ستعجبك

رواية كسرني ولكن كاملة

      رواية كسرني ولكن

 الفصل الاول 


في احدي الشقق الفاخره علي النيل 

في شقه الشيطان 

الساعه 8والنصف صباحا 

استيقظ الشيطان وعلي وجهه نظره كره للمرأه النائمه بجواره 

ذهب لياخذ حمامه لينتعش 

المرأه المجهوله كانت تتململ في السرير 

الشيطان:كويس انك صحيتي البسي هدومك ومشوفش وشك تاني هنا 

المرأه:حاضر بس 

الشيطان:من غير بس انا وعدتك قصاد الليله بتاعه امبارح انا حااطلعلك جوزك من السجن غوري ومشوفش وشك غير لما احتاجك انا 

المرأه:بس انت قولتلي ليله واحده بس حرام عليكي كفايه بقي 

الشيطان:وابتسم ابتسامه خبث اصل الصراحه عجبتيني وحااخليها ليالي كتيره بس بمزاجي وفي الوقت الي احدده والا انتي عارفه حااعمل ايه في جوزك 

المرأه:حاضر حاضر بس مش تااذيه والنبي انا حااروح بس انت حاتطلعه امته 

الشيطان:بعد يومين حاتلاقيه في حضنك 

انتهي من ارتداء ملابسه وذهب الي عمله 

بدات المرأه تبكي بقهر وبحزن شديد علي المعصيه التي اقترفتها بالامس نعم معصيه 

المرأه:يارب سامحني يارب سامحني يارب انت كنت شايف كان حاياذي ولادي يارب دا سجن جوزي وكان حايقتله جوا السجن يارب خلصني من ظلم الشيطان المفتري دا يارب فوضت امري اليك 

من هو الشيطان 

انا حااقولكم يعني ايه نتكلم عن العدل ونترافع عن المبادئ واحنا بنستخدم القانون سيتار لافعال قذره 

دا الشيطان 

الشيطان 

شاب 29عام مستشار قانوني درس القانون بعقله هو من يترافع من اجل المال من يدفع اكثر يربح قضيته  دا الشيطان 

الشيطان شاب وسيم جدا جدا فاره الطول ذو جسد رياضي ملامحه بريئه او خادعه 

ذهب الشيطان الي شركه المحاماه التابعه له

ترجل الشيطان من سيارته فكان يرتدي بدله سوداء اللون ويضع نظاره شمس يالهوي الصراحه عثل وموزززز 

المهم بقي 

هب الموظفون واقفون تحيه احترام لرب عملهم 

الشيطان:الاء

الاء:نعم ياافندم 

الشيطان:اطلبيلي عدي علي مكتبي 

الاء:حاضر ياافندم 

في مكتب الشيطان 

الشيطان:عملت ايه في قضيه القتل بتاعه بكرا 

عدي:القضيه لابساه لابساه دا في شهود علي القضيه انت حاتترافع ازاي دااعترف انو قتلها 

الشيطان:ومن امته والشيطان خسر قضيه المهم اطلب منهم يدفعوا 10مليون جنيه 

عدي:بقولك دااعترف والاعتراف سيد الادله

الشيطان :جه وقت التنفيد 

عدي:دوول بنات صغيرين انت لسه حاطط التفاهات الي عملوها دي في دماغك 

الشيطان:الي تتجرا علي سيلم القاضي تيتحمل الي حايجرالها 

عدي :انت بقالك سنتين صابر عليهم اشمعنا دلوقتي 

الشيطان:سنتين كانوا صغيرين دلوقتي يستحملوا عقاب الشيطان 

عدي:حاتعمل ايه 

الشيطان:ميخصكش خليك في المكتب لاني حااسافر اسكندريه 

الشيطان:ريهام صبا جه وقت العقاب  

الجحيم  ينتظركم 

في منزل يتميز بالبساطه

في الاسكندريه 

تدخل السيده مني لتوقظ ابنتها الوحيده صبا 

مني :صبا يااحلا حاجه في حياتي اصحي ياقلبي 

صبا:ماما سيبيني شويه منمتش بالليل كويس 

مني:اصحي يابت الكلب والا حااجيبلك الشبشب 

صبا:لا شبشب لا انا صحيت اهو 

مني:يالا زمان عملك الرضي جه 

صبا:هههههههههه قصدك ريهام 

مني:ايوا ياختي 

رن رن رن رن رن رن 

ريهام:افتحي يامني افتحي انا بقولك اهو 

صبا:هههههههههه اهي جت علي السيره

مني :حااروح اشوف بت الكلب دي 

ريهام اقتحمت البيت 

ريهام :ايه يامني دا كله عشان تفتحي 

مني:مني حاف كدا يابت سنيه 

ريهام:يالا يابيبي هاتلي افطر بقي عشان جعانه 

مني:انتي مفجوعه دايما كدا وايه مني دي اسمها مني كدا حاف 

ريهام:يالا بقي يامني 

مني:شوفي لو مسكتيش حااجيبلك الشبشب 

ريهام:انت عندك زهايمر ولا ايه انتي ناسيه اني قطعتهولك واحنا في اعدادي 

مني:اه يابت الكلب 

وراحت حدفاهاا بالشبشب  👞👞👞👞👞👞👞خرجت صبا مستعده للذهاب لكليتها برفقه ريهام 

مني:يالا ياقلبي افطري قبل المفحوعه دي ماتخلص الاكل 

جلست صبا حزينه تاكل 

مني:بردو يابنتي نفس الحلم المزعج دا 

صبا:اه ياماما انا قلبي مقبوض وخايفه قوووي 

ريهام:اخص عليكي تخافي وانا معاكي مش انا دكرك بردو 

مني:هههههههه خبيتها سنيه لو كانت جابت دكر بط كان افيد 

صبا:ابتسمت بحزن النهارده شوفت الشخص دا ياامي في الحلم 

ريهام :قوليلي كدا بالتفصيل 

صبا:كنت لابسه فستان ابيض فستان فرح جميل وفجاه لاقيته سابني قدام المعازيم ومشي اول مره من خمس سنين الحلم دا ودلوقتي شوفت شكله 

مني:ياساتر يارب 

ريهام:يابنتي فكك دا حلم مش حقيقي وبعدين ياسافله انتي بتحلمي برجاله 

مني:هههههههه من قعدتها معاكي بوظتي البت 

ريهام:ماشي يامني ماشي المهم انا عايزه ملوخيه النهارده علي العشا

سلام بقي يدوب نروح الكليه 

مني:ماشي يامفجوعه 

دا اول فصل للروايه 

من قراءها فل يترك لي رائيه 

كسرني ولكن 👈لو سمحت علق20 مصلقات ومتابعه لصفحتى الشخصية فهى جميله للغايه تابعوها🌹

التكمله بعد التفاعل 👉

   الفصل التالي

تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق



    وضع القراءة :
    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -