أخر الاخبار

رواية احبتت شخص من الخيال الفصل الثاني عشر

رواية احبتت شخص من الخيال الفصل الثاني عشر


احبتت شخص من الخيال البارت الثاني عشر

رواية احبتت شخص من الخيال الفصل الثاني عشر 

رواية احبتت شخص من الخيال 
 احبتت شخص من الخيال 

صباح الخير يامصر 

رقيه: اي ده هو اي لي صباح الخير يامصر مش فاهمه

نور: مش مصر دي امي وانتي امي يبقا صبح الخير يامصر

رقيه: يابنت المجنونه

نور: اي ياستي ده هي الام العفريتي زي الام لي مش عفريتي كده في اي اين الاختلاف

رقيه بضحكه: هههههه الام ام يابنت الهبله

نور بزعل: عيب كده يا ماما اسلام يقول عليا اي يقول امو مهزاء

اسلام وهو بيخدها في حضنو: تؤتؤ يامامي انتي احله ام في الدنياا دي كلها

نور وهي بترفع راسها تبص لي بنها: واللهي بحبك قد الدنيا ياسمسمتي عارف ياود ي اسلام كنت فكره اني هبقا ام عصبيه زي امي كده بس انت بطولك ده مش عارفه اعملك حاجه 

اسلام بضحكه: ههههههههه واللهي يامامي انتي عسل اصلا يخربيت حلوتك ياشيخه

اسر بغيره: في اي ياض انت متتلم بميتين اهلك اي ده. بتعكس مراتي ليه ياله وخدها في حضنك

اسلام بغيره اكبر: دي امي انا علي فكرهه ورح شدد نور في حضنو 


اسر وهو بيشدها في حضنو: دي مراتي انا ملكش دعوه بيهاا

نور: بااااااااس ابنادمين مش كده هتقطعو بعضيكو عليا ،اسر انت اهه جوزي بس اسلام ابني يعني حته من قلبي اصلا وانت ي اسلام انت ابني وحته من قلبي بس اسر يبقا قلبي نفسو حبو بعض كده وهاتو حضن كبير لي مامي

اسر واسلام بصو لي بعض وبصو لي نور وضحكو عليها ومشو سوا 

نور في نفسها: يارب يارب هو مش كان كفايه عليا اسر واحد ليه يبقا عندي اتنين طيب هما اهه قمر وعليهم تضحكه تودي في دهيه بس حرام يعني كان علي القلل واحد منهم يبقا مجنون زي يارب 

اسر: اي عمل اي مع نور بتعتك

اسلام بص لي اسر: مجناني يا بابي انا بحبها اوي فكر اول مره شوفتها فيها وخطبتها كانت لسه بيبي وصغيره اوي بس حبتها اوي انا خايف من المستقبل محدش يعرف لي انا وانت نعرفو خايف يحصل حاجه تاذيها او تاذي مامي

اسر وهو بيبص لي ابنو بثقه: متخفش ي اسلام مفيش راجل بيخاف وبعدين مامتك ونور هنقدر نحميهم من لي جاي وعلي فكره مامتك عرفت بالي هيحصل وبدات انا وهي نعمل شويه خطط تمنع اي حد يدخل الاقصر او ياذي حد من العياله الملكيه

اسلام:........... 


وفي مكان تاني

نور راحت اوضت اسلام: اثلام ات فين بق وحستني (اسلام انت فين بقا وحشتيني) 

وفضلت تدور ملقتوش ففضلت تعيط في اوضتو

نيره سمعتها فدخلتلها: مالك يانونو

نور: مس ليقت اثلام في اي متان يامامي(مش لقيه اسلام في اي مكان يامامي) 

نيره: ياحبيبتي ممكن يكون مع باباها او صحابو

نور بزعل ودموع: بث انا وقيتو مس بحبو يقعد مح حد حيري اثلا وهو مس بيثمح التلام انا سحلانه منو ومس هتلمو تاني ابدا بث تدده(بس انا قولتلو مش بحبو يقعد مع حد غيري اصلا وهو مش بيسمع الكلام انا زعلانه منو ومش هكلمو تاني ابدا بس كده) 

اسلام: اممم طيب والشوكلات لي جبتها دي مين هياخدها 

نور بزعل: انثي يا ثولتي اني اثلحك اثلا انا زحلانه منك قد التون ده تلو عشان ثبتني وحدي ومس قولتلي هتلوح فين حت(انسي يا سولتي اني اصلحك اصلا انا زعلانه منك قد الكون ده كلو عشان سبتني لوحدي ومش قولتلي هتروح فين حتي) 

اسلام رح قعد علي رجلي قدمها علي الارض وبص لي نيره: خالتو ممكن تسبينا شويه بعد اذنك. 

نيره: اي ده انت بتطتردني بلحدقه يعني مشي ياعم سمسم

اسلام: ياخالتو ياحبيبتي مبحبش سمسم دي

نيره: ماشي ياسمسم مش هقولك سمسم تاني

اسلام رفع حجبو: خالتو اطلعي برا 

وخرجت نيره من الاوضه واسلام بص لي نور 

اسلام مسك ايديها: حبيبي زعلان مني ليه 

نور بزعل ودموع: عسان عسان

اسلام وهو بيمسح دموعها: تؤتؤ من غير دموع حبيبي مينفعش يعيط اصلا عشان لؤلؤ ده مينفعش ينزل غير في حاله وحده وهي الفرح والسعاده وبس 

نور: انا فترت انت ثبتني زي ما لليان سحبتي قالتلي(انا فكرت انك هتنسبني زي ما لليان صحبتي قالتلي) 

اسلام قم حضنها: تؤتؤ مش حسيبك وصحبتك لليان دي اكيد بتهزار معاكي او عايزه تخوفك ياعيوني بس انا مش هسيبك ابدا مهما يحصل

نور حضنتو جامد: انا حايزه اتبر بسلعه بقا ي ثولتي عسان ادوزك ومحدس ياحدك مني ابدا(انا عايزه اكبر بسرعه بقا يا سولتي عشان اتجوزك ومحدش ياخدك مني ابدا) 

اسلام:  شويه وقت ياقلب سولتك وهتكبري وهنتجوز ووقتها محدش هيعرف يخدني منك وله ياخدك مني 

نور: ثولتي اوحدني انت مس هتحوني زي ما لليان قالت و مس هتسبني(سولتي اوعدني انك مش هتخوني زي ما لليان قالت ومش هتسبني) 

اسلام: وعد ياقلب وحيات سولتك مش هسيبك ابداا


وفي مكان تاني 

نور: اسر انت فاهم لي عايز اسلام يعملو

اسر: اسلام لازم يعمل كده الانو دلوقتي القبيله كلها معتمده عليه

نور بعصبيه: مانت كنت في نفس موقفو وختارتني ازاي عايزو يختار حاجه تانيه غير نور ده بيحبها من اول لحظه في عمره انت فاهم ده هو لي مربيهاا علي ايدو ازاي عايزو يعمل كده انت نفسك لما تحكم عليك تتجوز وحده تانيه رفض وختارتني انا ازاي عايز عايز ابنك يكسر البنت لي بيحبها

اسر خدها في حضنو: اهدي ياحبيبتي اسلام مش هيخسر نور صدقيني انا مش هسمح انو يخسرها هو بس شوية وقت عشان نحمي نور واسلام ولو علي المملكه فتتحرق مش عايزها ومش هممني غير ابني وحبيبتو لي هي اصلا بنت اختك

نور وهي بتحضنو بدموع: انا خايفه ي اسر خايفه اووي خبيني ي اسر خبيني مطلعنيش من حضنك ابدا

اسر: هو ليكي لوحدك يا نونتي متخفيش ياعيوني صدقيني كل حاجه هتبقا احسن من الاول واسلام ونور هيتجوزو وهتبقي تيتا بس تيتا قمر ودلوعه وصغيره وحلوه وعنيها زرقه ويالهوي لما بتتكسف كمان خدودها بتقلب فلاوله

نور: اسر اتلم بقا في اي عيب كده وبعدين انت راجل كبير عندك 135 سنه وتعكس عيب كده والله 

اسر:  في اي بس يانونو ده انا لسه في عز شبابي وبعدين ده انا بفكر نجيب كمان بيبي وبعدين ياختي ماعكس برحتي مش مراتي وحبيبتي ومزه في نفس الوقت 

نور بصدمه: يخربيتك مزه اي اي الكلام ده وبعدين مين قالك اني هجيب ولاد تاني انا مش مستعدها اولد تاني انسي

اسر شالها: هه هو انا اصلا مش بسالك تعالي نكمل كلامنا جوا


وفي مكان تاني 

ايهاب:انا خايف علي اسلام ي ماريا خايف لي متعملش في اسر يتعمل فيه هو 

ماريا: لا يا حبيبي مينفعش تخاف بلعكس لازم تساعد اخوك وابنو مش تخاف

ايهاب:  انا بكرا هروح لي اسر وتكلم معاه عشان نلقي حل الموضوع ده

ماريا:  باذن الله ياحبيبي ياله بقا نام وبطل تفكر وسبها علي ربنا


وفي مكان تاني

حسن بعصبيه: انا مش هسمح قلب بنتي يتكسر عشان حياتهم ومملكتهم

نيره: حبيبي اهدي بس وهنتفاهم

حسن: نتففاهم في اي انتي فاهمه اي لي هيحصل

نيره: يابابا متخفيش اكيد اسلام مش هيسيب حاجه تاذيها

حسن بغضب اكبر: اسلام اصلا هو الاذه الحقيقي جهزي نفسك وجهزي نور احنا هنمشي من هنا هنرجع بتنا

نيره: حبيبي ممكن تهدي وتفكر تاني

حسن بصوت عالي وزعيق: لي اقولو يتنفذ يا نيره

نيره: اول مره تعالي صوتك عليا او تكلمني كده

حسن: وانا اول مره احس بخطر عليكي وعلي بنتنا وده مش هسمح بيه لي اقولو يتنفذ


ودخل اسر ونور عليهم 

اسر: حسن ارجوك اسمعني وفاهمني نور بنتي زي ماهي بنتك

حسن: اسر نور بنتي انا ولي هتعملو ده هيكسر قلبها وده مش هقبل بيه

نور: حسن انت عارف نور عندي اي دي بنت اختي وبنت اخويا

حسن: لو حقيقي بتحبها يانور سبينا نمشي من هنا وبعدي عن حياتنا انتي وابنك وجوزك

نيره: حسن انت اجنتت اي لي بتقولو ده

نور بدموع: سبيه يا نيره هو معاه حق هو ذنبو اي اصلا بلحنا فيه امشي يا حسن صدقني مش هخلي حد يمنعك وله هحاول اكلمكو او اوصلكو تاني

حسن بجمود: يكون احسن عشان نعيش في هدوء 

ودخل عليهم اسلام فجاه وراح قدم حسن وعنيه كلها دموع

اسلام: عمو متحرمنيش منها انا بحبها

حسن: لو بتحبها ي اسلام سبها تعيش حياتها طبيعي

اسلام: لو انا سبتها هي مش هتسبيني هي بتحبني

حسن: بحبك اي انت صدقت نفسك دي طفله ي اسلام عندها 9 سنين يعني لو بعدت عنها يوم واحد هتنساك

اسلام بقلب مكسور: بس انا مش هقدر انا بحبها بحبها اووي يمكن اكتر منك 

حسن:  اثبتلي حبك ده بانك تبعد عنها ي اسلام

اسلام دموع نزلت وبص لي كل لي وقفين وخرج من معاهم وحسن خد نيره ونور لي فضلت تسال فين اسلام عشان يجي معاه الرحله لي راحه وكان الرد انو مينفعش يروح معاها عشان هو تعبان بس هي لازم تروح 

نور بحزن: تيب يا مامي حايزه اسوفو قبل مانمسي (طيب يامامي عايزه اشوفو قبل مانمشي) 

نيره بحزن وكسره علي بنتها: روحي ياحبيبتي هو في اوضتو

دخلت نور عند اسلام اول مشفها مسح دموعو ووقف قدمها

اسلام وهو بيحضنها: كنت عارف انك مش هتمشي غير لما تسلمي عليا

نور بزعل: ليه وفقت ي اثلام ليه تل مره تان بابي بيتلب نلوح لحله تنت بترفد وتمنعني الوح محاهم ليه دوقتي وفقت (ليه وفقت ي اسلام كل مره كان بابي كان بيطلب نروح رحله كنت بترفض اني اروح معاهم ليه دلوقتي وفقت) 

اسلام: المردي مينفعش امنعك تروحي معاه المردي باباكي اصر ياخدك مني بس عارفه انتي هتفضلي في قلبي هنا ومسك ايديها وحطها علي قلبو لحد منتقابل تاني ومتخفيش هرجعك ليا بسرعه

نور حضنتو: اثلا انا حايفه(اسلام انا خايفه) 

اسلام بدموع وخنقه حاول يدريهم: تؤتؤ حبيبي مينفعش يخاف عشان انا ديما جنبو ومعاه ومش هسمح لي حاجه في الدنيا تاذيه او تاخدو مني 

نور: مس حايزه الوح يا اثلام(مش عايزه اروح يا اسلام) 

اسلام: ياعيوني انتي هتروحي معاهم يومين وانا هاجي اكمل الرحله معاكي متخفيش 

نور: بتتد يا اثلام يحني انت هتيدي تتمل الحلها محايا(بجد يا اسلام يعني انت هتيجي تكمل الرحله معايا) 

اسلام: اهه ياعيوني هاجي اكمل معاكي بس ياله روحي عشان متتاخريش وعمو حسن يتعصب وانتي عارفه بيبقا اهبل ازاي وهو عصبي

نور بضحكه: ههههههه عيب دتت يا ثولتي (عيب كده يا سولتي) 

وخرجت نور وفضل اسلام وقف مكانو مش عارف يمسك دموع ونهار وقع في الارض وقالها: ضحكتك دي هتفضل مطبوعه جوا قلبي انا هاجيلك ي نور والله هجيلك مش هتبقي لي غيري ماهما حصل مش هتبقي لي غيري

#فاتن_محمد_شاكر 

#احبتت_شخص_من_الخيال

لقراءة أو تحميل رواية احبتت شخص من الخيال الفصل الثالث عشر 

لقراءه وتحميل الرواية كامله هنا 👇👇

احببت شخص من الخيال 

للتواصل 👇👇👇😘

يُمكنك الانضمام لقناتنا على التليجرام

  1.  اضغط هنا 
تعليقات