مايحتاجه وسحب كف يدها اخذ الكريم وبدا بفرده بلطف علي كف يدها وبعدها اخد شاش مخصص للحروق ووضعه فوق الحرق واغلق العلبه ولا كن لم يحرر كف يدها من بين يديه .

كامل بتوجعك .

ندي .لا مفيش وجع هيا بسيطه اصلا وهتخف بسرعه.

كامل كنتي سرحانه في ايه لدرجه انك محستيش بيا .

ندي وقد تجمعت الدموع في عينها بابا وحشني اوي وأفتكرته لما كنت بعمله القهوه بإيدي وجبهالو هنا وهوا بيقرأ او بيشتغل وسالت دموعها علي وجنتيها اقترب كامل منهاومد اطراف اصابعه ومسح دموعها من علي وجههاوضع كف يده علي جانب وجهها واقترب منها يطبع قبله علي جبينها وهوا يقول ..

كامل ربنا يرحمه اكيد هوا في مكان احسن ادعيلوا ياندي وبلاش اشوف دموعك تاني علشان خاطري .

رفعت عينها لوجهه تتأكد من كلامه ومن انه يتحدث لها وعندما وقعت عينها علي عينه صمت كامل ولم يقوي علي الكلام ولاكن قرب رأسه من وجهها وانفاسهم تتلاحق. واقتربت شفاههم من بعض وكاد ان يقبلها لولا انها تداركت امرها وبعدته عنها .وهبت واقفه .

نظر لها كامل بإستغراب فهي زوجته وماكان سيحدث من حقه .بل من حقه اكثر من ذالك لماذا انتفضت بهذا الشك .

فكر كامل ماذا لو كان في حياتها شخص اخر .اه ياالله ماذا لو كانت تحب اخيه يوسف فهوا يشك في الامر منذ وصوله فسألها .

كامل. ندي انتي في حد فحياتك ؟.

ندي وقد صعقت من سؤاله وظلت تنظر له بتعجب مما قاله الان .

ندي .نعم بتقول ايه .

كامل انتي سمعتي سؤالي بس لو تحبي اعيده اعيده اوك في حد في حياتك ياندي بتحبي حد يعني .

توقعاتكم ورأيكم والتفاااااااعل  🤦

الفصل التالي

تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق



    وضع القراءة :
    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -