رواية هوس عاشقه
الفصل العشرون
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
سبحان الله وبحمده ✨ سبحان الله العظيم
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
عند عامر وايه.
ايه : صحيت فضلت تبص علي عامر وهو نايم وملست علي شعره انا حبيتك و وعد لااخليك تنسي الدنيا معايا بس اتاكد انك نسيت كوكي حسه قلبك لسه متعلق بيها و عاوز تنساها بيا بس انا تعبت ومحتاجة تعوضني عن كل اللي شفته وعشته وانت اللي قلبي اختاره
عامر : كان سمعها وقلبه وجعه عليها وعلي نفسه.
ايه : لسه هتقوم عامر شدها في حضنه ممنوع تقومي قبلي يا ايه نفسي بس تفضلي جانبي وتصبري عليا انا عارفه انك قلقانه بس أنتي لوحدك تقدرى تنسيني الدنيا يا ايه انا تعبت في حبي قبلك وانتي اللي قدرتي تريحي قلبي وروحي صدقيني انا واثق في قلبك وعقلك انك هتقدرى علي قلبي ويبقي ملكك لوحدك
ايه : قربت عليه وباسته بوسه وعد وحب وشوق انا عارفه انك تعبت وربنا يقدرني واعوضك بس انت تسبلي قلبك.
عامر : بشرط تسبيلي جسمك وروحك لاني واثق انك بتحبيني وباسها من كتفها ومد أيده واخدها في حضنه احنا هنفطر هنا هخلي سعديه تجيب الفطار عاوز اعرف عنك كل تفصيله كبيرة وصغيره واقضي معاكي اكتر وقت وبيلعب في شعرها.
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
عند فريده
محمد : ازيك يا طنط وزي صحتك.
فريده : الحمدلله ازى انت متجيش كتب كتاب عامر انت ناسي انك واحد من العيله دى .
سهيله : ماما ليه حضرتك متعصبه قالك كان عنده عمليه مهمه وميقدرش سيبها.
فريده : اي اعذار مش مقبوله فهمتي وعقاب ليكم فرح هيتاخر شهر كمان وسابتهم ومشيت.
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
عند سليم وهمس
سليم : انا لازم اروح الشركه بقالي يومين سايبها عندى وفد من المانيا هنمضي عقد مهم يا همس وانتي عندك كليه ولازم تنتظمي فيها مش عاوز دلع.
همس : بدموع انت بتحلم انت لازم تفضل معايا شكلك شبعت مني.
سليم : شدها في حضنه انت اصلا مستحيل يتشبع منك عارفه ليه لانك حبيبتي ومش عاوز غيرك من دنيا صدقيني ساعتين وراجعلك ده وعد .
همس : وبعدها اسبوع يا سليم هنروع العزبه بتاعتك نفسي اشوفها واركب خيل معاك.
سليم : بس كده حضري نفسك يا قلب سليم.
همس : خلينا نسافر كمان يومين باسته وقامت .
سليم : قام يلعب رياضه وهي فضلت تتفرج عليه راح لعندها تعالي العب بيكي.
همس : تلعب بيا بتهزر صح .
سليم : هتشوفي دلوقتي انتي اصلا لعبتي وشالها وفضل يلعب بيها رياضه مبسوطه يا قلب سليم
همس : بحبك انت مجنون يا سليم انت اكيد هتتعب نزلني كفايه بقا.
سليم : نزلها علي سرير لازم أفطر بيكي قبل ما انزل.
همس : فضلت تضحك دانا اللي هخليك تروح شركه عيونك ما تشفش غيري وشدته وقعته عليها بعد فتره من الجنون سليم شالها واخده شاور ولبسوه ونزلوا.
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
عند فريده
همس وسليم صباح الخير يا ماما.
فريده: الحمدلله سعيده يا همس.
همس : مسكت ايد سليم وباستها وحطه علي قلبها سعيده طول ما قلبي بيدق عشان سليم وهو كويس انا اسعد وحده في دنيا.
سليم : باسها من دماغها وحط أيده علي كتفها .
سليم: باس ايد أمه ودماغها هسيبكم وارجع علي ساعه 7 خلي بالك من نفسك يا امي ومن همس.
فريده : هتوصيني علي بنتي مع سلامه.
ونزل سليم وهمس لحد ما وصل العربيه همس هتكلمني كل ساعه لالالا كل نص ساعه لالالا كل خمس دقايق ومسكه أيده سليم باسها من دماغها حاضر اللي انتي عايزاه بس انتي اطلعي ارتاحي عشان تعبتي لو لسه عاوزه تفضلي قطه وانا فهد همس دانا هفضل مستنياك لحد ما ترجع خلي بالك من نفسك ومتكلمش ستات انتي بكل ستات العالم يا قلب سليم يالا ادخلي قدامي .
همس : لا اله الا الله
سليم : محمد رسول الله
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
عند روزا و سوزى
روزا وسوزى كانوا في العربيه يالا انزلي مشي أدخلي وانتي عارفه هتعملي اي. ولسه هتقرب بالعربيه شافه عربيه تانيه خارجه من فيلا وكان فيها فريده وفتحه
رايحين المستشفى.
روزا كده الجو راق اكتر تقدرى تتكلمي معاها
سوزى : بس حراسه كتير اوى هدخل ازى .
روزا : هاتقولي انك زميلتها من الكليه وهتدخلي.
سوزى تمام ونزلت من العربيه روزا كلميني لنا تخلصي سلام.
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
في فيلا سليم
سوزى : ممكن تقول لمدام همس زميلتها بره عاوزاكي.
الحارس : حاضر ثواني يا فندم وكلم فيلا وبلغ سعديه وقالتله يدخلها.
الحارس: اتفضلي يا فندم.
سوزى دخلت وهمس نزلت مين حضرتك انا معرفكيش.
سوزى : بس انا اعرفك انا مرات سليم الأولي وحبه اقولك اني حامل.
همس : انصدمت حامل وسليم يعرف
سوزى : سليم من ساعه ما طلقني ومشفتوش ولا بيرد عليا انا هسبلك التحليل ده تديه ل سليم وشرطي أنه يطلقك لو عاوز ابنه سلام يا بيبي.
همس : استني راحه فين وسابتها و خرجت وندهت سعديه بلغي حرس فيلا ممنوع خروج الهانم لاي سبب من الأسباب .
سعديه : حاضر يا فندم وسابتها وخرجت
سوزى : ارتبكت انتي هتحبسيني هنا ولا إيه.
همس قربت عليها مدام اللي في بطنك بن سليم يبقي لازم يتولد هنا وانتي مش هتخرجي من هنا اللي لما سليم يتأكد أن ده ابنه ولو طلع فعلا ابنه رغم اني اشك في ده أنا بنفسي هجوزك سليم بنفسي.
سعديه وصلي الهانم اوضه من اوض الضيوف. وتقفلي عليها ولو عملت مشاكل اطلبي حارس يشوف شغله اه انصحك تكوني هاديه لمصلحتك
سوزى : انا هبلغ البوليس حالا وبتمد أيدها تطلع فون من شنطه كانت همس اقرب ليها اكتر واخدت منها فون
وسابتها وطلعت اوضتها وفضلت تغيط
اعمل اي لو فضلها عليا واختارها ساعتها انا هموت فعلا هو قال إن كانت بنهم لغه جسد هي بتعرف تسعده ازى وقامت نامت وفضلت تعيط.
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
عند هيثم
روزا : انت بتحبها ولا عاوزها متعه.
هيثم : متعه نفسي اعزبها وازلها و بعدين ارميها واكسرها نفسي اشوفها بتبوس رجلي عشان ارحمها.
روزا : كده متفقين يبقي زى ما الخطه ماشيه سوزى تموت باللي في بطنها انت تاخد متعتك منها وانا هبعها المافيا الاعضاء البشريه وبكده يبقي انا قضيت علي سليم خالص ويبقي بتاعي واعوض خسرتي فكر ورد عليا
هيثم : من غير ما افكر موافق .
روزا : يبقي معادنا علي فون وسابته ومشيت.
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
في شركه
سليم : بيتصل عليها مش بترد
احمد : مالك يا سليم كل شوى تسيب الاجتماع وتخرج ودلوقتي هتجنن ليه.
سليم : برن عليها من ساعه ما سبت فيلا مش بترد فكرت أنها ممكن تكون تعبانه ونايمه بس بقالها اكتر من 6 ساعات مش بترد وقام واخد حاجاته وخرج ألغي اي مواعيد.
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
في المستشفى
دكتور :لازم زراعه كلي في اقرب وقت أقصاه شهر
فريده: طيب دور يا دكتور علي متبرع.
دكتور : بنتها قالت إنها هتتبرع ليها.
فريده : مرات ابني لا طبعا لازم يبقي في خل تاني كل ده وفتحي تحت تأثير الادويه ومش سامعه حاجه.
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
رايكم وتعليقات كتير
بقلم//ياسمين الهجرسي